To ciutke za sporo tej PB95. Na 100km przy dojazdach do pracy 15km w jedną stronę rano i 15km w drugą wychodzi mi 2l PB95. Gazu żre 12l/100km. Na trasie Lublin - Wawa 8l/100km LPG.
Gaz BRC 24.
Ot ciekawostka dodam że właśnie jestem po serwisie na 30kkm. Mam bardzo zaprzyjaźniony zakład gaziarski i wymyli mi przepływkę. Powiem że auto ma na gazie odczuwalnie więcej powera teraz . Zbiera się odczuwalnie lepiej a przy 2000 rpm to już czuć mocno pomimo 1500kg plus moje 100kg na pokładzie.
Rano 50km, po południu 50km i wieczorem 10-20. W weekendy 100-400km. Mniej więcej oczywiście.
Zalałem pełny zbiornik paliwa (pod korek) przy przebiegu 9100km, teraz mam przejechane 14000km i w baku prawie 3/4 benzyny. Zużyłem jakieś 15 litrów benzyny na 5000km więc praktycznie się tego nie czuje.
pozwolę sobie odświeżyć temat.
kolejne tankowanie i LPG 8,38/100, jednocześnie PB 4,70/100.
instalacja przełącza się w okolicach 1km, albo tuż przed nim - przynajmniej tak wynika z migania diody wskaźnika LPG.
wydaje mi się, że wciąż za dużo tej benzynki idzie.
od czego zacząć poszukiwanie usterki? wizyta u gazowników? czy najpierw diagnostyka kompem?
mani0, wszystko zależy od tego jaką masz specyfikę jazdy. Jeździsz na długich dystansach czy tylko praca- bułki- dom. Myślę że to tu leży przyczyna zużywania dużej ilości PB na rozruchy.
dudek_t, specyfika mojej jazdy jest w pierwszym poście. jeżdżę raczej spokojnie, bez szaleństw. a już na pewno spokojnie na zimnej turbinie.
wcześniej miałem normalne zużycie PB w okolicach 1-1,5 /100.
obecne w okolicach 4,5 też nie jest tragedią.
ale wcześniej policzyło mi się ok. 6/100. to wg mnie lekkie przegięcie.
co będzie przy -15'C ?
dlategoż właśnie używam forum do wyszukania opinii i odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: czy coś jest nie halo?
mani0, Zaloz sobie konto na motostat.pl bedziesz wpisywal tankowanie Pb i LPG wtedy dowiesz sie calej prawdy o tym ile pali czego na przestrzeni kilku miesiecy w tym zblizajacej sie zimy
Zakładając :
Rano 3km na benzynie, południe 1 km, wieczór 1 km wychodzi łącznie 5km na benzynie i 25 km na gazie. Na 100 km przejeżdżasz więc ok. 16 km na benzynie i 84 km na gazie. Jeżeli w ciągu tych 16 km spalasz 6l benzyny, to w mojej opinii jest coś nie tak. Szczególnie, że przejeżdżając 84 km na 6 l gazu wychodzi,że masz spalanie lpg na poziomie 7,14 l samego gazu na 100 km, co w przypadku twojego silnika jest niemożliwe . Wygląda na to że spalasz i gaz i benzynę podczas całej podróży tak jak przy silnikach fsi i tsi było początkowo (trzeba było chłodzić wtryski benzyną). Możliwe,że instalacja ci się przełącza podczas podróży ( wchodzi w stan awaryjny) i dlatego spalasz lpg i pb. Ja tankuję średnio 20l wachy raz na 4-5 tankowań lpg, co po przeliczeniu wychodzi ok 1,4 l pb na 100km
Maicroft, nie potrzebuję konta na motostat.pl, żeby wiedzieć jakie mam spalanie. aczkolwiek konto na w/w portalu mam.
sytuacja przeze meni opisana ma miejsce od 2,5 miesiąca.
KolinWawa, dzięki za wyczerpujące info. nie pomyślałem o trybie awaryjnym instalacji gazowej - mam ten gazior nieco ponad pół roku - więc mogę jeszcze wszystkiego nie wiedzieć.
generalnie czytając Wasze wypowiedzi, dochodzę do wniosku, ze coś jest nie halo. zaczynam więc krucjatę gazownik-mechanik-gazownik-... :|
Ja kupiłem swoją w czerwcu od razu z instalką. Opisany przez Ciebie przypadek wymaga w mojej opinii wizyty u gazownika. Ja też mam problem od czasu ochłodzenia(listopad) - przy pierwszym przełączeniu po nocy przez 5-10 sek brakuje mocy. Strasznie wkur... Też muszę się wybrać do gazownika. Byłem raz to stwierdził,że to przez kabelek, który wypadł z parownika. Apropos możesz to sprawdzić bo wypadnięcie tego kabelka ( czujnik temperatury - jest wsadzony w górnej części parownika) powodowało przełączanie się lpg na pb i na odwrót podczas jazdy.
To moja pierwsza pora deszczowa z podtlenkiem lpg i się zastanawiam, czy to po prostu wpływ niskich temperatur i wilgoci czy coś jest nie halo...
Ja bym odlaczyl gaz, pojezdzil tydzien lub dwa na benzynie i sprawdzil spalanie.
Jesli bedzie znaczaco nizsze niz 11 l (te 6l lpg odpowiada 5 l benzyny)
to znaczy ze cos jest nie tak z instalacja
Jesli okolo 11l to po prostu masz takie paliwozerne warunki jazdy (krotkie odcinki
etc) i ewentualnie mozna myslec o regulacji momentu przelaczania na gaz
Komentarz