ja tankuję w "oszolomie" bo mam najbliżej, jak jadę w trasę, na narty w zimie, leje verve lub ultimate tylko dlatego że (subiektywnie) lepiej odpala, po nocy na mrozie poniżej -10 st. C. w tych warunkach , pare razy miałem kłopoty na paliwie z Auchana.
Shell V-Pover
Zwiń
X
-
6 lat jeździłem diselkiem O1 66 kW i lałem najtańsze paliwko i jakoś nie zauważyłem różnicy o siągach. Przejechałem ponad 250 kkm.
Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że zmiany nastepowały powoli i sukcesywnie, a ja sie do tych niezauważalnych zmian przystosowywałem - stąd nie zauważyłem ich. Racja, ale silnika nie musiałem naprawiac z tego tytułu, więc po co lać droższe paliwko????If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
Komentarz
-
-
Podzielę się moimi odczuciami bo widzę że wątek odpowiedni.
Przez długi okres tankowałem na neste i wydawało mi się ok. Przez okres letni czyli zawodów na 1/4 lałem v-power diesel na shellu. Spalanie oscylowało na początku w granicach 5.5 do 8 litrów, jednak najczęściej było to 7-7.5. Różnica jaka była na początku między paliwem shella a neste to do pół litra w spalaniu, znacznie mniejsze dymienie na shellu oraz to co najważniejsze dla mnie, niższa temperatura EGT nawet o 50'C. Kilka razy zatankowałem również vervę i z obserwacji mogę powiedzieć że na tym paliwie (nie wiem czemu) auto najmniej pali lecz dymienie i egt na poziomie neste.
Ok 3 tyg. temu pierwsze tankowanie na neste po długiej przerwie przyprawiło mnie o zawrót głowy a raczej myślenie kiedy będę rozbierał silnik ponieważ już coś zaczęło niedomagać. Spalanie z pierwszego tankowania 8.2l/100km (dużo dymu, wysokie EGT). Pomyślałem może trefna stacja. Kolejne tankowanie na innej neste i niestety spalanie 8.8 :shock: z dymem i egt to samo co poprzednio... Planując już dzień rozbierania silnika pomyślałem ehh sprawdzę jeszcze jak będzie na vervie i się zdziwiłem ponieważ spalanie wróciło do normy ok 7litrów przy mniejszym dymieniu i egt niż na neste. Ostatnie tankowanie v-power i widzę że wszystko ok czyli spalanie wyjdzie na poziomie ok 7.5l/100km EGT dużo niższe oraz naprawdę mało dymu.
Być może jakaś partia paliwa na neste poszła gorszego ale dalej nie będę eksperymentował, zostaje przy vervie w trasie i v-powerze w mieście
O mocy i momencie się nie wypowiadam bo bez hamowni to odczucia subiektywne ale jeśli ktoś chce zobaczyć różnicę w cyferkach to proponuje odnaleźć wykres z hamowni Mazdy MiśkaWaW
tyle moich spostrzeżeńNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
To ja może przytoczę słowa, jakie kiedyś przeczytałem na stronach Mastersa i bardzo mnie to wówczas zaintrygowało:
"Droższe paliwa z domieszkami frakcyjnymi mają wyższą temperature spalania i osiągana jest szybciej maksymalna wartość termiczna dlatego ECU szybciej tnie dawkę i mamy w rezultacie mniejszą moc pod koniec pomiaru. Zwykłe paliwo spala się "chłodniej" i ECU pozwala na więcej."
Gdzie indziej przeczytałem, że normalne paliwa mają często więcej "paliwa w paliwie" i stąd wyższą wartość opałową. Wszystko to odnosi się do ON, bo z PB sprawa jest chyba bardziej skomplikowana i nie chce zabierać głosu.
A jeśli chodzi o moje osobiste odczucia, to lubię tankować paliwa typu premium, chociaż czasem muszę zalać te zwykłe. Z moich obserwacji wynika, że na tych droższych ON samochód pracuje bardziej miękko - zarówno jeśli chodzi o dźwięk jak i charakterystykę pracy (jakby inaczej rozwijał moment, ale mówię tu o odczuciach, nie o przebiegach krzywych z hamowni, bo tego nie badałem).
Komentarz
-
-
Jedyną różnice jaką zauważyłem tankując z ciekawości V-power to różnica przy kasie :P
skoro różnica jest tylko taka to Po co przepłacać
p.s Ale niektórzy widzą w tym oszczędności a nawet znaczny wzrost mocy, a sadza w tłumiku w ogóle mnie nie interesuje :diabelski_usmiechW moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KriSSoTippo, czyli Ty tankujesz jednak te droższe odmiany paliwa?
Zamieszczone przez Dig DugOdnosnie 3 części twojej wypowiedzi gówno prawda. Paliwa "lepsze" to zwykły diesel jak podejdzie + dodatki. Z benzyną podobnie, tyle ze to Pb98.
Tak wiec juz wiecie drodzy koledzy skad sie wziely dynamic, ultimate i pałer srałer diesel, to po prostu czystszy ON, na stacjach w mojej okolicy jedna firma sprzedaje go pod nazwa Free fame, czyli bez biosyfu. Tak wiec kto chce niech sobie jezdzi na kujawskim (koniecznie z pierwszego tloczenia!!) ja wole te "prawie czyste" ON. Co do pb sie nie wypowiadam, ustawa mowi wszystko.
Tak wiec napisales to co ja, nie wiem gdzie tu napisalem cos o uszlachetniaczach.
Zamieszczone przez fernandoGdzie indziej przeczytałem, że normalne paliwa mają często więcej "paliwa w paliwie" i stąd wyższą wartość opałową. Wszystko to odnosi się do ON, bo z PB sprawa jest chyba bardziej skomplikowana i nie chce zabierać głosu.
Komentarz
-
-
moje polo było kiedyś tankowane w różnych miejscach i stalo się poleciał pomp wtrysk po 100 tys. km. Polecam każdemu wymianę - bo trzeba wymienić wszystkie. jaki koszt? ogromny.
Od tego czasu nie oszczędzam na paliwie. Wybieram stacje koncernu - nigdy nie prywatne (franszczyzna) tam najcześciej kombinują.
Tankujcie gdzie chcecie - ja mam już swoje zdanie. tankuje z jednej stacji z jednego dystrybutora - jeśli zmienię stacje z przymusu i coś będzie nie tak będę wiedział dlaczego.
Orlen ma kontrole jakości paliwa bo sprzedaje paliwo innym. Kontrola jest częsta. Statoil kupuje też od Orlena.
nie rozumiem ludzi którzy się cieszą, że zaoszczędzili 5 zł na baku - i jadą na stacje 15 km.
Komentarz
-
-
Też słyszałem o bardzo częstych kontrolach na Orlenie. Tankowałem do poprzedniej Octavii BP Ultimate a obecnie do Scouta od nowości tankuję Shell V-Power.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
W momencie kiedy wybieram sie w trasę - raz na 5000 km kupuje dodatek do diesla Motula - wlewam na pełny bak i cały układ się ładnie czyści. Taki dodatek to koszt około 60 zł.
Rozmawiałem z ludźmi z Wrocławskiego JetTronica i zalecali właśnie takie podejście - jedna stacja, jeden dystrybutor - jak się da. Od czasu do czasu jakiś markowy dodatek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tippo
Tak wiec juz wiecie drodzy koledzy skad sie wziely dynamic, ultimate i pałer srałer diesel, to po prostu czystszy ON, na stacjach w mojej okolicy jedna firma sprzedaje go pod nazwa Free fame, czyli bez biosyfu. Tak wiec kto chce niech sobie jezdzi na kujawskim (koniecznie z pierwszego tloczenia!!) ja wole te "prawie czyste" ON. Nie jest powiedziane ze czystszy ON da nam lepsze osiagi, ale raczej nie zakwitnie tak predko w baku i nie zakatuje tak szybko np. pompowtryskow. A cuda te zafundowala na jak zawsze nasza kochana Łunija i globalne ocieplenie. Biopaliwa z roslin uprawnych to slepa uliczka o czym juz po cichu przebakuja w USA (zywnosc drozeje bo kukurydza miast do geby idzie do baku). Ale to temat na inna dyskusje.
Poczytaj sobie choć trochę nt Lotos Dynamic (Lotos jakoo jedyna firma informuje szczegółowo "o co caman"...). Polecam też archiwalne numery autotechniki....
Jeśli jesteś urzędnikiem to powinieneś wiedzieć że jedyną zmianą na "czystsze"- poza biofrakcją - jest obniżenie zawartości siarki w paliwach sprzedawanych w PL po 1 stycznia 2009. Teraz nawet zwykła 95/ ON powinny mieć max 0.1 nie 0.5.... mg w czymś tam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KriSSoO to właśnie chodzi - czy te uszlachetniacze spowodują dłuższą żywotność układu, czy nie. Rozumiem, że takich badań nikt nie prowadził i trudno stwierdzić. Osobiście lałem przez prawie rok vervę, obecnie od pół roku zwykłe ecodiesel i cóż, no różnicy nie widzę/czuję ani w pracy ani w awaryjności odpukać. Chyba zostanę przy zwykłym.), ale jak to jest? Mam OII z 2006r 2.0TDI. Być może był to zbieg okoliczności, ale nie wiedziałem o powyższym i zalałem zaraz po zakupie auta EKO na Orlenie. Efekt - po 10 min jazdy kontrolka MIL i skończyło się na wymianie czujnika temperatury paliwa. Poza tym w serwisie w Bydgoszczy powiedzieli mi, że Orlen Verva to najgorsze co można wlać do 2.0TDI (ponoć 1.9 jest nieco odporniejszy) - mieli ponoć klienta któremu przez to paliwo padły pompowtryski i nawet skarżył Orlen z tego tytułu. Czy macie podobne doświadczenia, czy może to jakieś urban legend kogoś kto nie lubi Orlenu ?
W serwisie polecali mi shell v-power, aczkolwiek akurat obok domu mam Lotos i leję Dynamic-a.
pozdr.,
Paweł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez megonmoje polo było kiedyś tankowane w różnych miejscach i stalo się poleciał pomp wtrysk po 100 tys. km. Polecam każdemu wymianę - bo trzeba wymienić wszystkie. jaki koszt? ogromny.
Wybieram stacje koncernu - nigdy nie prywatne (franszczyzna) tam najcześciej kombinują.W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
A właśnie w temacie Ekodiesel - w instrukcji do OII piszą, że jak na tabliczce przy korku paliwa jest napisane że nie wolno lać EKO, to nie wolno. Jak z tym jest? Orlen na przykład ma już tylko Ekodiesel. Póki co unikam EKO, bo skoro piszą że nie lać to nie leję, ale jak to jest? Mam OII z 2006r 2.0TDI. Być może był to zbieg okoliczności, ale nie wiedziałem o powyższym i zalałem zaraz po zakupie auta EKO na Orlenie. Efekt - po 10 min jazdy kontrolka MIL i skończyło się na wymianie czujnika temperatury paliwa. Poza tym w serwisie w Bydgoszczy powiedzieli mi, że Orlen Verva to najgorsze co można wlać do 2.0TDI (ponoć 1.9 jest nieco odporniejszy) - mieli ponoć klienta któremu przez to paliwo padły pompowtryski i nawet skarżył Orlen z tego tytułu. Czy macie podobne doświadczenia, czy może to jakieś urban legend kogoś kto nie lubi Orlenu ?
pozdr.,
Paweł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzes74eko Orlenu nie musi znaczyć bio... www.orlen.pl - wystarczy poszukać i poczytać. Bio to bio.. eko to eko jest jeszcze city...
pozdr.,
Paweł
Komentarz
-
-
To jest pewna niescislosc w nomenklaturze. Ekodiesel Orlenu nie ma nic wspolnego z biodieslem oprocz tego, ze do eko jak do innych paliw na innych stacjach tez dolewane sa dodatki w postacji estrow metylowych jednak to sa sladowe ilosci. Sprzedawany BIO na stacji Bliskiej czy Orlenu to 100% ester i tego do PDka nie leje sie
Orlen nazwal EKO zeby bylo bardziej pr0 ekologicznie.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Czwarta strona tematu i nadal koniobijstwoJak mi ktoś udowodni, że to "lepsze" paliwo coś poprawia to stawiam kratę wooody. Najlepsze jest to, że więcej benzyny w benzynie jest więcej w 95 niż w 98.
Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
www.gprk.pl
Komentarz
-
Komentarz