laurin, Odkręć schowek ( trzy śrubki na górze i dwie na dole -torx) Jak go wyjmiesz uważaj po prawej stronie schowek ma lampkę wiec jej nie urwij tylko delikatnie wyjmij wtyczkę. Po zdjęciu ukaże ci się silnik dmuchawy zobacz czy Ci się wtyczka się nie poluzowała. Czas roboty 15 min z otwieraniem Piwa.
Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...
Zwiń
X
-
Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...
Witam mam OCTAVIE 1 1996 silnik 1.6 AEE odma mi sie zapchała olej kapał to ją zdjąłem wyczyściłem i założyłem dobrze było przez jakieś 3-4 tygodnie i wczoraj znów delikatnie się przytakała
Borygo mi nie ucieka bo sprawdzam maź jest pod korkiem i ją wycieram zbiera mi się jej cały czas... jeżdze do pracy przez miasto jakieś 12 km może to i to jest tego winą ale chciałbym się pozbyć zatykania odmy bo nie chcę żeby kiedyś wypchnęło mi bagnetem cały olej z silnika myślałem nad zrobieniem zbiorniczka ale nie wiem gdzie i jak tam to zrobić (może jakieś pomysły??) no i żeby nie śmierdziało mi w aucie bo ostatnio jak zdjąłem odmę i zostawiłem nie wtykając ją do dolotu to na światłach czerwonych w środku gazownia...
-
-
Mnie to bardzo zastanawia, co ci się tam może zatykać. Odma wywala do dolotu opary z mniejszym lub większym stężeniem oleju. W silnikach doładowanych idzie to na turbo, które po prostu wysysa ten syf i pcha go z powrotem na kolektor ssący. Problem dopiero powstaje kiedy w zaworze EGR łączy się to "lepkie powietrze" z zawracającymi do silnika spalinami. Gnój jaki się z tego zlepia i przykleja do ścianek powoduje zmniejszenie światła wszystkich podzespołów i zmniejszenie osiągów silnika, nadmierne dymienie, itp.
Nie wiem jak jest u ciebie w AEE. To chyba silnik wolnossący, nie? Więc być może wąż idzie gdzieś bardziej pod górę i w dół a zbierający się na zagięciach olej musi powodować zatory, zmniejszające możliwość ujścia ciśnienia z odmy. Jeśli tak się dzieje, musiałbyś wyprowadzić z odmy przedłużenie ze spadkiem do takiego catch tanka, gdzie spływałby cały olej z węży. Potem już innym wężem z puszki pod górę prosto do dolotu.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Re: Zatkana odma, wyczyszczenie jej i ...
Zamieszczone przez Daro8610jeżdze do pracy przez miasto jakieś 12 km może to i to jest tego winą ale chciałbym się pozbyć zatykania odmy ...kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
mozesz pomyslec nad tym zeby po wyjsciu z pokrywy zaworow przewod szedl caly czas 'do gory' tj bez zalaman (zeby sie olej nie gromadzil w zlamaniach). 30 cm to duzo i faktycznie opary moga sie wychlodzic zanim splyna z powrotem. moze zanim zabierzesz sei za powazne przerobki typu 'catch tank' sprobuj zalozyc na rurke odmy taka piankowa izolacje do ocieplania rur C.O. przewod powinien wolniej stygnac.
w watku o catch tankach jest moje zdjecie 'odolejacza' ktory wtgrzebalem gdzies w garazu i zalozylem do Felicji jakis czas temu (niestety za krotko zeby jednoznacznie wypowiedziec sie o skutecznosci, poza tym przewod odmy w Feli ma jakies 15 cm)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
tam nie ma zbiorniczka (w pokrywie) tylko prymitywny separator par oleju (jak widac nei do konca skuteczny). jak olej splynie z powrotem pod pokrywe to nic zlego sie nie stanie, bo powinien tam splywac. wazne zeby przewod odmy byl drozny.
jak chcesz to zrobie zdjecie jak to jest w Feli.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
U mnie jest w innym miejscu odlot z komory korbowej... u mnie jest z tyłu
Dokładnie tak: (Widok silnika od strony pasażerów)
-czerwona otoczka to taki coś 'ala' zbiorniczek (czy tam separator) odmy
-niebieska to rura od odmy do kolektora
i w tych częściach zamarza mi ta maź nie olej tylko maź z oleju i wilgoci
[ Dodano: Sro 06 Sty, 10 20:03 ]
już mam mały pomysł co do samego zbiorniczka ale troche prymitywny a dokładnie:
Syfon jak na zdjęciu poniżej:
powiedzcie szczerze co o tym myślicie?? troche prymitywny i tani sposób ale wydaje mi się że dobry i najważniejsze to spełnia zadanie a co do opróżnienia go jest łatwy i szybki bo odkręca się dolną część jak to w syfonie
Komentarz
-
-
dokladnie tak jak piszesz: tam jest rurka 'odmy' i separator (sprawdzilem z ETKA).
jesli nie czysciles tego separatora to wyczysc (za kilka dni powinno byc cieplej i problem powiniez zniknac)
a jesli chodzi o syfon - jesli juz to zadbaj o to zeby wylot byl jak najdalej od dolotu i droga pomiedzy nimi byla jak najdluzsza i jak najbardziej pokrecona.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Ta odma to taki fabryczny bubel i niedorób, że nóż się otwiera jak się na to patrzy. To tu się filtruje powietrze i wymienia często filtry, żeby nie było syfu w dolocie a konstruktorzy co zrobili? Walą z powrotem na dolot syfem ze skrzyni korbowej. Niby ekologia.... W dupie mam taką ekologię. Przez zbierający się mazut czy nie wiem jak się ten gnój inaczej nazywa po połączeniu oleju ze spalinami wymieniałem już EGR na nowy i klapę gaszącą, bo tyle tam było syfu i się zacinało wszystko. Nie wspomnę już o IC, który też musiałem przepłukać, bo stał w nim olej. Poza tym gorsze osiągi i większe dymienie, bo prześwit układu pomniejszony. Czeka mnie na wiosnę wyczyszczenie kolektora dolotowego jeszcze bo jak zobaczyłem co tam w nim jest to się przeraziłem. Jak tylko zrobi się cieplej, również zamierzam założyć catch tanka, bo mam już dosyć tej fabrycznej tandety.
[ Dodano: Czw 07 Sty, 10 10:31 ]
Koledzy, mam do was pytanko. Czy na rozgrzanym silniku, jak wyciągniecie lekko bagnet kiedy silnik pracuje - leci wam tamtędy sporo oparów?OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Być może w dieslach inaczej jest. U mnie na zimnym spod bagnetu nic nie leci a na rozgrzanym trochę spalin idzie w górę. Spod korka również. Mechanik mówi, że jest to normalne. Jednak spotkałem się z opinią, że jeśli tak się dzieje, to silnik ma już spore przedmuchy i nieszczelności. Sam już nie wiem co o tym sądzić.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
nie ma się co na przód przejmować na mocy jeszcze nie stracił?? jeśli nie to git.
na zimnym nie idą spaliny bo nie ma co, w zimę głównie to opary wylatują które w połączeniu z powietrzem dają dymek coś takiego jak dmuchasz i leci Ci para z ust
zaobserwuj go w lato jeśli będzie dymił takim siwawym dymkiem to może faktycznie mieć przedmuchy ale wydaje mi się że w lato tego nie uświadczysz
Komentarz
-
-
Dzięki, a mógłby mi ją ktoś zaznaczyć na zdjęciu silnika 1.6 AEE, nawet nie wiem jak ona powinna wyglądać. Przejrzałem forum VW i też nikt nie zaznaczał, albo wygląda to trochę inaczej niż w Oci pod maską...
A to co zaznaczyłem na zdjęciu to zatem co, jest mocno spocone i idzie jakiś gumowy wąż z góry do tego.
Komentarz
-
-
odgrzeje kotleta, mógłby ktoś powiedzieć,co to jest zaznaczone zdjęciu wrzuconym przez Wojtas92? Myślałem,że jest to odma, bo od tego rura idzie do pokrywy, w której znajduje się filtr powietrza..
Właśnie na tym elemencie trochę mi się poci i nie wiem,czy to kwestia wymiany,czy może zdjęcia,oczyszczenia i złożenia na nowo ,mocując to na silikon do wysokich temperatur, czy może tam występuje jakaś uszczelka?
Komentarz
-
Komentarz