Korek spustowy oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ali
    Drive
    • 2006
    • 91

    Korek spustowy oleju

    Zamieszczone przez tomcatek
    100zl wymiana w Autroniku w Piasecznie
    Parę tygodni temu wymieniałem u siebie amory(przywiozłem swoje), w ASO w Ciechanowie płaciłem:
    80zł/szt/za przód
    60zł/szt/za tył

    U ciebie krzykneli za całość czy od sztuki? :roll:
    Jest O3 1.4 TSI DSG elegance + amazing



    była 2008-2014 O2 1.9 BXE
    była 2005-2008 O1 1.9 AHF
  • qwyq
    Classic
    • 2005
    • 39

    #2
    Korek spustowy oleju

    Witam

    1000 km temu wymieniłem olej i było wszystko w porządku, aż do chwili gdy zobserwowałem plamke oleju pod autem. Wszedłem pod auto i stwierdziłem, że jest mokry korek spustowy - trochę dokręciłem, ale jakoś podejrzanie lekko się kręcił.
    Pytanko jest takie - dać nowy korek czy może czymś to uszczelinić, a jeśli tak to czym. Szczerze przeznam, że nie uśmiecha mi się ponowne spuszczanie oleju.
    Za wszelkie sugestie z góry dzięki.
    Pozdrawim
    Just Grisza

    Komentarz

    • chester121
      L&K
      • 2005
      • 1053

      #3
      mozna sprobowac silikonem odpornym na temperature
      ale ja bym wymienil caly korek no chyba ze to nie korek tylko w misce gwint sie przekrecil :|

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Korek i uszczelke miedziana przy nastepnej wymianie dac nowa, pod warunkiem ze nie ukrecil sie gwint.

        A na szybko to umyc ile sie da, zeby odtluscic i mozna probowac uszczelnic silikonem - ale wiem, bo kiedys tak probowalem jak mi przed wyjazdem korek sie ukrecil ze nie zawsze sprawdza sie na dluzsza mete.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • salvado
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 314

          #5
          No właśnie, a co w przypadku, jeśli gwint w misce "się przekręcił"? Nowa miseczka?
          Staram się pisać poprawnie po polsku.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            salvado, Przegwintowac miske i tyle. Albo komus zlecic, albo samemu, tylko korki sa w rozmiarach parzystych tak samo jak gwintowniki(sa inne, ale rzadziej spotykane). W tej chwili chyba jest 16 a nastepny jest 18. Korek wraz z uszczelkami kiedys kupilem w Norauto i przegwintowalem sam. Na koniec zeby przeplukac ze srodka opilki trzeba przeplukac jakims olejem, moze byc ten spuszczony. Wystarczy przelac i powinno wyplynac jak cos bylo.
            Najlatwiej komus zlecic, bo najczesciej wystapi problem ze znalezieniem gwintowanika, a kupic jak chcialem to tez w 'zwyklych' sklepach nie ma.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • gulinski
              Classic
              • 2005
              • 27

              #7
              Chłopaki nie macie pod ręką takiej uszczelki miedzianej pod korek - potrzebne wymiary.

              Komentarz

              • howard7
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1120

                #8
                srednica zewnetrzna 20mm
                srednica wewnetrzna 14mm
                grubosc 1,4mm
                tylko nie wiem czy to nie jest komplet ze sroba bo u mnie podkladka nie chce zejsc ze sruby ops:
                SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                Komentarz

                • BaPit
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 630

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  salvado, Przegwintowac miske i tyle.
                  niestety - nie zawsze to wychodzi. te aluminiowe miski nie są odporne na polskich chłopków-mechaniorów. mi jak klient przekręcił, to qrva bujałem się najpierw z gwintowaniem, ale niestety stan mojej miski sprawił, że wciąż następował drobny wyciek. Skończyło się wymianą miski i płytą pod silnik. I mam nauczkę, by nie oddawać auta tłumokom z za dużą parą w kluczu (i trochę OT: nawet ten koleś był tu kiedyś polecany - nie wiem, czy nie poproszę, by usunąć rekomendację na jego temat. po jego zabiegach):

                  1. byłem lżejszy o 2k PLN
                  2. omal nie spłonąłem, bo koleś modyfikując mi układ paliwowy, użył w jednym miejscu wężyka od ciśnienia powietrza (normalnie przeznaczonego do 0.6 bara), zamiast zbrojonego przewodu paliwowego (wytrzymałość musi być z 10 razy większa).
                  3. musiałem wymieniać miskę olejową po przekręceniu korka (oczywiście "zapomniał" mi o tym powiedzieć przy odbiorze auta i dowiedziałem się dopiero przy kolejnym przeglądzie...

                  Pozdr!
                  BP
                  była mocna Octa, a jest konik
                  Greckie Delikatesy

                  Komentarz

                  • Kmab
                    Rider
                    • 2005
                    • 269

                    #10
                    Zamieszczone przez BaPit
                    by nie oddawać auta tłumokom z za dużą parą w kluczu (i trochę OT: nawet ten koleś był tu kiedyś polecany - nie wiem, czy nie poproszę, by usunąć rekomendację na jego temat. po jego zabiegach):
                    BP
                    Bartek,

                    A możesz podać namiar na tego niepolecanego. Jak nie chcesz publicznie to na priv, chciałbym wiedzieć kto ma takie obcęgi w łapach...
                    Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                    Komentarz

                    Pracuję...