Stan akumulatora można też sprawdzić zwykłym woltomierzem. Odłączasz akumulator na conajmniej 2 godziny przed sprawdzeniem. Po tym czasie sprawdzasz napięcie. Jeslii wynosi 12,5V lub wyżej aku jest OK i w miare dobym stanie, jeśli 12,4V lub niższe aku w kiepskim stanie, ewentualnie można go podładować.
Kolejny test to aku pod obciażeniem. Podczas uruchamiania napięcie nie powinno spaść poniżej 10V (uwaga przy temp około 20 stopni) jeśli aku jest całkowicie naładowany.
Oczywiście dodatkowo można sprawdzić gęstośc elektrolitu areometrem (przy temp nie nizszej niż 10 stopni) i tak:
gęstość 1,15 g/cm3 aku rozładowany
gęstośc 1,22 g/cm3 aku naładowany w połowie
gęstośc 1,28 g/cm3 aku całkowicie naładowany
min dopuszczalna wartośc bez konieczności doladowania aku to 1,24 a dopuszczalne różnice w gestości pomiędzy komorami to 0,04 g/cm3. Większe różnice mówią o uszkodzeniu aku
na obudowie akumulatora powinna byc wytloczona data produkcji (w roznej formie zaleznej od producenta). niektorzy potrafia tez ja odczytac z numeru seryjnego.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz