Zamieszczone przez sazad
Jaki multimetr?
Zwiń
X
-
Jaki multimetr?
Witam serdecznie!
Od jakiegoś czasu przy odpalaniu silnika świeci mi się kontrolka ABS i ASR. Dodatkowo przed rozruchem zostaje ikona akumulatora. Nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić, że coś jest nie tak z elektryką.
Zanim gdziekolwiek pojadę z tą usterką chciałbym spróbować ją sam zdiagnozować ale do tego potrzebuje narzędzi.
I tu pytanie do Was, jakiego sprzętu używacie?
Na allegro pełno jest ofert multimetrów ale pojęcia nie mam jaki wybrać. Będzie używany tylko do auta więc nie chciałbym przepłacać, z drugiej strony nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto na jakieś "G".
Pozdrawiam!
-
-
Zamieszczone przez GrabaRDodatkowo przed rozruchem zostaje ikona akumulatora
Zamieszczone przez GrabaRprzy odpalaniu silnika świeci mi się kontrolka ABS
Zamieszczone przez GrabaRże coś jest nie tak z elektryką.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
GrabaR@
Z mierników do samochodu to spokojnie możesz sobie kupić tańszy multimetr za(30zeta)z tym,że przewody pomiarowe są kiepskiej jakości i po krótkim okresie użytkowania się przełamują ,poza tym OK , z trochę droższych polecam Ci multimetry UNIT-a (przyzwoite) ,co do cęgów do pomiarów prądu - to z reguły są one tylko do pomiarów prądu zmiennego AC-zwróć uwagę :shock: ,a te do pomiaru pradu stałego tez są ale dużo droższe, szkoda kasy IMHO: , no chyba ,że chcesz mierzyć prąd rozruchowy akumulatora :lol:
Komentarz
-
-
Tak juz jest, ze jak napiecie w instalacji podczas rozruchu spada, to zaswiecaja sie lampki ABS i ASR. Dzieje sie to w OI jak i OII :idea: Jak bylo cieplo to sie nie zapalaly
Akumulator ma juz kilka lat i jest to mozliwe. Generalnie jak akumulator ma dobre kilka lat to i tak czas go wymienic, bo 4-5 lat to czesto ich kres wytrzymalosci. Ja kiedys po zmianie na nowy akumulator tych kontrolek nie mialem przez kilka dni potem znow sie pojawily, auto odpalalo zawsze i nie bylo problemu.
Ikonka akumulatora zostaje w kazdym aucie i ma zgasnac po odpaleniu i ustabilizowaniu napiecia ladowania.
Komentarz
-
-
Kazik 4x4
Masz jakieś konkretne typy?
Alan 111
Szeroki wybór sprzętu pomiarowego i serwisowego dla elektroników i elektryków. Nasz oferta to mierniki, oscyloskopy, sprzęt lutowniczy, zasilacze laboratoryjne
Taki by styknął Twoim zdaniem? Tylko tych kabli trochę mało? Czyżby nie było do DC?
Masz jakiś namiar do tych za 30 zeta (bo na allegro kilka). Kable to można potem zmienić, są jakieś uniwersalne rozmiary?
Ikonka akumulatora zostaje w kazdym aucie i ma zgasnac po odpaleniu i ustabilizowaniu napiecia ladowania.
Co do wieku akumulatora to muszę sprawdzić, bo to on może być winowajcą całego zamieszania - ale zanim qpię nowy chce mieć pewność, że to o to chodzi stąd ten temat.
Poza tym dawno żadnego gadżetu sobie nie sprawiłem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GrabaRTylko tych kabli trochę mało? Czyżby nie było do DC?Jeden + drugi -, a jak amperaz no to tez starcza 2 tylko zaciski inne i zakres inny. I nie wazne czy prad staly czy przemienny.
Miernik na amatorskie zastosowania jak najbardziej ok.
O1 przypuszczam, ze swoje lata ma, takze profilaktycznie od czasu do czasu nalezaloby przetrzec zielieninke z przewodow masowych jak i tych plusowych przy alternatorze, rozruszniku i klemy sprawdzic czy dobrze siedza.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
GrabaR
Ten multimetr który podałeś z linka jest OK-chyba,że myślisz o bardziej ambitnych zastosowaniach.Dla amatorskich potrzeb zupełnie wystarczy np.DT9208A z alle., tylko jak wczesniej wspomniałem przewody połączeniowe ma kiepskie, ale bierzesz 2 odcinki linki miedzianej po 1metrze o przekroju 1mm2 kupionej w sklepie elektrycznym(jak najbardziej miękkie, najlepiej w silikonowej izolacji oraz 2 koncówki bananowe z sklepu RTV,podlutowujesz do końcówek pomiarowych i przewody gotowe-koszt kilka zetów. lub jak nie potrafisz ich zrobic sam kupujesz bodajrze firmy mastech za 16zeta
Co do DC, to pisałem Ci o cęgach pomiarowych(zakładanych na przewód ),reszta tak jak napisał kolega" bradley",starczy 2 przewody :wink: Do pomiarów w samochodzie przyda Ci się woltomierz na napiecie stałe (DC), oraz omomierz z funkcją bepeera oraz pomiar temperatury w.w miernik je posiada :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 10 Lis, 09 19:27 ]
Oczywiście jak budżet masz większy to ten z pierwszego linka bedzie lepszywybór należy do Ciebie
Komentarz
-
-
A ja Ci plecę miernik cęgowy firmy Unit. Jest to najtańszy ale zarazem dobrej jakości miernik cęgowy którym można mierzyć napięcie jak i natężenie prądów zmiennych i stałych AC i DC. Zazwyczaj mierniki w tym przedziale cenowym mierzą tylko natężenie i napięcie prądu zmiennego co nie jest użyteczne w aucie. Model Unit UT203 za około 147 pln np
Przydaje się przy aucie ponieważ ma właśnie funkcję np pomiaru poboru prądu (natężenia) bez odłączania klem akumulatora (po prostu umieszczamy przewód pomiedzy cęgami) którą to funkcja możemy określic ile pobiera np alarm i czy nie mamy żadnych urzadzeń które na postoju powoduja rozładowanie aku.Tomek
Komentarz
-
-
Tomek dx@
W.w multimetr nadaje sie do pomiaru prądów bez odłączania akumulatora,jednak jest przeznaczony do pomiarów wiekszych prądów (rzędu kilku do kilkuset amperów- np:ma zastosowanie do pomiarów prądu silników elektrycznych ,itp), a nie jak sugerujesz,do mierzenia prądu alarmu samochodu , lub prądu upływu akumulatora- to jest prąd rzedu kilkunastu- kilkudziesieciu mA, a w.w kleszcze się z pewnością do tego nie nadają
-wskazanie jest obarczone dużym błędem pomiaru ( o ile w ogóle coś pokażą!!!),w tym wypadku multimetr będzie znacznie lepszy :szeroki_usmiech .
Komentarz
-
-
Jak napisałem jest to najtańszy miernik z funkcją pomiaru prądów stałych (za 147 pln) Za profesjonalny miernik cegowy trzeba zapłacić 600 - 800 pln lub więcej.
Ma min zakres od 10mA przycisk zerowania tak więc prądy rzędu kilkudziesięciu mA jest w stanie jakoś pokazać choć zgodzę się że z dyskusyjną dokładnością.
Ale przy aucie np prąd ładowania prostownika czy alternatora można już sprawdzić szybko i sprawnie oraz poziomy napięcia od 0,1mV, rezystancji czy ciągłosci obwodu.
Tak więc nie zgodze się że jest wogóle bezużyteczny...Tomek
Komentarz
-
-
mrrudzin@
To zależy co kolega ma na myśli???
[ Dodano: Sro 11 Lis, 09 14:09 ]
Tomek dx@
Nie neguję ,że jest bezużyteczny, tylko do konkretnych zastosowań-bedzie lepszy lub gorszy, tak jak kolega pisze do prądu ładowania jak najbardziej OK.Co do mA-to dokładność pomiaru jest mała ,chciałem powiedzieć,że tu multimetr ,będzie dokładniejszy :szeroki_usmiech ,Zależy co kto lubi i jak dokładnie potrzebuje zmierzyć:lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxA ja Ci plecę miernik cęgowy firmy Unit. Jest to najtańszy ale zarazem dobrej jakości miernik cęgowy którym można mierzyć napięcie jak i natężenie prądów zmiennych i stałych AC i DC. Zazwyczaj mierniki w tym przedziale cenowym mierzą tylko natężenie i napięcie prądu zmiennego co nie jest użyteczne w aucie. Model Unit UT203 za około 147 pln np
Przydaje się przy aucie ponieważ ma właśnie funkcję np pomiaru poboru prądu (natężenia) bez odłączania klem akumulatora (po prostu umieszczamy przewód pomiedzy cęgami) którą to funkcja możemy określic ile pobiera np alarm i czy nie mamy żadnych urzadzeń które na postoju powoduja rozładowanie aku.
Coś takiego jest jak najbardziej godne polecenia. Wszystkie funkcje jakie są potrzebne w elektronice i elektryce. Cena może nieco zaporowa, ale warto czasami przełknąć większy wydatek, tym bardziej że to nie jednorazówka.
Komentarz
-
-
Reasumując panowie:
Jeśli chcę zmierzyć tylko, czy akumulator daje radę to wystarczy mi multimetr proponowany przez alan`a111: DT9208A.
Jeśli chciałbym dodatkowo zmierzyć co ile pobiera prądy to muszę mieć np.: Unit UT203 żeby miał cęgi.
Jeśli jakieś głupoty napisałem to wybaczcie, w dziedzinie prądu przyswajanie wiedzy wchodzi mi wyjątkowo opornie (jest to dziwne bo z pozostałą częścią fizyki nie ma takiego problemu)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GrabaRJeśli chcę zmierzyć tylko, czy akumulator daje radę to wystarczy mi multimetr proponowany przez alan`a111: DT9208A.
Jeśli chciałbym dodatkowo zmierzyć co ile pobiera prądy to muszę mieć np.: Unit UT203 żeby miał cęgi.
Jesli chcesz sprawdzic jaki jest uplyw pradu w instalacji samochodowej tez starczy ten DT. Roznica pomiedzy cegowym a zwyklym jest taka, ze do pomiaru zwyklym musisz sciagnac kleme zeby przerwac obwod a pozniej zeby miernik laczyl biegun w akumulatorze i sciagnieta kleme. Dotyczy to pomiaru natezenia oczywiscie, nie napiecia
Naprawde nie potrzebujesz armaty jesli chcesz pomierzyc proste rzeczy.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxJak napisałem jest to najtańszy miernik z funkcją pomiaru prądów stałych (za 147 pln) Za profesjonalny miernik cegowy trzeba zapłacić 600 - 800 pln lub więcej.
Ma min zakres od 10mA przycisk zerowania tak więc prądy rzędu kilkudziesięciu mA jest w stanie jakoś pokazać choć zgodzę się że z dyskusyjną dokładnością.
Ale przy aucie np prąd ładowania prostownika czy alternatora można już sprawdzić szybko i sprawnie oraz poziomy napięcia od 0,1mV, rezystancji czy ciągłosci obwodu.
Tak więc nie zgodze się że jest wogóle bezużyteczny...
ale w samochodzie w 99% wystarcza zainstalowany tam na stałe mierniczek uniwersalny za 10zł.
Komentarz
-
Komentarz