[O2] Słaba moc silnika w dolnym zakresie obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patryczek
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O2] Słaba moc silnika w dolnym zakresie obrotów

    eee nie jest tak zle, do dziur daleko, zakonserwujesz to wystarczy na 10 lat
  • hanjan
    Drive
    • 2009
    • 50

    #2
    [O2] Słaba moc silnika w dolnym zakresie obrotów

    Zmieniłem Octavię I z 2002 r.z silnikiem 1,6 MPI na Octavię II Fl z takim samym silnikiem.
    Po krótkim okresie eksploatacji moje odczucia to generalnie b. duży plus dla Octavii II. Stwierdziłem jednak że w zakresie obrotów 1500 - 1800 silnik posiada bardzo małą moc i niechętnie rozpędza samochód,po osiągnięciu ok. 1900 obr. ozyskuje wigor i przy tym samym położeniu pedału gazu przyspiesza gwałtownie.
    Odczuwam to szczególnie na drugim biegu gdy czasem warunki drogowe zmuszaja do zejścia w zakres obrotów niższy niż 2000.
    Wiem że silniki w dolnych zakresach obrotów mają małą moc ale stara Octawka I zdecydowanie lepiej się "zbierała" w takich sytuacjach.

    Proszę o informację czy silniki 1,6 MPI po usprawnieniach "tak mają" czy też mój silnik niedomaga ?.
    Pragnę zaznaczyć że poza tym mankamentem silnik sprawuje się znakomicie.

    Komentarz

    • Marx
      Elegance
      • 2009
      • 865

      #3
      porownywales ciezar tych aut?

      Komentarz

      • hanjan
        Drive
        • 2009
        • 50

        #4
        Nie pomyślałem o ciężarze pojazdu , ale ten mój objaw to tak jak turbo -dziura choć w tym silniku żadnej turbiny nie ma.

        Komentarz

        • dudek_t
          L&K
          • 2008
          • 1421

          #5
          Normalny objaw, niczym się nie przejmuj. Też musiałem się do tego przyzwyczaić ale teraz już tego nie zauważam.

          Komentarz

          • hanjan
            Drive
            • 2009
            • 50

            #6
            dudek_t Dziękuję za wsparcie, też sie do tego przyzwyczaiłem a po Twojej wypowiedzi mam teraz spokojną głowę.

            Komentarz

            • ARobert
              Rider
              • 2008
              • 254
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              ..to i ja to potwierdzę. Generalnie jest jakaś taka opóźniona reakcja na ten elektroniczny pedał gazu. Auto mi nieraz gaśnie na manewrach gdy silnik pracuje w dolnym zakresie obrotów. Jak już jedzie a obroty są wyższe to i przyspieszenie jest moc jak trzeba.

              Komentarz

              Pracuję...