Czy warto kupic uzywana Octavie z 99r z przebiegiem 150kkm?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nacuna
    Classic
    • 2005
    • 35

    #51
    Rozumiem, ze 90KM i 110KM sa identyczne pod wzgledem spalania, awaryjnosci itp.
    Wiec jednak warto wziac te 110KM skoro maja lepsze hamulce (tarcze z tylu) i wiecej koni pod maska?
    A te tarcze z tylu to sa wentylowane czy nie?

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #52
      Zamieszczone przez nacuna
      Rozumiem, ze 90KM i 110KM sa identyczne pod wzgledem spalania, awaryjnosci itp.
      Wiec jednak warto wziac te 110KM skoro maja lepsze hamulce (tarcze z tylu) i wiecej koni pod maska?
      Wszystko jest kwestia ceny.
      Samochody sa praktycznie te same, a przepasci w osiagach tez nie ma.

      Wiadomo, ze lepiej miec 110-ke, ale jesli trafi sie jakas okazja na 90-ke, to nie mam sensu odpuszczac.

      Zamieszczone przez nacuna
      A te tarcze z tylu to sa wentylowane czy nie?
      Nie
      TDI 205PS

      Komentarz

      • nacuna
        Classic
        • 2005
        • 35

        #53
        Tarcze z tylu nie sa wentylowane to czy i tak moge sobie zamontowac? Nic sie nie stanie?
        Bo mi sie wydaje, ze wentylowane sa lepsze nic zwykle.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #54
          A po co Ci te tarcze z tylu. Jak masz nadmiar gotowki to polecam zrobic przod chocby nawet przejsc na zestaw 312mm a nie pakowac w wentylowane tarcze na tyl. Z tylu mozna dac lepsze klocki i ewentualnie nawiercana tarcze. Tarcze wentylowane sa szersze, a wiec zacisk tez musi byc pod nie :idea:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #55
            hamulce ma z pewnosic lepsze 110 ale reczny ma lepszy 90
            ja mam bebny z tylu i jezdzilem octavia z tarczami z tylu i wedlug mojej skromnej opini nie roznilo sie zbytnio(zeby nie powiedziec ze niczym sie nie roznilo :twisted: )
            taka jest zasada jest ze przod hamuje a tyl tylko wspomaga zeby nie zazucilo
            wiec z tylu hamulce nawet jak by bylo bardzo mocne to tego tak nie odczujesz :|
            a jesli czasami lubisz zaciagnac rekaw to tylko bebny
            ja swoim po przebiegu 100kkm bez wiekszych problemow zatrzymuje tylne kola
            a kolega ze 110 troszke musi sie pogimnastykowac(pomaga silownia 3x w tygodniu i na prawa reke 20kg :twisted: ) polaczenie tego jest w mercededsach(bebno tarcze)


            ale ogolnie lepiej miec mocniejszy silnik ja troche zaluje ze sie pospieszylem i nie zaczekalem na 110 (no ale potrzebne mi bylo wyposazenie i samochod na wczoraj) :|

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #56
              chester121, A Tys widzial kiedys jak dziala reczny w 110KM niby ze ja sie to blokuje - kotwice zarzuca :twisted: To tez jest cos w rodzaju bebno tarczy. Beben dla recznego, a normlany nozny na klocki. Pomijam fachowosc ASO, ktore twierdza ze w Octavi nie bylo tarcz z tylu :lol:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #57
                co ty gadasz??? :shock:
                od kiedy w octaviach jest tarczo beben???? :|
                tam jest tylko hamulec tarczowy takie polaczenie jest w mercedesach( no chyba ze masz jakas limitowana wersje :lol: )
                moze jestem niedouczony ale wiele juz topicow przeczytalem o tych hamulcach
                i jestes jedyna osoba ktora twierdzi ze octavia ma cos takiego
                no ale moze ktos mie poprawi???? :wink:

                chester121, A Tys widzial kiedys jak dziala reczny w 110KM niby ze ja sie to blokuje
                widzialem (czytaj dokladnie) jezdze tez i taka( sluzbowa)
                i czesto lubie zarzucic reczny i z moich doswiadczen moge stwierdzic ze na bebnach jest latwiej, co wcale nie wyklucza ze na tarczach reczny nie dziala(dziala tylko ciut gorzej!!)

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  chester121, Faktycznie, moglo mi sie cos przekrecic, a wiec przepraszam co do sprawy technicznej.
                  Co do sily dzialania, to hamulec reczny czesto w sporcie jest wlasnie przerobiony na hydraulike, bo inaczej po kilku OESach kierowca by zwariowal :wink:
                  Co do bebnow z moich obserwacji w kilku autach, ten zestaw tak samo jak sam hamulec bebnowy dziala do czasu, a potem jak nagromadzi sie tam syfu i szczeki troche sie zetra to praktycznie przestaje dzialac :|
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    #59
                    niestety nie ma rzeczy nie zawodnych(niestety ) bebny tez trzeba czasem wymienic albo przeczyscic ale to samo tyczy sie tarcz
                    ja ogolnie wolal bym tarcze z tylu tylko z jednego powodu
                    ladnie wygladaja w allusach k
                    bebny sa trwalsze ale wygladaja okropnie :cry:
                    kiedys myslalem nad wymiana ale koszt jest masakryczny i troche zapal mi zbladl
                    no ale jak by ktos mial cala belke tylna do sprzedania tanio to jestem zainteresowany 8)
                    no i to byl by chyba koniec dywagacji bebny VS tarcze

                    [ Dodano: Pon 05 Gru, 05 17:10 ]
                    nacuna, dam ci rade
                    kup octavie z udokumentowanym przebiegiem a o trwalosc silnika sie nie martw
                    bo te jednoski sa raktycznie nie do zarzniecia
                    jak to kolega mechanik powiedzial
                    silniki TDi to przy 100kkm dopiero konczy sie docierac
                    wiec czy auto ma 100 czy 200kkm to raczej sie nie przejmuj(no chyba ze wlasciciel nie dbal wtedy mozna zniszczyc bardzo szybko najlepszy silnik)
                    ja na twoim miejscu pytal bym sie o zawieszenie bo do dostaje w dupe na polskich
                    super drogach
                    no i najwazniejsze to aby nie byl bity (bo po biciu auto juz nie ma tak dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego )

                    Komentarz

                    • nacuna
                      Classic
                      • 2005
                      • 35

                      #60
                      Dzieki chester121 za rady.
                      Pojade wiosna lub latem do salonu Skody i sie zapytam czy nie maja aut uzywanych w ofercie "Skoda Sprawdzone Auto". Zobacze jak tam ceny, przebieg itp i sie zdecyduje.
                      Poki co zostaje mi sie pytac i pytac.
                      Dzieki wszystkim za rady k

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        ja ogolnie wolal bym tarcze z tylu tylko z jednego powodu
                        ladnie wygladaja w allusach
                        to prawda ale dla mnie malowanie zacisków i bębnów jest to dziś nie zrozumiałem . Każdy ma inny gust ale dla mnie to dresiarstwo co inaczej wygląda w autach sportowych gdzie zaciski są ładniejsze i większe
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • nacuna
                          Classic
                          • 2005
                          • 35

                          #62
                          Przegladajac oferty na allegro zobaczylem cos takiego, ze
                          Octavia 1.9TDI SLX i GLX. Jaka jest roznica? I co oznaczaja?

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #63
                            Dwa rozne wyposazenie. GLX czesto nie ma klimy, SLX mial ja zawsze. No i kilka innych roznic. Przez jakis czas SLX mial szyber dach, potem zrezygnowali i wiele innych rzeczy.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              SLX jesczcze miał felgi aluminiowe 15 i spryskiwacze reflektorów , podobna wersja do Elegance chyba .
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • henio
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 631

                                #65
                                Zamieszczone przez Ziomal
                                SLX jesczcze miał felgi aluminiowe 15 i spryskiwacze reflektorów , podobna wersja do Elegance chyba .
                                Felbi owszem, ale spryskiwaczy nie .Sam mam SLX z 2000roku i nie mam sprysków.NACUNA- napewno jest lepiej kupić auto z pewnych rąk , niż mieć przeboje takie chociażby jak jak ( poczytaj) :cry: Z drugiej strony z kąt teraz można wziąć auto z pewnych rąk , tymbardziej diesla.Powiem Ci właśnie na przykładzie swoim że jak kupisz i porobisz wszystko co trzeba i jak trzeba to będziesz trochę jeżdził, jak rok jeżdzę i oprócz oleju i płynów nic nie zmieniałem i jest ok , jakieś małe drobiazgi jak jakieś świerszcze to są, no ale cóż.Środek mam identyko taki sam jak po lifcie do roku chyba 2004 , no oprócz przycisku ASR.Auta po lifcie były chyba lepiej wyposarzone.Przebieg , hmm wydawało mi się że miałem kręcony , ale jak kolega ... już nie pamiętam wymieniał koło,uszczelniacz wału i kilka innycz rzeczy przy przebiegu 170 ( tyle co i ja miałem) to mniemam że może jednak przebieg mam nie kręcony .Wszystko wymieniłem to samo przy takim samym przebiegu.Z jednej strony się cieszyć , a z drugiej może tak octy mają że po 170 tys trzeba trochę kasy zainwestować żeby dalej brykać. :wink:

                                [ Dodano: Pon 12 Gru, 05 08:25 ]
                                Oczywiście chodzi o felgi , a nie felbi.Ostatnio mało piszę i przebywam na forum , bo niestety niedawno urodzony synek ma kolkę i nie mam zbytnio czasu.Wtajemniczeni będą wiedzieć co to kolka k

                                Komentarz

                                • BaPit
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 630

                                  #66
                                  Zamieszczone przez nacuna
                                  Przegladajac oferty na allegro zobaczylem cos takiego, ze
                                  Octavia 1.9TDI SLX i GLX. Jaka jest roznica? I co oznaczaja?
                                  GLX to zwykły banan, SLX to chiquita :lol: k :szeroki_usmiech :lol:
                                  była mocna Octa, a jest konik
                                  Greckie Delikatesy

                                  Komentarz

                                  • nacuna
                                    Classic
                                    • 2005
                                    • 35

                                    #67
                                    Zamieszczone przez BaPit
                                    Zamieszczone przez nacuna
                                    Przegladajac oferty na allegro zobaczylem cos takiego, ze
                                    Octavia 1.9TDI SLX i GLX. Jaka jest roznica? I co oznaczaja?
                                    GLX to zwykły banan, SLX to chiquita :lol: k :szeroki_usmiech :lol:
                                    DOBRY

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #68
                                      Felbi owszem, ale spryskiwaczy nie
                                      ale widziałem w starszych octaviach spryskiwacze z przodu i to nie były L&K więc to musiało byc GLX?
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • nacuna
                                        Classic
                                        • 2005
                                        • 35

                                        #69
                                        Zastanawia mnie jedno. Jak sie otwiera klape od wlewu paliwa w Octawiach?

                                        Komentarz

                                        • henio
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 631

                                          #70
                                          Zastanawia mnie jedno. Jak sie otwiera klape od wlewu paliwa w Octawiach?
                                          U mnie w SLX jest przycisk obok ogrzewania tylnej szyby, który się wciśnie i klapka sama odchodzi.W GLX jest chyba ręcznie , w nowszych modelach to niech się koledzy wypowiedzą bo dokładnie nie wiem , ale chyba wszędzie są na przycisk powyżej 2001 roku.

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #71
                                            w O2 naciska sie sama klapke wlewu, jest na taki "zatrzask".
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • qwyq
                                              Classic
                                              • 2005
                                              • 39

                                              #72
                                              To może i ja się wypowiem na temay kupna uzywanej Octavii.

                                              W sierpniu pojechałem z wujem do Niemiec po auto i po zwiedzeniu niezliczonej ilosci placów kupiłem w Halle O1 benzynę z 98 r. Auto jest z wersją GLXi i ma silnik AKL 100 KM. Przebieg 130 tys. udokumentowany książką. Zawieszenie w porządku - Niemcy rzeczywiście mają równo jak po stole - nawet na wsiach. Spuścili z ceny 500 euro, bo auto miało lekko wgnieciony próg. Druga sprawa - trochę ściągało, ale sprawa się wyjaśniła - po prostu miał zużyte opony i tyle. Jeśli chodzi o spalanie to ostatnio na trasie Katowice - Gdańsk wyszło mi 6,5l/100. Mam pełną elektrykę, tzn. szyby, lusterka, centralny, klima. Ogólnie jestem zadowlony (auto duże i wygodne - nadaje się na delegacje), ale sam w Polsce bałbym się kupić takie auto, bo widziałem co da się zrobić z elektronicznym licznikiem - praktycznie wszystko. Jeśki chodzi o tylną wycieraczkę, to moim skromnym zdaniem powinna tam być.

                                              Koszt z wszystkimi opłatami ok. 20 tys. Może na coś to Ci sie przyda a może nie. Moja rada - w Polsce naprawdę uważaj na podawany przebieg. Jakoś tak się składa, że jesteśmy narodem dłubaczy ops:

                                              Pozdrawiam. Grzesiek.
                                              Just Grisza

                                              Komentarz

                                              • nacuna
                                                Classic
                                                • 2005
                                                • 35

                                                #73
                                                Dzieki qwyq za info. Ja jakby co to bym sie rozgladal tylko za 1.9 TDI 110KM.
                                                Zastanawia mnie czemu nie kupiles diesla.
                                                ------------
                                                Do innych uzytkownikow:
                                                Czy ceny ekloatacji i napraw silnika TDI jest drozsza od Pb?

                                                Komentarz

                                                • henio
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 631

                                                  #74
                                                  Zastanawia mnie czemu nie kupiles diesla.
                                                  Pewnie nie było , a jak był to miał najechane..Eksploatacja wydaje mi się że jest droższa diesla.Nawet nie chcę myśleć ile jeden pompowtrysk kosztuje.Z drugiej strony technika idzie tak do przodu że czy chcemy czy nie, to i tak będą coraz nowsze rozwiązania i coraz droższe.Ale z tego co piszesz to rozglądasz się za VP anie PD także pompa nie jest tak czuła jak pompowtryski .Ale też wysiada i też kilku kolegów ją wymieniało.Napewno jak wszystko zrobisz co trzeba to dłużej pojeżdzisz niż PB.Droższe są też napewno przeglądy w ON , a szczeólnie ten przy wymianie rozrządu.

                                                  Komentarz

                                                  • chester121
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1053

                                                    #75
                                                    Ale z tego co piszesz to rozglądasz się za VP anie PD
                                                    nacunie, nie chodzilo o PD tylko o Pb czyli benzynke :wink:

                                                    ogolnie diesle sa drozsze w eksploatacji ale jaka satysfakcja kiedy na 5 biegu wcisnie sie pedal gazu i niektore benzynki nie moga nadazyc za toba nawet po redukcji :szeroki_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...