Ja,ale Malbork to prawie Elbląg :lol: :wink:
[O2] Upgrade turbiny w O2 BJB
Zwiń
X
-
[O2] Upgrade turbiny w O2 BJB
Wczoraj padła mi turbina - tzn. wszystko na to wskazuje, bo auto jeszcze nie było u mechanika - i rozważam ew. instalację czegoś mocniejszego. Temat upgrade'u wynikł wyłącznie "przy okazji" bo skoro już coś wstawiać, a pieniądze praktycznie te same...
Do tej pory moc i jej przebieg były wystarczające, więc presji na tuning w sumie nie mam, ale jakby coś się udało zyskać niewielkim kosztem, to czemu nie.
Inspiracją był m.in. ten wątek tyle, że jakoś nie mam po jego lekturze pełnej jasności.
Co na prawdę pasuje do BJB zamiast sprężarki standardowej?
Z tego co pokazuje szukajka, wszyscy przy takich okazjach polecają ARL, ale też ponoć konieczna jest jakaś modyfikacja wydechu (?) - czy jest to operacja, którą wykona każdy warsztat? Czy np. turbina od ASZ lub AVF da się przełożyć po prostu?
Czy już po ew. upgradzie konieczny będzie nowy soft? Tzn. do jazdy w ogóle, bo że do wzrostu mocy to wiem.
-
-
Zamieszczone przez gootchioZ tego co pokazuje szukajka, wszyscy przy takich okazjach polecają ARL, ale też ponoć konieczna jest jakaś modyfikacja wydechu (?)
Zamieszczone przez gootchioczy jest to operacja, którą wykona każdy warsztat?
Zamieszczone przez gootchioCzy np. turbina od ASZ lub AVF da się przełożyć po prostu?
Zamieszczone przez gootchioCzy już po ew. upgradzie konieczny będzie nowy soft? Tzn. do jazdy w ogóle, bo że do wzrostu mocy to wiemO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Podpinam się pod temat, mi turbina padła w sobotę, rozleciała się łapatka
Tez planowałem modyfikację na mocniejsze turbo ale kasa mnie nie puści.
Rozmawiałem z Alim i powiedział, że na seryjnym programie będe mógł jeźdzć ale wypadałoby go zmienić, do tego dochodzi zmiana w wydechu. Koszt z robocizną około 1000 zł, turbina z ARL-a około 3000 zł. Program 1200 do 1500 zł. Więc dla mnie już po temacie
Więc ja zostaję przy seri, nówkę sztukę kupuję za jakieś 2300 zł i ewentualnie po nowym roku lub na wiosnę sam program.
Komentarz
-
-
To może i mi pomożecie... moja turbawa jeszcze dmucha... ale już zaczyna dawać znaki...
Silniczek u mnie to 2.0TDI 16V BKD.
Również chce zmienić turbo na jakieś większe lecz bez większych przeróbek.
No i co koledzy proponują?Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.
Komentarz
-
-
gootchio, nie ma problemu, u mnie narazie jest problem żeby ją wykręcić bo rurka od oleju która chodzi do turbawki sie obkręca, więc dochodzą dodatkowe koszta
czyzyk64, ja na swojej mam 203 kkm zrobione
Quest, obawiam się że każda większa turbina będzie związana z modyfikacjami w układzie wydechowym i zmianą softu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrev3Podpinam się pod temat, mi turbina padła w sobotę, rozleciała się łapatka
Tez planowałem modyfikację na mocniejsze turbo ale kasa mnie nie puści.
Rozmawiałem z Alim i powiedział, że na seryjnym programie będe mógł jeźdzć ale wypadałoby go zmienić, do tego dochodzi zmiana w wydechu. Koszt z robocizną około 1000 zł, turbina z ARL-a około 3000 zł. Program 1200 do 1500 zł. Więc dla mnie już po temacie
Więc ja zostaję przy seri, nówkę sztukę kupuję za jakieś 2300 zł i ewentualnie po nowym roku lub na wiosnę sam program.
Komentarz
-
-
O zmianie softu wiem... natomiast jeżeli chodzi o dmuchawę to zoltar mówił coś o turbawie od silnika 170KM.
Niestety nie wiem jaki symbol silnika.
Czy za dmuchawą będzie szedł do wymiany dolot?Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QuestO zmianie softu wiem... natomiast jeżeli chodzi o dmuchawę to zoltar mówił coś o turbawie od silnika 170KM.
Niestety nie wiem jaki symbol silnika.
Czy za dmuchawą będzie szedł do wymiany dolot?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrev3gootchio, kurcze to moja zrobiła raz tyle... nie mam co narzekać
Żeby nie było, studzona przed zgaszeniem, przeglądy o tysiąc wcześniej robione w ASO itd.
Komentarz
-
Komentarz