[O1] Regulacja zaworu przy turbinie- czy potrzebna?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • romman
    Ambiente
    • 2009
    • 201

    [O1] Regulacja zaworu przy turbinie- czy potrzebna?

    buuuu :|

    [ Dodano: Sob 06 Mar, 10 23:39 ]
    model t racer 1926
  • xadado
    Classic
    • 2007
    • 3

    #2
    [O1] Regulacja zaworu przy turbinie- czy potrzebna?

    KLasyka wielokrotnie tu opisywana- 130 km/h - brak mocy- ale czasami moc wracała na tydzień a potem znów d... i tak z przerwami do momentu gdy nie powróciła

    W międzyczasie wyjazd do Chorwacji ( akurat było OK) po drodze d... . Na forum czytałem że, czasami pada n75 więc na autostradzie szybka reanimacja zaworu n75 parasolem( 3 szybkie strzały i pomogło) - wakacje wspaniałe, po powrocie znów to samo.

    Diagnoza mechanika - padła gruszka przy turbo. Zakupiłem podróbę . Po wymianie- nic . Dodatkowo wymiana n75 i moc wróciła.

    Teraz czasami na V biegu pod górę z pełnym obciążeniem łapie zonka.
    Czy może to świadczyć o potrzebie regulacji cięgna przy zaworze ?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Albo regulacji, trzeba by pomierzyc cisnienia, albo sztanga mimo nowego mieszka przycina sie. Trzeba podpiac VAGa, pojezdzic i bedzie widac czy takie przeladowania sa ciagle, czy tylko czasem.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • xadado
        Classic
        • 2007
        • 3

        #4
        Dzwignia sterująca "kierownicami pracuje płynnie" ( w czasie wymiany sam sprawdzałem). Wydaje mi się. że zonk występuje kiedy jest duże zapotrzebowanie na "moc" ( jazda pod górę, duże obciążenie)

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          No wlasnie, ale duze obciazenie jest nie tylko pod gore. Na plaskim jak przepustnica jest na 100% wtedy sztanga ma wyregulowac max cisnienie doladowania, dlatego zalecalbym przejazdzke z kims kumatym kto ma VAGa i zrobic log dynamiczny na 3-4 biegu z przepustnica otwarta na 100% od tych 1500-4200obr/min i tam bedzie doskonale widac jak dziala sztanga i N75.


          Rozumie ze na codzien, przekraczasz 2500obr/min
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • xadado
            Classic
            • 2007
            • 3

            #6
            Dziękuję - startuję do mechaniora który to robił - ma sprzęt do sprawdzenia jak sugerujesz.

            Nie uprawiam PSJ- lubię jak mnie wciska w fotel - za to kocham TDI ( mieszek był skorodowany)

            Komentarz

            Pracuję...