od 3 dnisłysze diwaczne odgłosy typu chrobotanie jak "mysza" w okolicy deski rozdzielczej pod schowkiem jst tam takie coś metalowe i jak by z tej okolicy nie jest to cały czas czasem znika czasem jest jak przekrece kluczyk bez zaplonu tez wystepuje jak by chrobotanie "myszy" ? jakies pomysly bede wdzieczny
p.s. mysze wykluczyłem
A czy odgłos nie jest podobny do zwarcia ?
To takie moje pierwsze spostrzeżenie.
Sprawdź czy odgłos pojawia się tylko po przekręceniu kluczyka czy przed też.
Może na nierównościach coś "styka"?
Ja z kolei slysze cos jakby delikatne pukanie o dosc duzej czestotliwosci spod zegarow. Dzieje sie to co jakis czas po jezdzie i wylaczeniu zaplonu. Ciekawe...
jest to po przekreceniu kluczyka bez zaplonu na wlaczonej wentylacji jak i przy pracy silnika pracujaca wentylacja wylaczony climatronik
[ Dodano: Pon 02 Lis, 09 20:51 ]
u mnie tez o zgaszeni przez moment cos powiedzmy puka niby
a wczesniej co pisalem to odglos podobny do zamknietej myszy w kuferku i szalejacej dla mnie wydobywa si to z okolicy od popielniczki gdzies tyl do tego co jest pod schowkiem
Miałem cos takiego )w sumie czego już nie miałem ) u mnie był to taki jakby lekki pisk podczas przekręcania kluczyka w stacyjce - nawet przy wył silniku okazało się że pod maską piskał taki grzybek który porusza się gdy kręci się kluczykiem w stacyjce jest on umiejscowiony w tym miejscu na zdjęciu:
Mi pomogło popryskanie go wd40
Mam to samo :!: Doprowadza mnie to do szału :? W końcu zabrałem się za 'osłuchanie' sprawy i wychodzi mi, że to na 99% wentylator. Tylko co z tym zrobić, bo nie chce mi się jechac do ASO... :?: :!:
mało tego wyłacze klime przekrecam kluczyk bez zapalania auta a tu z tej okolicy robi mi klik klik klik albo tyk tyk tyk jednostajnie jak zegarek wykluczylem wlacznik swiatel awaryjnych bo jest nowy czy stara jest tak samo
Ja miałem coś takiego w FABII. Pod schowkiem jest grodź sterująca nawiewem otwartym/zamkniętym. Ja to odłączyłem i zostawiłem sobie tylko otwarty, bo nie chciało mi się bawić w naprawę plastikowych zębatek czy czujnika wychylenia grodzi. Przy włączonym zapłonie pobaw się przyciskiem regulacji obiegu nawiewu i słuchaj co się dzieje. Jak usłyszysz mysz, to jest to :lol:
Dźwięk jest na prawde podły, też mnie ciarki przechodziły, a sprawa błacha
momo05, jeśli stukanie dochodzi ewidentnie zza schowka przed pasażerem to tak jak napisał jack., silniczek klapki obiegu zamkniętego. Jeśli dźwięki dochodzą raczej ze środka konsoli ( jak napisałeś zza popielniczki ) to prawdopodobnie jest to silniczek nastawczy klapy regulacji temperatury powietrza ( ciepłe-zimne ).
[ Dodano: Wto 03 Lis, 09 17:03 ]
moze sie nie znam ale dla mnie oporni rezystor chyba raczej odpowiada za przelaczenie miedzy 1,2,3,4,itd biegiem nawiemu i raczej nie ma nic wsolnego z dzwiekami ?
U mnie coś tez tak popiskiwało i marudziło to przy okazji robienia klimatyzowanego schowka wykręciłem wiatrak zza schowka i delikatnie psiknąłem wd40 na wałeczek z wirniczkiem . Przestało
momo05 ten rezystor odpowiada za 1, 2 i 3 bieg dmuchawy ( 4 bieg to dmuchawa wpięta bezpośrednio ), dlatego jak się spali ten rezystor to dmuchawa działa tylko na 4. Zresztą ty masz climatronic a tam chyba wogóle nie ma rezystora, bo wentylator jest sterowany elektronicznie przez dodatkowy regulator dmuchawy ( J126 ).
U mnie coś tez tak popiskiwało i marudziło to przy okazji robienia klimatyzowanego schowka wykręciłem wiatrak zza schowka i delikatnie psiknąłem wd40 na wałeczek z wirniczkiem . Przestało
W ciagu dwóch ostatnich dni zauważyłem że jak odpalałem samochód po nocy to przez kilka minut z okolicy właśnie schowka coś piszczało ale tylko przy włączonej klimatyzacji tj climatronicu. Przy kolejnych odpaleniach tego dnia było ok. Czy to może byc ten wiatrak? Dzwiek przypomina slizgajacy sie pasek klinowy.
Z tego co wyczytalem wystepuje to we wszystkich O2 z Climatronikiem, ponoc taki blad fabryczny. Ja tez to mam i powoli sie do tego przyzwyczailem Sprawdzalem u kumpla w O2 z Climatikiem i tam nie ma tych odglosow.
no ja mam takie tykanie za schowkiem od jakiegoś czasu u siebie , tak jakby klapka/mechanizm od obieu zamkniętego się próbował właczać tylko że zębatak nie zaskakiwał by , cos w tym rdzaju . nie wiem skąd to się wzięło , oczywiście nie właczam wtedy obiegu ani nie reguluję nawiewu ..to się robi samo..odnosze wrażenie że dość często po hamowaniu do małych prędkości.. :?
koledy nawet jak mina mrozy to to jest nikt nie wie co to w servisie odp ten typ tak ma czasem to przestaje tykac czasem jest albo jest caly czas potem znika tyka jak chce i kiedy chce ale denerwujace te tykanie
Komentarz