U mnie w 1.8T benzyny 11l a gazu 13l. zawsze jest różnica nawet na wolnych obrotach komp pokazuje na benzynie 0,9-1 l a gazu 1,1-1,2l... zawsze około 10-20% więcej gazu...
Jak w temacie. Ciekaw jestem, gdzie tankujecie LPG, mi do butli wchodzi od 40 do 42 l gazu. Ale wczoraj zatanowałem i przetarłem oczy ze zdumienia do butli weszło mi jedyne 35 l. Nie wiem czym to jest spowodowane...
Przećwiczyłem chyba wszystkie stacje lpg w Warszawie i najlepiej moja octavka zachowuje się po Statoilu. Co prawda po tankowaniu w Orlenie przejeżdża kilka kilometrów więcej ale za to silnik nie trzyma równych wolnych obrotów. Co do butli to wchodzi mi tyle samo tzn 42 - 43, choć raz tankowałem na Wasbruku to tam mi weszło 47, a przejechałem o 50 km mniej.
Teraz jest sezon przejściowy na stacjach, przechodzą na mieszankę zimową ale to raczej nie ma wpływu na ilość tankowanego gazu. Może zawór za wcześnie obił, a może Ci coś zostało w zbiorniku.
w zbiorniku nic mi nie zostało, bo mam taką instalację, w której gdzy kończy się gaz, to wydaje taki ciagły dzwięk pykania. A ja tankowałem wczoraj na lukoil przy Prymasa Tysiaclecia... wiec to chyba dobra stacja...
jaro123, ja tankuje na shellu lub bp, a co do roznej ilosci tankowanego gazu to zalerzy od skladu,propan jest palny a butanu dodaja go do zobojatnienia mieszanki,moc silnika zalezy od ilosci propanu im go wiecej do mieszanka bardziej jest palna
ilość gazu jaką upchnięcie do butli zależy też od temperatury otoczenia tzn. gdy temperatura jest niska to więcej gazu wejdzie do butli. Zauważyłem to na własnym przykładzie i gdzieś o tym czytałem. U mnie tankując rano jestem w stanie upchać ze 1-2 litry więcej.
Podobnie zresztą jest z benzyną - zwróćcie uwagę na wskaźnik paliwa jadąc samchodem rano gdy temp. otoczenia to około 5 stopni C w południe wskaźnik będzie troszkę wyżej.
Możliwe że wiąże się to też z ciśnieniem... ale tego nie jestem pewien.
Ja zawsze tankuje na małych prywatnych stacjach - i tu zalezy od miejscowości, np. pod Radomiem to lepiej nie tankować, ale w moim Opocznie to ,, prywaciarze " mają nawet paliwko, no i litry w normie, jak jestem w Polsce to raczej na Orlenie, i Shell, choć czasem na prywatnych też, ale to tak ze 20 %
Octavia jest jak dobry lokaj - czasami zapominasz, że on w ogóle istnieje, ale gdyby go nie było, to świat zwaliłby Ci się na głowę.
Ja tankuję na shellu. Ale do dziś wspominam z rozrzewnieniem tankowanie w Astrze na Lukoilu w drodze na Elbląg.... Do zbiornika o pojemności całkowitej 50 litrów weszło 53 litry. Pani nawet się nie zająknęła jak kolega jej zwrócił uwagę .
Mój brat robi na statoilu i gadał kiedyś z jednym z kierowców którzy dostarczają im benzynę. Koleś powiedział że z tej samej rafinerii wożą także i do lukoila.
Mam Octavie 1,8 20VTurbo 150km, 1999 r. Chciałem zapytać forumowiczów, czy warto załozyć instalecję gazową bo tyrochę przeraża mnie spalanie w mieście 10 l, na trasie jest ok. z pełnym obciążeniem przy 120 km/h -7,5 l, czy może raczej nie wydziwiać bo motor chodzi jak rakieta, szybko i bardzo cicho?
Do zbiornika o pojemności całkowitej 50 litrów weszło 53 litry.
:shock: :shock:
Jak to w ogóle możliwe, zazwyczaj można bezpiecznie zapełnić zbiornik LPG tylko w 80%.
Tiaa, a śmiertelny poziom alkoholu we krwi to 5 promili... (nie dotyczy Polaków i Rosjan . Kolega dlatego przesiadł się na diesla - nie takie rzeczy w swojej astrze widział...
Mam Octavie 1,8 20VTurbo 150km, 1999 r. Chciałem zapytać forumowiczów, czy warto załozyć instalecję gazową bo trochę przeraża mnie spalanie w mieście 10 l, na trasie jest ok. z pełnym obciążeniem przy 120 km/h -7,5 l, czy może raczej nie wydziwiać bo motor chodzi jak rakieta, szybko i bardzo cicho?
Kolego nie zastanawiaj sie tylko przerabiaj autko na gaz. Ja mam przerobine od 5lat i smigam sobie na gazie. Spalanie na trasie 10l miasto 12-14l wszystko zależy od twojej prawej stopy!!! plus koszty odpalania na benzynie... Moja Octa pali wiecej bo mam naped 4x4 i jej nie oszczędzam.
Kolega z pracy kupił Octe 1.8T z przebiegiem 334000km i założył do niej gaz i jemu pali ok 1,5-2 litry mniej... ale on nie ma 4x4... Pozdrawiam i zachecam do gazu. Koszt instalacji sekwencyjnej ok2000zł...
Było 4X4 1.8 T 170km 01 ,2.0tdi 170km OII , 1.9tdi 110km O1, Scout 2.0tdi 165KM i został Tour 1.6 z lpg i perełka Subaru WRX
nistety w chwili obecndej jest w DE i tu nie moge tak wybierac w miescie sa 2 shelle i zaden nie ma gazu
co do ilosci to zawsze wchodzi mi 55-56 litrow
co do twojego przypadku to nie koniecznie miales koniec kiedys tak mialem, gaz sie wylaczyl patrze zribione 400 km, zdziwko troche, wlaczam jeszcze raz gaz i zrobilem jeszcze 150 km
czasami jakis spadek cisnienie i ci instalacja gaz odlaczyla
jaro123, od wielu lat latam junkersami. od tego roku mam octavkę.
jeżeli chodzi o gaz to w zależności od prędkości obrotowej silnika potrafi się "skończyć"-przełąćzyć na benzynę w różnych momentach. na wysokich obrotach bardzo szybko ( do baku wejdzie 39l) a przy niskich obrotach później(np. pykasz sobie 70 na trasie na 5-tce .... do baku wejdzie 42 l).
jeżeli w pierwszym przypadku zgasisz auto i odpalisz ponownie - po przełączeniu się na gaz - i delikatnej jeździe - jesteś w stanie zrobić ładnych parę kilometrów i dotankować gazu więcej.
wcześniej ganiałem nexią z przerobioną instalacją II generacji na śrubę - I generacja to tam było czuć kiedy gaz się skończy - jeżeli delikatnie dodawało się gazu - szło jechać - jeżeli wcisnęło się pedał gazu zbyt głęboko - auto dostawało muła i wręcz zatrzymywało się wydając głośne uuuuuuuuuuu.
a co do wchodzenia większej ilości gazu niż jest butla... dawno już się z tym nie spotkałem - kilka lat temu miałem podobną sytuację jak opisuje madafaka, po jakimś czasie w prasie przeczytałem że stacja oszukiwała na zasadzie tankując litr dostajesz 0,85 litra.
przy małych zbiornikach taka różnica jest nie do wychwycenia - ale przy dużych powyżej 40 litrów to już widać. a wtedy latałem ze zbiornikiem 65l to kant wychodził na ponad 5 l.
Komentarz