Wg. mnie przyczyną jest puchnięcie tarczy sprzęgła powodowane wilgocią.
Mówię z doświadczenia na innych pojazdach.
Nie wiem jak jest w Skodach i w twoim modelu silnika, czy tarcza z dociskiem jest szczelnie zabudowana, czy też są jakieś otwory technologiczne które umożliwiają się dostawanie wody. I czy powinny być zaślepione czy nie.
To co opisujesz, to klasyczny objaw w takich momentach kiedy ktoś umyje sobie silnik.
Tarcza dostaje wody, spuchnie o kilka dziesiątych mm i jest problem
Przestraszeni jadą do mechanika i wydają kasę na regulacje a bardziej naiwni na całe sprzęgło. A wystarczy je nieco kilka razy "przypalić" przy ruszaniu i objaw ustąpi.
Każdy kto jeździł motorowerem marki simson doświadczył tego zjawiska na własnej skórze dosłownie. Po myciu takiego pojazdu, ktoś nieobeznany z tematem lub zapominalski ruszał po czym kiedy naciskał hamulec, najczęściej przedni albo leciał na kierownicę albo kładł się z pojazdem na bok, bo hamulce nagle zaczynały mu brac dużo mocniej i "wcześniej" niż to miało miejsce przed myciem
))
Okłądziny hamulcowe i okładziny tarczy sprzęgła mają podobne własciwości
Jeśli pomogłem, to wciśnij taki mały przycisk "POMÓGŁ" , po lewo tuż pod postem
))))
Mówię z doświadczenia na innych pojazdach.
Nie wiem jak jest w Skodach i w twoim modelu silnika, czy tarcza z dociskiem jest szczelnie zabudowana, czy też są jakieś otwory technologiczne które umożliwiają się dostawanie wody. I czy powinny być zaślepione czy nie.
To co opisujesz, to klasyczny objaw w takich momentach kiedy ktoś umyje sobie silnik.
Tarcza dostaje wody, spuchnie o kilka dziesiątych mm i jest problem

Każdy kto jeździł motorowerem marki simson doświadczył tego zjawiska na własnej skórze dosłownie. Po myciu takiego pojazdu, ktoś nieobeznany z tematem lub zapominalski ruszał po czym kiedy naciskał hamulec, najczęściej przedni albo leciał na kierownicę albo kładł się z pojazdem na bok, bo hamulce nagle zaczynały mu brac dużo mocniej i "wcześniej" niż to miało miejsce przed myciem

Okłądziny hamulcowe i okładziny tarczy sprzęgła mają podobne własciwości

Jeśli pomogłem, to wciśnij taki mały przycisk "POMÓGŁ" , po lewo tuż pod postem

Komentarz