Kup 2l płynu i 2 wody jak cos to dokupisz ale z tego co pamiętam to z układu schodziło cos koło 4 l ( przy otwartym termostacie). Ale to było dawno tw.. niech ktos potwierdzi.
3 razy mialem taka możliwosc przy wymianie uszczelki dłowicy i przy wymianie silnika
przy uszczelce to mechanior podał cisnienie z jednej strony a z drugiej wypływało (taki opis uproszczony) no a przy zmianie silnika to już samo się wie że jak wywalisz klamota to wszystko wypływa i jest pusty
Z tym ciśnieniem z jednej a wypływem z drugiej to tak jak z wysysaniem oleju, z tym że są też wady. Przy wymianie motorowni cały spłynoł bo odpinałeś węże i cały układ rozszczelniłes. Przy normalnej wymianie całość nie spływa zawsze cos w układzie zostaje, nawet jak spuszczamy na goracym silniku.
Z tym ciśnieniem to też można polemizować...
Jak zapodasz ciśnienie (a wiadomo, że kanałów wodnych jest dużo w orurowaniu i bloku) i jeden z nich się zapowietrzy- wcześniej zostanie z niego wydmuchana ciecz chłodząca, to z pozostałych już nie wydmuchasz bo sprężone powietrze przepłynie tam gdzie będzie najmniejszy opór. Ale to jest tak, że jak nie sprawdzisz (zalewając suchy układ, wylewając, zalewając, ciśnieniowo wylewając i porównując różnice) to się nie dowiesz
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Komentarz