[O2] Upgrade turbiny w O2 BJB

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jangil
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O2] Upgrade turbiny w O2 BJB

    Ja,ale Malbork to prawie Elbląg :lol: :wink:
  • gootchio
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    [O2] Upgrade turbiny w O2 BJB

    Wczoraj padła mi turbina - tzn. wszystko na to wskazuje, bo auto jeszcze nie było u mechanika - i rozważam ew. instalację czegoś mocniejszego. Temat upgrade'u wynikł wyłącznie "przy okazji" bo skoro już coś wstawiać, a pieniądze praktycznie te same...
    Do tej pory moc i jej przebieg były wystarczające, więc presji na tuning w sumie nie mam, ale jakby coś się udało zyskać niewielkim kosztem, to czemu nie.
    Inspiracją był m.in. ten wątek tyle, że jakoś nie mam po jego lekturze pełnej jasności.

    Co na prawdę pasuje do BJB zamiast sprężarki standardowej?
    Z tego co pokazuje szukajka, wszyscy przy takich okazjach polecają ARL, ale też ponoć konieczna jest jakaś modyfikacja wydechu (?) - czy jest to operacja, którą wykona każdy warsztat? Czy np. turbina od ASZ lub AVF da się przełożyć po prostu?

    Czy już po ew. upgradzie konieczny będzie nowy soft? Tzn. do jazdy w ogóle, bo że do wzrostu mocy to wiem.

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez gootchio
      Z tego co pokazuje szukajka, wszyscy przy takich okazjach polecają ARL, ale też ponoć konieczna jest jakaś modyfikacja wydechu (?)
      tak
      Zamieszczone przez gootchio
      czy jest to operacja, którą wykona każdy warsztat?
      raczej nie
      Zamieszczone przez gootchio
      Czy np. turbina od ASZ lub AVF da się przełożyć po prostu?
      tak jak z ARL
      Zamieszczone przez gootchio
      Czy już po ew. upgradzie konieczny będzie nowy soft? Tzn. do jazdy w ogóle, bo że do wzrostu mocy to wiem
      tak
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • gootchio
        Classic
        • 2009
        • 9

        #4
        Zamieszczone przez gootchio
        Czy już po ew. upgradzie konieczny będzie nowy soft? Tzn. do jazdy w ogóle, bo że do wzrostu mocy to wiem
        tak
        Hmm, od Mastersa dostałem odpowiedź, że mógłbym jeździć... jak to w końcu jest?

        Jak wygląda kwestia gwarancji na turbinę po podmianie?

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          Podpinam się pod temat, mi turbina padła w sobotę, rozleciała się łapatka
          Tez planowałem modyfikację na mocniejsze turbo ale kasa mnie nie puści.
          Rozmawiałem z Alim i powiedział, że na seryjnym programie będe mógł jeźdzć ale wypadałoby go zmienić, do tego dochodzi zmiana w wydechu. Koszt z robocizną około 1000 zł, turbina z ARL-a około 3000 zł. Program 1200 do 1500 zł. Więc dla mnie już po temacie
          Więc ja zostaję przy seri, nówkę sztukę kupuję za jakieś 2300 zł i ewentualnie po nowym roku lub na wiosnę sam program.
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • gootchio
            Classic
            • 2009
            • 9

            #6
            Po konsultacji na Banderii, gdzie będę robił - po swapie nie miałbym gwarancji na nowe turbo - dlatego pomysł na moda jednak upadł... :cry:

            Dzięki Loru za wyjaśnienia i Andrev za potwierdzenie z tym softem.

            Komentarz

            • czyzyk64
              Elegance
              • 2008
              • 866

              #7
              gootcho, Andrev3, ile mieliście na niej przejechane?
              Rozumiem , że jak wstawiasz nówke serię, to nic przy programach nie grzebiesz?

              Komentarz

              • Quest
                Ambiente
                • 2009
                • 232

                #8
                To może i mi pomożecie... moja turbawa jeszcze dmucha... ale już zaczyna dawać znaki...
                Silniczek u mnie to 2.0TDI 16V BKD.
                Również chce zmienić turbo na jakieś większe lecz bez większych przeróbek.
                No i co koledzy proponują?
                Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                Komentarz

                • Andrev3
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 6116

                  #9
                  gootchio, nie ma problemu, u mnie narazie jest problem żeby ją wykręcić bo rurka od oleju która chodzi do turbawki sie obkręca, więc dochodzą dodatkowe koszta

                  czyzyk64, ja na swojej mam 203 kkm zrobione

                  Quest, obawiam się że każda większa turbina będzie związana z modyfikacjami w układzie wydechowym i zmianą softu
                  RENT COMPLEX

                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • Tomaszek
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1545
                    • Citroen

                    #10
                    Zamieszczone przez Andrev3
                    Podpinam się pod temat, mi turbina padła w sobotę, rozleciała się łapatka
                    Tez planowałem modyfikację na mocniejsze turbo ale kasa mnie nie puści.
                    Rozmawiałem z Alim i powiedział, że na seryjnym programie będe mógł jeźdzć ale wypadałoby go zmienić, do tego dochodzi zmiana w wydechu. Koszt z robocizną około 1000 zł, turbina z ARL-a około 3000 zł. Program 1200 do 1500 zł. Więc dla mnie już po temacie
                    Więc ja zostaję przy seri, nówkę sztukę kupuję za jakieś 2300 zł i ewentualnie po nowym roku lub na wiosnę sam program.
                    A gdzie Ty tak drogo tą turbine znalazłeś!Pod nosem masz Turbo Tech a Ty nie wiadomo gdzie szukasz :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • Quest
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 232

                      #11
                      O zmianie softu wiem... natomiast jeżeli chodzi o dmuchawę to zoltar mówił coś o turbawie od silnika 170KM.
                      Niestety nie wiem jaki symbol silnika.
                      Czy za dmuchawą będzie szedł do wymiany dolot?
                      Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                      Komentarz

                      • gootchio
                        Classic
                        • 2009
                        • 9

                        #12
                        Zamieszczone przez czyzyk64
                        gootcho, Andrev3, ile mieliście na niej przejechane?
                        Rozumiem , że jak wstawiasz nówke serię, to nic przy programach nie grzebiesz?
                        Przejechane 102k i do soboty żadnych niepokojących oznak.

                        Sofcik może i będzie, ale dopiero po Nowym Roku.

                        Komentarz

                        • Andrev3
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 6116

                          #13
                          gootchio, kurcze to moja zrobiła raz tyle... nie mam co narzekać
                          RENT COMPLEX

                          DACAR.team

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez Quest
                            O zmianie softu wiem... natomiast jeżeli chodzi o dmuchawę to zoltar mówił coś o turbawie od silnika 170KM.
                            Niestety nie wiem jaki symbol silnika.
                            Czy za dmuchawą będzie szedł do wymiany dolot?
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25529 kolego tu masz wszelkie informacje
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • gootchio
                              Classic
                              • 2009
                              • 9

                              #15
                              Zamieszczone przez Andrev3
                              gootchio, kurcze to moja zrobiła raz tyle... nie mam co narzekać
                              Zgadza się, tylko w piątek wieczorem tak się jednemu sąsiadowi Octavka podobała, że no mówię Ci... musiało się coś zjebać :evil: .

                              Żeby nie było, studzona przed zgaszeniem, przeglądy o tysiąc wcześniej robione w ASO itd.

                              Komentarz

                              • Andrev3
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 6116

                                #16
                                gootchio, lej dziada w takim razie, ja mam teraz z moją tez przejścia bo 3 tygodnie temu wymieniłem cały komputer sterujący a teraz turbawka. Mam nadzieję że narazie będzie spokój.
                                RENT COMPLEX

                                DACAR.team

                                Komentarz

                                Pracuję...