Jaki multimetr?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BaaartPL
    Rider
    • 2010
    • 261

    Jaki multimetr?

    Zamieszczone przez sazad
    Zamieszczone przez kowal 2002
    w sprzedaży ( Leroy Merlin ) znów pojawił się materiał Tesa opisywany na początku ( srebrno-czarny )
    kowal2002 - na jakim dziale szukać tego materiału?
    Tam gdzie moskitiery i takie tam. W Leroy stał taki dodatkowy regał/stoisko TESA i tam był dostępny ten materiał.
    Bartek
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167
  • GrabaR
    Drive
    • 2009
    • 67

    #2
    Jaki multimetr?

    Witam serdecznie!

    Od jakiegoś czasu przy odpalaniu silnika świeci mi się kontrolka ABS i ASR. Dodatkowo przed rozruchem zostaje ikona akumulatora. Nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić, że coś jest nie tak z elektryką .

    Zanim gdziekolwiek pojadę z tą usterką chciałbym spróbować ją sam zdiagnozować ale do tego potrzebuje narzędzi.

    I tu pytanie do Was, jakiego sprzętu używacie?
    Na allegro pełno jest ofert multimetrów ale pojęcia nie mam jaki wybrać. Będzie używany tylko do auta więc nie chciałbym przepłacać, z drugiej strony nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto na jakieś "G".

    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      Na pewno nie kupuj takiego za 20zeta. Kup takie ustrojstwo, które ma klamrę do pomiaru natężenia prądu w przewodzie. Koszt ok 60-80pln ale bardzo pomocny gadżet.

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        Zamieszczone przez GrabaR
        Dodatkowo przed rozruchem zostaje ikona akumulatora
        Tak jest zawsze. Tak samo z kontrolka oleju.
        Zamieszczone przez GrabaR
        przy odpalaniu silnika świeci mi się kontrolka ABS
        Tez mi sie swieci i zaraz gasnie.

        Zamieszczone przez GrabaR
        że coś jest nie tak z elektryką .
        U mnie wszystko w porzadku
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • Alan 111
          Classic
          • 2009
          • 15

          #5
          GrabaR@
          Z mierników do samochodu to spokojnie możesz sobie kupić tańszy multimetr za(30zeta)z tym,że przewody pomiarowe są kiepskiej jakości i po krótkim okresie użytkowania się przełamują ,poza tym OK , z trochę droższych polecam Ci multimetry UNIT-a (przyzwoite) ,co do cęgów do pomiarów prądu - to z reguły są one tylko do pomiarów prądu zmiennego AC-zwróć uwagę :shock: ,a te do pomiaru pradu stałego tez są ale dużo droższe, szkoda kasy IMHO : , no chyba ,że chcesz mierzyć prąd rozruchowy akumulatora :lol:

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Tak juz jest, ze jak napiecie w instalacji podczas rozruchu spada, to zaswiecaja sie lampki ABS i ASR. Dzieje sie to w OI jak i OII :idea: Jak bylo cieplo to sie nie zapalaly

            Akumulator ma juz kilka lat i jest to mozliwe. Generalnie jak akumulator ma dobre kilka lat to i tak czas go wymienic, bo 4-5 lat to czesto ich kres wytrzymalosci. Ja kiedys po zmianie na nowy akumulator tych kontrolek nie mialem przez kilka dni potem znow sie pojawily, auto odpalalo zawsze i nie bylo problemu.


            Ikonka akumulatora zostaje w kazdym aucie i ma zgasnac po odpaleniu i ustabilizowaniu napiecia ladowania.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • GrabaR
              Drive
              • 2009
              • 67

              #7
              Kazik 4x4

              Masz jakieś konkretne typy?

              Alan 111

              Szeroki wybór sprzętu pomiarowego i serwisowego dla elektroników i elektryków. Nasz oferta to mierniki, oscyloskopy, sprzęt lutowniczy, zasilacze laboratoryjne


              Taki by styknął Twoim zdaniem? Tylko tych kabli trochę mało? Czyżby nie było do DC?

              Masz jakiś namiar do tych za 30 zeta (bo na allegro kilka). Kable to można potem zmienić, są jakieś uniwersalne rozmiary?

              Ikonka akumulatora zostaje w kazdym aucie i ma zgasnac po odpaleniu i ustabilizowaniu napiecia ladowania.
              No właśnie mi się wydaje, że pojawiła się ostatnio, żona też to zauważyła. Wcześniej jej chyba nie było bo bym wcześniej zwrócił na to uwagę.

              Co do wieku akumulatora to muszę sprawdzić, bo to on może być winowajcą całego zamieszania - ale zanim qpię nowy chce mieć pewność, że to o to chodzi stąd ten temat.

              Poza tym dawno żadnego gadżetu sobie nie sprawiłem

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Zamieszczone przez GrabaR
                Tylko tych kabli trochę mało? Czyżby nie było do DC?
                A ile bys chcial przewodow? Jeden + drugi -, a jak amperaz no to tez starcza 2 tylko zaciski inne i zakres inny. I nie wazne czy prad staly czy przemienny.
                Miernik na amatorskie zastosowania jak najbardziej ok.

                O1 przypuszczam, ze swoje lata ma, takze profilaktycznie od czasu do czasu nalezaloby przetrzec zielieninke z przewodow masowych jak i tych plusowych przy alternatorze, rozruszniku i klemy sprawdzic czy dobrze siedza.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • Alan 111
                  Classic
                  • 2009
                  • 15

                  #9
                  GrabaR
                  Ten multimetr który podałeś z linka jest OK-chyba,że myślisz o bardziej ambitnych zastosowaniach.Dla amatorskich potrzeb zupełnie wystarczy np.DT9208A z alle. , tylko jak wczesniej wspomniałem przewody połączeniowe ma kiepskie, ale bierzesz 2 odcinki linki miedzianej po 1metrze o przekroju 1mm2 kupionej w sklepie elektrycznym(jak najbardziej miękkie, najlepiej w silikonowej izolacji oraz 2 koncówki bananowe z sklepu RTV,podlutowujesz do końcówek pomiarowych i przewody gotowe-koszt kilka zetów. lub jak nie potrafisz ich zrobic sam kupujesz bodajrze firmy mastech za 16zeta Co do DC, to pisałem Ci o cęgach pomiarowych(zakładanych na przewód ),reszta tak jak napisał kolega" bradley",starczy 2 przewody :wink: Do pomiarów w samochodzie przyda Ci się woltomierz na napiecie stałe (DC), oraz omomierz z funkcją bepeera oraz pomiar temperatury w.w miernik je posiada :szeroki_usmiech

                  [ Dodano: Wto 10 Lis, 09 19:27 ]
                  Oczywiście jak budżet masz większy to ten z pierwszego linka bedzie lepszy wybór należy do Ciebie

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    A ja Ci plecę miernik cęgowy firmy Unit. Jest to najtańszy ale zarazem dobrej jakości miernik cęgowy którym można mierzyć napięcie jak i natężenie prądów zmiennych i stałych AC i DC. Zazwyczaj mierniki w tym przedziale cenowym mierzą tylko natężenie i napięcie prądu zmiennego co nie jest użyteczne w aucie. Model Unit UT203 za około 147 pln np

                    Przydaje się przy aucie ponieważ ma właśnie funkcję np pomiaru poboru prądu (natężenia) bez odłączania klem akumulatora (po prostu umieszczamy przewód pomiedzy cęgami) którą to funkcja możemy określic ile pobiera np alarm i czy nie mamy żadnych urzadzeń które na postoju powoduja rozładowanie aku.
                    Tomek

                    Komentarz

                    • mrrudzin
                      Rider
                      • 2009
                      • 403

                      #11
                      Zamieszczone przez GrabaR
                      R. Dodatkowo przed rozruchem zostaje ikona akumulatora.
                      No i dobrze że zostaje. Po rozruchu gaśnie?
                      Przecież jak silnik stoi, alternator też stoi i ładowania nie ma

                      Komentarz

                      • Alan 111
                        Classic
                        • 2009
                        • 15

                        #12
                        Tomek dx@
                        W.w multimetr nadaje sie do pomiaru prądów bez odłączania akumulatora ,jednak jest przeznaczony do pomiarów wiekszych prądów (rzędu kilku do kilkuset amperów- np:ma zastosowanie do pomiarów prądu silników elektrycznych ,itp), a nie jak sugerujesz,do mierzenia prądu alarmu samochodu , lub prądu upływu akumulatora- to jest prąd rzedu kilkunastu- kilkudziesieciu mA, a w.w kleszcze się z pewnością do tego nie nadają -wskazanie jest obarczone dużym błędem pomiaru ( o ile w ogóle coś pokażą!!!),w tym wypadku multimetr będzie znacznie lepszy :szeroki_usmiech .

                        Komentarz

                        • mrrudzin
                          Rider
                          • 2009
                          • 403

                          #13
                          Kolega chyba nigdy nie mierzył nic takim miernikiem

                          Komentarz

                          • Tomek_dx
                            Rider
                            • 2008
                            • 398

                            #14
                            Jak napisałem jest to najtańszy miernik z funkcją pomiaru prądów stałych (za 147 pln) Za profesjonalny miernik cegowy trzeba zapłacić 600 - 800 pln lub więcej.
                            Ma min zakres od 10mA przycisk zerowania tak więc prądy rzędu kilkudziesięciu mA jest w stanie jakoś pokazać choć zgodzę się że z dyskusyjną dokładnością.
                            Ale przy aucie np prąd ładowania prostownika czy alternatora można już sprawdzić szybko i sprawnie oraz poziomy napięcia od 0,1mV, rezystancji czy ciągłosci obwodu.
                            Tak więc nie zgodze się że jest wogóle bezużyteczny...
                            Tomek

                            Komentarz

                            • Alan 111
                              Classic
                              • 2009
                              • 15

                              #15
                              mrrudzin@
                              To zależy co kolega ma na myśli???

                              [ Dodano: Sro 11 Lis, 09 14:09 ]
                              Tomek dx@
                              Nie neguję ,że jest bezużyteczny, tylko do konkretnych zastosowań-bedzie lepszy lub gorszy , tak jak kolega pisze do prądu ładowania jak najbardziej OK.Co do mA-to dokładność pomiaru jest mała ,chciałem powiedzieć,że tu multimetr ,będzie dokładniejszy :szeroki_usmiech ,Zależy co kto lubi i jak dokładnie potrzebuje zmierzyć:lol:

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #16
                                Po co mu armata zaby muche ustrzelic. Zwykly multimetr starczy. Przeciez nie bedzie mierzyl pradu rozruchu akumulatora
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                • Alan 111
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 15

                                  #17
                                  Popieram

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Tomek_dx
                                    A ja Ci plecę miernik cęgowy firmy Unit. Jest to najtańszy ale zarazem dobrej jakości miernik cęgowy którym można mierzyć napięcie jak i natężenie prądów zmiennych i stałych AC i DC. Zazwyczaj mierniki w tym przedziale cenowym mierzą tylko natężenie i napięcie prądu zmiennego co nie jest użyteczne w aucie. Model Unit UT203 za około 147 pln np

                                    Przydaje się przy aucie ponieważ ma właśnie funkcję np pomiaru poboru prądu (natężenia) bez odłączania klem akumulatora (po prostu umieszczamy przewód pomiedzy cęgami) którą to funkcja możemy określic ile pobiera np alarm i czy nie mamy żadnych urzadzeń które na postoju powoduja rozładowanie aku.

                                    Coś takiego jest jak najbardziej godne polecenia. Wszystkie funkcje jakie są potrzebne w elektronice i elektryce. Cena może nieco zaporowa, ale warto czasami przełknąć większy wydatek, tym bardziej że to nie jednorazówka.

                                    Komentarz

                                    • GrabaR
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 67

                                      #19
                                      Reasumując panowie:

                                      Jeśli chcę zmierzyć tylko, czy akumulator daje radę to wystarczy mi multimetr proponowany przez alan`a111: DT9208A.

                                      Jeśli chciałbym dodatkowo zmierzyć co ile pobiera prądy to muszę mieć np.: Unit UT203 żeby miał cęgi.

                                      Jeśli jakieś głupoty napisałem to wybaczcie, w dziedzinie prądu przyswajanie wiedzy wchodzi mi wyjątkowo opornie (jest to dziwne bo z pozostałą częścią fizyki nie ma takiego problemu )

                                      Komentarz

                                      • bradley
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1465

                                        #20
                                        Zamieszczone przez GrabaR
                                        Jeśli chcę zmierzyć tylko, czy akumulator daje radę to wystarczy mi multimetr proponowany przez alan`a111: DT9208A.

                                        Jeśli chciałbym dodatkowo zmierzyć co ile pobiera prądy to muszę mieć np.: Unit UT203 żeby miał cęgi.
                                        Jesli chcesz sprawdzic jakie napiecie jest na aku, starczy ten DT....
                                        Jesli chcesz sprawdzic jaki jest uplyw pradu w instalacji samochodowej tez starczy ten DT. Roznica pomiedzy cegowym a zwyklym jest taka, ze do pomiaru zwyklym musisz sciagnac kleme zeby przerwac obwod a pozniej zeby miernik laczyl biegun w akumulatorze i sciagnieta kleme. Dotyczy to pomiaru natezenia oczywiscie, nie napiecia
                                        Naprawde nie potrzebujesz armaty jesli chcesz pomierzyc proste rzeczy.
                                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                        Komentarz

                                        • mrrudzin
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 403

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Tomek_dx
                                          Jak napisałem jest to najtańszy miernik z funkcją pomiaru prądów stałych (za 147 pln) Za profesjonalny miernik cegowy trzeba zapłacić 600 - 800 pln lub więcej.
                                          Ma min zakres od 10mA przycisk zerowania tak więc prądy rzędu kilkudziesięciu mA jest w stanie jakoś pokazać choć zgodzę się że z dyskusyjną dokładnością.
                                          Ale przy aucie np prąd ładowania prostownika czy alternatora można już sprawdzić szybko i sprawnie oraz poziomy napięcia od 0,1mV, rezystancji czy ciągłosci obwodu.
                                          Tak więc nie zgodze się że jest wogóle bezużyteczny...
                                          Na codzień używak FLUKE-a 87V.


                                          ale w samochodzie w 99% wystarcza zainstalowany tam na stałe mierniczek uniwersalny za 10zł.

                                          Komentarz

                                          • GrabaR
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 67

                                            #22
                                            To wszystko jasne!

                                            Dzięki!

                                            Komentarz

                                            Pracuję...