Zamieszczone przez Spider
hhc a dsg
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez olejekNigdy nie miałem sytuacji aby sprzęgła mi odpuściły - przejechałem 120kkm.
Zamieszczone przez SpiderWięc prawdopodobnie warto montować HHC w połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG ze sprzęgłami suchymi.
Zresztą zrób sobie test
1. znajdź podjazd dość stromy (np wjazd na jakiś parking wielopoziomowy - nie ulica bo tam są mniejsze spadki)
2. zatrzymaj samochód
3. rusz normalnie bardzo powoli a po chwili zmniejsz gaz tak żeby samochód sie zatrzymał na podjeździe bez hamulca i tak stoimy z 5-10 sekund z gazem.
opisz wyniki testu ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
OK, zrobiłem test, w moim jest takie samo zachowanie jak w wersji z 7 biegami: po około sekundzie od puszczenia hamulca odpuścił sprzęgło i zaczął się staczać - oczywiście bez dodania gazu. Ciekawostka, nigdy wcześniej nie zauważyłem, ale też zawsze jak ruszam pod górkę to przekładam nogę z hamulca na gaz i wciskam. Ja w takim układzie nie widzę sensu montowania HHC do samochodu z DSG, obojętnie z którą wersją.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
jak by się ktoś wahał czy warto dokupić HHC to proszę filmik jak działa samo DSG bez HHC, jak gasną światła stop to zaczyna trzymać skrzynia DSG. Podjazd (choć nie wygląda) to jest dość stromy. można przyjąć że DSG trzyma jakieś 3sek. W 100% wystarcza na podłubanie w nosie i dodanie gazu ;-)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4A65DWh3B94[/youtube]- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbNie wiem jak jest w O2 ale w fabii jak sie bierze DSG to ESP z HHC jest w cenie.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekZamieszczone przez rkbNie wiem jak jest w O2 ale w fabii jak sie bierze DSG to ESP z HHC jest w cenie.a co najlepsze ta skrzynia kosztuje tam 4500
czyli odliczajac koszta ESP z HHC koszt skrzyni 2 tysie - a w O2? :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekjak by się ktoś wahał czy warto dokupić HHC to proszę filmik jak działa samo DSG bez HHC, jak gasną światła stop to zaczyna trzymać skrzynia DSG. Podjazd (choć nie wygląda) to jest dość stromy. można przyjąć że DSG trzyma jakieś 3sek. W 100% wystarcza na podłubanie w nosie i dodanie gazu ;-)
Nie jestem mechanikiem więc nie wiem czy dobrze kombinuję, ale wydaje mi się, że to nie tyle skrzynia trzyma co silnik. Normalnie na płaskim puszczając hamulec auto zaczyna się toczyć. Pod górę stoi w miejscu, ale bardziej chyba z faktu, że nie jest w stanie ruszyć do góry. To jak stanie pod górę na półsprzęgle w manualu. Po kilku sekundach skrzynia rozłącza bieg, bo inaczej spali sprzęgło.
1.2 TSI jest słabszy, więc może nie jest w stanie utrzymać auta i stąd seryjne HHC w Fabii z DSG :?
W instrukcji jest coś mowa, że w niektórych sytuacjach DSG może się zablokować z przegrzania sprzęgła i nie wiem czy coś takiego się w to właśnie nie łapie.Pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecTeoretycznie wystarczy, pytanie tylko czy np. w górzystym terenie gdzie takie starty byłyby co i rusz nie zabije to sprzęgła- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Ja mam wątpliwości, czy nie mam HHC choć tej opcji nie zamawiałem. Gdy stoję na górce, puszczam hamulec i wtedy sprzęgło (?) DSG trzyma przez kilka sekund, naciskam gaz i jadę. Ale gdy zamiast gazu nacisnę ponownie hamulec, pedał jest twardy, tak jakby nie miał wspomagania. Zastanawiam się, czy coś nie trzyma wtedy hamulca za mnie :shock:1.4TSI + DSG Biała
Komentarz
-
-
Karpie, każdy automat na biegu D ma minimalny pęd do przodu
więc na równym jak puścisz hamulec to tez ci pojedzie do przodu bez dodawania gazu
jeśli podejrzewasz że masz HHC to powinieneś miec to na wlepceprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyKarpie, każdy automat na biegu D ma minimalny pęd do przodu
Zamieszczone przez piotrek_gdyjeśli podejrzewasz że masz HHC to powinieneś miec to na wlepce- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_eknie każdy
o?to dla mnie nowość- możesz podac jakieś przykłady?chętnie się dokształcę
Zamieszczone przez Jac_eksądzisz że jest to rozwiązanie hardwarowe? w/g mnie jest to raczej kwestia oprogramowania w samochodach z ESP
ale jak ostatnio się dowiadywałem na forum w O2FL nie można tego aktywować Vagiem czy VCDSem
logicznie rzecz biorąc musi być coś co powoduje przytrzymanie ciśnienia w instalacji przez jakiś czas po puszczeniu pedału hamulca ale jak to jest rozwiązane ... tego niestety nie wiemprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
nie wiem jak w octavii, ale w superbie czuć jak działa hhc. Gdy się włączy (czyli na górce), to gdy wciskasz gaz to wyraźnie czuć jak hamulec puszcza, bo jest takie lekkie szarpnięcie. Na płaskim, dodajesz gazu i jest wrażenie, że samochód rusza zgodnie z obrotami, a z hhc dodajesz gazu, czuć, że stoi w miejscu a obroty wzrastają i nagle "puk" hamulec puszcza.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyo?to dla mnie nowość- możesz podac jakieś przykłady?chętnie się dokształcę- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Jac_ek, nie chodzi mi o marki pojazdów tylko o typ skrzyni
ale patrząc na marki tam nie ma pełnych automatów tylko pólautomaty(nie wiem jak fiat ale c3 taki ma)
każda przekładania automatyczna od razu jedzie IMHO
ale są tez przekładnie półautomatyczne- w takich auto rusza po lekkim dodaniu gazu- może myslaleś o takiej skrzyni?przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, tak są to skrzynie półautomatyczne ;-) (konstrukcja zwykłej skrzyni a sterowanie siłownikami) jednakże jest tam program D i dwa pedały gaz i hamulec (bez sprzęgła) a bez naciśnięcia gazu nie jedzie ;-).- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Jac_ek, jeżdżę na co dzień mercem w automacie-jedzie; Civikiem z i-Shiftem- jedzie, że o sojej furce w DSg nie wspomnę
w każdym z tych aut po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca od razu auto zaczyna sie toczyć do przoduprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Te skrzynie półautomatyczne powstały z myślą o użyciu ich w małych samochodach, są to tak jakby skrzynie manualne z automatycznym sterowaniem, zmiana biegów może się odbywać na zasadzie manualnego wyboru biegu łopatkami/dźwignia (+/-), lub też jest moduł elektroniczny który sam steruje taką skrzynia i zmianą biegów. Zaletami takich skrzyń są mniejsze koszty i masa oraz brak utraty mocy jak w klasycznym automacie. No i oczywiście samochody z tymi skrzyniami bez dodania gazu po prostu nie jadą. nawet jak masz wrzucony bieg to efekt jest taki jak byś miał w manualu wrzucony bieg i wciśnięte sprzęgło, więc nie jedzie.
klasyczne automaty jadą same, DSG też, i może jeszcze jakieś inne wynalazki też - natomiast nie jest to regułą. Choć oczywiście na potrzeby tego forum możemy ostatecznie przyjąć że wszystkie (?) automaty w skodzie po puszczeniu hamulca jadą ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyKarpie, każdy automat na biegu D ma minimalny pęd do przodu
więc na równym jak puścisz hamulec to tez ci pojedzie do przodu bez dodawania gazu1.4TSI + DSG Biała
Komentarz
-
Komentarz