[O1]akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1]akumulator

    element montowany jest na wcisk
    podważasz delikatnie od tyłu i dalej wyciągasz podwazając palcami

  • #2
    [O1]akumulator

    Czy idzie jakoś sprawdzić samemu, czy czas na zmiane ako?

    ładowanie sprawdziłem i jest ok...nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał i kiedy.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      sprawdź poziom elektrolitu(jeśli się da) . tyle możesz sam. są przyrządy do sprawdzania sprawności aku
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        a tak łopatologicznie, to jak w jakis sposób zbadać ten poziom

        Komentarz

        • kornat
          Rider
          • 2007
          • 578

          #5
          Odkręcasz korki i patrzysz ile jest go. Można również sprawdzić gęstość ale potrzebny jest tester np. http://allegro.pl/item800662449_test...hydrometr.html

          Komentarz

          • Tomek_dx
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            Stan akumulatora można też sprawdzić zwykłym woltomierzem. Odłączasz akumulator na conajmniej 2 godziny przed sprawdzeniem. Po tym czasie sprawdzasz napięcie. Jeslii wynosi 12,5V lub wyżej aku jest OK i w miare dobym stanie, jeśli 12,4V lub niższe aku w kiepskim stanie, ewentualnie można go podładować.
            Kolejny test to aku pod obciażeniem. Podczas uruchamiania napięcie nie powinno spaść poniżej 10V (uwaga przy temp około 20 stopni) jeśli aku jest całkowicie naładowany.
            Oczywiście dodatkowo można sprawdzić gęstośc elektrolitu areometrem (przy temp nie nizszej niż 10 stopni) i tak:
            gęstość 1,15 g/cm3 aku rozładowany
            gęstośc 1,22 g/cm3 aku naładowany w połowie
            gęstośc 1,28 g/cm3 aku całkowicie naładowany

            min dopuszczalna wartośc bez konieczności doladowania aku to 1,24 a dopuszczalne różnice w gestości pomiędzy komorami to 0,04 g/cm3. Większe różnice mówią o uszkodzeniu aku
            Tomek

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              na obudowie akumulatora powinna byc wytloczona data produkcji (w roznej formie zaleznej od producenta). niektorzy potrafia tez ja odczytac z numeru seryjnego.
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              Pracuję...