Mam pytanie kiedy pojawia sie informacja o braku płynu do spryskiwaczy? U mnie dziś skończył sie płyn a informacji brak, wersja samochodu to ambiente bez spryskiwaczy reflektorów, posiadam Maxi-Dot. W instrukcji jest napisane że po przekręceniu kluczyka na zaplon powinien w maxidocie pojawić się komunikat ze nie mam płynu, a tu nic. Czy może znowu coś trzeba aktywować? Tak przy okazji zapytam bo w instrukcji znowu lakonicznie jest napisane, kiedy włącza się podgrzewanie dysz spryskiwaczy szyb(zamawiałem taką opcję) czy jak włączę podgrzewanie lusterek czy tylnej szyby czy może jest jakiś czujnik temperatury i same się właczają.
W ambiente nie masz kontolki od poziomu płynu. W elegance to bys to miał.
[ Dodano: Czw 17 Gru, 09 14:04 ]
Jezeli chodzi o dorobienie czegos takiego to musisz dokupic sobie czujnik do zbirnika a jeszcze lepiej kupic wiekszy zbiornik....i odrazu zamontować spryskiwacze reflektorów :szeroki_usmiech ja kontrolka od pozimu płynu ciesze sie od czerwca....choc nie daje jej sie zapalic... :diabelski_usmiech
no to szkoda ze w cenniku nie precyzują od jakiej wersji jest ta kontrolka, a czy wiązka do tego czujnika jest podciągnięta? Jeżeli tak to nie ma problemu kupic czujnik zamontować i podpiąć. A jeszcze jedno pytanie czy jak go podepnę to czy będzie się swiecic kontrolka czy będzie pojawiał się komunikat w maxidocie.
no to szkoda ze w cenniku nie precyzują od jakiej wersji jest ta kontrolka, a czy wiązka do tego czujnika jest podciągnięta? Jeżeli tak to nie ma problemu kupic czujnik zamontować i podpiąć. A jeszcze jedno pytanie czy jak go podepnę to czy będzie się swiecic kontrolka czy będzie pojawiał się komunikat w maxidocie.
w/g mnie nie bedziesz miał "wiazki". Musiałbys sie podpiac pod wolny "pin" pod zegary. Ja mam dorobiony "taki układzik" i osobna diode do sygnalizacji niskiego pozimu płynu...cos ponad 1 litr i sie zapala
samochód na gwarancji więc pewnie nie zabardzo się da pokombinować. No ale jak dobrze rozumiem ciągne kabelki od czujnika pod kontrolkę w zegarach ale jak podpinam zasilanie do czujnika? A i czy do każdego zbiornika ta sie to założyć czy musi być większy niż ten standardowy 3l?
samochód na gwarancji więc pewnie nie zabardzo się da pokombinować. No ale jak dobrze rozumiem ciągne kabelki od czujnika pod kontrolkę w zegarach ale jak podpinam zasilanie do czujnika? A i czy do każdego zbiornika ta sie to założyć czy musi być większy niż ten standardowy 3l?
czujnik ma dwa piny - jeden do masy drugi do "zegarów" w odpowiednie miejsce.
i wystarczy podpiąć drugi przewód pod zegary i będzie działało? Pytam bo w daewoo czy to nubirze czy w lanosie miałem ropracowany układ elektryczny a tu niekoniecznie. Tam w zegarach w kosce którą się wpinało do zegarów były wolne piny tylko trzebabyło popatrzeć na ścieżkę jak idzie do której kontrolki.
A moze po lifcie cos sie zmienilo i wystarczy zakodowac w liczniku :twisted: Warto sprawdzic ile przewodow idzie do zbiorniczka
ale pewnie bez dodania czujnika sie nie obejdzie. chyba ze tylko nie aktywny....wiec warto luknac na zbiornik czy czujnik jest.....wyjac halogen i juz widac zbiorniczek. Choć na 99,9 go nie ma. Kupowac auto za ok 70 tys i zeby tego nie było....to juz skandal na czym oszczedzaja....! Bo czujnik raptem kosztuje par zł....i kawałek drucika to tez nie majątek :diabelski_usmiech
piotrek_os, Wiesz sa tansze auta w ktorych zaoszczedza sie 90gr na wlaczniku swiatelka w prawych drzwiach :lol: Ale za to ma tylna wycieraczke i ogrzewana tylna szybe :diabelski_usmiech
ok są tańsze gdzie oszczędzają, ale mnie tak naprawdę irytuje brak informacji w cenniku że tej kontrolki a w której wersji jest. Mogli napisać że razem ze spryskiwaczami dostejemy kontrolkę od poziomu płynu. A czy ten czujnik da się zamontować do każdego zbiorniczka czy tylko do tych o pojemności 5,5l czyli tych ze spryskiwaczmi reflektorów? A teraz jeszcze wracam do mojego pytania odnośnie podgrzewaczy dysz czy ktoś coś wie kiedy się włączają?
rafik11, w OII przed FL dało się założyć czujnik do mniejszego zbiornika, ale trzeba w nim wywiercić otwór pod czujnik ( jest tylko przygotowane miejsce do montażu, ale zaślepiony otwór )...
EDIT
Faktycznie warto by spojrzeć co jest "na samochodzie", bo ETKA pokazuje, że dla OII FL dostępny jest tylko zbiornik 5,5l ( czyli ten duży ) i w zależności od wyposażenia ( czujnik poziomu, spryskiwacze reflektorów, lub nic ) dochodzi do tego uszczelka i zaślepka do tego co nie jest zainstalowane ( czyli do pompki reflektorów i czujnika ). Możliwe jest więc, że jak nie masz czujnika to wystarczy tylko wyciągnąć gumową zaślepkę, wsadzić tam czujnik i pociągnąć kabelek do licznika...
no dobra ale jak juz podepnę sobie ten kabelek pod zegary to czy będzie trzeba coś aktywować VAGiem? Czy może kontrolka sama zadziała? I idąc krok dalej czy da się ewentualnie aktywować komunikat w maxidocie? Pytam bo jak juz wezme sie za to to zeby to działał dobrze i zeby tematu nie rozgrzebywać więcej.
rafik11, musisz aktywować VAG-iem w zestawie wskaźników. Podejrzewam, że po aktywacji czujnika poziomu płynu, info na Maxi-dot pojawi się automatycznie. Jak chcesz to sprawdzić przed robotą, to podepnij VAG-a i aktywuj na chwilę ten czujnik; kontrolka powinna się zaświecić ( a na Maxi-dot powinna wyskoczyć informacja o braku płynu ).
czyli muszę zakupić czujnik sprawdzić w zbiorniku czy jest zaślepka a moze jest kostka no i czekac na jakis zlocik aby ktoś z kolegów mi aktywował to vagiem. A tak przy okazji u mnie chyba jest zbiornik 5,5l, wlałem dziś baniak 4l płynu więc chyba ujednocili te zbiorniki bez wzgledu na to czy ktoś ma czy nie ma spryskiwaczy.
Kontrola płynu spryskiwaczy za pomocą jednego (fabrycznego) czujnika, to tylko kontrola że płyn się kończy. Nie daje pełnej kontroli o stanie płynu.
Jeżeli w samochodzie niema nawet takiej kontroli, i wszystko trzeba zrobić od początku, to warto zbudować takie urządzonko z serii "można kupić, można zrobić":
Kontrola płynu spryskiwaczy za pomocą jednego (fabrycznego) czujnika, to tylko kontrola że płyn się kończy. Nie daje pełnej kontroli o stanie płynu.
że co!???? co autor ma na mysli? przeciez w sumie chodzi o to zeby wiedziec kiedy rezerwa płynu dochodzi...a nie jak w "zuku" ile paliwa w baku......... :diabelski_usmiech dlatego jak sie zapali kontrolka to jest jeszcze lekko ponad literek....co by był czas na dolanie
Wiedzy nigdy za dużo. Jeżeli się wie ile jest płynu na bieżąco, nigdy nie będzie zaskoczenia w drodze, szczególnie jeżeli są spryskiwacze reflektorow, bo korzystanie z nich, to ubytek płynu w zastraszającym tempie. Gdy zapali się kontrolka, może być taka sytuacja, że wycieraczki będą pracować na sucho pod koniec podróży. A ponad to, aby skontrolować stan zbiornika, nie trzeba zaglądać pod maskę, bo wszystko widać z miejsca kierowcy.
Mam ten bajerek zamontowany od lat, i bardzo sobie chwalę.
Wiedzy nigdy za dużo. Jeżeli się wie ile jest płynu na bieżąco, nigdy nie będzie zaskoczenia w drodze, szczególnie jeżeli są spryskiwacze reflektorow, bo korzystanie z nich, to ubytek płynu w zastraszającym tempie. Gdy zapali się kontrolka, może być taka sytuacja, że wycieraczki będą pracować na sucho pod koniec podróży. A ponad to, aby skontrolować stan zbiornika, nie trzeba zaglądać pod maskę, bo wszystko widać z miejsca kierowcy.
Mam ten bajerek zamontowany od lat, i bardzo sobie chwalę.
niby tak ale ten bajerek płynu Ci do zbiornika sam nie naleje. ja w bagazniku zawsze mam w baniaczku 2 litrowym płyn....wiec nawet i w trasie mnie to nie zaskoczy. Dzis kontrolka od plynu mrygneła i jak tylko wjechałem do garazu uzupełniłem zbiorniczek na maxa.....
A mnie ten gadzet tylko wkurza. Zeby sygnalizowal niski poziom plynu bardziej dyskretnie byloby ok, ale miga mi na pomaranczowo co chwila i tylko przeszkadza. Nie jest to az tak wazna informacja i mogla by byc mniej natarczywa.
Niby prawda, że wożąc zapas płynu w baniaczku nigdy nie dojdzie do zaskoczenia brakiem płynu. Jednak rozumując w ten sposób, nie potrzebny jest wskażnik paliwa, wystarczy kontrolka rezerwy, bo można wozić 20 czy 10 litrowy karnister w bagażniku.
Moim zdaniem, wygoda przede wszystkim, i wszystko co tą wygodę zapewnia, jest warte uwagi.
Niby prawda, że wożąc zapas płynu w baniaczku nigdy nie dojdzie do zaskoczenia brakiem płynu. Jednak rozumując w ten sposób, nie potrzebny jest wskażnik paliwa, wystarczy kontrolka rezerwy, bo można wozić 20 czy 10 litrowy karnister w bagażniku.
Moim zdaniem, wygoda przede wszystkim, i wszystko co tą wygodę zapewnia, jest warte uwagi.
Jest drobna roznica bez plynu mozna jechac, bez paliwa nie.
Komentarz