Czyszczenie styków czujnika zbiornika wyrównawczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • celtics
    Classic
    • 2009
    • 28

    Czyszczenie styków czujnika zbiornika wyrównawczego

    Zamieszczone przez sew1981
    fan, musiałeś podkusić bestie co? :diabelski_usmiech byleby usłyszec troszkę ryku na asfalcie :twisted: ....tego mi troche brakuje w moim tdi.....dzwięku, no ale za to spalanie mam w granicach polskiego rozsądku :szeroki_usmiech
    Masz racje z tym dzwiekiem,duze silniki fajnie "mruczą".Z malego silnika mozna uzyskac duza moc,ale nigdy nie bedzie takiego dzwieku jak np z dziesieciocylindrowego,ponad osmiolitrowego vipera :cry:
  • yosssarian
    Drive
    • 2008
    • 79

    #2
    Czyszczenie styków czujnika zbiornika wyrównawczego

    Mam od tygodnia ten sam problem co wielu właścicieli szkodników - na mrozie po zapaleniu pali się kontrolka płynu chłodzącego choć poziom płynu jest na max, czytałem oczywiście co było na forum. Zdecydowałem że przeczyszczę styki zanim wezmę się za wymianę zbiornika wyrówanwczego (80zł). I tu moja prośba żeby ktoś napisał o co dokładnie chodzi?

    Tzn czy dobrze kobinuję?: gaszę samochód i odpinam tą czarną wtyczkę na zbiorniku wyrównawczym a nastepnie szoruję papierem styki na tej wtyczce czy na zbiorniku?

    Załączam plik gdyby ktoś chciał ewentualnie jakieś strzałki namalować.

    Z góry dziekuję za pomoc - pytanie może błahe ale nie chciałbym czegoś uszkodzić.

    PS To nie jest zdjęcie mojego zbiornika ale mój jest identyczny
    Załączone pliki
    ___________
    Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Odkrecasz ten niebieski "zaworek" i w srodku zobaczysz dwa druciki....posmerasz je np. srubokretem i po kłopocie :diabelski_usmiech

      [ Dodano: Czw 17 Gru, 09 11:49 ]
      Tu mniej wiecej gdzie strzałka
      Załączone pliki
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • yosssarian
        Drive
        • 2008
        • 79

        #4
        mam jeszcze jedno szybkie pytanie, czy to normalne że ta kontrolka po ok minucie sama gaśnie w moim roczniku (2000)? Gdzieś chyba czytałem że dopiero po restarcie powinna zgasnąć?
        ___________
        Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          tak, sama gaśnie. po ponownym uruchomieniu silnika powtarza się sprawa z kontrolką i sygnałem. Jeżeli masz płyn G12 dolej trochę ponad max. i po sprawie. TTTM
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez yosssarian
            mam jeszcze jedno szybkie pytanie, czy to normalne że ta kontrolka po ok minucie sama gaśnie w moim roczniku (2000)? Gdzieś chyba czytałem że dopiero po restarcie powinna zgasnąć?
            normalne
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              W Octavii to jest gdzie smyrac. W Vento nie bardzo bo druciki sa schowane bardziej przy sciance. Wymontowalem zbiornik, wlalem 2 butelki octu spirytusowego, cilit bang, wstrzasnac, zostawic na noc, wylac, przeplukac woda. Problem z migajaca kontrolka ustal
              Wiec jak smyranie nie pomoze to przeplukac. A jesli dalej nic z tego to wymiana zbiorniczka na sprawny (przy zalozeniu, ze nie ma maniany w elektryce gdzie indziej).
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez bradley
                W Octavii to jest gdzie smyrac. W Vento nie bardzo bo druciki sa schowane bardziej przy sciance. Wymontowalem zbiornik, wlalem 2 butelki octu spirytusowego, cilit bang, wstrzasnac, zostawic na noc, wylac, przeplukac woda. Problem z migajaca kontrolka ustal
                Wiec jak smyranie nie pomoze to przeplukac. A jesli dalej nic z tego to wymiana zbiorniczka na sprawny (przy zalozeniu, ze nie ma maniany w elektryce gdzie indziej).
                było kwaskiem cytrynowym z wrzątkiem wody.....miałbys zbiorniczke w srodku jak nówka funkiel.....
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  I tak mam czysty
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • smer
                    RS
                    • 2008
                    • 2021
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    Zamieszczone przez yosssarian
                    mam jeszcze jedno szybkie pytanie, czy to normalne że ta kontrolka po ok minucie sama gaśnie w moim roczniku (2000)? Gdzieś chyba czytałem że dopiero po restarcie powinna zgasnąć?
                    normalne
                    piotrek, to jest normalne?? A gdzie to wyczytałeś? Ja jakiś czas walczę właśnie z mrugającą kontrolką i gaśnie mi wyłącznie po restarcie (co mnie zresztą cholernie wkurza)
                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                    Piszę poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      smer, posmeraj te druciki.....jezeli Ci to nie pomorze wiec rozgladaj sie za nowym czujniczkiem (tzn całym zbiorniczkiem, bo to ponoć całość) A, że normalne bo u mnie tak wystepowało...dopuki nie posmerałem tych drucików w zbiorkiczku to po minucie przestawało sie świecic....
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • smer
                        RS
                        • 2008
                        • 2021
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Druciki już dawno posmerane, ba - nawet przybliżone do siebie, tak że od jakiegoś czasu nie świeci mi kontrolka bez powodu. Niemniej zawsze po zaświeceniu się kontrolki musiałem "restartować system" żeby kontrolka zgasła (niezależnie od tego, że był wymagany poziom w zbiorniczku)
                        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                        Piszę poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        • Evil
                          Rider
                          • 2009
                          • 721

                          #13
                          Ojciec w Fabii miał to samo.
                          Tam samo jak kolega smer, nie znikało do momentu restartu silnika.
                          Czyścił to co jakiś czas, przestawało na jakiś czas.
                          Kupił drugi zbiornik, włożył i znowu to samo po jakimś czasie.
                          Jeden zbiornik czyścił i wymieniał (trwało to przez długi okres czasu koło 2-3 lat), drugi czyścił i na zmianę wymieniał.
                          Diagnoza była taka, że najprawdopodobniej ma lekko nieszczelną uszczelkę na głowicy, przez co do płynu dostaje się mała ilość oleju, który ten olej osadza się na elektrodach. Nie ubywa oleju, nie przybywa płynu - a więc ilości muszą być mikroskopijne. Wiadomo wymiana uszczelki to poważny koszt i na razie z tym nic nie robi. Poza tym nie ma innych oznak nieszczelności uszczelki pod głowicą.

                          Jako, że wkurzało go ciągłe zmienianie i żonglowanie zbiornikami, wziął wypiął wtyczkę zmostkował i nic mu nie świeci. Płyn kontroluje często i jeździ jako że mało jeździ, to w garażu zawsze przed wyjazdem sobie sprawdzi i gitara.

                          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                          Komentarz

                          • Jacomelli
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 501

                            #14
                            Szybkie pytanie, może głupie Gdzie znajduje się oznaczenie max na zbiorniczku? :szeroki_usmiech
                            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                            Komentarz

                            • smer
                              RS
                              • 2008
                              • 2021
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Jacomelli
                              Szybkie pytanie, może głupie Gdzie znajduje się oznaczenie max na zbiorniczku? :szeroki_usmiech
                              Jeden cm powyżej oznaczenia min.
                              Tuz pod zgrzewem zbiorniczka.
                              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                              Piszę poprawnie po polsku.

                              Komentarz

                              • Jacomelli
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 501

                                #16
                                Niby proste hehe



                                Może słabo widać, przez ten napis. Ale mam takie właśnie oznaczenie. Jest tylko min (rozumiem ,ze min to dolna kreska a max górna?)
                                Kiedy najlepiej sprawdzać poziom płynu. Na zimnym czy ciepłym?
                                Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  max. górna kreska
                                  min. dolna kreska.
                                  Ale spokojnie można dolać płynu do połowy zbiornika. Mam tak u siebie (też w zimie)już trzeci rok i jest ok. Dolałem do połowy bo też wcześniej sygnalizował wskaźnik płynu (czerwony i dzwiękowy). Po dolaniu nie widać i nie słychać.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • smer
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2021
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Możesz dolać ile CI się podoba, bez obaw, nie przedobrzysz. Nadmiar zostanie wypluty przez zaworek upustowy w korku i zostanie Ci tyle ile trzeba
                                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                    Piszę poprawnie po polsku.

                                    Komentarz

                                    • bradley
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1465

                                      #19
                                      Zamieszczone przez smer
                                      musiałem "restartować system"
                                      U mnie sam restart nie pomagal bo temperatura plynu musiala byc kolo 80C+. Wtedy po "resecie" kontrolka sie juz nie palila, i nawet jesli silnik ostygl to w tym dniu kontrolka juz sie nie swiecila. Na nastepny dzien znowu miganie.
                                      Ale juz jest spokoj
                                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                      Komentarz

                                      • Jacomelli
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 501

                                        #20
                                        Dzięki chłpokai mam płynu tak z mm nad zgrzew zbiorniczka i myślałem ze mi zaraz wywali
                                        Sprawdzanie powinno się odbyć na zimnym czy ciepłym silniku?
                                        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Jacomelli
                                          myślałem ze mi zaraz wywali
                                          co wywali :?:
                                          Nic nie wywali :!:
                                          Sprawdzenie na zimnym silniku.
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • solar
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 60

                                            #22
                                            Zamieszczone przez endryu
                                            Zamieszczone przez Jacomelli
                                            myślałem ze mi zaraz wywali
                                            co wywali :?:
                                            Nic nie wywali :!:
                                            Sprawdzenie na zimnym silniku.
                                            Witam!
                                            Oczywiście, że nic nie wywali. Mi się jakiś czas temu zapaliła kontrolka "cieczy chłodzącej" i w panice dolałem płynu chłodzącego ponad górną "czarną kreskę" aż na ok 0,5 cm - nad zgrzewkę (na wyłączonym silniku ). Oczywiście po wyłączeniu silnika i jego ponownym zapaleniu wszystko OK! Ostatnio (przedwczoraj) sytuacja się powtórzyła i zacząłem się martwić. Ale przeczytałem dziś ten wątek i się zdeczka uspokoiłem :P

                                            Komentarz

                                            • yosssarian
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 79

                                              #23
                                              Zamieszczone przez endryu
                                              tak, sama gaśnie. po ponownym uruchomieniu silnika powtarza się sprawa z kontrolką i sygnałem. Jeżeli masz płyn G12 dolej trochę ponad max. i po sprawie. TTTM
                                              Mam nowy problem - dziś po zgaśnięciu kontrolki po ok 100 metrach zapaliła się ponownie. Oczywiście poziom płynu jest OK i temperatura wg wskaźnika też. Czy komuś jeszcze to się zdarza? taki podwójny alarm z rana...
                                              ___________
                                              Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

                                              Komentarz

                                              Pracuję...