Hamowanie silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysztof
    Classic
    • 2005
    • 21

    Hamowanie silnikiem

    czyli w combi na tyle są standartowo 4x6 tak?
  • MZD
    Ambiente
    • 2004
    • 242

    #2
    Hamowanie silnikiem

    Witam.

    Mam pytanko odnośnie hamowania silnikiem w czasie jazdy. Czasami robię w ten sposób że przy np. zmianie świateł na czerwone i prędkości ok. 60 km wrzucam 3 bieg, hamuję silnikiem i delikatnie hamulcami. Zaletą jest to że spada zużycie klocków i spalanie...
    Zastanawiam się jednak czy takie postępowanie przypadkiem nie odbija się niekorzystnie na samym silniku.

    Proszę o podzielenie się swoją wiedzą na ten temat.
    Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

    Komentarz

    • howard7
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1120

      #3
      wedlug mnie to nie jest hamowanie silnikiem tylko meczenie silnika bezprzykladna redukcja by wychamowac silnikiem zdejmujesz noge z gazu i nie dotykasz hamulca ani sprzegla a redukcje robisz dopiero jak masz zmniejszona znacznie predkosc ja osobiscie bym sie nie zdecydowal na taki sposob hamowania
      SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
      Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

      Komentarz

      • Rendi
        Drive
        • 2024
        • 65
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        co do hamowania silnikiem to takie cos znalazłem
        "W ruchu miejskim nie wrzucaj biegów na luz dojeżdżając do skrzyżowań. Hamuj silnikiem. Oszczędzisz nie tylko paliwo, ale i układ hamulcowy. Podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze paliwa są wyłączone, a przy toczeniu się "na luzie" wciąż pracują."
        Byłe...:
        Skoda S100L, rok produkcji: 1974
        Skoda 120L, rok produkcji: 1988
        Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
        Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
        Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005

        Jest
        Octavia 2, rok produkcji 2010

        Komentarz

        • Bonus
          Ambiente
          • 2005
          • 249

          #5
          Rendi ma racje
          a co do przełącznia na niższy bieg to powinno to sie robic zwalniając wcześniej do prędkości przewidzianej dla tego biegu (aby zwolnienie nastąpiło płynnie) i nie tylko przy podjeżdzaniu pod wzniesienie ale również zjeżdżająć z niego (hamując silnikiem)

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez howard7
            wedlug mnie to nie jest hamowanie silnikiem tylko meczenie silnika
            Czemu?
            Przeciez 60km/h dla trzeciego biegu to nie jest duza predkosc obrotowa.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • howard7
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1120

              #7
              fakt moja wina nieuwaznie wczytalem sie w post
              SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
              Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

              Komentarz

              • Jacek Nowak
                Rider
                • 2005
                • 390

                #8
                czy zjezdzajac z jakiejs gory hamujecie silnikiem czy raczej wlanczacie na luz??? Hamujac silnikiem spada spalanie ale czy silnik sie wtedy zuzywa??? a wlanczajac na luz np .odpoczywa turbinka- co wybieracie????
                Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                Komentarz

                • BioBogon
                  Elegance
                  • 2005
                  • 921

                  #9
                  Ja na luzie wogóle nie jeżdże. Lubię redukować biegi, bo fajnie silnik brzmi. Wydaje mi się, że jak zachowuje się zdrowy rozsądek (bez akcji typu 2jka przy 60km/h) to silnik bardziej się nie zużywa. Zastanawiam się natomiast nad synchronizatorami w skrzyni biegów...
                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Co do redukcji biegow, to kiedys spotkalem goscia z Laguna V6, ktory przy 140km/h redukowal do dwojki silnik byl jak cholera a on stwierdzal, ze przeciez nic mu nie bedzie, mimo ze na zewnarz bylo slychac ze cos juz nie tak gra w tym silniku.
                    Co do jazdy na luzie, niby na biegu zuzywa zero paliwa, ale z drugiej strony auto mniej przejezdza bo ciagle hamuje. Wg mnie ma to swoje plusy i minusy, na pewno teraz gdy robi sie slisko jazda na biegu ma swoje plusy, tylko przy redukcjach trzeba uwazac, ale to juz chyba kazdy zauwazyl :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Mnie dawno temu uczono, ze przy dojezdzaniu na plaskim wrzucamy nizszy bieg. Przy zjezdzaniu z gory wrzuca sie wyzszy bieg, zwykle najwyzszy.
                      Oczywiscie przy redukcjach trzeba zachowac rozsadek, zeby jednak nie wchodzic na czerwone pole ale sam wlasnie tak robie, ze dojezdzajac redukuje co i raz na nizszy bieg, w zaleznosci od predkosci poczatkowej i odcinka drogi hamowania.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • MZD
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 242

                        #12
                        No to dzięki wszystkim za info. Chciałem się upewnić że nie ma to wpływu na trwałość silnika, bo i z takimi opiniami się spotkałem.

                        Ja zwykle staram się tak zmieniać biegi żeby po redukcji nie przekraczać 3k obrotów.
                        A oszczędności z takiej jazdy mogą być wcale niemałe...
                        Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                        Komentarz

                        • piotrekwawa
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 125

                          #13
                          Zamieszczone przez Jacek Nowak
                          czy zjezdzajac z jakiejs gory hamujecie silnikiem czy raczej wlanczacie na luz??? Hamujac silnikiem spada spalanie ale czy silnik sie wtedy zuzywa??? a wlanczajac na luz np .odpoczywa turbinka- co wybieracie????
                          Z górki nie zjezdza się na luzie hamuje się właśnie silnikiem.
                          Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                          Komentarz

                          • Spider
                            Drive
                            • 2005
                            • 95

                            #14
                            Nie sądzę żeby hamowanie silnikiem było dla silnika szkodliwe, bo np. w samochodzie z DSG jak tylko puścisz gaz zaczyna hamować silnikiem, redukując na coraz niższe biegi w miarę spadku prędkości.
                            Spider
                            ---------------
                            Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Spider, Najpierw wrzuca w gore o ile sie da, a potem faktycznie redukuje.

                              Ale jedno w DSG dziala wbrew logice. Na zimnym silniku chce ciagnac tak jak na cieplym, nie zwraca uwagi czy jedzie po plaskim czy pod gorke i nie raz jest tak, ze na poczatku podjazdu wrzuci 4 bieg, a potem jak juz prawie tloki dzwonia redukuje w dol. Nie przemyslane to do konca - niestety
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                Zamieszczone przez piotrekwawa
                                Z górki nie zjezdza się na luzie hamuje się właśnie silnikiem.
                                Dokladnie.
                                Zjezdzajac na samym luzie mozna szybko zagotowac hamulce.
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • Spider
                                  Drive
                                  • 2005
                                  • 95

                                  #17
                                  Maicroft, nie do końca się zgodzę, moim zdaniem DSG redukuje kiedy trzeba, w końcu diesel jest chyba niskoobrotowy z natury, prawda? Ja w każdym razie nie narzekam, póki co jestem zachwycony skrzynią DSG. k
                                  Spider
                                  ---------------
                                  Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                                  Komentarz

                                  • Dawid
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 198

                                    #18
                                    Umiejetne hamowanie silnikiem zdecydowanie wydłuża czas eksploatacji hamulców i dobrze świadczy o umiejetnosciach kierowcy. Na luzie moim zdaniem jeżdzić nie powino sie wogóle...

                                    Komentarz

                                    • Bonus
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 249

                                      #19
                                      no właśnie luzu używa sie do przejeżdzania przez garby

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Spider
                                        Maicroft, nie do końca się zgodzę, moim zdaniem DSG redukuje kiedy trzeba, w końcu diesel jest chyba niskoobrotowy z natury, prawda? Ja w każdym razie nie narzekam, póki co jestem zachwycony skrzynią DSG. k
                                        Ja tez twierdze, ze ona dziala bardzo dobrze, poza ta wlasnie jedna rzecza, bo niestety nie kazdy ma podroz rano po plaskim lub z gorki a ten automat tak mysli, swoim zachowaniem. Wtedy zachowuje sie jak kierowca, ktory nie ma pojecia o tym jak jego auto ma jezdzic i na sile udowadnia, ze da rade po czym jak juz naprawde czlowiekowi zal robi sie silnika tak katowanego, trzeba odjac gazu zeby zredukowal i wtedy jest OK.

                                        Tryb S tez dziala bardzo ladnie, ale on w zasadzie jest tylko jak chce sie poszalec - do codziennej jazdy raczej nie przydatny.

                                        Zobaczymy jak bedzie z trwaloscia sprzegiel :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Dig Dug
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1306
                                          • Seat

                                          #21
                                          Ja od zawsze redukuje biegi i hamuje silnikiem, i to nie za wolno, tylko szybko, tak pod 5-6 tys obr (benzynki). Polonez zrobil 190 tys i nic mu nie bylo, skrzyni tez nic, nastepnie Golfem jakies 70 tys przejechalem i przy przebiegu 250k silnik OK i skrzynia OK, a teraz w Okcie narazie 15 tys ale tez nic sie nie dzieje.

                                          Acha najwazniejsze, to trzeba naciskac lekko hamulec przynajmniej na poczatku. Troche sie goscie dziwia, jak zwalniasz, a nie widza stopu i nieraz mialem ze gosc nagle hamowal z pichami.

                                          Purchawa, Ja juz nie zagotuje zmontowalem zestawik od Nexusa.
                                          Była O1 jest F2.

                                          Komentarz

                                          • Bonus
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 249

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Dig Dug
                                            5-6 tys obr
                                            całkiem szybko mógłbyś zwolnić troche bo silnik sie szybko zużyje
                                            pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Dig Dug
                                              Purchawa, Ja juz nie zagotuje zmontowalem zestawik od Nexusa.
                                              to wcale nie znaczy, ze nie mozna go zagotowac :?
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                Zamieszczone przez Dig Dug
                                                Purchawa, Ja juz nie zagotuje zmontowalem zestawik od Nexusa.
                                                to wcale nie znaczy, ze nie mozna go zagotowac :?
                                                Dokladnie.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • piotrekwawa
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 125

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                                  Purchawa, Ja juz nie zagotuje zmontowalem zestawik od Nexusa.
                                                  to wcale nie znaczy, ze nie mozna go zagotowac :?
                                                  Dokladnie.
                                                  W Szwajcarii czy Austrii mieszkańcy górskich miejscowości w swoich autkach mają duużżeee silniki nie po to aby szybko jechać pod górę (50) :wink: lecz przy zjazdach właściwie nie używają hamulca. Tylko turyści "studzą" czasem w rowie przegrzane hamulce.
                                                  Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...