Shell V-Pover

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • b-bar01
    Elegance
    • 2007
    • 985
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #26
    ja tankuję w "oszolomie" bo mam najbliżej, jak jadę w trasę, na narty w zimie, leje verve lub ultimate tylko dlatego że (subiektywnie) lepiej odpala, po nocy na mrozie poniżej -10 st. C. w tych warunkach , pare razy miałem kłopoty na paliwie z Auchana.
    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

    Komentarz

    • KriSSo
      Rider
      • 2008
      • 285

      #27
      Tippo, czyli Ty tankujesz jednak te droższe odmiany paliwa?

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        #28
        Tippo,

        Odnosnie 3 części twojej wypowiedzi gówno prawda. Paliwa "lepsze" to zwykły diesel jak podejdzie + dodatki. Z benzyną podobnie, tyle ze to Pb98.

        Kolega grzes74, widze cos nie cos wie
        Była O1 jest F2.

        Komentarz

        • aro_40
          RS
          • 2007
          • 1529
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #29
          6 lat jeździłem diselkiem O1 66 kW i lałem najtańsze paliwko i jakoś nie zauważyłem różnicy o siągach. Przejechałem ponad 250 kkm.
          Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że zmiany nastepowały powoli i sukcesywnie, a ja sie do tych niezauważalnych zmian przystosowywałem - stąd nie zauważyłem ich. Racja, ale silnika nie musiałem naprawiac z tego tytułu, więc po co lać droższe paliwko????
          If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
          _______________________________________
          a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #30
            Podzielę się moimi odczuciami bo widzę że wątek odpowiedni.
            Przez długi okres tankowałem na neste i wydawało mi się ok. Przez okres letni czyli zawodów na 1/4 lałem v-power diesel na shellu. Spalanie oscylowało na początku w granicach 5.5 do 8 litrów, jednak najczęściej było to 7-7.5. Różnica jaka była na początku między paliwem shella a neste to do pół litra w spalaniu, znacznie mniejsze dymienie na shellu oraz to co najważniejsze dla mnie, niższa temperatura EGT nawet o 50'C. Kilka razy zatankowałem również vervę i z obserwacji mogę powiedzieć że na tym paliwie (nie wiem czemu) auto najmniej pali lecz dymienie i egt na poziomie neste.
            Ok 3 tyg. temu pierwsze tankowanie na neste po długiej przerwie przyprawiło mnie o zawrót głowy a raczej myślenie kiedy będę rozbierał silnik ponieważ już coś zaczęło niedomagać. Spalanie z pierwszego tankowania 8.2l/100km (dużo dymu, wysokie EGT). Pomyślałem może trefna stacja. Kolejne tankowanie na innej neste i niestety spalanie 8.8 :shock: z dymem i egt to samo co poprzednio... Planując już dzień rozbierania silnika pomyślałem ehh sprawdzę jeszcze jak będzie na vervie i się zdziwiłem ponieważ spalanie wróciło do normy ok 7litrów przy mniejszym dymieniu i egt niż na neste. Ostatnie tankowanie v-power i widzę że wszystko ok czyli spalanie wyjdzie na poziomie ok 7.5l/100km EGT dużo niższe oraz naprawdę mało dymu.
            Być może jakaś partia paliwa na neste poszła gorszego ale dalej nie będę eksperymentował, zostaje przy vervie w trasie i v-powerze w mieście
            O mocy i momencie się nie wypowiadam bo bez hamowni to odczucia subiektywne ale jeśli ktoś chce zobaczyć różnicę w cyferkach to proponuje odnaleźć wykres z hamowni Mazdy MiśkaWaW

            tyle moich spostrzeżeń
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • bzyq_74
              RS
              • 2008
              • 3467
              • Volkswagen
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

              #31
              dobrygrzeswawa, następne potwierdzenie , że Neste ma złe paliwo.
              Na Neste zalewałem PB95 jeszcze w Felicji i zwłaszcza zimą go muliło.
              Teraz tylko tankuję na Shellu wg UOKIK ma dobre paliwo oraz (sporadycznie na Lukoilu) i jest git
              MARCIN
              Mój szkodnik

              Komentarz

              • Jark7
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2008
                • 777

                #32
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                Przez długi okres tankowałem na neste i wydawało mi się ok.
                Dzięki za wpis
                Od zawsze tankuję tylko na neste i rzeczywiście mi też się wydaje że wszystko jest ok.
                Spróbuję parę razy od innych
                Pozdro
                Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                Jark7
                było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #33
                  To ja może przytoczę słowa, jakie kiedyś przeczytałem na stronach Mastersa i bardzo mnie to wówczas zaintrygowało:

                  "Droższe paliwa z domieszkami frakcyjnymi mają wyższą temperature spalania i osiągana jest szybciej maksymalna wartość termiczna dlatego ECU szybciej tnie dawkę i mamy w rezultacie mniejszą moc pod koniec pomiaru. Zwykłe paliwo spala się "chłodniej" i ECU pozwala na więcej."

                  Gdzie indziej przeczytałem, że normalne paliwa mają często więcej "paliwa w paliwie" i stąd wyższą wartość opałową. Wszystko to odnosi się do ON, bo z PB sprawa jest chyba bardziej skomplikowana i nie chce zabierać głosu.
                  A jeśli chodzi o moje osobiste odczucia, to lubię tankować paliwa typu premium, chociaż czasem muszę zalać te zwykłe. Z moich obserwacji wynika, że na tych droższych ON samochód pracuje bardziej miękko - zarówno jeśli chodzi o dźwięk jak i charakterystykę pracy (jakby inaczej rozwijał moment, ale mówię tu o odczuciach, nie o przebiegach krzywych z hamowni, bo tego nie badałem).

                  Komentarz

                  • rekin
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #34
                    Jedyną różnice jaką zauważyłem tankując z ciekawości V-power to różnica przy kasie :P

                    skoro różnica jest tylko taka to Po co przepłacać

                    p.s Ale niektórzy widzą w tym oszczędności a nawet znaczny wzrost mocy, a sadza w tłumiku w ogóle mnie nie interesuje :diabelski_usmiech
                    W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez KriSSo
                      Tippo, czyli Ty tankujesz jednak te droższe odmiany paliwa?
                      Raczej tak, poprawy osiagow nie widze, ale jest znacznie wieksza szansa ze to czysty diesel.
                      Zamieszczone przez Dig Dug
                      Odnosnie 3 części twojej wypowiedzi gówno prawda. Paliwa "lepsze" to zwykły diesel jak podejdzie + dodatki. Z benzyną podobnie, tyle ze to Pb98.
                      Jeszcze raz proponuje przeczytanie mojego posta, wiem ze urzedniczy belkot zawily jest. Ale specjalnie dla ciebie napisze prosciej; te lepsze to wlasnie zwykly diesel, zwykly czyli bez biododatku, co do uszalechtaniczy tego nie reguluje zadna ustawa, wiec pozotaje tylko wierzyc na slowo sprzedawcy. Wiec 3 czesc mojej wypowiedzi raz jeszcze :
                      Tak wiec juz wiecie drodzy koledzy skad sie wziely dynamic, ultimate i pałer srałer diesel, to po prostu czystszy ON, na stacjach w mojej okolicy jedna firma sprzedaje go pod nazwa Free fame, czyli bez biosyfu. Tak wiec kto chce niech sobie jezdzi na kujawskim (koniecznie z pierwszego tloczenia!!) ja wole te "prawie czyste" ON. Co do pb sie nie wypowiadam, ustawa mowi wszystko.

                      Tak wiec napisales to co ja, nie wiem gdzie tu napisalem cos o uszlachetniaczach.

                      Zamieszczone przez fernando
                      Gdzie indziej przeczytałem, że normalne paliwa mają często więcej "paliwa w paliwie" i stąd wyższą wartość opałową. Wszystko to odnosi się do ON, bo z PB sprawa jest chyba bardziej skomplikowana i nie chce zabierać głosu.
                      A o tym wielokrotnie pisal gosc z blogsilnika, pisal on wlasnie o pb a nie o oleju, ze pb95 ma wyzsza wartosc opalowa, wiec teoretycznie powinno byc na niej mniejsze spalanie, ale tylko teoretycznie.

                      Komentarz

                      • megon
                        Rider
                        • 2009
                        • 303

                        #36
                        moje polo było kiedyś tankowane w różnych miejscach i stalo się poleciał pomp wtrysk po 100 tys. km. Polecam każdemu wymianę - bo trzeba wymienić wszystkie. jaki koszt? ogromny.

                        Od tego czasu nie oszczędzam na paliwie. Wybieram stacje koncernu - nigdy nie prywatne (franszczyzna) tam najcześciej kombinują.

                        Tankujcie gdzie chcecie - ja mam już swoje zdanie. tankuje z jednej stacji z jednego dystrybutora - jeśli zmienię stacje z przymusu i coś będzie nie tak będę wiedział dlaczego.

                        Orlen ma kontrole jakości paliwa bo sprzedaje paliwo innym. Kontrola jest częsta. Statoil kupuje też od Orlena.

                        nie rozumiem ludzi którzy się cieszą, że zaoszczędzili 5 zł na baku - i jadą na stacje 15 km.

                        Komentarz

                        • Maciek_H
                          Rider
                          • 2006
                          • 320

                          #37
                          Też słyszałem o bardzo częstych kontrolach na Orlenie. Tankowałem do poprzedniej Octavii BP Ultimate a obecnie do Scouta od nowości tankuję Shell V-Power.
                          Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
                          ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
                          http://www.termowizja.bielsko.pl/

                          Komentarz

                          • megon
                            Rider
                            • 2009
                            • 303

                            #38
                            W momencie kiedy wybieram sie w trasę - raz na 5000 km kupuje dodatek do diesla Motula - wlewam na pełny bak i cały układ się ładnie czyści. Taki dodatek to koszt około 60 zł.

                            Rozmawiałem z ludźmi z Wrocławskiego JetTronica i zalecali właśnie takie podejście - jedna stacja, jeden dystrybutor - jak się da. Od czasu do czasu jakiś markowy dodatek.

                            Komentarz

                            • arturas03
                              L&K
                              • 2009
                              • 1298
                              • Toyota
                              • AGN 1.8 20V 125 KM
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39

                              po 1 poście wszystko staje się jasne... chyba :diabelski_usmiech
                              Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                              Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez fernando
                                Z moich obserwacji wynika, że na tych droższych ON samochód pracuje bardziej miękko - zarówno jeśli chodzi o dźwięk jak i charakterystykę pracy
                                Też mam takie odczucia, szczególnie jak zatankuje na PB.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • grzes74
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 176
                                  • Rapid (NH3)

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Tippo

                                  Tak wiec juz wiecie drodzy koledzy skad sie wziely dynamic, ultimate i pałer srałer diesel, to po prostu czystszy ON, na stacjach w mojej okolicy jedna firma sprzedaje go pod nazwa Free fame, czyli bez biosyfu. Tak wiec kto chce niech sobie jezdzi na kujawskim (koniecznie z pierwszego tloczenia!!) ja wole te "prawie czyste" ON. Nie jest powiedziane ze czystszy ON da nam lepsze osiagi, ale raczej nie zakwitnie tak predko w baku i nie zakatuje tak szybko np. pompowtryskow. A cuda te zafundowala na jak zawsze nasza kochana Łunija i globalne ocieplenie. Biopaliwa z roslin uprawnych to slepa uliczka o czym juz po cichu przebakuja w USA (zywnosc drozeje bo kukurydza miast do geby idzie do baku). Ale to temat na inna dyskusje.
                                  Paliwa premium to też biosyf...
                                  Poczytaj sobie choć trochę nt Lotos Dynamic (Lotos jakoo jedyna firma informuje szczegółowo "o co caman"...). Polecam też archiwalne numery autotechniki....
                                  Jeśli jesteś urzędnikiem to powinieneś wiedzieć że jedyną zmianą na "czystsze"- poza biofrakcją - jest obniżenie zawartości siarki w paliwach sprzedawanych w PL po 1 stycznia 2009. Teraz nawet zwykła 95/ ON powinny mieć max 0.1 nie 0.5.... mg w czymś tam
                                  pozdrawiam
                                  Grzes
                                  polecam :

                                  www.octavia-forum.de
                                  www.skodacommunity.de
                                  www.briskoda.net........

                                  Komentarz

                                  • horhe358
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 90
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez KriSSo
                                    O to właśnie chodzi - czy te uszlachetniacze spowodują dłuższą żywotność układu, czy nie. Rozumiem, że takich badań nikt nie prowadził i trudno stwierdzić. Osobiście lałem przez prawie rok vervę, obecnie od pół roku zwykłe ecodiesel i cóż, no różnicy nie widzę/czuję ani w pracy ani w awaryjności odpukać. Chyba zostanę przy zwykłym.
                                    A właśnie w temacie Ekodiesel - w instrukcji do OII piszą, że jak na tabliczce przy korku paliwa jest napisane że nie wolno lać EKO, to nie wolno. Jak z tym jest? Orlen na przykład ma już tylko Ekodiesel. Póki co unikam EKO, bo skoro piszą że nie lać to nie leję (tzn. leję ale może o tym nie wiem a orlen pisze wprost że daje EKO ), ale jak to jest? Mam OII z 2006r 2.0TDI. Być może był to zbieg okoliczności, ale nie wiedziałem o powyższym i zalałem zaraz po zakupie auta EKO na Orlenie. Efekt - po 10 min jazdy kontrolka MIL i skończyło się na wymianie czujnika temperatury paliwa. Poza tym w serwisie w Bydgoszczy powiedzieli mi, że Orlen Verva to najgorsze co można wlać do 2.0TDI (ponoć 1.9 jest nieco odporniejszy) - mieli ponoć klienta któremu przez to paliwo padły pompowtryski i nawet skarżył Orlen z tego tytułu. Czy macie podobne doświadczenia, czy może to jakieś urban legend kogoś kto nie lubi Orlenu ? W serwisie polecali mi shell v-power, aczkolwiek akurat obok domu mam Lotos i leję Dynamic-a.

                                    pozdr.,
                                    Paweł

                                    Komentarz

                                    • rekin
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 398

                                      #43
                                      Zamieszczone przez megon
                                      moje polo było kiedyś tankowane w różnych miejscach i stalo się poleciał pomp wtrysk po 100 tys. km. Polecam każdemu wymianę - bo trzeba wymienić wszystkie. jaki koszt? ogromny.

                                      Wybieram stacje koncernu - nigdy nie prywatne (franszczyzna) tam najcześciej kombinują.
                                      a jak je rozpoznajesz??
                                      W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                      Komentarz

                                      • grzes74
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 176
                                        • Rapid (NH3)

                                        #44
                                        A właśnie w temacie Ekodiesel - w instrukcji do OII piszą, że jak na tabliczce przy korku paliwa jest napisane że nie wolno lać EKO, to nie wolno. Jak z tym jest? Orlen na przykład ma już tylko Ekodiesel. Póki co unikam EKO, bo skoro piszą że nie lać to nie leję, ale jak to jest? Mam OII z 2006r 2.0TDI. Być może był to zbieg okoliczności, ale nie wiedziałem o powyższym i zalałem zaraz po zakupie auta EKO na Orlenie. Efekt - po 10 min jazdy kontrolka MIL i skończyło się na wymianie czujnika temperatury paliwa. Poza tym w serwisie w Bydgoszczy powiedzieli mi, że Orlen Verva to najgorsze co można wlać do 2.0TDI (ponoć 1.9 jest nieco odporniejszy) - mieli ponoć klienta któremu przez to paliwo padły pompowtryski i nawet skarżył Orlen z tego tytułu. Czy macie podobne doświadczenia, czy może to jakieś urban legend kogoś kto nie lubi Orlenu ?

                                        pozdr.,
                                        Paweł
                                        eko Orlenu nie musi znaczyć bio... www.orlen.pl - wystarczy poszukać i poczytać. Bio to bio.. eko to eko jest jeszcze city...
                                        pozdrawiam
                                        Grzes
                                        polecam :

                                        www.octavia-forum.de
                                        www.skodacommunity.de
                                        www.briskoda.net........

                                        Komentarz

                                        • horhe358
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 90
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez grzes74
                                          eko Orlenu nie musi znaczyć bio... www.orlen.pl - wystarczy poszukać i poczytać. Bio to bio.. eko to eko jest jeszcze city...
                                          No to jest to delikatnie mówiąc mylące - albo w instrukcji motają, bo piszą o "Biodiesel - biopaliwo, ekodiesel".

                                          pozdr.,
                                          Paweł

                                          Komentarz

                                          • bradley
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1465

                                            #46
                                            horhe358, jestes pewny ze EKO a nie BIO?
                                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                            Komentarz

                                            • horhe358
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 90
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #47
                                              bradley tak, choć sam się gubię - przez to że producent pisze raz tak, raz tak. Tutaj info prosto z instrukcji:



                                              pozdr.,
                                              Paweł

                                              Komentarz

                                              • bradley
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1465

                                                #48
                                                To jest pewna niescislosc w nomenklaturze. Ekodiesel Orlenu nie ma nic wspolnego z biodieslem oprocz tego, ze do eko jak do innych paliw na innych stacjach tez dolewane sa dodatki w postacji estrow metylowych jednak to sa sladowe ilosci. Sprzedawany BIO na stacji Bliskiej czy Orlenu to 100% ester i tego do PDka nie leje sie
                                                Orlen nazwal EKO zeby bylo bardziej pr0 ekologicznie.
                                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                                Komentarz

                                                • wojtass
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 473

                                                  #49
                                                  a tez wyszlo nowe paliwo na Statoil GOLDDIESEL. Czy ktos jezdzil na tym paliwku.? jak tak moze opisac wrazenia

                                                  Komentarz

                                                  • Damian.S
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 77

                                                    #50
                                                    Czwarta strona tematu i nadal koniobijstwo Jak mi ktoś udowodni, że to "lepsze" paliwo coś poprawia to stawiam kratę wooody. Najlepsze jest to, że więcej benzyny w benzynie jest więcej w 95 niż w 98.
                                                    Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
                                                    www.gprk.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...