Miałem podobny dylemat w marcu tego roku.
Nie wybrałem 1.8 TSI , ponieważ obawiałem sie zbyt dużego spalania w mieście.
Nie wybrałem 1.4 TSI , ponieważ była wtedy opinia , że te silniki są niesprawdzone.
2.0 TDI był wtedy za drogi dla mnie.
Więc wybrałem 1.9 TDI - ale z założeniem , że będzie zrobiony program ( na razie jeszcze jest seria ).
Podstawowa zaleta tego silnika dla mnie jest taka , że dużo rzadziej jeżdżę na stację benzynową , niż poprzednio , kiedy pomykałem benzyną 1.6 103 km.
Dziennie przejeżdżam ok 110km w ruchu mieszanym - łącznie ze staniem w korkach w Krakowie , i jak się da , to z prędkościami 120 - 160km/h i więcej na obwodnicy.
Średnie spalanie wg. kompa 6,5l (z ok. 2000km) i nie przejmuję się spalaniem , cisnę kiedy mam ochotę do 4000 obrotów i jest przyzwoicie.
Radio Swing i CB troche zagłuszają hałas silnika przy wyższych obrotach
Gdybym nie musiał się liczyć z kosztami paliwa wybrałbym 1.8TSI :diabelski_usmiech - może kiedyś jako drugie auto :wink:
Całe zycie jezdziłem benzyniakami i to w dodatku zagazowanymi, ostatnio przez prawie 4 lata toyotą 4runner która w miescie jadła 23litry gazu lub 18l paliwa! Przyzwyczaiłem sie do tego Teraz jezdzę tdi i w miescie wychodzi z cięzką nogą około 8-8.5l. Następnę być może zakupie mocną beznynę z turbinką, zobaczymy.
Trochę mnie dziwi ze co poniektórzy koledzy kupują furę wartości 100000 za gotówkę i mają dylemat rzędu 2 czy 3 litrów. Osobiscie dla mnie nie ma róznicy czy pali auto 8 czy 12litrów, ważne aby czerpać radość z jazdy. Dodam ze rocznie robię około 40000km
Ja jeżdzę stosunkowo mocnym dieslem, ale następny samochód to turbo benzyna. Nie robię dużych przebiegów (ok. 15 tyś rocznie), więc spalanie nie jest kluczowym czynnikiem, a dynamika turbo benzyny jest dużo lepsza niż turbo diesla.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
no dobra, wtrącę się, bo może to pomoże w wyborze - prawie 2 lata temu przesiadłem się z BKD (po 1,5 roku użytkowania) na BZB - dla mnie różnica w spalaniu (przy identycznej eksploatacji i ciężarze prawej stopy) to 1,5l/100km - naturalnie na niekorzyść benzyny... i nie ma chyba sensu porównywać wartości spalania podawanych przez różne osoby, bo każdy ma własny temperament i porusza się w indywidualnie właściwych warunkach drogowych... a na temat spalania małego TSI się nie wypowiadam, bo nie miałem przyjemności takiego poużywać...
co zaś się tyczy ewentualnego montażu gazu, to jeszcze nie słyszałem o sprawdzonym rozwiązaniu dedykowanym do FSI/TSI...
To może i ja swoje trzy grosze dodam...
Mnie irytuje mały zasięg mojego samochodu :?
Wiem, że w dzisiejszych czasach stacje benzynowe są na każdym kroku, ale wg mnie to jednak jest jakiś minus...
A poza tym to już tylko sama radosć :wink: z 'benzyny'
Jakie zawieszenie i jakie hamulce ma 1.4TSI oraz 1.9TDI, wg mnie te same slabsze elementy.
BKD i 1.8TSI ma juz lepsze hamulce i zawieszenie tez ma kilka elementow lepszych.
Ktos to testował i jakis inzynier stwierdzil ze do takich modeli moze byc slabsze
Nie dla kazdego lepsze = lepsze bo lepsze = droższe w serwisowaniu a na nasze drogi najlepsze terenowe W O1 jest zawias z golfa 2 i jakoś daje rade
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
looker właśnie TSI ma charakterystykę diesla ale tak na spokojnie jeśli koledze się nie spieszy zaczekałbym do stycznia i zobaczył czy faktycznie diesel podrożeje o 25 groszy.
ja mam małego diesla i czekam na 1.8 TSI - znam dynamikę TDI ale po przejechaniu się 1.8 TSI miałem banana na buzi - cicho w środku, i ciągnie od dołu.
Jeśli miałbym kupować diesla to 1.9
Jeśli chciałbyś podwyższyć moc wirusem to bez DSG
Do wszystkiego trzeba dorosnąć - najlepiej zrób jazdę próbną oba autami.
Właśnie mi się spieszy bo auto kupuje na firme z kratką a straszą że po nowym roku nie bedzie można odliczać całego VAT-u, a propo diesla to ja myślałem o podwyższaniu wirusem 2.0 a nie 1.9
[ Dodano: Czw 22 Paź, 09 11:33 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Zapominamy o jednej ciekawej kwestii.
Jakie zawieszenie i jakie hamulce ma 1.4TSI oraz 1.9TDI, wg mnie te same slabsze elementy.
BKD i 1.8TSI ma juz lepsze hamulce i zawieszenie tez ma kilka elementow lepszych.
Właśnie Maicroft mógłbyś podrzucić co to za części bo powiem szczerze że nic o tym nie słyszałem.
Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
VAT bedzie mozna odliczac po nowym roku, wczoraj to podali.
rkb, No widzisz, chyba nie do konca jestes w temacie. Widziales jakie sa roznice w zawieszeniach oraz hamulcach silnikow 1.4, 1.9TDI, 1.8T RS ?? Poczytaj
Generalnie OII 1.9TDI ma hamulce 280mm przod, nie wiem jak z zaciskiem, 2.0TDI 288mm, tez kwestia zacisku(nie mam teraz ETKI, ale mozna sprawdzic).
Stabilizator w jednym i drugim tez jest inny, same sprezyny trzeba by posprawdzac.
Wiekszosc 1.9 jezdzi na kolach 15", 2.0 na 16".
Roznic takich ktore czuc na drodze troche bedzie
Ze spalaniem to jak seksem. Jeden ma dynamiczny koniec po 30sekunadach a drugi po pol godzinie :twisted:
Musze pojezdzic dluzej tym TSI, za chwile wyjdzie ze on na powietrze chodzi, a jak juz kiedys wspominalem, moja testowka TSI miala srednia 11l, a TDI 8l - ciekawe czemu :diabelski_usmiech
Pytanie odnosnie zawieszenia w O2 - to jest ten sam wielowahacz z aluminiowymi koncowkami (taki jak w passatach B5/B5FL?) gdzie za jedna strone sie placi 1400 pln?
VW z tego co wiem juz sie chyba z tego wycofalo bo jakis fail to był, ale nie wiem jak jest w O2FL
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
doslownie kolego LOOKER,ja tez mam diesla ale tylko z tego wzgledu ze kocham ten ''klekot''i wszystko,olac przebiegi roczne i cala reszte.... :wink:
Zamieszczone przez Jasiek
I dlatego kupiłem 1.9TDI
I dlatego ja też jak będę zmieniał wysłużoną benzynkę małolitrażową z pod znaku Skody to tylko na TDI.
Jeśli się kupuje samochód za 100tys trzeba kupić to co się lubi co się kocha, reszta jest nieważna, za wszystkie inne rzeczy zapłacisz kartą mastercard
No to sie pochwale . Do tej pory jezdzilem po kolei:
Maluch
VW Passat 1,6 diesel
Focus 1,6 benzyna (spalanie z moją nogą ok 13-14 litrow
Focus 1,8 benzyna (spalanie o dziwo nizsze, miescilem sie w 11-12L)
Mondeo 1,8TD (fajna wygodna kanapa, lubilem to auto :-))
Mondeo 2,5 (miescilem sie w 10 litrach !!!!, po pprzerobce na gaz 12-13L/100km)
Obecnie Octavia 4x4 `09 1,8 TSI Elegance, i szczerze mowiac, kupilem dlatego ze zabraklo mi 20k do wymarzonego Mondeo 2,5T, i akurat ta Skodzina byla od reki, a potrzebowalem faktury kosztowej :-).
Ogolnie auto zdażylem polubic, troche za glosno w sordku w porownaniu do Mondka, gorsze wykonczenie, po 3 tys km zaczelo cos skrzypiec, ale jest 4x4 (a mam dziwny zwyczaj wjezdzania w dziwne miejsca i kilka razy juz mi to tylek uratowalo:-)), spalanie miasto/trasa do przyjecia, ok 12 w miescie, srednia z kompa 8,8L, przyspieszenie na trasie ok, jednak baaaaaardzo brak mi tej elastycznosci jaka byla w Mondeo 2,5L.
Reansumując Skoda fajne auto, ale nastepne bedzie mialo ok 3L pojemnosci (moze nawet Diesel) i bedzie w automacie :-D
Komentarz