1.8TSI vs 2.0TFSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawush
    Classic
    • 2010
    • 3

    1.8TSI vs 2.0TFSI

    2000GT-X

  • pbilu
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    1.8TSI vs 2.0TFSI

    Szanowne Koleżeństwo,
    noszę się z zakupem nowego autka i mam dylemat co wybrać. Na placu boju pozostały 2 silniki 1.8TSI i 2.0TFSI.
    Jeśli ktoś z Was miał okazję jeździć octaviami z takimi silnikami to głodny jestem opinii - porównania.
    Wg info na stronie skody różnica w mocy to 40KM, a w momencie to 30Nm.
    Skodą RS juz jeżdziłem, nie miałem okazji pojeżdzić 1.8TSI.
    Pytanie jest czy to jest na tyle dużo że warte jest wydania dodatkowych 18tys PLN /taka wyszła mi różnica w cenie aut po ich odpowiednim doposażeniu/.

    Z góry dziękuję za Wasze opinie.

    Pozdr
    Piotr

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez pbilu
      czy to jest na tyle dużo że warte jest wydania dodatkowych 18tys PLN
      obawiam się, że nikt Ci na tak postawione pytanie nie odpowie, choera wie ile to dla Ciebie warte :roll:
      ja wychodzę z założenia, że mocniejszy=lepszy, no ale to ja.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • toocool
        Rider
        • 2008
        • 303
        • Octavia IV combi (NX5)

        #4
        Nie mam osobistego doświadczenia, ale jeśli nie widziałeś to polecam: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html

        Wynika, że różnić nie jest za wiele (wpływających na trwałość), więc tak jak szkoda brałbym kopytniejszy.
        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

        Komentarz

        • rally_maniac
          Classic
          • 2009
          • 14

          #5
          Bierz RSa, bo coś mi tam w głowie świta o jego zakupie i będę miał się od kogo dowiedzieć, jak to jeździ 8)

          Komentarz

          • pbilu
            Classic
            • 2009
            • 4

            #6
            Skoro tak, to postawię inne pytanie do osób które obydwoma autami miały okazję jeździć:
            Czy owa róznica w mocy i momencie jest wyraźnie zauważalna w jeździe??

            Pozdr
            Piotr

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              ja nie jezdziłęm rsem ale obecnie mam porównanie na moim tdi 140KM seria, 170KMchip, 200KM inne turbo i powiem ci ze czuć róznice, jezeli masz kase na wydanie to sie nawet nie zastanawiaj i bierz rsa bo oprócz mocy masz lepsze hamulce inny design, lepsze zawieszenie itd... P.S. z rsa zrobisz bez problemowo około 250KM :diabelski_usmiech
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                kumpel w tej chwili wybiera podobnie, tyle, że w passacie, oczywiście rekomenduję 200KM, tu się nie ma co zastanawiać
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  pbilu, co do różnicy w mocy/momencie to się nie wypowiem, ale weź pod uwagę również to, że oba auta różnią się np. zawieszeniem i chyba układem hamulcowym ( 1,8 TSI ma chyba tarcze 288mm tak jak 2.0 TDI a RS 312mm ). Takie różnice też będą wpływać na jazdę i wydaje mi się, że gdybyś miał okazję od razu po ostrej jeździe testowej RS-em, przejechać się w ten sam sposób 1,8TSI to pewnie poczuł byś tą "różnicę" za którą trzeba dopłacić...

                  Zupełnie inna sprawa to czy jest to warte aż 18 tyś...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • rally_maniac
                    Classic
                    • 2009
                    • 14

                    #10
                    Zastanów się też,czy zależy ci na ciśnięciu spod każdych świateł, czy jednak wolałbyś trochę więcej komfortu. RS ma twardsze zawieszenie, a jakie drogi mamy w warszawce, sam wiesz najlepiej

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      Brałbym RS`a bez zastanawiania

                      1) wyglad

                      2) zawieszenie (jest sztywniejsze auto sie lepiej trzyma i bez przesady... nie jest az tak twarde zeby sie nie dalo jechac po polskich drogach)

                      3) siedzenia lepiej dupsko trzymaja

                      4) ma wiekszego kopa - moze 40 km to nie duzo ale jak zachce sie wiecej to RS`a podkreci sie wyzej :P
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • radekb
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 134

                        #12
                        Witam. Kupiłem RS-a pół roku temu. Też miałem mini dylemat, ale wystarczyło się przejechać modelem z 1.8 i RS-em. Jak pisze kolega rkb zawieszenie oraz siedziska nie do porównania. Zdecydowanie 2.0TFSI. Przejechałem przez pół roku prawie 40kkm i póki co bez zarzutu. Moim skromnym zdaniem taki wybór to żaden wybór.
                        Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                        Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez rkb
                          4) ma wiekszego kopa - moze 40 km to nie duzo ale jak zachce sie wiecej to RS`a podkreci sie wyzej :P
                          40KM to nie jest duzo ? IMHO to jest bardzo duzo. Wg mnie zdecydowanie warto wziać RS-kę, bo pomijając już te 40KM to, tak jak przedmówcy wspomnieli, dostajemy inne zawieszenie, hamulce, fotele, bodykit, itp.
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            jeżdziłem niedawno golfem gti 2.0 tfsi dsg..zwierzęcy :twisted: ...jak ktoś lubi takie coś to na pewno świetna zabawa

                            co do zawiasu w rs , również uważam że jest bardzo fajnie zestrojony i zgrany z rozmiarem opon , nawet mimo naszych nawierzchni :roll:

                            a za parę dni będę jeździł golfem VI gti , nówka sztuka , odebrany parę dni temu z salonu, czerwoniutki..był już wczoraj zamówić łoponki :diabelski_usmiech


                            choć prawdę mówiąc jakaś ta czerwień nie powalająca za bardzo , mało intensywna czy co.w O1 chyba jest ładniejsza
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              #15
                              pbilu, A przewidujesz w jednym lub drugim aucie DSG ?? Bo ja wolałbym 1,8TSI z DSG niż 2.0TSI ale w manualu. Teoretycznie juz w 1,8TSI osiągi masz odstające in plus od typowego samochodu, wiec ja wolałbym komfort DSG niż 1 sekunda mniej przy przyśpieszeniach na trasie, ale machanie manualem. Zawsze możesz po gwarancji podnieść moc, a skrzyni juz tak latwo nie podmienisz.
                              Chyba, że masz kase na 2.0TSi w DSG, to wiadomo :diabelski_usmiech
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #16
                                Maly OT - czy DSG da sie pojechac z wysokich obrotow na starcie? Słyszałem ze skrzynie tez da sie programowac
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rkb
                                  Maly OT - czy DSG da sie pojechac z wysokich obrotow na starcie?
                                  da się
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Moze nie z wysokich, ale z wyzszych niz 1000 :twisted:

                                    U mnie chyba zostaje na 2500 i z takiego pulapu rusza, w sumie nie ma sensu wiecej, bo bedzie tylko mielic kolami.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      co do tematu, tak jak mówiłem, kumpel miał ten sam dylemat silnikowy w passku i włascie zdecydował się na 2.0 na pełnej ku@$#e :twisted:
                                      tzn. ja tu dylematu specjalniego nie widzę -> jak jest kasa to się bierze 2.0 i tyle, nad czym tu się zastanawiać.
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      Pracuję...