Witam,
Dzis bylem w salonie skody, aby sie dopytac o 1.8T i otrzymalem rowniez informacje ze od grudnia w octavii tour nie bedzie juz 90 i 110 koni na pompie, tylko jeden silnik 101km na pompowtryskiwaczach - ten z fabii. Troche mnie to zaciekawilo, bo zdaje sie ze ten silnik sie dosc ladnie czipuje na 140 koni? Czy to jest tak, ze wystarczy podmienic pompowstryskiwacze i miec odpowiednik 130 konnego tdi, ktory po czipie da nam kolo 150? Czy jesli taka modyfikacja jest mozliwa to, czy ktos sie orientuje jaki to moze byc koszt i czy to bedzie sie bardzo rzucaca na gwarancji?
Mam nadzieje, ze ktos bylby w stanie mi pomoc, bo ten nowy tdi wydaje sie ciekawy,
90 i 110 nie bedzie bo nie spelnialy EURO4.
Roznice miedzy ATD (101KM) i ASZ (130KM) sa niestety duzo wieksze niz tylko wtryskiwacze. Co nie zmienia faktu, ze po wymianie pompek da sie uzyskac ~150KM.
Na gwarancji rzucac sie nie bedzie, a jaki koszt pompek to zadzwon do Mastersa, bo chyba ma dobre zrodlo.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Acha i jeszcze jedno - nie wiedzili jakie beda Heble, czy od 90 konnej czy od 110 konnej.
Dzwonili do skody polska i tam tez nie wiedza, ale maja oddzwonic z informacja, to jak bede wiedzial, to wrzuce na forum. A co do ceny, to ten nowy silnik kosztuje o 1700 drozej od 90 konnej, wiec oferta jest ciekawe, bo wczesniej roznica miedzy 90 a 110, byla prawie 3kzl.
Acha, a czy taki 150 konny tdi bedzie jezdzil podobnie do 180 konnej benzyny 1.8T - tak plus minus chce wiedziec, aby nie wywolac dyskusji tdi/benzyna.
Acha, a czy taki 150 konny tdi bedzie jezdzil podobnie do 180 konnej benzyny 1.8T - tak plus minus chce wiedziec, aby nie wywolac dyskusji tdi/benzyna.
Niestety nie, bedzie jezdzil podobnie jak 1,8T 150KM.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Tez sie dlatego sklaniam ku tdi.
Ale piszecie, ze samymi wtryskami sie nie dojdzie do 160. To czy warto wymieniac w wtryski, czy moze wystarczy sam program - ile powinienem sie koni spodziewac po samym programie a ile po wymianie rowniez wtryskow?
Jakiego czasu na gtech'u moge sie na takim tdi spodziewac?
Ale piszecie, ze samymi wtryskami sie nie dojdzie do 160. To czy warto wymieniac w wtryski, czy moze wystarczy sam program - ile powinienem sie koni spodziewac po samym programie a ile po wymianie rowniez wtryskow?
Sam program 130-140KM, program plus wtryski 150-160. Tylko trzeba poprowadzic tak moment, zeby sprzeglo wytrzymalo.
Uki mial chyba cos ponad 160 zrobione.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Witam,
Wiec dzis dostalem informacje, ze w octavii starej z tym nowym silnikiem 1.9 tdi beda montowane tarcze z tylu. Wiec oferta na pewno robi sie ciekawsza - gdyz ten silnik bedzie nadal tanszy o 1kzl, a z kolei wiecej mozna czipem wycisnac niz z pompy.
Jedna rzecz mnie zastanawiana - w specyfikacji ten silnik z fabii spelnia Euro 3, a o 4 nigdzie nie pisza - mozliwe, ze to bedzie jednak jakas zmodyfikowana jednostka?
Pozdrawiam,
Maciek.
Ps.
Sprzedawca wspomnial tez, ze bedzie on montowany w superbie. Ja bylem pewien, ze to jest ten sam silnik co w superbie, lecz sie okazuje, ze nie w superbie ma 250NM, a w fabii 240NM - on sie duzo rozni, na plus sie rozni, czy na minus?
Zgadza sie - ten w Superbie to ma byc podobno nowy motor na EDC-16, taki jak w OII czy Golfie V tylko, ze wzdluzny (105KM).
A w Octavce bedzie chyba dotychczasowa jednostka z 4x4 czyli ATD na EDC-15 (101KM).
Zgadza sie - ten w Superbie to ma byc podobno nowy motor na EDC-16, taki jak w OII czy Golfie V tylko, ze wzdluzny (105KM).
A w Octavce bedzie chyba dotychczasowa jednostka z 4x4 czyli ATD na EDC-15 (101KM).
ZTCW to dokladnie tak ma byc.
Mnie tylko zastanawia zasadnosc montowania 100 konnego silnika do limuzyny typu Superb? :shock:
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Mam nadzieje, ze ktos bylby w stanie mi pomoc, bo ten nowy tdi wydaje sie ciekawy
hmmm. to jest naprawdę ciekawa informacja. chyba pójdę powiedzieć "dzień dobry" któremuś z dilerów i wypytam się co i jak. orientujecie się, jaka byłaby cena brutto za auto z takim silniczkiem w wersji "golas" + klima manualna ?
Pozdr!
BP
[ Dodano: Sro 23 Lis, 05 15:54 ]
Zamieszczone przez Purchawa
Mnie tylko zastanawia zasadnosc montowania 100 konnego silnika do limuzyny typu Superb? :shock:
jest typ odbiorcy, dla którego duże auto oznacza duży sukces k :diabelski_usmiech ktoś taki kupi to, lub "wypaśne" 2.0. I są tacy, którzy mają to w dupie i chcą mieć fajne auto - Ci kupią Fabię RS tak naprawdę między tymi grupami jest ogrooomna przepaść jeśli chodzi o tok myślenia :wink: :lol: :wink:
O! To bedzie ten sam motor co w Passku nowym - zapomnialem o tym. Wbrew pozorom w Passacie troche sie ich sprzedaje...
Rozne maja ludzie priorytety. Np. na starszym czlowieku nie robia juz wrazenia osiagi - dla niego taki Superb to i tak bedzie szatan nie kogut, a ceni bardziej komfort, przestrzen, itp.
Ale faktem jest, ze mogliby dac choc taka wersje jak w A4 czyli 1.9 115KM. Wtedy byloby to auto dla statecznych panow i rodzin, a wersja 2.0 dla wymagajacych wiecej.
Mnie tylko zastanawia zasadnosc montowania 100 konnego silnika do limuzyny typu Superb? :shock:
jest typ odbiorcy, dla którego duże auto oznacza duży sukces k :diabelski_usmiech ktoś taki kupi to, lub "wypaśne" 2.0. I są tacy, którzy mają to w dupie i chcą mieć fajne auto - Ci kupią Fabię RS tak naprawdę między tymi grupami jest ogrooomna przepaść jeśli chodzi o tok myślenia :wink: :lol: :wink:
Pozdrawiam,
Bartek
poza tym dobrze to wyglada w cenniku, jest wiecej takich dziwnych polaczen i nie tylko w superbie i nie tylko u Skody
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Rzecz polega na dopasowaniu pod potrzeby i uważam że przesadzasz z tym tekstem - dla mnie Fabia RS nie jest fajnym autem jeśli mam jechać na wakacje z całą rodziną - wręcz przeciwnie, to jest auto beznadziejne... A takim Superbem z silnikiem 105 TDI można się całkiem sprawnie poruszać, a przestrzeń jest bez porównania.
Te dwa auta są zupełnie inne i skierowane do kompletnie innego odbiorcy, nie ma najmniejszego sensu ich porównywać, nie ma to naprawdę nic wspólnego z tokiem myślenia - możesz powiedzieć że mam coś z głową bo jeżdżę samochodem z silnikiem 105 TDI, a ja Ci powiem że mi ten samochód naprawdę odpowiada, bo ja nie traktuję dróg publicznych jak toru wyścigowego, a na torach się nie ścigam. I zapewniam że nie imponuje mi w żaden sposób podkręcanie silników do niebotycznych osiągów, bo dla mnie sprawą priorytetową jest niezawodność samochodu.
Uprzedzając pytania - wiem że więcej mocy również stanowi o bezpieczeństwie, ale najpierw stanowi myślenie.
Każdemu według potrzeb...
A co do cen, to jesli ktos jest zainteresowany podobnych autem, to jest w sprzedazy GOLF V z silniczkiem 1.9tdi 105 koni z roku produkcji 2005 i takie auta jakie maja dostepne kosztuja 68kzl z klima manualna i metalikiem. A wyposazenie jest dosc niezle - chociazby takie rzeczy jak kurtyny i poduszki boczne w standarcie.
Jednakze nie za bardzo chca dawac rabaty na te auta. Acha i sa to golfy 5-drzwiowe, 3-drzwiowych niestety wogole nie ma dostepnych od reki.
Tak wiec samochod duzo tanszy od octy II, a nowa generacja jednak i silnik nowszy. Jakby dodac to wyposazenie do octy, to wyszlo by prawie 10kzl wiecej. Wiec samochodzik wydaje sie fajny, kwestia tylko bagaznika no i tego czy ta turbinka w 105-tce po czipie dlugo pociagnie.
[ Dodano: Sro 23 Lis, 05 16:18 ]
Co do mocy, to wedlug mnie superbik 105-konny tez jest fajna opcja.
Jak ktos jedzie za granice, to na autostradzie i tak mu mocy wystarczy.
Jak jezdzi glownie w miescie, to tez spokojnie - jak tylko bedzie nim dynamicznie jezdzil to juz bedzie szybciej sie poruszal od 3/4 osob na drogach.
Najgorzej jest z tym niestety u nas w Polsce w trasach, bo tam sie glownie moc przydaje - no ale na to sie nie poradzi. Trzeba wlec sie za tirem niestety. Ale jesli ja bym potrzebowal autko chociaz czasami do wyjazdow, to nie wachalbym sie i wzial takiego superba 105 konnego.
Poza tym to autko jest tez w duzej mierze produkowane pod taksowkarzy - a tam jak sie kogos wiezie, to wrecz nie mozna za ostro jechac, bo klient bedzie nie zadowolony.
A jednoczesnie normalni ludzie moga sobie kupic i czipnac na te 150km i to juz spokojnie wystarczy.
Rzecz polega na dopasowaniu pod potrzeby i uważam że przesadzasz z tym tekstem - dla mnie Fabia RS nie jest fajnym autem jeśli mam jechać na wakacje z całą rodziną - wręcz przeciwnie, to jest auto beznadziejne... A takim Superbem z silnikiem 105 TDI można się całkiem sprawnie poruszać, a przestrzeń jest bez porównania.
Te dwa auta są zupełnie inne i skierowane do kompletnie innego odbiorcy, nie ma najmniejszego sensu ich porównywać, nie ma to naprawdę nic wspólnego z tokiem myślenia - możesz powiedzieć że mam coś z głową bo jeżdżę samochodem z silnikiem 105 TDI, a ja Ci powiem że mi ten samochód naprawdę odpowiada, bo ja nie traktuję dróg publicznych jak toru wyścigowego, a na torach się nie ścigam. I zapewniam że nie imponuje mi w żaden sposób podkręcanie silników do niebotycznych osiągów, bo dla mnie sprawą priorytetową jest niezawodność samochodu.
Uprzedzając pytania - wiem że więcej mocy również stanowi o bezpieczeństwie, ale najpierw stanowi myślenie.
Każdemu według potrzeb...
fakt, że pominąłem wiele innych grup nabywców, by nadać wypowiedzi trochę kontrowersyjnego tonu też wolę moją octę, niż najbardziej wypasioną Fabię RS. ale mając na uwadze "magnatów" poruszających się w jedną, lub dwie osoby samochodem typu SuperB z silnikiem 2.0, lub właśnie najsłabszym dieslem, to zastanawiam się, gdzie logika. przecież Octavia jest tańsza, tańsza w utrzymaniu, wygodniejsza w codziennej eksploatacji i ma dużo więcej przewag nad SuperBem (oczywiście, jeśli mówimy o traktowaniu auta, jako 2-osobowego). jest właśnie grupa, dla których liczy się "prestisz" przez duże "sz" :roll:
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: Sro 23 Lis, 05 16:33 ]
Zamieszczone przez Spider
możesz powiedzieć że mam coś z głową bo jeżdżę samochodem z silnikiem 105 TDI, a ja Ci powiem że mi ten samochód naprawdę odpowiada, bo ja nie traktuję dróg publicznych jak toru wyścigowego, a na torach się nie ścigam.
chyba nie zauważyłeś, że nie byłeś adresatem mojej wypowiedzi. jak kupisz auto klasy średniej-wyższej z tym silnikiem, lub co gorsza starej generacji 2.0, to wtedy zacznę się zastanawiać. Bo o Octavii II z tym silnikiem to nawet przez chwilę sam myślałem - naprawdę niezły wybór k
Zamieszczone przez Spider
I zapewniam że nie imponuje mi w żaden sposób podkręcanie silników do niebotycznych osiągów, bo dla mnie sprawą priorytetową jest niezawodność samochodu.
a mi nie imponuje trzymanie seryjnego silnika. wiadomo, że każdy inaczej podchodzi do tego tematu. jedni lubią latać myśliwcami, a inni balonem. i żadna z tych grup nie jest gorsza. Masz rację - każdemu według potrzeb...[/quote]
Teraz to sie tak porobilo, ze superb jest niewiele drozszy od octavii 2 do ktorej powinno by sie go porownywac. Bo superb w porownaniu do octavi I to jest przepasc. Wogole nie to wyciszenie i zawieszenie.
Teraz to sie tak porobilo, ze superb jest niewiele drozszy od octavii 2 do ktorej powinno by sie go porownywac. Bo superb w porownaniu do octavi I to jest przepasc. Wogole nie to wyciszenie i zawieszenie.
Eee no, bez przesadyzmow. Ja na codzien jezdze O1 i Superbem i jakiejs specjalnej przepasci pomiedzy nimi nie ma - zwlaszcza jesli chodzi o zawieszenia.
Wycieszenie rzeczywiscie jest lepsze, ale tez nie az tak bardzo.
BTW: Superb jest dosc glosny, ale z tylu. :shock: Przynajmniej nasz.
Komentarz