[O2] jaki akumulator do 2.0 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kriss11
    Drive
    • 2009
    • 49

    #51
    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez kriss11
    72-80Ah
    kriss11, 72(ew 74)Ah to max co można włożyć do O2
    80 Ah nigdy nie naładuje i taka pojemność jest zbędna
    Nie zgadzam się z tym. Użytkuję taką baterię 2 lata. Poza tym jest to zalecana bateria do vw i audi z tymi silnikami. Zważ na to, że parkując "pod chmurką" przy -15C traci się 40% pojemności z każdego akumulatora. Wynika to z właściwości tego typu ogniwa.
    Uwież mi, że jesli nie jeździsz tylko 2-5km dziennie, to spokojnie naładuje.
    Nawiasem mówiąc, od 15 lat handluję akumulatorami i prowadzę ich serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Jeśli alternator jest sprawny, to 6-8Ah nie stanowi problemu dla niego.
    Zresztą VARTA zaleca 74-77Ah do 1,9 i 2,0 tdi.

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #52
      Zamieszczone przez kriss11
      74-77Ah do 1,9 i 2,0 tdi
      w poprzedniej O2 miałem 72Ah i max wyposażenie elektroniczne
      teraz mam 61Ah i jeszcze więcej elektroniki
      nigdy nie miałem problemu z akku
      nawet przy mrozach -30 zeszłej zimy jak auto stało na dworze

      dla opornych wobec internetu
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • kriss11
        Drive
        • 2009
        • 49

        #53
        [quote="piotrek_gdy"]
        Zamieszczone przez kriss11
        74-77Ah do 1,9 i 2,0 tdi
        w poprzedniej O2 miałem 72Ah i max wyposażenie elektroniczne
        teraz mam 61Ah i jeszcze więcej elektroniki
        nigdy nie miałem problemu z akku
        nawet przy mrozach -30 zeszłej zimy jak auto stało na dworze

        Wszystko OK, ale do czasu. Z doświadczenia wiem, że producenci na I-szy montaż "oszczędzają". I to prawie wszyscy. Pamietam np, że u dealera vw/audi niektóre passaty 1,8 20V, czasem nawet turbo wkładali 44Ah; to samo w oplach do 1,4-2,0 w benzynie taki sam. Bywało, że nowe auta nie potrafiły zapalić aby zjechać z lawety, zwłaszcza jak postały dłużej na placu.
        Daje się większą baterię ponieważ mają one większy zapas również prądu rozruchowego. Zapobiega to przeciążeniom akumulatora i tzw. szlamowaniu.
        Poza tym w nowym aucie wszystko chodzi lekko, styki są czyste, nie utlenione. Z wiekiem auta wszystko chodzi trochę ciężej.
        Ja też 5 lat temu szybciej biegałem

        Komentarz

        • Ths
          Rider
          • 2007
          • 317

          #54
          Jeśli chodzi o markę to ja kupiłem sobie aku austryjackiej firmy Banner.
          Wszyscy polecali Vartę, Centrę futurę, Boscha ja jednak chciałem zaeksperymentować.
          W mojej benzynie 44Ah spokojnie do kilku lat daje radę nawet w -30 zimą. Dodatkowo można dolewać do niego wodę demineralizowaną.

          Komentarz

          • kriss11
            Drive
            • 2009
            • 49

            #55
            Zamieszczone przez Ths
            Jeśli chodzi o markę to ja kupiłem sobie aku austryjackiej firmy Banner.
            Wszyscy polecali Vartę, Centrę futurę, Boscha ja jednak chciałem zaeksperymentować.
            W mojej benzynie 44Ah spokojnie do kilku lat daje radę nawet w -30 zimą. Dodatkowo można dolewać do niego wodę demineralizowaną.
            To wcale nie jest eksperyment. Firma jest całkiem rozsądna, zresztą produkuje baterie od 40-50 lat. A Ty kupiłeś "starting bulla", podstawowy typ, w dolnym zakresie zalecanych pojemności. Chyba nie będziesz musiał dolewać, bo jest na płycie wapniowej.

            Komentarz

            • broda
              Classic
              • 2010
              • 11

              #56
              Zamieszczone przez koddi
              podepnę się koledzy
              posiadam octavie 2 2.0 tdi bmn i po wlepce w ks servicowej mam alternator 140a a oryginalny akumulator mam włożony 330a 61ah tak powinno być ??
              pytam bo mam problem przy rozruchu auta gdy za oknem temp spada do -4...
              Ja mam identyczny akumulator w 1.9. Dzisiaj rano odpalałem przy -11 stopniach i ledwo ledwo się udało. Teraz się zastanawiam czy go nie wymienić na coś nowego/mocniejszego. Jeżdżę ostatnio przeważnie krótkie trasy, więc takiego 80Ah mi nie naładuje, ale myślę że 72-74Ah powinno być ok.
              Spróbuję jeszcze może najpierw tego podładować dzisiaj prostownikiem, bo może jest trochę rozładowany.

              A przy okazji, nie wiecie czy po wyjęciu akumulatora, trzeba wprowadzać kod do radia Ori? Bo niestety poprzedni właściciel nie przekazał mi żadnego kodu/pinu do radia. (Czy można jakoś odzyskać/ustawić nowy kod?)

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #57
                Zamieszczone przez broda
                czy po wyjęciu akumulatora, trzeba wprowadzać kod do radia Ori
                nie, nie trzeba, kod jest zapamietywany w module komfortu

                Zamieszczone przez broda
                poprzedni właściciel nie przekazał mi żadnego kodu/pinu do radia
                niekoniecznie musiał go mieć- skoda nie daje kodów do radia razem z autem- jeśli sam o to nie wystąpił to nie musiał go wogóle znać

                Zamieszczone przez broda
                (Czy można jakoś odzyskać/ustawić nowy kod
                nowy kod możesz zmienić zmieniając eeprom radia
                odzyskac/poznać kod możesz w ASo- ale to kosztuje
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • broda
                  Classic
                  • 2010
                  • 11

                  #58
                  piotrek_gdy, Dzięki za odpowiedź. Aku pójdzie dzisiaj w takim bądź razie do ładowania, bo zapowiadają -16 na noc :|

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez broda
                    zapowiadają -16 na noc
                    ty się ciesz, że nie w Białymstoku mieszkasz-tam ma być -22 :diabelski_usmiech
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • koddi
                      Rider
                      • 2008
                      • 405
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #60
                      koledzy zamieniłem aku na 74a i jest git jak narazie zero problemu i mam nadzieje że tak zostanie w każdym bądź razie podziękował za zainteresowanie i odpowiedzi
                      Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                      Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                      ...
                      A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                      Komentarz

                      • heretyk
                        Rider
                        • 2009
                        • 549
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #61
                        Kolejna runda.
                        Updatowalem soft w Columbusie. Bawilem sie vcds i padl akumlator w moim BLS. Probowalem zapozyczyc prad od BSE, ale benzynka nie dala rady Ladowalem akumlator prostownikiem przez 12 godzin. Odstawilem samochod do garazu. Dzisiaj po 5 dniach znowu zoonk :evil: . Nie odpalil

                        Nie sadze zeby to byla wina columbusa, bo do tej pory nie bylo problemow. Auto ma 4 lata wiec chyba akumlator trzeba wymienic. Czy idzie jakos sprawdzic czy to na pewno on jest winny? Fabrycznie jest banner 163 J0L L BAT Battery 340 A (70 Ah)

                        Zastanawiam sie nad zakupem 72Ah:









                        Jsakies inne propozycje w ok 300pln. A moze wydac wiecej?
                        Zostały mi czesci, po szkodniku:
                        VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                        Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                        Komentarz

                        • Psycho Dad
                          Rider
                          • 2009
                          • 629

                          #62
                          Zamieszczone przez heretyk
                          Nie sadze zeby to byla wina columbusa, bo do tej pory nie bylo problemow. Auto ma 4 lata wiec chyba akumlator trzeba wymienic. Czy idzie jakos sprawdzic czy to na pewno on jest winny? Fabrycznie jest banner 163 J0L L BAT Battery 340 A (70 Ah)
                          Akurat columbusy lubią rozładować aku link
                          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                          Komentarz

                          • heretyk
                            Rider
                            • 2009
                            • 549
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez Psycho Dad
                            Zamieszczone przez heretyk
                            Nie sadze zeby to byla wina columbusa, bo do tej pory nie bylo problemow. Auto ma 4 lata wiec chyba akumlator trzeba wymienic. Czy idzie jakos sprawdzic czy to na pewno on jest winny? Fabrycznie jest banner 163 J0L L BAT Battery 340 A (70 Ah)
                            Akurat columbusy lubią rozładować aku link
                            wiem, dlatego o tym wspomnialem. Ja mam 1K0 907 530 L wiec zakladam ze t onei columbus
                            Zostały mi czesci, po szkodniku:
                            VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                            Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                            Komentarz

                            Pracuję...