hhc a dsg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yarek
    Elegance
    • 2005
    • 992

    #26
    Zamieszczone przez Spider
    Tak sobie poczytałem i doszedłem do wniosku że odpuszczanie sprzęgła dotyczy 7-biegowej DSG z suchymi sprzęgłami, w 6-biegowej chyba problem tak łatwo nie występuje, trochę by trzeba było piłować żeby zagrzać cały układ razem z olejem - mi się nie udało, a parę razy w różnych stromych miejscach walczyłem i nigdy samochód mi się nie cofnął więcej niż kilka centymetrów. Więc prawdopodobnie warto montować HHC w połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG ze sprzęgłami suchymi.
    Ja mam DSG7 i tak samo jak Ty nie mam kłopotów :wink:
    . pzdr Jarek
    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

    Komentarz

    • Jac_ek
      RS
      • 2009
      • 1733

      #27
      Zamieszczone przez olejek
      Nigdy nie miałem sytuacji aby sprzęgła mi odpuściły - przejechałem 120kkm.
      ale chyba nie po stromych podjazdach na minimalnych prędkościach ;-)

      Zamieszczone przez Spider
      Więc prawdopodobnie warto montować HHC w połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG ze sprzęgłami suchymi.
      Wiesz, ten wyjazd byl dosc specyficzny i wydaje mi się, że każdy automat by odpuścił, bo tak jak pisałem gaz był wciśnięty minimalnie, i może bardziej chodziło tu pewnie o "zbyt mało gazu" niż ochronę sprzęgła. Nie dowiesz się pewnie tego nigdy, a juz napewno nie w ASO ;-), więc wysnuwanie tak dalekich wniosków o DSG 7 raczej nie ma podstaw.

      Zresztą zrób sobie test
      1. znajdź podjazd dość stromy (np wjazd na jakiś parking wielopoziomowy - nie ulica bo tam są mniejsze spadki)
      2. zatrzymaj samochód
      3. rusz normalnie bardzo powoli a po chwili zmniejsz gaz tak żeby samochód sie zatrzymał na podjeździe bez hamulca i tak stoimy z 5-10 sekund z gazem.

      opisz wyniki testu ;-)
      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

      Komentarz

      • Spider
        Drive
        • 2005
        • 95

        #28
        OK, zrobiłem test, w moim jest takie samo zachowanie jak w wersji z 7 biegami: po około sekundzie od puszczenia hamulca odpuścił sprzęgło i zaczął się staczać - oczywiście bez dodania gazu. Ciekawostka, nigdy wcześniej nie zauważyłem, ale też zawsze jak ruszam pod górkę to przekładam nogę z hamulca na gaz i wciskam. Ja w takim układzie nie widzę sensu montowania HHC do samochodu z DSG, obojętnie z którą wersją.
        Spider
        ---------------
        Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #29
          jak by się ktoś wahał czy warto dokupić HHC to proszę filmik jak działa samo DSG bez HHC, jak gasną światła stop to zaczyna trzymać skrzynia DSG. Podjazd (choć nie wygląda) to jest dość stromy. można przyjąć że DSG trzyma jakieś 3sek. W 100% wystarcza na podłubanie w nosie i dodanie gazu ;-)

          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4A65DWh3B94[/youtube]
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #30
            Nie wiem jak jest w O2 ale w fabii jak sie bierze DSG to ESP z HHC jest w cenie.
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Jac_ek
              RS
              • 2009
              • 1733

              #31
              Zamieszczone przez rkb
              Nie wiem jak jest w O2 ale w fabii jak sie bierze DSG to ESP z HHC jest w cenie.
              w cenniku żadnych gwiazdek nie ma przy HHC i DSG, nie ma też o tym wzmianki, że występuje to razem z DSG - dopłata jest 600zł dla każdej konfiguracji.
              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #32
                Zamieszczone przez Jac_ek
                Zamieszczone przez rkb
                Nie wiem jak jest w O2 ale w fabii jak sie bierze DSG to ESP z HHC jest w cenie.
                w cenniku żadnych gwiazdek nie ma przy HHC i DSG, nie ma też o tym wzmianki, że występuje to razem z DSG - dopłata jest 600zł dla każdej konfiguracji.
                w cenniku fabii jest ESP z HHC (dla silnika 1.2 TSI/77 kW DSG) seria w kazdej opcji poza junior a co najlepsze ta skrzynia kosztuje tam 4500 czyli odliczajac koszta ESP z HHC koszt skrzyni 2 tysie - a w O2? :lol:
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • Leniwiec
                  Rider
                  • 2009
                  • 624
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  jak by się ktoś wahał czy warto dokupić HHC to proszę filmik jak działa samo DSG bez HHC, jak gasną światła stop to zaczyna trzymać skrzynia DSG. Podjazd (choć nie wygląda) to jest dość stromy. można przyjąć że DSG trzyma jakieś 3sek. W 100% wystarcza na podłubanie w nosie i dodanie gazu ;-)
                  Teoretycznie wystarczy, pytanie tylko czy np. w górzystym terenie gdzie takie starty byłyby co i rusz nie zabije to sprzęgła :? Chociaż fakt, że puszcza po kilku sekundach daje nadzieję, że skrzyni krzywda się nie dzieje.

                  Nie jestem mechanikiem więc nie wiem czy dobrze kombinuję, ale wydaje mi się, że to nie tyle skrzynia trzyma co silnik. Normalnie na płaskim puszczając hamulec auto zaczyna się toczyć. Pod górę stoi w miejscu, ale bardziej chyba z faktu, że nie jest w stanie ruszyć do góry. To jak stanie pod górę na półsprzęgle w manualu. Po kilku sekundach skrzynia rozłącza bieg, bo inaczej spali sprzęgło.

                  1.2 TSI jest słabszy, więc może nie jest w stanie utrzymać auta i stąd seryjne HHC w Fabii z DSG :?

                  W instrukcji jest coś mowa, że w niektórych sytuacjach DSG może się zablokować z przegrzania sprzęgła i nie wiem czy coś takiego się w to właśnie nie łapie.
                  Pozdro

                  Komentarz

                  • Jac_ek
                    RS
                    • 2009
                    • 1733

                    #34
                    Zamieszczone przez Leniwiec
                    Teoretycznie wystarczy, pytanie tylko czy np. w górzystym terenie gdzie takie starty byłyby co i rusz nie zabije to sprzęgła
                    raczej nie bo to (teraz jak to przemyślałem) to jednak muszą trzymać hamulce - w innym wypadku obroty silnika przy takiej górce musiały by "falować", a tutaj właściwie przez cały filmik (poza podjazdem) obroty mają prędkość biegu jałowego - więc to muszą trzymać hamulce
                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                    Komentarz

                    • Karpie
                      Drive
                      • 2009
                      • 53

                      #35
                      Ja mam wątpliwości, czy nie mam HHC choć tej opcji nie zamawiałem. Gdy stoję na górce, puszczam hamulec i wtedy sprzęgło (?) DSG trzyma przez kilka sekund, naciskam gaz i jadę. Ale gdy zamiast gazu nacisnę ponownie hamulec, pedał jest twardy, tak jakby nie miał wspomagania. Zastanawiam się, czy coś nie trzyma wtedy hamulca za mnie :shock:
                      1.4TSI + DSG Biała

                      Komentarz

                      • marbab
                        RS
                        • 2009
                        • 4713
                        • Fiat
                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        Karpie, ewidentnie masz HHC, u mnie tez tak jest w manualu.
                        Marek



                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #37
                          Karpie, każdy automat na biegu D ma minimalny pęd do przodu
                          więc na równym jak puścisz hamulec to tez ci pojedzie do przodu bez dodawania gazu

                          jeśli podejrzewasz że masz HHC to powinieneś miec to na wlepce
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #38
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            Karpie, każdy automat na biegu D ma minimalny pęd do przodu
                            nie każdy

                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            jeśli podejrzewasz że masz HHC to powinieneś miec to na wlepce
                            sądzisz że jest to rozwiązanie hardwarowe? w/g mnie jest to raczej kwestia oprogramowania w samochodach z ESP, ciekawe czy vagiem da się o jakoś podejrzeć, ba może nawet aktywować?
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              nie każdy
                              :?: :?:
                              o?to dla mnie nowość- możesz podac jakieś przykłady?chętnie się dokształcę

                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              sądzisz że jest to rozwiązanie hardwarowe? w/g mnie jest to raczej kwestia oprogramowania w samochodach z ESP
                              nie mam zielonego pojęcia
                              ale jak ostatnio się dowiadywałem na forum w O2FL nie można tego aktywować Vagiem czy VCDSem

                              logicznie rzecz biorąc musi być coś co powoduje przytrzymanie ciśnienia w instalacji przez jakiś czas po puszczeniu pedału hamulca ale jak to jest rozwiązane ... tego niestety nie wiem
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #40
                                nie wiem jak w octavii, ale w superbie czuć jak działa hhc. Gdy się włączy (czyli na górce), to gdy wciskasz gaz to wyraźnie czuć jak hamulec puszcza, bo jest takie lekkie szarpnięcie. Na płaskim, dodajesz gazu i jest wrażenie, że samochód rusza zgodnie z obrotami, a z hhc dodajesz gazu, czuć, że stoi w miejscu a obroty wzrastają i nagle "puk" hamulec puszcza.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #41
                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                  o?to dla mnie nowość- możesz podac jakieś przykłady?chętnie się dokształcę
                                  z tych co jeździłem to C3, fiat500 a jest ich zapewne więcej
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #42
                                    Jac_ek, nie chodzi mi o marki pojazdów tylko o typ skrzyni
                                    ale patrząc na marki tam nie ma pełnych automatów tylko pólautomaty(nie wiem jak fiat ale c3 taki ma)
                                    każda przekładania automatyczna od razu jedzie IMHO
                                    ale są tez przekładnie półautomatyczne- w takich auto rusza po lekkim dodaniu gazu- może myslaleś o takiej skrzyni?
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      #43
                                      piotrek_gdy, tak są to skrzynie półautomatyczne ;-) (konstrukcja zwykłej skrzyni a sterowanie siłownikami) jednakże jest tam program D i dwa pedały gaz i hamulec (bez sprzęgła) a bez naciśnięcia gazu nie jedzie ;-).
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #44
                                        Jac_ek, jeżdżę na co dzień mercem w automacie-jedzie; Civikiem z i-Shiftem- jedzie, że o sojej furce w DSg nie wspomnę
                                        w każdym z tych aut po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca od razu auto zaczyna sie toczyć do przodu
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • Jac_ek
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1733

                                          #45
                                          Te skrzynie półautomatyczne powstały z myślą o użyciu ich w małych samochodach, są to tak jakby skrzynie manualne z automatycznym sterowaniem, zmiana biegów może się odbywać na zasadzie manualnego wyboru biegu łopatkami/dźwignia (+/-), lub też jest moduł elektroniczny który sam steruje taką skrzynia i zmianą biegów. Zaletami takich skrzyń są mniejsze koszty i masa oraz brak utraty mocy jak w klasycznym automacie. No i oczywiście samochody z tymi skrzyniami bez dodania gazu po prostu nie jadą. nawet jak masz wrzucony bieg to efekt jest taki jak byś miał w manualu wrzucony bieg i wciśnięte sprzęgło, więc nie jedzie.

                                          klasyczne automaty jadą same, DSG też, i może jeszcze jakieś inne wynalazki też - natomiast nie jest to regułą. Choć oczywiście na potrzeby tego forum możemy ostatecznie przyjąć że wszystkie (?) automaty w skodzie po puszczeniu hamulca jadą ;-)
                                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #46
                                            Jac_ek, tylko w jednym aucie mi nie jechało- była to skrzynia SMG w BMW :diabelski_usmiech
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              MMT w tojocie też jedzie, w pasku z DSG można mieć taką blokadę, że nie jedzie
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Karpie
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 53

                                                #48
                                                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                Karpie, każdy automat na biegu D ma minimalny pęd do przodu
                                                więc na równym jak puścisz hamulec to tez ci pojedzie do przodu bez dodawania gazu
                                                Wiem o tym, jeździłem już kilkoma samochodami z automatem. Bardziej chodzi mi o twardy pedał hamulca, kiedy jednak rezygnuję z ruszenia pod górkę i spowrotem go naciskam.
                                                1.4TSI + DSG Biała

                                                Komentarz

                                                Pracuję...