Pytam sie, bo wierzyc mi sie normalnie nie chce, zeby Orlen az w takiego ch... sobie polecial. :evil:
Podobniez Verva to jest to samo paliwo co bylo zawsze na stacjach Orlenu tylko podniesli jego cene. :roll:
Natomiast to co jest w normalnej cenie to jakis syf o obnizonych wlasciwosciach, ktorego do tej pory nie bylo w ogole w sprzedazy.
Niestety, info to posiadam z trzech zupelnie niezaleznych zrodel, z czego co najmniej jedno moge uznac za bardzo wiarygodne. Pisze niestety, bo wyglada na to, ze jest to prawda. :x
Czy ktos z Was ma jeszcze jakies info na ten temat?
Zalalem ostatnio pare razy ta Verve, bo zwykle poki reklamuja jakies paliwo to jest dobre, ale jezeli to faktycznie prawda co Michal piszesz, to przeciez mozna ich do sadu podac za robienie konsumenta w balona. :evil:
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
wiem jedno -zatankowalem ostatnio wlasnie verve bo.. nie bylo innej stacji w okolicy, a na orlenie mieli tylko to paliwo i niestety po przejechaniu prawie 700km nie zauwazylem najmniejszej roznicy.. ani w spalaniu, ani w osiagach. widac cos w tym jest co piszesz... :evil:
Cale szczescie, ze ja omijam Orlen szerokim lukiem i tylko raz w zyciu tam tankowalem i to tylko kilka litrow.
Jest tylko jeden problem, jak to 'normlne' paliwo okazalo by sie jakas lipa, to juz niedlugo zaczna sie schody. W tej chwili na stacji powinno juz byc paliwo przejsciowe i chyba poczatkiem grudnia ma sie pojawiac paliwo zimowe i co wtedy :?:
Podobniez Verva to jest to samo paliwo co bylo zawsze na stacjach Orlenu tylko podniesli jego cene. :roll:
Natomiast to co jest w normalnej cenie to jakis syf o obnizonych wlasciwosciach, ktorego do tej pory nie bylo w ogole w sprzedazy.
Rowniez mam takie potwierdzenie z co najmniej dwoch niezaleznych i wiarygodnych zrodel. :evil:
bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted: Perfect service by DobryGrzesWawa
Pytam sie, bo wierzyc mi sie normalnie nie chce, zeby Orlen az w takiego ch... sobie polecial. :evil:
Podobniez Verva to jest to samo paliwo co bylo zawsze na stacjach Orlenu tylko podniesli jego cene. :roll:
Natomiast to co jest w normalnej cenie to jakis syf o obnizonych wlasciwosciach, ktorego do tej pory nie bylo w ogole w sprzedazy.
Co do tego ze "Nie-Verva" to jakis nowy syf to raczej nie sadze. Co do tego ze Verva to normalne 98 to uwazam ze to jak najbardziej mozliwe. I co z tego ? Tankujac na innych stacjach leje sie to samo co na Orlenie tylko taniej lub drozej! Oni wszyscy biora od Orlenu ew. w niewielkim stopniu od Lotosu. Gadalem z WAZNYM gosciem z Orlenu i mowil ze pracownicy Orlenu zasmiewaja sie jak widza na shellu czy BP łosiów tankujacych te wszystkie Vpowersupremaracinghiper bo to wszystko z ich bazy cysternami wyjezdza a np. Shell na cysterne dolewa szklanke ulepszacza ! :szeroki_usmiech Serio!! A ze Orlen tepy nie jest to se swoj Racing wymyslil k
Ja przewaznie tankuje na JET bo mam najblizej i najtaniej, czasem tez Neste. NIGDY w zyciu za wlasne pieniadze nie naleje zadnej reklamowanej PowerRacingSuprema bo nie lubie wyrzucac pieniedzy w błoto. No ale różnie ludzie lubią wydawać - demokracja jest
Tankujac na innych stacjach leje sie to samo co na Orlenie tylko taniej lub drozej! Oni wszyscy biora od Orlenu...
prawie wszystko sie zgadza, tylko v-power racing jest chyba caly czas paliwem importowanym.
juz zwykly v power to orlen z jakas wlasnie szklaneczka "ulepszacza"
IMHO jakosc paliwa zalezy tylko i wylacznie od konkretnej stacji, jak na niej chrzcza i jakie maja zbiorniki, bo to podobno bardzo wazna sprawa, tak przynajmniej tlumaczy mi kumpel z rozlewni paliw.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
prawie wszystko sie zgadza, tylko v-power racing jest chyba caly czas paliwem importowanym.
Problem jest niestety z tym "chyba". Niektore zrodla mowia ze to BYLO paliwo importowane ale juz im przeszly zapedy importowe :cry: i dolewaja 2 filizanki zamiast 1 :szeroki_usmiech
Perfex - sorry, ale Twoje domysly mnie nie interesują.
Chodzi mi o konkrety. Jak wspomnialem mam wiadomosc od wiarygodnego zrodla i nie jest to sprzataczka w Orlenie.
Chcialbym jednak potwierdzic to info.
To, ze wszystkie koncerny w Polsce biora paliwo z Orlenu jest wiadome od dawna - ja pochodze z Plocka i polowa moich znajomych tam pracuje, a druga polowa jest w jakis sposob z Orlenem zwiazana, wiece rewelacje, ze Stastoil albo Shell bierze stamtad paliwo mnie nie rusza, bo "beczki" tych firm widze za kazdym razem jak jestem w Plocku.
Co innego jest jednak uszlachetniac (nawet w prymitywny sposob) jakiegos v-power, albo Ultimate'a, a co innego sprzedwac pod innym, drozszym brandem to samo paliwo.
Co do tej "nievervy", to tak samo nie pisz, co Tobie sie wydaje tylko co wiesz - przypuszczenia mnie nie interesują.
dobra, no to mam IMHO pewna informacje na temat tych paliw pochodzaca z samego zrodla , tak wiec:
benzyna - jest to to samo paliwo co wczesniej + srodki myjace usuwajace nagar itp itd (na 5000L benzyny 1L ulepszacza) - paliwo analogiczne do "zwyklego" shell'owskiego v-power.
ON - zawiera preparaty zwiekszajace liczbe cetanowa, ktora w zwyklym ON wynosi ok 50 (50-52) a tutaj jest to 55+ (55-57).
reasumujac, moje "zrodlo" twierdzi, ze bena to pic na wode, natomiast ON juz nie tak do konca.
no coz, ja na orlenie nie tankuje, wiec moze ktos przeprowadzi test "organoleptyczny"?
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Paliwo na stacjach pochodzi z roznych baz paliwowych. Gdzie dana baza jest blizej, to z tej stacji tam jada. A na dana baze jest dostarczane paliwo z roznych zrodel. Fakt ze wiekszosc baz jest orlenowskich lub sprzedawane jest paliwo orlenowskie, ale tez duza czesc stanowi import zza granicy. A jakie paliwo jest na stacji to Bog jeden wie. Normalna praktyka jest ze na jednym zbiorniku jest paliwo z kilku dostaw i wymieszane jedno z drugim. Potem orzeczenie laboratoryjne daje Orlen, i z tego samego zbiornika orzeczenie laboratoryjne ma BP, pod logiem BP czy tez osobne ma Shell jako Shell. A podjezdzaja auta, ktore maja np wiekszy upust w BP, wiec faktura jest z BP, ale paliwo to samo, co za chwile podjezdzajacy gosc z Orlenu. Z tym, ze jest to paliwo dobrej jakosci. Acha zeby bylo smieszniej, to paliwo ze Slovnaftu jest lepsze od Orlenowskiego czy Lotosowskiego. Benzyna ma mniejsza zawartosc poprawiaczy paliwa, a ON ciut wyzsza liczbe cetanowa.
Co do ekstra paliwa, to jest to paliwo najwyzszej jakosci, ale nic poza norme, wiec vervy nie daje. Siarka jest do 10ppm, a dodatkowe srodki myjace utrzymuja silnik w czystosci. Ot taki bajer, na dluzsza mete pomaga, ale kto by jezdzil 100 tys km tylko na jednym paliwie, a co za tym idzie mogl odczuc ewentualna roznice. Raczej nie ma szans - kazdy leje gdzie popadnie i koniec.
Wg. mnie szkoda kasy na to nowe paliwo. Jedyny plus tego, to gwarancja, ze paliwo nie ma niewiadomego pochodzenia, tylko ze jest z pewnego zrodla i spelnia norme bez zastrzezen. Nie wiem jak blokada w przypadku ON w zimie bedzie wygladac, ale watpie zeby obnizyli do stopnia Arctic ON jaki jest na Statoilu.
no coz, ja na orlenie nie tankuje, wiec moze ktos przeprowadzi test "organoleptyczny"?
Tankowalem ostatnio dwa razy ON Verve, a teraz zalalem BP Ultimate.
IMO na Vervie silnik pracuje bardziej "gladko" i lepiej sie "wkreca". Takie moje odczucia.
Verva zalewana na dwoch roznych stacjach.
Ma byc robiony test przez TVN Turbo, wszystkich super paliw.
Test ma byc podobno profi i robiony w MT na hamowni. Roznic w osiagach raczej bym sie nie spodziewal, a zeby ocenic wlasciwosci smarujaco/czyszczaco/polepszajace tych paliw to trzeba by np. wziac 5 takich samych nowych aut i kazdym z nich zrobic np. po 100tys km na danym paliwie i pozniej rozebrac w nich silniki i porownac ich zuzycie.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Ja i tak od pewnego czasu leje tylko Bp Ultimate DIESEL czy jeżdzi lepiej może i tak czy więzej może i tak ale to i tak bez rewelacji jak za takie ceny.
Paliwko jest DUUUUUŻOOO za drogie...
Czyli jakich producentów polecacie słyszałem że teraz Shell ma jakieś lepsze Diesle...
Perfex - sorry, ale Twoje domysly mnie nie interesują.
Chodzi mi o konkrety. Jak wspomnialem mam wiadomosc od wiarygodnego zrodla i nie jest to sprzataczka w Orlenie.
Chcialbym jednak potwierdzic to info.
Co do tej "nievervy", to tak samo nie pisz, co Tobie sie wydaje tylko co wiesz - przypuszczenia mnie nie interesują.
Jezeli nie chcesz przypuszczen i wiadomosci nie na 100% pewnych to nie zadawaj tego typu pytan na forum uzytkownikow Octavii tylko napisz do rzecznika PKN ORLEN ad: Bedzie sicher wtedy...
perfex, powiem tak shell v power raceing jest paliwem importowanym i nie przechowywanym w polsce przyjeżdza z austri lub niemiec.
A co do Vervy to jest syf zwykła 98 wiem bo jak nie mam wyjazdu w pobliże shella to tankuje na łorlenie
Jezeli nie chcesz przypuszczen i wiadomosci nie na 100% pewnych to nie zadawaj tego typu pytan na forum uzytkownikow Octavii tylko napisz do rzecznika PKN ORLEN ad: Bedzie sicher wtedy...
Serio?
I myslisz, ze co mi rzecznik odpisze? :roll: :lol: :lol:
Wg mnie przesadzacie - jak paliwo spelnia norme, to silnik juz chodzi na takich parametrach na jakich ma chodzic. Wystarczy ze bedzie kazdy lal paliwo takie jakie wymaga producent silnika i bedzie OK. Samo odczucie ze na paliwie Ultimate czy Verve czy PowerRacing itp silnik chodzi lepiej moze miec znaczenie tylko z tego ze norma jest faktycznie spelniona i ze jest ona w srednich wartosciach, a nie zawyzona lub zanizona.
Teoretyzujac: :szeroki_usmiech
Co da silnikowi wiecej oktanow czy liczbe cetanowa jak wszystkie parametry sa ustawione pod norme. Wysoka liczba oktanowa moze zostac odczuta przy bardzo wysokich predkosciach obrotowych silnika, gdzie ten ulamek sekundy zaplonu odgrywa wazna role, to samo w przypadku silnika TDi - bo zaczynaja sie ograniczenia we wlasnosciach paliwa. W normalnym zakresie obrotowym, cykle ssania, sprezania czy wtrysku trwaja tyle ile ma zaprogramowany komputer, a dawka czy moment wtrysku jest regulowany w pewnym zakresie w odniesieniu do danych z czujnikow (jakie tam sa dostepne), z tym ze ich dzialanie jest dobrane do okreslonej jakosci paliwa. Co z tego ze moznaby troche nagiac parametry, jak silnik o tym nie wie, ze moze do kazdej wartosci dodac lub odjac jakas poprawke na paliwo. Sens i faktyczny zysk ze stosowania lepszego paliwa moznaby osiagnac strojac silnik pod dane paliwo np. u Mastersa. Wtedy bym sie zgodzil, ze wzrosna nam osiagi i to bedzie to k , ale na ustawieniach fabrycznych silnik ma spelniac specyfikacje, a nie sam od siebie dostawac "tuningu paliwowego" :diabelski_usmiech W Oplach Astrach byl taki przelacznik, ktory mozna bylo przelaczyc w chwili zalania silnika benzyna o LO 98. Mialo to uelastycznic silnik, ale z tego co wiem to zaprzestano tego. To niby ekstra paliwo ma nie roznic sie LO czy LC - stad nie rozumiem po co to zamieszanie.
Wniosek: Chcesz i stac cie to lej, jak nie pomoze to nie zaszkodzi, nie stac cie lub nie masz przekonania to nic nie tracisz.
PS. Paliwo ma spelniac norme. Parametry badane w laboratorium sa wartosciami uzyskiwanymi wg okreslonej norma metody. Mozna miec 2 rozne benzyny czy napedy, ktore laboratoryjnie beda mialy takie same lub bardzo zblizone parametry, ale zrobione beda z roznych skladnikow (roznych frakcji) Ewentualnie domieszka innych frakcji lub substancji moze miec znaczenie dla praktycznych parametrow silnika, z tym ze nie znam skladu opisywanych paliw i nie moge nic na ten temat powiedziec.
Dla przykladu powiem, ze paliwo ze Slovnaftu jest ladna benzynka pochodzaca z izomeryzacji, a benzyny Orlenowskie czy tez Lotosowskie zawieraja domieszke zwyklych frakcji i alkoholu etylowego lub ETBE + benzyna z izomeryzacji. Parametry maja te same, ale sklad inny. Moze tu trzeba szukac roznic w paliwach dla zwyklych uzytkownikow i tych co jezdza z verva :szeroki_usmiech
Jezeli nie chcesz przypuszczen i wiadomosci nie na 100% pewnych to nie zadawaj tego typu pytan na forum uzytkownikow Octavii tylko napisz do rzecznika PKN ORLEN ad: Bedzie sicher wtedy...
Serio?
I myslisz, ze co mi rzecznik odpisze? :roll: :lol: :lol:
Prosze Cie - daj sobie spokoj... :roll:
Gdy do Polski wprowadzono paliwo Shell V-Power Diesel zwróciłem się do działu marketingu SHELL POLSKA (adres dostępny ze strony głównej) z prośbą o informacje na temat tego paliwa. Interesowały mnie właśnie konkrety. Pytałem o specyfikację produktu, normy, itd.
I co? :lol: Zero odpowiedzi - wysłałem kilka podobnych maili do przedstawicieli handlowych - to samo - zero :evil: No comments :?
a ja tankuję przeważnie BP Ultimate bo naprawdę spadło mi na nim spalanie (5-10%) choć byłem sceptyczny. Tankuję 3 -4 razy w miesiącu, więc miesięcznie wydaję na paliwo o 20 zł więcej niż gdybym tankował standard, to naprawdę można przeżyć.
Chciałem spróbować Vervę ale mnie coś zniechęciliście.
Outlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
Komentarz