Od jakiegoś czasu w mojej skodzie octavi 1.6 z 2002 roku pojawiły się wahania silnika. Obroty są raz małe, raz duże. Na małych obrotach gaśnie, najczęściej właśnie na światłach, na skrzyżowaniu... Ktoś powiedział mi, że być może trzeba będzie wymienić silnik krokowy, czy to prawda? Jeśli tak to jaki jest koszt takiej wymiany?
wystarczy wyczyscic przepustnice jak sie to dobrze zrobi (+adaptacja) to nic nie trzeba wymieniac
poradniki nt czyszczenia sa na wielu forach, np 'skodovka-club'
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Od razu Cię ostrzegam że jeśli masz duży przebieg to czyszczenie przepustnicy może się źle skończyć. U mnie po takim zabiegu przepustnica padła i zbieram kasę na nową. Nie jestem odosobniony w tym przypadku i w szukajce znajdziesz dużo takich historii.
Gdy moja przepustnica wymagała czyszczenia, to "wolne" obroty były albo w normie, albo obniżone (co często prowadziło do zatrzymania pracy silnika). Ty piszesz, że auto ma albo za wysokie, albo za niskie "wolne" obroty - w zwiazku z tym obstawiam niesprawny silnik krokowy (kiedy w Matizie "padł" mi krokowiec "wolne" obroty miały około 3000obr.) ewentualnie niesprawny silnik krokowy i zabrudzoną przepustnicę.
PS: moja oryginalna przepustnica była czyszczona w nieautoryzowanym serwisie Skody przy 185.000km i po jej wyczyszczeniu (chyba coś koło 50zł) nie ma żadnych problemów...
Potwierdzam to co mówi Kajtiii, czyścili mi kiedyś starą przepustnicę i skończyło się na konieczności nabycia nowej. Teraz jest różnie, zdarza się że czasem obroty falują nawet kilka razy mi zgasł, nie wiem czy to wina że to zamiennik czy może przyczyna jest gdzieś indziej, VAG wywala mi błąd czujnika stukowego spalania. Co oprócz samego czujnika może powodować taki błąd?
Komentarz