Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MeHow
    Classic
    • 2010
    • 5

    Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...

    laurin, Odkręć schowek ( trzy śrubki na górze i dwie na dole -torx) Jak go wyjmiesz uważaj po prawej stronie schowek ma lampkę wiec jej nie urwij tylko delikatnie wyjmij wtyczkę. Po zdjęciu ukaże ci się silnik dmuchawy zobacz czy Ci się wtyczka się nie poluzowała. Czas roboty 15 min z otwieraniem Piwa.
  • Daro8610
    Drive
    • 2009
    • 41

    #2
    Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...

    Witam mam OCTAVIE 1 1996 silnik 1.6 AEE odma mi sie zapchała olej kapał to ją zdjąłem wyczyściłem i założyłem dobrze było przez jakieś 3-4 tygodnie i wczoraj znów delikatnie się przytakała
    Borygo mi nie ucieka bo sprawdzam maź jest pod korkiem i ją wycieram zbiera mi się jej cały czas... jeżdze do pracy przez miasto jakieś 12 km może to i to jest tego winą ale chciałbym się pozbyć zatykania odmy bo nie chcę żeby kiedyś wypchnęło mi bagnetem cały olej z silnika myślałem nad zrobieniem zbiorniczka ale nie wiem gdzie i jak tam to zrobić (może jakieś pomysły??) no i żeby nie śmierdziało mi w aucie bo ostatnio jak zdjąłem odmę i zostawiłem nie wtykając ją do dolotu to na światłach czerwonych w środku gazownia...

    Komentarz

    • sontario
      Rider
      • 2007
      • 260
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Polecam ten wątek, gdybyś się chciał pobawić w zrobienie zbiorniczka oparów z odmy.

      OII Elegance 2.0 TDI

      Komentarz

      • Daro8610
        Drive
        • 2009
        • 41

        #4
        dzięki wielki jestem tym zainteresowany bo nie mam zamiaru aby olej mi sie wylewał bagnetem a jest to denerwujące i szkodliwe dla silnika

        Komentarz

        • sontario
          Rider
          • 2007
          • 260
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Mnie to bardzo zastanawia, co ci się tam może zatykać. Odma wywala do dolotu opary z mniejszym lub większym stężeniem oleju. W silnikach doładowanych idzie to na turbo, które po prostu wysysa ten syf i pcha go z powrotem na kolektor ssący. Problem dopiero powstaje kiedy w zaworze EGR łączy się to "lepkie powietrze" z zawracającymi do silnika spalinami. Gnój jaki się z tego zlepia i przykleja do ścianek powoduje zmniejszenie światła wszystkich podzespołów i zmniejszenie osiągów silnika, nadmierne dymienie, itp.

          Nie wiem jak jest u ciebie w AEE. To chyba silnik wolnossący, nie? Więc być może wąż idzie gdzieś bardziej pod górę i w dół a zbierający się na zagięciach olej musi powodować zatory, zmniejszające możliwość ujścia ciśnienia z odmy. Jeśli tak się dzieje, musiałbyś wyprowadzić z odmy przedłużenie ze spadkiem do takiego catch tanka, gdzie spływałby cały olej z węży. Potem już innym wężem z puszki pod górę prosto do dolotu.
          OII Elegance 2.0 TDI

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            Re: Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...

            Zamieszczone przez Daro8610
            jeżdze do pracy przez miasto jakieś 12 km może to i to jest tego winą ale chciałbym się pozbyć zatykania odmy ...
            masz przyczyne - krotki dystans i bardzo niskie temperatury ostatnio.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • Daro8610
              Drive
              • 2009
              • 41

              #7
              dokładnie taka przyczyna najprawdopodobniej a w silniku AEE właśnie odma idzie w górę do kolektora ok jakichś 30 cm wężyk i co się rozgrzeje to troche poleci w góre a potem spłynie albo zamarza i powoli przytyka

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                mozesz pomyslec nad tym zeby po wyjsciu z pokrywy zaworow przewod szedl caly czas 'do gory' tj bez zalaman (zeby sie olej nie gromadzil w zlamaniach). 30 cm to duzo i faktycznie opary moga sie wychlodzic zanim splyna z powrotem. moze zanim zabierzesz sei za powazne przerobki typu 'catch tank' sprobuj zalozyc na rurke odmy taka piankowa izolacje do ocieplania rur C.O. przewod powinien wolniej stygnac.

                w watku o catch tankach jest moje zdjecie 'odolejacza' ktory wtgrzebalem gdzies w garazu i zalozylem do Felicji jakis czas temu (niestety za krotko zeby jednoznacznie wypowiedziec sie o skutecznosci, poza tym przewod odmy w Feli ma jakies 15 cm)
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • Daro8610
                  Drive
                  • 2009
                  • 41

                  #9
                  no dokładnie stygnie ale nawet jak bym ją ogrzał to potem spowrotem będzie spływało tam do zbiorniczka i w kółko tak będzie a powinno to właśnie gdzieś ubywać chyba muszę ten zbiorniczek zrobić

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    tam nie ma zbiorniczka (w pokrywie) tylko prymitywny separator par oleju (jak widac nei do konca skuteczny). jak olej splynie z powrotem pod pokrywe to nic zlego sie nie stanie, bo powinien tam splywac. wazne zeby przewod odmy byl drozny.
                    jak chcesz to zrobie zdjecie jak to jest w Feli.
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • Daro8610
                      Drive
                      • 2009
                      • 41

                      #11
                      U mnie jest w innym miejscu odlot z komory korbowej... u mnie jest z tyłu
                      Dokładnie tak: (Widok silnika od strony pasażerów)


                      -czerwona otoczka to taki coś 'ala' zbiorniczek (czy tam separator) odmy
                      -niebieska to rura od odmy do kolektora

                      i w tych częściach zamarza mi ta maź nie olej tylko maź z oleju i wilgoci

                      [ Dodano: Sro 06 Sty, 10 20:03 ]
                      już mam mały pomysł co do samego zbiorniczka ale troche prymitywny a dokładnie:
                      Syfon jak na zdjęciu poniżej:



                      powiedzcie szczerze co o tym myślicie?? troche prymitywny i tani sposób ale wydaje mi się że dobry i najważniejsze to spełnia zadanie a co do opróżnienia go jest łatwy i szybki bo odkręca się dolną część jak to w syfonie

                      Komentarz

                      • rss
                        L&K
                        • 2009
                        • 1098

                        #12
                        dokladnie tak jak piszesz: tam jest rurka 'odmy' i separator (sprawdzilem z ETKA).
                        jesli nie czysciles tego separatora to wyczysc (za kilka dni powinno byc cieplej i problem powiniez zniknac)

                        a jesli chodzi o syfon - jesli juz to zadbaj o to zeby wylot byl jak najdalej od dolotu i droga pomiedzy nimi byla jak najdluzsza i jak najbardziej pokrecona.
                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                        _________________________________________
                        Do sprzedania:
                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                        zaciski do hamulcow 280mm.

                        Komentarz

                        • Daro8610
                          Drive
                          • 2009
                          • 41

                          #13
                          to zastanawiam się właśnie nad kupieniem dłuższego syfonu tzn. tej odkręcanej części syfonu i wstawić tam jakiś filterek albo co jest ta rurka w środku to przyciąć i wstawić druciaka jak w innych pomysłach innych osób a sam pomysł jak myślicie??

                          Komentarz

                          • rss
                            L&K
                            • 2009
                            • 1098

                            #14
                            zamiast przegrod moga byc druciaki, ale nei uychaj ich za mocno.
                            Załączone pliki
                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                            _________________________________________
                            Do sprzedania:
                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                            zaciski do hamulcow 280mm.

                            Komentarz

                            • Daro8610
                              Drive
                              • 2009
                              • 41

                              #15
                              no i tak trzeba będzie zrobić tylko jeszcze pytanko jaką farbą zamalować ten syfon na czarno i żeby się nie zdzierała bo biały to będzie się bardzo rzucać w oczy w komorze silnika

                              Komentarz

                              • sontario
                                Rider
                                • 2007
                                • 260
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Ta odma to taki fabryczny bubel i niedorób, że nóż się otwiera jak się na to patrzy. To tu się filtruje powietrze i wymienia często filtry, żeby nie było syfu w dolocie a konstruktorzy co zrobili? Walą z powrotem na dolot syfem ze skrzyni korbowej. Niby ekologia.... W dupie mam taką ekologię. Przez zbierający się mazut czy nie wiem jak się ten gnój inaczej nazywa po połączeniu oleju ze spalinami wymieniałem już EGR na nowy i klapę gaszącą, bo tyle tam było syfu i się zacinało wszystko. Nie wspomnę już o IC, który też musiałem przepłukać, bo stał w nim olej. Poza tym gorsze osiągi i większe dymienie, bo prześwit układu pomniejszony. Czeka mnie na wiosnę wyczyszczenie kolektora dolotowego jeszcze bo jak zobaczyłem co tam w nim jest to się przeraziłem. Jak tylko zrobi się cieplej, również zamierzam założyć catch tanka, bo mam już dosyć tej fabrycznej tandety.

                                [ Dodano: Czw 07 Sty, 10 10:31 ]
                                Koledzy, mam do was pytanko. Czy na rozgrzanym silniku, jak wyciągniecie lekko bagnet kiedy silnik pracuje - leci wam tamtędy sporo oparów?
                                OII Elegance 2.0 TDI

                                Komentarz

                                • cysterniarz
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1887
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez sontario
                                  Czy na rozgrzanym silniku, jak wyciągniecie lekko bagnet kiedy silnik pracuje - leci wam tamtędy sporo oparów?
                                  sporo nie ale mały dymek widać, to samo spod korka.

                                  Komentarz

                                  • Daro8610
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 41

                                    #18
                                    u mnie wogóle nic nie leci z bagnetu... z korka w zime tylko para czasem tak troche poleci a w lato ani tu ani tu nic wogóle nie dymi

                                    Komentarz

                                    • sontario
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 260
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Być może w dieslach inaczej jest. U mnie na zimnym spod bagnetu nic nie leci a na rozgrzanym trochę spalin idzie w górę. Spod korka również. Mechanik mówi, że jest to normalne. Jednak spotkałem się z opinią, że jeśli tak się dzieje, to silnik ma już spore przedmuchy i nieszczelności. Sam już nie wiem co o tym sądzić.
                                      OII Elegance 2.0 TDI

                                      Komentarz

                                      • Daro8610
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 41

                                        #20
                                        nie ma się co na przód przejmować na mocy jeszcze nie stracił?? jeśli nie to git.
                                        na zimnym nie idą spaliny bo nie ma co, w zimę głównie to opary wylatują które w połączeniu z powietrzem dają dymek coś takiego jak dmuchasz i leci Ci para z ust
                                        zaobserwuj go w lato jeśli będzie dymił takim siwawym dymkiem to może faktycznie mieć przedmuchy ale wydaje mi się że w lato tego nie uświadczysz

                                        Komentarz

                                        • Wojtas92
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 108

                                          #21
                                          Witam.
                                          Odgrzewam kotleta, bo chce wiedzieć, czy dobrze szukam.

                                          Czy tutaj znajduje się odma w 1.6 AEE?

                                          BYŁA: liftback 1.6 75KM 1998r -----> SĄ: liftback 1.6 75KM 2002r/ liftback 1.6 102KM 2010r <--klik--> combi 1.9TDI 101KM 2009r <----zapraszam

                                          Komentarz

                                          • pekool
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 321
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            kolego, odma bedzie u gory silnika, przewod bedzie wychodzil z pokrywy zaworow
                                            pekool

                                            Komentarz

                                            • Wojtas92
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 108

                                              #23
                                              Dzięki, a mógłby mi ją ktoś zaznaczyć na zdjęciu silnika 1.6 AEE, nawet nie wiem jak ona powinna wyglądać. Przejrzałem forum VW i też nikt nie zaznaczał, albo wygląda to trochę inaczej niż w Oci pod maską...

                                              A to co zaznaczyłem na zdjęciu to zatem co, jest mocno spocone i idzie jakiś gumowy wąż z góry do tego.
                                              BYŁA: liftback 1.6 75KM 1998r -----> SĄ: liftback 1.6 75KM 2002r/ liftback 1.6 102KM 2010r <--klik--> combi 1.9TDI 101KM 2009r <----zapraszam

                                              Komentarz

                                              • wujamateo
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 69

                                                #24
                                                odgrzeje kotleta, mógłby ktoś powiedzieć,co to jest zaznaczone zdjęciu wrzuconym przez Wojtas92? Myślałem,że jest to odma, bo od tego rura idzie do pokrywy, w której znajduje się filtr powietrza..
                                                Właśnie na tym elemencie trochę mi się poci i nie wiem,czy to kwestia wymiany,czy może zdjęcia,oczyszczenia i złożenia na nowo ,mocując to na silikon do wysokich temperatur, czy może tam występuje jakaś uszczelka?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...