[O1] Jaki diesel

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • monika99999
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Jaki diesel

    Komputer pokładowy można tanio dołożyć, więc mint znowu zyskuje.
    mona
  • michal.bdg
    Classic
    • 2009
    • 8

    #2
    [O1] Jaki diesel

    Witam, przedstawie sie raz jeszcze. Jestem posiadaczem 105 konnego golfa 1.6 16V Z 2002r. Jak wiadomo są to bliźniacze auta więc jakieś rozeznanie na temat Octavy mam ale do rzeczy. Chciałbym kupić najmniej kłopotliwego diesla w jak najmłodszym roczniku. Jak już ustaliłem jestem skazany na rocznik 2004 ,bo do tego roku wkładano do octawy 90koni Wielka prośba kliknijcie mi jakieś informacje na temat tego silnika, jesli sie nie myle to jest on na pompie, brak w nim koła masowego oraz turbiny o zmiennej geometrii. Jesli znajdziecie chwilke kliknijcie mi cos o innych silnikach czy jest jeszcze cos równie nieskomplikowanego oczywiście poza SDI i godnego polecenia. Jeszcze jedno czy to prawda ze octavie miewaja problemy z korozją i jak byscie to auto porównali z golfem IV kombi. Prosze o obiektywne opinie czy te kilka tysięcy różnicy w zakupie przekłada sie na lepszą jakość wykonania VW ?? bo jesli chodzi o strone tecgniczną to pewnie jest to samo :-)
    -z góry b. dziekuje za pomoc
    Michał

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez michal.bdg
      Jak już ustaliłem jestem skazany na rocznik 2004 ,bo do tego roku wkładano do octawy 90koni
      w 2005 w Tourach można było wyrwac 90 i 110 km.

      Zamieszczone przez michal.bdg
      jesli sie nie myle to jest on na pompie
      Tak

      Zamieszczone przez michal.bdg
      brak w nim koła masowego oraz turbiny o zmiennej geometrii.
      Za daleko wybiegasz , brak dwumasy i turbiny bez kierownic mozna tylko spotkac w AGR czyli stare TDI 90 km które było produkowane w roku 97-2002 włącznie. Od 2003 do 2005 roku 90 km o oznaczeniu ALH mają już turbo na zmiennej geometrii i dwumasę , od 110 km różnią się praktycznie wtryskami i programem sterującym.

      Zamieszczone przez michal.bdg
      Jeszcze jedno czy to prawda ze octavie miewaja problemy z korozją i jak byscie to auto porównali z golfem IV kombi
      Nie oczekuj że ktoś tu napisze że Golf jest lepszy :diabelski_usmiech

      Na Twoim miejscu szukałbym zadbanej klubowej jakiejś 110 (AHF,ASV) bo według mnie ten silnik nie jest za słaby bo 90 KM przy załadowanym całym samochodzie już słabo idzie.

      Octavia jest z lepszych materiałow wykonana , mam tu na myśli rączki i inne elementy ździerające się pod wpływem paznokci w Golfie , paskudnie to wygląda. W Octaviach najsłabszy punkt to tylna klapa obok oświetlenia rejstracji , ja u siebie po 5 latach jeszcze nie zauważyłem żadnej rdzy


      Pozdro
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Silnik 90KM w octavii o oznaczeniu ALH ma zmienna geometrię, dwumasę i występuje na pewno w 2004 roku. Zmienniej nie miał 90KM o oznaczeniu AGR. Oba są na pompie i od 110KM wersji róźnią sie wtryskami i programem.
        Co do róźnicy z VW IV kombi mi osobiście Octa kombi bardziej się podoba, tył nie jest tak kwadraatowy a po przebiegu 200tys km i 5 latach eksploatycji korozji nie widać (jest ocynk)

        Kurcze Ziomal napisałem prawie to samo) nie widząc jeszcze Twojego postu
        Tomek

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          michal.bdg, tutaj masz taką fajną : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=400999#400999
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            trochę dziwne podejście do tematu
            no to musisz szukać AGRa w idealnym stanie i z małym przelotem, powodzenia, lekko nie będzie

            [ Dodano: Czw 08 Paź, 09 23:33 ]
            Zamieszczone przez michal.bdg
            Prosze o obiektywne opinie czy te kilka tysięcy różnicy w zakupie przekłada sie na lepszą jakość wykonania VW ??
            ale to chyba lepiej jak wyrobisz sobie własną subiektywną opinie, wystarczy pooglądać te auta i tyle.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • mizerd
              Ambiente
              • 2007
              • 151

              #7
              Witam!

              Ziomal
              Za daleko wybiegasz , brak dwumasy i turbiny bez kierownic mozna tylko spotkac w AGR czyli stare TDI 90 km które było produkowane w roku 97-2002 włącznie. [/quote] Od 2003 do 2005 roku 90 km o oznaczeniu ALH mają już turbo na zmiennej geometrii i dwumasę , od 110 km różnią się praktycznie wtryskami i programem sterującym.


              AGR nie ma dwumasy :?: . Do tej pory byłem przekonany że mam dwumasę.
              Pozdrawiam
              Perfect Service by DobryGrześWawa
              Octavia 1,9 BXE 105 KM
              Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #8
                Zamieszczone przez mizerd
                AGR nie ma dwumsy . Do tej pory byłem przekonany że mam dwumasę
                No i czar prysł :wink:
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • mizerd
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 151

                  #9
                  Zamieszczone przez tomil
                  Zamieszczone przez mizerd
                  AGR nie ma dwumsy . Do tej pory byłem przekonany że mam dwumasę
                  No i czar prysł :wink:
                  No nie nie pozwolę. JA MAM AGR I DWUMASĘ. :szeroki_usmiech
                  Perfect Service by DobryGrześWawa
                  Octavia 1,9 BXE 105 KM
                  Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10918
                    • Fiat

                    #10
                    90 km nie bierz, za powolny. wez 110 albo 130 ( mimo ze to pompowtrysk, ale za to wystepuje ze skrzynia 6-to rewelacja) z dobrego zrodła oczywiscie. bedziesz zadowolony z osiagow i spalania w porownaniu z golfem 1.6, a jak bedziesz dbal nie zniszczysz nic

                    Komentarz

                    • PiotrPP
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 116

                      #11
                      Zamieszczone przez michal.bdg
                      i jak byscie to auto porównali z golfem IV kombi
                      Gdyby ktoś z tego klubu uważał, że Golf jest lepszy, to by sobie go kupił i zapewne udzielał by się w innym klubie.
                      Z osobistych przemyśleń: Golf jest naprawdę OK, wiem, bo sam miałem, ale Golf kombi to kompletna pomyłka- w porównaniu z OI przegrywa pod każdym względem.
                      Jeśli chodzi o silnik, to 130konny ASZ, jeśli zadbany, jest bezawaryjny i daje wiele przyjemności z jazdy. Fotki mojej OI kombi, tak żeby Cię zachęcić

                      Pozdrawiam i życzę, żebyś wybrał Octavię
                      Skoda Octavia I kombi, Laurin&Klement, 1.9TDi ASZ, 150KM. To już niestety przeszłość. Wygląda na to, że poszła w dobre ręce.

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Zamieszczone przez mizerd
                        Zamieszczone przez tomil
                        Zamieszczone przez mizerd
                        AGR nie ma dwumsy . Do tej pory byłem przekonany że mam dwumasę
                        No i czar prysł :wink:
                        No nie nie pozwolę. JA MAM AGR I DWUMASĘ. :szeroki_usmiech
                        Pierwsze nie mialy a potem juz mialy.

                        Ja bym podszedl do tematu jeszcze inaczej. Brac cokolwiek na pompie i z VNT a potem modzic, modzic, modzic
                        A jak nie tankujemy oleju z biedronki to golf arl 4x4
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10918
                          • Fiat

                          #13
                          PiotrPP, popieram...ja tez mam ASZ i polecam ten silniczek z 6 stopniową przekładnia...ale pamietaj ze ty masz wersje najlepszego wyposazenia (l&k). moja to tylko ambiente...no ale motór ten sam...wiec az takiej slinki nie rob koledze, bo twoja wersja raczej nie czesto w sprzedazy, w ogole trudno o dobra ASZ tke na rynku

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            a ja właśnie wczoraj nabyłem drogą kupna golfa w kombi , 115KM :szeroki_usmiech , i mam nadzieje że będę zadowolony.., to znaczy meridomaniak , pewnie coś napisze i powkleja..

                            samochód od pierwszego właściciela w polsce, sam sprowadził 3 lata temu , rozrząd zrobiony 40 tyś temu , dwumasa wymieniona 20 tyś temu , nowe oponki , alu...granat metalic..welur , podłokietniki ,klimatronic , 4 szyby, dobre nagłośnienie niezniszczony w środku , z zewnątrz nie najgorszy /brzydkiego jak wiecie bym nie wziął / . 2000rok ...

                            a właściciel golfa właśnie kupuje octavię :szeroki_usmiech ..i tak to się kręci Panowie..
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez sew1981
                              w ogole trudno o dobra ASZ tke na rynku
                              trudno o COKOLWIEK dobrego.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                aaaa...i też ma 6 biegów ..golf ten ...i zdaje się ze ma program bo jakiś wyrywny ..ale właściciel nie robił nic mówił..


                                Zamieszczone przez szkoda
                                trudno o COKOLWIEK dobrego.
                                szczególnie jeżeli chodzi o octavię i żeby jeszcze miała jakąś cenę ludzką...
                                ja zrezygnowałem z poszukiwania o1 w dieslu po 3 tygodniach , bardziej się szykowałem na benzynę
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                Pracuję...