Od ponad roku jestem w posiadaniu O1 1.9TDI i już tak myślę że może za rok zmienię na coś innego i może to być O2. Dodam, że ze swojej O1 jestem zadowolony.
Jakie są różnice w cenie eksploatacji (dot.kosztów części) w tych dwóch modelach aut. Dodam, że chodzi mi o silniki TDI i wymiany/naprawy nie w ASO.
Chciałbym się też dowiedzieć czy jest jakaś różnica w mechanizmie zawieszenia tych aut? Czy O2 ma takie samo jak O1? Pytam o to bo wiem, że np. Pasat lub Audi mają wahacze którę trzeba często wymieniać jeżdżąc po naszych "pięknych" drogach.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Przy TDI lejesz tani olej np Motula z norma 505.01 180zl/5l i wymieniasz go co 15kkm, albo lejesz drogi olej typowany przez fabryke Castrol po 80zl/l albo inny z norma 506.01 i czekasz cierpliwie kiedy komputer powie Ci ze trzeba wymienic olej. Jedno jest pewne jak malo jezdzisz to przypomni sie przed dwoma laty od wymiany, a jak jezdzisz duzo to jednym wola o wymiane przy 20kkm a innym przy 25 albo 30kkm. Przy pesymistycznym zalozeniu ze bedzie wolac po 20kkm, to wychodzi na to ze jest to drogi system, bo ASO za te przeglady tez kasuje wiecej
Alternatywa jest stosowanie uniwersalnego oleju do silnikow wyposazonych w DPF, ale mozna go stosowac jak DPFa nie ma i zmieniac co 15 albo co 30kkm i jest on drozszy niz taki z norma 505.01 ale zdecydowanie tanszy niz ten z norma 506.01
W benzynach jest podobnie, ze olej LL jest drogi, nie wiem jakich olejow wymagaja TSI czy 502.00 czy jakas inne
Komentarz