Octavia tour z nowym tdi

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomcatek
    Classic
    • 2005
    • 24

    Octavia tour z nowym tdi

    pierwsza cześć jest w pizzerii :!:
    druga bc lub fw :szeroki_usmiech
  • mjaza
    Classic
    • 2005
    • 29

    #2
    Octavia tour z nowym tdi

    Witam,
    Dzis bylem w salonie skody, aby sie dopytac o 1.8T i otrzymalem rowniez informacje ze od grudnia w octavii tour nie bedzie juz 90 i 110 koni na pompie, tylko jeden silnik 101km na pompowtryskiwaczach - ten z fabii. Troche mnie to zaciekawilo, bo zdaje sie ze ten silnik sie dosc ladnie czipuje na 140 koni? Czy to jest tak, ze wystarczy podmienic pompowstryskiwacze i miec odpowiednik 130 konnego tdi, ktory po czipie da nam kolo 150? Czy jesli taka modyfikacja jest mozliwa to, czy ktos sie orientuje jaki to moze byc koszt i czy to bedzie sie bardzo rzucaca na gwarancji?

    Mam nadzieje, ze ktos bylby w stanie mi pomoc, bo ten nowy tdi wydaje sie ciekawy,

    Pozdrawiam,
    Maciek

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      90 i 110 nie bedzie bo nie spelnialy EURO4.
      Roznice miedzy ATD (101KM) i ASZ (130KM) sa niestety duzo wieksze niz tylko wtryskiwacze. Co nie zmienia faktu, ze po wymianie pompek da sie uzyskac ~150KM.
      Na gwarancji rzucac sie nie bedzie, a jaki koszt pompek to zadzwon do Mastersa, bo chyba ma dobre zrodlo.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • mjaza
        Classic
        • 2005
        • 29

        #4
        Acha i jeszcze jedno - nie wiedzili jakie beda Heble, czy od 90 konnej czy od 110 konnej.
        Dzwonili do skody polska i tam tez nie wiedza, ale maja oddzwonic z informacja, to jak bede wiedzial, to wrzuce na forum. A co do ceny, to ten nowy silnik kosztuje o 1700 drozej od 90 konnej, wiec oferta jest ciekawe, bo wczesniej roznica miedzy 90 a 110, byla prawie 3kzl.

        Acha, a czy taki 150 konny tdi bedzie jezdzil podobnie do 180 konnej benzyny 1.8T - tak plus minus chce wiedziec, aby nie wywolac dyskusji tdi/benzyna.

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Zamieszczone przez mjaza
          Acha, a czy taki 150 konny tdi bedzie jezdzil podobnie do 180 konnej benzyny 1.8T - tak plus minus chce wiedziec, aby nie wywolac dyskusji tdi/benzyna.
          Niestety nie, bedzie jezdzil podobnie jak 1,8T 150KM.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            ATD w 4x4 mial tarcze, moze tu tez beda :roll:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              ATD w 4x4 mial tarcze, moze tu tez beda :roll:
              IMO bedzie mial, bo chyba od zeszlego roku wszystkie auta od 100KM, musza miec tarcze z tylu.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • rafalus
                L&K
                • 2005
                • 1140
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Benzyny to ja bym na twoim miejscu nie kupowal( w tych czasch)poza tym diesla łatwiej sprzedać.
                130KM ma 6 biegową skrzynię!
                nowy cSIMC od Aliego
                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                Komentarz

                • mjaza
                  Classic
                  • 2005
                  • 29

                  #9
                  Tez sie dlatego sklaniam ku tdi.
                  Ale piszecie, ze samymi wtryskami sie nie dojdzie do 160. To czy warto wymieniac w wtryski, czy moze wystarczy sam program - ile powinienem sie koni spodziewac po samym programie a ile po wymianie rowniez wtryskow?
                  Jakiego czasu na gtech'u moge sie na takim tdi spodziewac?

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez mjaza
                    Ale piszecie, ze samymi wtryskami sie nie dojdzie do 160. To czy warto wymieniac w wtryski, czy moze wystarczy sam program - ile powinienem sie koni spodziewac po samym programie a ile po wymianie rowniez wtryskow?
                    Sam program 130-140KM, program plus wtryski 150-160. Tylko trzeba poprowadzic tak moment, zeby sprzeglo wytrzymalo.
                    Uki mial chyba cos ponad 160 zrobione.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      90 km i 110km nie ma juz w ofercie bo nie spełniają norm EURO 4
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • mjaza
                        Classic
                        • 2005
                        • 29

                        #12
                        Witam,
                        Wiec dzis dostalem informacje, ze w octavii starej z tym nowym silnikiem 1.9 tdi beda montowane tarcze z tylu. Wiec oferta na pewno robi sie ciekawsza - gdyz ten silnik bedzie nadal tanszy o 1kzl, a z kolei wiecej mozna czipem wycisnac niz z pompy.
                        Jedna rzecz mnie zastanawiana - w specyfikacji ten silnik z fabii spelnia Euro 3, a o 4 nigdzie nie pisza - mozliwe, ze to bedzie jednak jakas zmodyfikowana jednostka?

                        Pozdrawiam,
                        Maciek.
                        Ps.
                        Sprzedawca wspomnial tez, ze bedzie on montowany w superbie. Ja bylem pewien, ze to jest ten sam silnik co w superbie, lecz sie okazuje, ze nie w superbie ma 250NM, a w fabii 240NM - on sie duzo rozni, na plus sie rozni, czy na minus?

                        Komentarz

                        • artur_86
                          Classic
                          • 2005
                          • 6

                          #13
                          Ten montowany w superbie to będzie taki jak w octavi II, czyli 105 KM i 250 NM.

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            Zgadza sie - ten w Superbie to ma byc podobno nowy motor na EDC-16, taki jak w OII czy Golfie V tylko, ze wzdluzny (105KM).
                            A w Octavce bedzie chyba dotychczasowa jednostka z 4x4 czyli ATD na EDC-15 (101KM).
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • Purchawa
                              Admin
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 8007

                              #15
                              Zamieszczone przez MiKruS
                              Zgadza sie - ten w Superbie to ma byc podobno nowy motor na EDC-16, taki jak w OII czy Golfie V tylko, ze wzdluzny (105KM).
                              A w Octavce bedzie chyba dotychczasowa jednostka z 4x4 czyli ATD na EDC-15 (101KM).
                              ZTCW to dokladnie tak ma byc.
                              Mnie tylko zastanawia zasadnosc montowania 100 konnego silnika do limuzyny typu Superb? :shock:
                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                              STOP ECO-TERRORISM!

                              Komentarz

                              • BaPit
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 630

                                #16
                                Re: Octavia tour z nowym tdi

                                Zamieszczone przez mjaza
                                Mam nadzieje, ze ktos bylby w stanie mi pomoc, bo ten nowy tdi wydaje sie ciekawy
                                hmmm. to jest naprawdę ciekawa informacja. chyba pójdę powiedzieć "dzień dobry" któremuś z dilerów i wypytam się co i jak. orientujecie się, jaka byłaby cena brutto za auto z takim silniczkiem w wersji "golas" + klima manualna ?

                                Pozdr!
                                BP

                                [ Dodano: Sro 23 Lis, 05 15:54 ]
                                Zamieszczone przez Purchawa
                                Mnie tylko zastanawia zasadnosc montowania 100 konnego silnika do limuzyny typu Superb? :shock:
                                jest typ odbiorcy, dla którego duże auto oznacza duży sukces k :diabelski_usmiech ktoś taki kupi to, lub "wypaśne" 2.0. I są tacy, którzy mają to w dupie i chcą mieć fajne auto - Ci kupią Fabię RS tak naprawdę między tymi grupami jest ogrooomna przepaść jeśli chodzi o tok myślenia :wink: :lol: :wink:

                                Pozdrawiam,
                                Bartek
                                była mocna Octa, a jest konik
                                Greckie Delikatesy

                                Komentarz

                                • mjaza
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 29

                                  #17
                                  Wesja golas + klima to 60200 zl - ale juz z upustem dla ocp - 5%. Tyle, ze kolor bialy.

                                  Maciek

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #18
                                    O! To bedzie ten sam motor co w Passku nowym - zapomnialem o tym. Wbrew pozorom w Passacie troche sie ich sprzedaje...

                                    Rozne maja ludzie priorytety. Np. na starszym czlowieku nie robia juz wrazenia osiagi - dla niego taki Superb to i tak bedzie szatan nie kogut, a ceni bardziej komfort, przestrzen, itp.

                                    Ale faktem jest, ze mogliby dac choc taka wersje jak w A4 czyli 1.9 115KM. Wtedy byloby to auto dla statecznych panow i rodzin, a wersja 2.0 dla wymagajacych wiecej.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Re: Octavia tour z nowym tdi

                                      Zamieszczone przez BaPit
                                      Zamieszczone przez Purchawa
                                      Mnie tylko zastanawia zasadnosc montowania 100 konnego silnika do limuzyny typu Superb? :shock:
                                      jest typ odbiorcy, dla którego duże auto oznacza duży sukces k :diabelski_usmiech ktoś taki kupi to, lub "wypaśne" 2.0. I są tacy, którzy mają to w dupie i chcą mieć fajne auto - Ci kupią Fabię RS tak naprawdę między tymi grupami jest ogrooomna przepaść jeśli chodzi o tok myślenia :wink: :lol: :wink:

                                      Pozdrawiam,
                                      Bartek
                                      poza tym dobrze to wyglada w cenniku, jest wiecej takich dziwnych polaczen i nie tylko w superbie i nie tylko u Skody
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Spider
                                        Drive
                                        • 2005
                                        • 95

                                        #20
                                        BaPit,

                                        Rzecz polega na dopasowaniu pod potrzeby i uważam że przesadzasz z tym tekstem - dla mnie Fabia RS nie jest fajnym autem jeśli mam jechać na wakacje z całą rodziną - wręcz przeciwnie, to jest auto beznadziejne... A takim Superbem z silnikiem 105 TDI można się całkiem sprawnie poruszać, a przestrzeń jest bez porównania.
                                        Te dwa auta są zupełnie inne i skierowane do kompletnie innego odbiorcy, nie ma najmniejszego sensu ich porównywać, nie ma to naprawdę nic wspólnego z tokiem myślenia - możesz powiedzieć że mam coś z głową bo jeżdżę samochodem z silnikiem 105 TDI, a ja Ci powiem że mi ten samochód naprawdę odpowiada, bo ja nie traktuję dróg publicznych jak toru wyścigowego, a na torach się nie ścigam. I zapewniam że nie imponuje mi w żaden sposób podkręcanie silników do niebotycznych osiągów, bo dla mnie sprawą priorytetową jest niezawodność samochodu.
                                        Uprzedzając pytania - wiem że więcej mocy również stanowi o bezpieczeństwie, ale najpierw stanowi myślenie.
                                        Każdemu według potrzeb...
                                        Spider
                                        ---------------
                                        Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                                        Komentarz

                                        • mjaza
                                          Classic
                                          • 2005
                                          • 29

                                          #21
                                          A co do cen, to jesli ktos jest zainteresowany podobnych autem, to jest w sprzedazy GOLF V z silniczkiem 1.9tdi 105 koni z roku produkcji 2005 i takie auta jakie maja dostepne kosztuja 68kzl z klima manualna i metalikiem. A wyposazenie jest dosc niezle - chociazby takie rzeczy jak kurtyny i poduszki boczne w standarcie.
                                          Jednakze nie za bardzo chca dawac rabaty na te auta. Acha i sa to golfy 5-drzwiowe, 3-drzwiowych niestety wogole nie ma dostepnych od reki.
                                          Tak wiec samochod duzo tanszy od octy II, a nowa generacja jednak i silnik nowszy. Jakby dodac to wyposazenie do octy, to wyszlo by prawie 10kzl wiecej. Wiec samochodzik wydaje sie fajny, kwestia tylko bagaznika no i tego czy ta turbinka w 105-tce po czipie dlugo pociagnie.

                                          [ Dodano: Sro 23 Lis, 05 16:18 ]
                                          Co do mocy, to wedlug mnie superbik 105-konny tez jest fajna opcja.
                                          Jak ktos jedzie za granice, to na autostradzie i tak mu mocy wystarczy.
                                          Jak jezdzi glownie w miescie, to tez spokojnie - jak tylko bedzie nim dynamicznie jezdzil to juz bedzie szybciej sie poruszal od 3/4 osob na drogach.
                                          Najgorzej jest z tym niestety u nas w Polsce w trasach, bo tam sie glownie moc przydaje - no ale na to sie nie poradzi. Trzeba wlec sie za tirem niestety. Ale jesli ja bym potrzebowal autko chociaz czasami do wyjazdow, to nie wachalbym sie i wzial takiego superba 105 konnego.
                                          Poza tym to autko jest tez w duzej mierze produkowane pod taksowkarzy - a tam jak sie kogos wiezie, to wrecz nie mozna za ostro jechac, bo klient bedzie nie zadowolony.
                                          A jednoczesnie normalni ludzie moga sobie kupic i czipnac na te 150km i to juz spokojnie wystarczy.

                                          Maciek

                                          Komentarz

                                          • BaPit
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 630

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Spider
                                            BaPit,

                                            Rzecz polega na dopasowaniu pod potrzeby i uważam że przesadzasz z tym tekstem - dla mnie Fabia RS nie jest fajnym autem jeśli mam jechać na wakacje z całą rodziną - wręcz przeciwnie, to jest auto beznadziejne... A takim Superbem z silnikiem 105 TDI można się całkiem sprawnie poruszać, a przestrzeń jest bez porównania.
                                            Te dwa auta są zupełnie inne i skierowane do kompletnie innego odbiorcy, nie ma najmniejszego sensu ich porównywać, nie ma to naprawdę nic wspólnego z tokiem myślenia - możesz powiedzieć że mam coś z głową bo jeżdżę samochodem z silnikiem 105 TDI, a ja Ci powiem że mi ten samochód naprawdę odpowiada, bo ja nie traktuję dróg publicznych jak toru wyścigowego, a na torach się nie ścigam. I zapewniam że nie imponuje mi w żaden sposób podkręcanie silników do niebotycznych osiągów, bo dla mnie sprawą priorytetową jest niezawodność samochodu.
                                            Uprzedzając pytania - wiem że więcej mocy również stanowi o bezpieczeństwie, ale najpierw stanowi myślenie.
                                            Każdemu według potrzeb...
                                            fakt, że pominąłem wiele innych grup nabywców, by nadać wypowiedzi trochę kontrowersyjnego tonu też wolę moją octę, niż najbardziej wypasioną Fabię RS. ale mając na uwadze "magnatów" poruszających się w jedną, lub dwie osoby samochodem typu SuperB z silnikiem 2.0, lub właśnie najsłabszym dieslem, to zastanawiam się, gdzie logika. przecież Octavia jest tańsza, tańsza w utrzymaniu, wygodniejsza w codziennej eksploatacji i ma dużo więcej przewag nad SuperBem (oczywiście, jeśli mówimy o traktowaniu auta, jako 2-osobowego). jest właśnie grupa, dla których liczy się "prestisz" przez duże "sz" :roll:

                                            Pozdrawiam,
                                            Bartek

                                            [ Dodano: Sro 23 Lis, 05 16:33 ]
                                            Zamieszczone przez Spider
                                            możesz powiedzieć że mam coś z głową bo jeżdżę samochodem z silnikiem 105 TDI, a ja Ci powiem że mi ten samochód naprawdę odpowiada, bo ja nie traktuję dróg publicznych jak toru wyścigowego, a na torach się nie ścigam.
                                            chyba nie zauważyłeś, że nie byłeś adresatem mojej wypowiedzi. jak kupisz auto klasy średniej-wyższej z tym silnikiem, lub co gorsza starej generacji 2.0, to wtedy zacznę się zastanawiać. Bo o Octavii II z tym silnikiem to nawet przez chwilę sam myślałem - naprawdę niezły wybór k

                                            Zamieszczone przez Spider
                                            I zapewniam że nie imponuje mi w żaden sposób podkręcanie silników do niebotycznych osiągów, bo dla mnie sprawą priorytetową jest niezawodność samochodu.
                                            a mi nie imponuje trzymanie seryjnego silnika. wiadomo, że każdy inaczej podchodzi do tego tematu. jedni lubią latać myśliwcami, a inni balonem. i żadna z tych grup nie jest gorsza. Masz rację - każdemu według potrzeb...[/quote]

                                            Pozdrawiam,
                                            Bartek
                                            była mocna Octa, a jest konik
                                            Greckie Delikatesy

                                            Komentarz

                                            • mjaza
                                              Classic
                                              • 2005
                                              • 29

                                              #23
                                              Teraz to sie tak porobilo, ze superb jest niewiele drozszy od octavii 2 do ktorej powinno by sie go porownywac. Bo superb w porownaniu do octavi I to jest przepasc. Wogole nie to wyciszenie i zawieszenie.

                                              Komentarz

                                              • MiKruS
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7976

                                                #24
                                                Zamieszczone przez mjaza
                                                Teraz to sie tak porobilo, ze superb jest niewiele drozszy od octavii 2 do ktorej powinno by sie go porownywac. Bo superb w porownaniu do octavi I to jest przepasc. Wogole nie to wyciszenie i zawieszenie.
                                                Eee no, bez przesadyzmow. Ja na codzien jezdze O1 i Superbem i jakiejs specjalnej przepasci pomiedzy nimi nie ma - zwlaszcza jesli chodzi o zawieszenia.

                                                Wycieszenie rzeczywiscie jest lepsze, ale tez nie az tak bardzo.

                                                BTW: Superb jest dosc glosny, ale z tylu. :shock: Przynajmniej nasz.
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz

                                                • Spider
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 95

                                                  #25
                                                  BaPit,

                                                  Spoko, ja się o nic nie oburzam, tak chciałem tylko inny punkt widzenia zasygnalizować.

                                                  A co do latania myśliwcami - robię to prawie codziennie, szkoda że tylko wirtualnie, więc na drodze się nie muszę wyżywać
                                                  Spider
                                                  ---------------
                                                  Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...