Zamieszczone przez sew1981
Czyszczenie styków czujnika zbiornika wyrównawczego
Zwiń
X
-
Czyszczenie styków czujnika zbiornika wyrównawczego
Mam od tygodnia ten sam problem co wielu właścicieli szkodników - na mrozie po zapaleniu pali się kontrolka płynu chłodzącego choć poziom płynu jest na max, czytałem oczywiście co było na forum. Zdecydowałem że przeczyszczę styki zanim wezmę się za wymianę zbiornika wyrówanwczego (80zł). I tu moja prośba żeby ktoś napisał o co dokładnie chodzi?
Tzn czy dobrze kobinuję?: gaszę samochód i odpinam tą czarną wtyczkę na zbiorniku wyrównawczym a nastepnie szoruję papierem styki na tej wtyczce czy na zbiorniku?
Załączam plik gdyby ktoś chciał ewentualnie jakieś strzałki namalować.
Z góry dziekuję za pomoc - pytanie może błahe ale nie chciałbym czegoś uszkodzić.
PS To nie jest zdjęcie mojego zbiornika ale mój jest identycznyZałączone pliki___________
Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)
-
-
tak, sama gaśnie. po ponownym uruchomieniu silnika powtarza się sprawa z kontrolką i sygnałem. Jeżeli masz płyn G12 dolej trochę ponad max. i po sprawie. TTTMO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
W Octavii to jest gdzie smyrac. W Vento nie bardzo bo druciki sa schowane bardziej przy sciance. Wymontowalem zbiornik, wlalem 2 butelki octu spirytusowego, cilit bang, wstrzasnac, zostawic na noc, wylac, przeplukac woda. Problem z migajaca kontrolka ustal
Wiec jak smyranie nie pomoze to przeplukac. A jesli dalej nic z tego to wymiana zbiorniczka na sprawny (przy zalozeniu, ze nie ma maniany w elektryce gdzie indziej).VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bradleyW Octavii to jest gdzie smyrac. W Vento nie bardzo bo druciki sa schowane bardziej przy sciance. Wymontowalem zbiornik, wlalem 2 butelki octu spirytusowego, cilit bang, wstrzasnac, zostawic na noc, wylac, przeplukac woda. Problem z migajaca kontrolka ustal
Wiec jak smyranie nie pomoze to przeplukac. A jesli dalej nic z tego to wymiana zbiorniczka na sprawny (przy zalozeniu, ze nie ma maniany w elektryce gdzie indziej).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez yosssarianmam jeszcze jedno szybkie pytanie, czy to normalne że ta kontrolka po ok minucie sama gaśnie w moim roczniku (2000)? Gdzieś chyba czytałem że dopiero po restarcie powinna zgasnąć?
Komentarz
-
-
Ojciec w Fabii miał to samo.
Tam samo jak kolega smer, nie znikało do momentu restartu silnika.
Czyścił to co jakiś czas, przestawało na jakiś czas.
Kupił drugi zbiornik, włożył i znowu to samo po jakimś czasie.
Jeden zbiornik czyścił i wymieniał (trwało to przez długi okres czasu koło 2-3 lat), drugi czyścił i na zmianę wymieniał.
Diagnoza była taka, że najprawdopodobniej ma lekko nieszczelną uszczelkę na głowicy, przez co do płynu dostaje się mała ilość oleju, który ten olej osadza się na elektrodach. Nie ubywa oleju, nie przybywa płynu - a więc ilości muszą być mikroskopijne. Wiadomo wymiana uszczelki to poważny koszt i na razie z tym nic nie robi. Poza tym nie ma innych oznak nieszczelności uszczelki pod głowicą.
Jako, że wkurzało go ciągłe zmienianie i żonglowanie zbiornikami, wziął wypiął wtyczkę zmostkował i nic mu nie świeci. Płyn kontroluje często i jeździ jako że mało jeździ, to w garażu zawsze przed wyjazdem sobie sprawdzi i gitara.
Komentarz
-
-
max. górna kreska
min. dolna kreska.
Ale spokojnie można dolać płynu do połowy zbiornika. Mam tak u siebie (też w zimie)już trzeci rok i jest ok. Dolałem do połowy bo też wcześniej sygnalizował wskaźnik płynu (czerwony i dzwiękowy). Po dolaniu nie widać i nie słychać.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smermusiałem "restartować system"
Ale juz jest spokojVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez Jacomellimyślałem ze mi zaraz wywali
Nic nie wywali :!:
Sprawdzenie na zimnym silniku.
Oczywiście, że nic nie wywali. Mi się jakiś czas temu zapaliła kontrolka "cieczy chłodzącej" i w panice dolałem płynu chłodzącego ponad górną "czarną kreskę" aż na ok 0,5 cm - nad zgrzewkę (na wyłączonym silniku ). Oczywiście po wyłączeniu silnika i jego ponownym zapaleniu wszystko OK! Ostatnio (przedwczoraj) sytuacja się powtórzyła i zacząłem się martwić. Ale przeczytałem dziś ten wątek i się zdeczka uspokoiłem :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryutak, sama gaśnie. po ponownym uruchomieniu silnika powtarza się sprawa z kontrolką i sygnałem. Jeżeli masz płyn G12 dolej trochę ponad max. i po sprawie. TTTM___________
Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)
Komentarz
-
Komentarz