ESP w OII FL jak smycz !!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yarek
    Elegance
    • 2005
    • 992

    #51
    Zamieszczone przez Skunik86
    Jeśli coś miałoby mulić to ASR bo tak działa, że muli silnik, aby koła nie zrywały przyczepności.
    w takim razie źle się na początku wyraziłem mówiąc, że to wina ESP. Widze że jest to wina podsystemu ASR, i wydaje mi się że właśnie otrzymałem odpowiedz.
    Ale jakim cudem ASR miałby Ci mulić w sytuacji o której piszesz?
    "ESP w OII FL strasznie muli autko na trasie"
    . pzdr Jarek
    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

    Komentarz

    • bubuDE
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 763
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #52
      Yarek, przeca pisal Skunik86, ze komp jest przyczyna- wlasnie przy nabieraniu predkosci.
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz

      • Yarek
        Elegance
        • 2005
        • 992

        #53
        Zamieszczone przez bubuDE
        Yarek, przeca pisal Skunik86, ze komp jest przyczyna- wlasnie przy nabieraniu predkosci.
        Ja doskonale wiem jak i kiedy działa ASR i nie bardzo wyobrażam sobie, kiedy miałby zadziałać w okolicznościach o jakich pisze Skunik86, czyli w trasie.
        . pzdr Jarek
        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

        Komentarz

        • Skunik86
          Drive
          • 2009
          • 67

          #54
          Zamieszczone przez Yarek
          Ja doskonale wiem jak i kiedy działa ASR i nie bardzo wyobrażam sobie, kiedy miałby zadziałać w okolicznościach o jakich pisze Skunik86, czyli w trasie.
          Przypominam sobie, że przy wyprzedaniu PKS-ów wolno mi się zbierała oktavka, nawet przy zredukowanym biegu, analogicznie przy wyłączonym systemie było nieco sprawniej i moc była odczuwalna.
          www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #55
            Rany, ludzie, żeby stracić przyczepność (na suchym) podczas wyprzedzania na trasie (czyli na biegu wyższym niż 3-ka) to trzeba mieć naprawdę dużo mocy (na pewno sporo więcej niż 200KM, bo ja nigdy podczas wyprzedzania na trasie nie spowodowałem włączenia ASR-u). O czym Wy w ogóle rozmawiacie ? Jeżeli zauważacie wpływ ESP, ASR, itd. podczas normalnej jazdy w trasie to chyba macie coś z samochodami popsute. Skunik86, jaki Ty masz silnik w swojej Octavii ? I zasadnicze pytanie - czy podczas tego kiepskiego zbierania się z włączonym ESP migała Ci na licznikach ikonka ESP ?
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • Trusek
              Rider
              • 2009
              • 520
              • Octavia III (5E3)
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #56
              Artykol - Szybie ruszanie

              Poczytalem Wasze wywody dotyczace szybkiego ruszania. Znalazlem artykol - moze Was zaciekawi.

              ------------------------
              Zwykle więc uruchamiamy samochód, wciskamy sprzęgło, wybieramy pierwszy bieg, naciskamy gaz, puszczamy delikatnie sprzęgło i… Voila! Jedziemy! A raczej nie tyle jedziemy co toczymy się. W przypadku samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów proces jest jeszcze łatwiejszy: naciskamy hamulec, uruchamiamy auto, wybieramy bieg oznaczony literką “D” i puszczamy hamulec. Nawet nie musimy dodawać gazu, samochód jedzie sam!
              Wszystko wydaje się banalnie proste, każdy z nas wykonuje tę czynność kilkadziesiąt jak nie kilkaset razy dziennie. Z jakiegoś jednak powodu artykuł dotyczący ruszania jest jednym z najchętniej czytanych artykułów w serwisie technikajazdy.info. Dlaczego? Bo tak naprawdę niewielu kierowców potrafi efektywnie ruszać z miejsca gdy zajdzie taka potrzeba. A dowodem na to są wyścigi , w których teoretycznie słabsze auto na pierwszych dwu biegach wyprzedza dużo mocniejsze. Posiadanie Ferrari czy Porsche to jeszcze nie wszystko!
              Oczywiście szybkie ruszanie to nie tylko wyścigi. Na polskich drogach często jesteśmy zmuszeni efektywnie wstrzeliwać sie w luki pomiędzy innymi samochodami gdy włączamy się do ruchu. W tym wypadku dobrze wykonany manewr ruszania zwiększa nasze bezpieczeństwo. Poniższe informacje przydadzą się głównie kierowcom poruszającym się autami bez systemu ASR, chociaż nigdy nie zaszkodzi pomóc elektronice.
              Przyczepność
              Wielu kierowcom wydaje się, że aby efektywnie ruszyć samochodem należy posiąść jakąś tajemną wiedzę dotyczącą zmiany biegów bez sprzęgła, używania hamulca ręcznego przy ruszaniu tudzież “pompowania” gazu w autach wyposażonych w turbosprężarkę. Oczywiście wszystko to może pomóc, ale na nic się zdadzą triki zawodowych kierowców jeżeli nie opanujemy podstaw. A podstawą jest przyczepność. Jeżeli nie mamy odpowiedniej przyczepności, nie jesteśmy w stanie szybko ruszyć. Na co należy więc zwrócić uwagę?
              rodzaj napędu – ogólnie wiadomo, że auta z napędem 4×4 ruszają z miejsca najlepiej. Jeżeli posiadasz taki samochód wystarczy, że dodasz wystarczająco dużo gazu przed puszczeniem sprzęgła, a auto wystrzeli do przodu jak rakieta. W przypadku aut z napędem na tylne koła sytuacja również jest jeszcze dość prosta – podczas przyspieszania tył auta jest dociskany do powierzchni i dzięki temu zyskuje większą przyczepność. W samochodach rwd możemy więc ruszać ze stosunkowo wyższych obrotów w porównaniu z samochodami, które napędza przednia oś. W przednionapędowcach ruszanie jest utrudnione - podczas ruszanie masa pojazdu przenoszona jest na tył, przód pojazdu staje się lżejszy i mniej przyczepny. Ale uwaga! Na mało przyczepnych nawierzchniach takich jak śnieg czy kopny piasek to auta z napędem na przednie koła radzą sobie lepiej, ponieważ nad napędzanymi kołami wisi ciężki silnik! To dlatego tak często widać Mercedesy taksówki zakopane w śniegu na osiedlowych uliczkach.
              kierownica – to banał, ale podczas ruszania kierownicę powinniśmy trzymać prosto. Wyprostowane koła mają większą przyczepność i pozwalają na mocniejsze dodanie gazu przy ruszaniu. Weź to pod uwagę, gdy będziesz skręcał w lewo bądź w prawo chcąc włączyć się do ruchu. Szczególnie do serca powinni sobie wziąć tę radę kierowcy aut przednionapędowych, których bolączką jest podsterowność. Najłatwiej przeciwdziałać podsterowności zdejmując nogę z gazu. Niestety odjęcie gazu równa sie brakowi przyspieszenia. Powoduje to sytuację patową gdy chcemy się szybko włączyć do ruchu:
              zdejmę nogę z gazu, przestane przyspieszać, uderzy we mnie inny samochód; nie zdejmę nogi z gazu, auto nie skręci, wjadę w latarnię.
              nawierzchnia – kolejny banał. Najbardziej przyczepną nawierzchnia jest suchy asfalt. Mokry asfalt; asfalt zabrudzony piachem, żwirem, kamyczkami; farba używana do malowania pasów na jezdni; wyboje na drodze – wszystko to zmniejsza przyczepność kół. A zatem jeżeli jest możliwość, przed szybkim ruszeniem powinieneś ustawić napędzane (!) koła na czystym, suchym asfalcie. Powinieneś również wziąć pod uwagę to co jest kilka, kilkanaście metrów przed tobą. Jeżeli w momencie zmiany biegu z 1 na 2 napędzane koła znajdą się na zabrudzonym asfalcie możesz mieć pewność, że wpadniesz w poślizg i przestaniesz przyspieszać.
              nachylenie – tutaj zasada jest prosta. Ruszając pod górkę, tylne koła maja lepszą przyczepność, aniżeli przednie. Ruszając w dół górki jest na odwrót. Uwaga przednionapędowcy! Już sam fakt ruszania powoduje przeniesienie masy na tył pojazdu i odciążenie przednich kół. Gdy ruszamy pod górkę problem ten potęguje nachylenie powierzchni.
              gaz i sprzęgło – główny problem podczas szybkiego ruszania polega na odpowiednim balansowaniu gazem i sprzęgłem. Nie znajdziecie tutaj niestety złotej rady typu: wciśnij sprzęgło w 100%, gaz w 80%, puść sprzęgło w 80% itd. Na każdej nawierzchni i w każdym samochodzie wygląda to inaczej. Musicie jednak pamiętać jedno – o ile nie posiadacie samochodu 4×4, w początkowej fazie przyspieszania nigdy nie powinniście całkowicie puszczać sprzęgła. Sprzęgło powinieneś puścić dopiero w momencie gdy uznasz, że nie spowoduje to znaczącego spadku obrotów lub zerwania przyczepności. “Strzały ze sprzęgła” może i powodują zachwyt u gimnazjalistów, ale są niestety nieskuteczne. Działają one na zasadzie, albo się uda, albo się nie uda. Albo auto zgaśnie, albo spalę gumę. Co zatem robić?
              Przede wszystkim, w pierwszej fazie faktycznie należy gwałtownie puścić sprzęgło, aby samochód wystrzelił do przodu. Później sytuacja się komplikuje. Jeżeli czujesz, że auto zaczyna się dusić, spadają obroty, powinieneś delikatnie wcisnąć sprzęgło i dodać trochę gazu. W odwrotnej sytuacji – koła zaczynają buksować – powinieneś puścić sprzęgło i odjąć trochę gazu. Często kierowcom udaje się ruszać efektywnie balansując samym sprzęgłem. Jeżeli potrafisz tak zrobić – super! Boisz się spalić sprzęgła? Coż, nikt nie mówi, że szybka jazda oszczędza podzespoły!
              Pamiętaj też o jeszcze jednym – podczas szybkiego ruszania koła powinny się uślizgiwać. Oczywiście powinien być to poślizg kontrolowany, ale mimo wszystko. Napędzane koła powinny być o czubek włosa od złapania przyczepności. Ile to jest ten “czubek włosa”? Na to pytanie odpowie Ci trening, trening i jeszcze raz trening.

              Triki
              Poniższe techniki pomogą Ci urwać cenne setne sekundy podczas szybkiego ruszania, nie powinniście jednak ich przeceniać.

              hamulec ręczny - zanim jeszcze ruszymy z miejsca zaciągamy ręczny, wciskamy sprzęgło i wciskamy gaz, aby ustawić silnik na obrotach. Następnie, ciągle trzymając zaciągnięty hamulec, puszczamy delikatnie sprzęgło, aż poczujemy, że zacznie ono brać. W tym momencie gdy chcemy ruszyć wystarczy odblokować hamulec i kontynuować manewr jak to opisałem w poprzednim akapicie. Stosowanie tej techniki ma kilka zalet. Po pierwsze, często zdarza się, że samochód stoi na pochylonej drodze. Nie zaciągając hamulca auto co chwila zjeżdża z górki, przez co praktycznie niemożliwy jest płynny, optymalny start. Po drugie, praktycznie juz przed rozpoczęciem jazdy pedał sprzęgła znajduje się w optymalnej pozycji i wystarczą tylko małe korekty, aby szybko wystartować. Po trzecie, dzięki temu manewrowi zyskujemy cenne setne sekundy redukując luzy w układzie przeniesienia napędu.
              pompowanie – często kierowcy samochodów wyposażonych w turbodoładowane silniki szybko naciskają i puszczają gaz jeszcze przed puszczeniem sprzęgła, aby zwiększyć ciśnienie doładowania. Nie mam dostępu do turbodoładowanego auta więc ciężko mi powiedzieć czy technika ta jest skuteczna. Może Ty coś wiesz na ten temat?

              ---------------------------
              <<>> MACIEJ <<>>
              Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #57
                Zamieszczone przez Thundi
                2. Kręcąc się w miejscu opona szybciej się zużywa ściera i część zostaje na asfalcie co też przyśpiesza start (te kawałki gumy działają jak klej)
                i inne.
                Nie zgodzę się z tym. Każda utrata przyczepności skutkuje znacznym pogorszeniem przyspieszenia. Chyba, że dokona się palenia gum przed ruszeniem (jak w drag race).
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #58
                  Zamieszczone przez winni77
                  Zamieszczone przez Thundi
                  2. Kręcąc się w miejscu opona szybciej się zużywa ściera i część zostaje na asfalcie co też przyśpiesza start (te kawałki gumy działają jak klej)
                  i inne.
                  Nie zgodzę się z tym. Każda utrata przyczepności skutkuje znacznym pogorszeniem przyspieszenia. Chyba, że dokona się palenia gum przed ruszeniem (jak w drag race).
                  rozumiem, że to z doświadczenia :lol:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #59
                    Może nie precyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli ruszanie. Skoro mowa o doświadczeniu, to zakładam, ze Twój sarkazm wynika z faktu, że znasz moje doświadczenia?
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • markowski
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 224

                      #60
                      Nie rozumiem o co bic piane - byc moze auto kolegi Skunik86 ma usterke i faktycznie cos jest nie tak, kolega powiedzial ze zrobi pomiary przyspieszenia i wtedy sie zobaczy co i jak.
                      pozdrawiam
                      Markowski
                      OI AXR 06 185@377

                      Komentarz

                      • Psycho Dad
                        Rider
                        • 2009
                        • 629

                        #61
                        Hm ... a co w przypadku gdy któreś z kół ma za mało powietrza ?
                        Może zakłócić prace ESP
                        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                        Komentarz

                        • Skunik86
                          Drive
                          • 2009
                          • 67

                          #62
                          Zamieszczone przez markowski
                          byc moze auto kolegi Skunik86 ma usterke i faktycznie cos jest nie tak
                          dobra, żeby nie bić piany to za ok 1200 km jadę na wymianę oleju, bo jeszcze od nowości olej nie był wymieniany i wtedy przejadę się z dilerem na jazdę i opowiem o tym co mnie gnębi ! Nie ma co gdybać, wszystko na pewno ma jakieś wytłumaczenie.
                          www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #63
                            Dokładnie tak to działa, nawet jak sa nieduze roznice auto moze zmulac, rowne cisnienie to podstawa
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • _tm_
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 2333
                              • Superb III (3V3)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez _tm_
                              Skunik86, jaki Ty masz silnik w swojej Octavii ? I zasadnicze pytanie - czy podczas tego kiepskiego zbierania się z włączonym ESP migała Ci na licznikach ikonka ESP ?
                              Dobra, doczytałem. Silnik to 1.6 TDI. Nie widzę możliwości, żebyś podczas wyprzedzania tracił przyczepność tak, aby ASR się włączał. Nie odpowiedziałeś na pytanie czy podczas tego "zamulenia" miga Ci lampka ESP.
                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                              -------------------------------------------------------------------------
                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #65
                                Zamieszczone przez winni77
                                Może nie precyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli ruszanie. Skoro mowa o doświadczeniu, to zakładam, ze Twój sarkazm wynika z faktu, że znasz moje doświadczenia?
                                Mój sarkazm wynika z moich przeróżnych doświadczeń w ruszaniu właśnie i to co napisałeś to bzdura i tyle w temacie. Owszem, zbyt duża utrata przyczepności zaowocuje "znacznym pogorszeniem przyspieszenia" ale dużo lepszy czas osiągnie się lekko zrywając przyczepność na starcie a później starając się balansować na granicy utraty przyczepności niż ruszając w taki sposób żeby jej nie zerwać a jeszcze lepiej z włączoną kontrolą trakcji która będzie Cię dodatkowo dławić :lol: Podkreślam - z doświadczenia, w setkach prób startów z gtechem kolejnymi autami, od Felicji, przez Octavię i Subaru aż do MPSa. Szczególnie wyraźnie widać to było w przypadku Subaru gdzie różnica pomiędzy ruszeniem z niskich obrotów bez zerwania przyczepności a ruszeniem z wysokich obrotów z chwilowym zerwaniem przyczepności to była sekunda w przyśpieszeniu od 0 do 100km/h.
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • Skunik86
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 67

                                  #66
                                  Zamieszczone przez _tm_
                                  czy podczas tego "zamulenia" miga Ci lampka ESP.
                                  nie, lampka nie migała.
                                  www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Skunik86
                                    Zamieszczone przez _tm_
                                    czy podczas tego "zamulenia" miga Ci lampka ESP.
                                    nie, lampka nie migała.
                                    No to IMHO układ ESP w ogóle Ci się nie aktywuje. Co jest logiczne, bo aby się aktywował to trzeba wpaść w poślizg na zakręcie lub ostro ruszać z miejsca.
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #68
                                      Skunik, może małego wiruska? Wtedy nie bedziesz miał problemów z pekaesami :szeroki_usmiech i asr bedzie częściej mrygac
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • Trusek
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 520
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                                        Zamieszczone przez winni77
                                        Może nie precyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli ruszanie. Skoro mowa o doświadczeniu, to zakładam, ze Twój sarkazm wynika z faktu, że znasz moje doświadczenia?
                                        Mój sarkazm wynika z moich przeróżnych doświadczeń w ruszaniu właśnie i to co napisałeś to bzdura i tyle w temacie. Owszem, zbyt duża utrata przyczepności zaowocuje "znacznym pogorszeniem przyspieszenia" ale dużo lepszy czas osiągnie się lekko zrywając przyczepność na starcie a później starając się balansować na granicy utraty przyczepności niż ruszając w taki sposób żeby jej nie zerwać a jeszcze lepiej z włączoną kontrolą trakcji która będzie Cię dodatkowo dławić :lol: Podkreślam - z doświadczenia, w setkach prób startów z gtechem kolejnymi autami, od Felicji, przez Octavię i Subaru aż do MPSa. Szczególnie wyraźnie widać to było w przypadku Subaru gdzie różnica pomiędzy ruszeniem z niskich obrotów bez zerwania przyczepności a ruszeniem z wysokich obrotów z chwilowym zerwaniem przyczepności to była sekunda w przyśpieszeniu od 0 do 100km/h.

                                        ... tak czytam te Wasze potyczki - standardowo nic nie wnosza do problemu ktory zadal kolega, a na przypadkowo zalozony watek dot. "mulenia i ESP" obaj zgodnie odpowiecie - "O tym juz bylo, korzystaj z szukajki ..."

                                        Ale zeby zakonczyc te dywagacje powiem ze czytalem kiedys artykol w GT zatytulowany "Szkola szybkiego ruszania" w ktorej za posrednictwem urzadzenia badajacego przyspieszenie chwilowe, predkosc i czas (moze to byl wlasnie G.Tech) wykazano jednoznacznie ze: aby ruszyc maksymalnie efektywnie nalezy miec wyprostowane kola, obroty utrzymac w okolicach mocy maksymalnej (wcale nie do odciecia) po to aby po maksymalnie szybkim puszczeniu sprzegla samochod ruszyl z takim zerwaniem przyczepnosci (bo zawsze kola zerwa przyczepnosc - wcale nie chodzi tu o scieranie gumy i rozgrzewanie opony) aby po jej odzyskaniu odroty nie spadly ponizej maksymalnego momentu obrotowego. Przy kolejnych zmianach biegow nalezy wlasnie jechac wlasnie pomiedzy max momentem i max moca. Obalono mit ruszania z odciecia (czyli maksymalny zryw i zmiana biegu dopiero w okolicach odciecia) i ruszania bez zerwania (z tak zwanego dolu). Tak wiec wg mojego odczucia kolega MisiekWAW mial wiecej racji.
                                        <<>> MACIEJ <<>>
                                        Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #70
                                          Pamietam jak kupiłem auto chciałem sobie szybko ruszyc, wkrecilem je na 5.5 tys obrotow i puscilem sprzegło (bez asr) było efektownie ale nie efektywnie, gaz w deche a tu dobre 3-4 sekundy stałem w miejscu z 5 k obrotow na budziku a za mna kupa dymu
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • winni77
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2183
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Trusek
                                            Tak wiec wg mojego odczucia kolega MisiekWAW mial wiecej racji.
                                            Może, ale się odnosiłem do "Kręcąc się w miejscu opona", a w tym wypadku na pewno przyspieszenie będzie gorsze do pisanego przeze mnie i przez MisiekWAW.
                                            Mój "Batmobil"

                                            Komentarz

                                            • Jac_ek
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1733

                                              #72
                                              Re: ESP w OII FL jak smycz !!!

                                              Zamieszczone przez Skunik86
                                              Czy Wy macie takie samo odczucie jak ja, że ESP w OII FL strasznie muli autko na trasie ? Na szczęście mam guziczek do wyłączenia tego cholerstwa ! Mam pytanie czy wy też na trasie wyłączacie ESP ? a może źle robię wyłączając coś co może mi uratować życie... ?

                                              Skunik86
                                              Wróce jeszcze do tematu głownego ;-)

                                              przeczytałem przed chwilą że:
                                              Aby układ ESP mógł działać prawidłowo, wszystkie koła samochodu muszą mieć takie same opony. Różna średnica opon może doprowadzić do niezamierzonego zmniejszenia mocy silnika.
                                              co wprost oznacza, że jeśli mamy różne ciśnienie w kołach to ESP może zmniejszać moc silnika interpretując rózne prędkości obrotowe kół jako początek poślizgu. a im większa prędkość tym większa róznica w prędkościach obrotowych - i może właśnie w trasie zaczyna mulić bo róznica prędkości obrotowych przekracza jakąś graniczną wartość

                                              Tak więc Skunik86 - sprawdź ciśnienie w kołach ;-),
                                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                              Komentarz

                                              Pracuję...