Hamowanie silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zeza1
    Classic
    • 2007
    • 31

    #26
    Odświeżę trochę tego kotleta :wink:
    Otóż moje auto AEE, ma 75KM i jest przerobione na LPG. Jestem też użytkownikiem motocykla, i jak nim jadę to zwalnianie odbywa się manetką gazu, albo redukuję bieg. Opóźnienie jest zadowalające. Jak jadę Octą z góry za innymi pojazdami , nawet cięższymi muszę przyhamowywać :? . Nawet na prostej drodze, zdjęcie nogi z gazu w pierwszej fazie nic nie zmienia. Naciskam na sprzęgło , obroty spadają do obr. biegu jałowego, czyli przepustnica jest w porządku. Po przekroczeniu 3500 obr/min jadąc z góry na 3 biegu, nie ma żadnego momentu hamującego. Od czego to zależy ? Na benzynie tak jakby było ciut lepiej :roll: . Może ma na to wpływ max moment obrotowy silnika, albo sama przekładnia ? Albo jaki inny ki .......... ?
    W poprzednim poście gdzieś czytałem ,że są odpowiednie prędkości do konkretnych biegów ? Ale najważniejsze chyba są same obroty :roll:
    teraz AEE
    I Skoda Ofelia BSE

    Komentarz

    • jarku.
      Ambiente
      • 2008
      • 139

      #27
      zeza1, cos kiedyś czytałem, że hamowanie silnikiem na lpg nie ma sensu, bo gaz cały czas jest podawany (chodziło o lpg II generacji), prawdopodobnie dlatego nie zwalnia
      http://zzakierownicy.autokult.pl/

      Komentarz

      • zeza1
        Classic
        • 2007
        • 31

        #28
        Zamieszczone przez jarku.
        zeza1, cos kiedyś czytałem, że hamowanie silnikiem na lpg nie ma sensu, bo gaz cały czas jest podawany (chodziło o lpg II generacji), prawdopodobnie dlatego nie zwalnia
        Dzięki . Toś mnie pocieszył, bo myślałem, że moja Octa to perpetum mobile :wink:
        Jeśli jednak ktoś wie, czy, i jak to działa przy lpg II generacji , to proszę o wyjaśnienie .
        teraz AEE
        I Skoda Ofelia BSE

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          #29
          Zamieszczone przez jarku.
          zeza1, cos kiedyś czytałem, że hamowanie silnikiem na lpg nie ma sensu, bo gaz cały czas jest podawany (chodziło o lpg II generacji), prawdopodobnie dlatego nie zwalnia
          Wszystko zależy od tego jaką masz centralkę i czy w niej jest włączona funkcja Cut-Off. W moim poprzednim aucie miałem centralkę Bingo-S, gdzie mogłem ustawić obroty graniczne Cut-Off oraz procent zubożenia mieszanki w trakcie jego działania.

          Komentarz

          • Mery 1,9 TDI
            Drive
            • 2004
            • 68

            #30
            Kiedyś instruktor jazdy rajdowej powiedział "żyć można na luzie ale jechać zawsze na biegu" i miał na to powiedzonko milion argumentów nawet z jazd miejskich. Nie chodzi tu o oszczędność - a o bezpieczeństwo!
            Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)

            Komentarz

            • DorianGray
              Classic
              • 2008
              • 35

              #31
              A jak dwumasa znosi hamowanie silnikem? Ma to na nią jakiś wpływ?
              Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
              Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006

              Komentarz

              Pracuję...