Zimowe uruchamianie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario_op
    Ambiente
    • 2005
    • 112

    #26
    a nie macie wrażenia, że zimą na econ wieje chłodniej niż na auto przy ustawionej takiej samej temperaturze?
    U mnie ustawiam np 18-19 st. i jak przełącze z auto na econ to za chwilę mam wrażenie że jest zimniej.
    Może to ma jakiś związek z wilgotnością, ale przecież klima nie włącza się poniżej kilku stopni na dworze.
    COMBI ELEGANCE'03 ASV

    Komentarz

    • Jericho
      Drive
      S_OCP Member
      • 2007
      • 75
      • Rapid Spaceback (NH1)

      #27
      Zamieszczone przez jacq
      Przy wyłączonym ogrzewaniu potrzeba ok 4-5 km i temp osiąga 90 stopni, przy włączonym potrzeba przejechać ok 8-9. Dla dobra silnika po rozruchu wyłączam grzanie, chyba, że żonka robi się sina ze złości i zimna. Wtedy dla dobra sprawy ulegam.

      W OI TDi AHF którą użytkowałem wcześniej nie zauważyłem tak znacznej różnicy potrzebne było ok. 7-8 km jazdy.
      Witam! Jestem aktualnie posiadaczem Vectry B w dieselku i zamierzam przesiasc sie na Octe

      Co do czasu nagrzewania sie silnika to w VB wyglada to tak. Przy dzisiejszych temp potrzeba 10-15km na w pelni nagrzany silnik. Jesli wyskakujemy od razu w trase potrzeba w tedy nawet 20km. Jesli po odpaleniu mamy duzo przystankow na swiatlach i wielokrotnego rozpedzania sie do zadanej predkosci silnik nagrzeje sie juz ponizej 10km. Zakupilem rowniez oslone HEKO ale na grila w zderzaku. Roznica takze i tutaj jest znikoma.

      Piszecie ze jak wlaczycie klime to dluzej sie nagrzewa. W VB tak samo. Przyczyna tego u mnie (prawdopodbnie tez u was) jest to ze w momencie wlaczenia sprezarki od klimy wlaczaja sie takze dwa wentylatory na chlodnicy ktore jednak nie tylko chlodza sama chlodnice ale i wszystko co jest pod maska.

      Przykladowo w pasku w silniku tez 1,9TDi (nie wiem ktory model) potrzeba ok 3-5km na wpelni zagrzany silnik - informacje z forum VW.

      Skad ta roznica w silniku opla i skody w tempie nagrzewania??? Do diesla opla wchodzi 5,5l oleju i ponad 7l plynu chlodzacego, w Octa duzo mniej., wiec i mniej czasu potrzeba na nagrzanie.

      Pozdrawiam!
      Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

      Komentarz

      • chester121
        L&K
        • 2005
        • 1053

        #28
        w octavi w silniku sa 3 grzalki ktore dogrzewaja uklad chlodzenia silnika dlatego dieselek szybciej sie rozgrzewa

        po drugie jak jest zimno to klimatyzacja nie dziala wiec i wentylatory nie chodza

        po trzecie nawet jak chodza to jak autko jest zimne to woda w ukladzie chlodzenia nie wedruje do chodnicy tylko jest w tak zwanym malym obiegu (silnik i nagrzewnica)
        duzy obieg wlacza sie przy temp 84-88stC

        Komentarz

        • Jericho
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 75
          • Rapid Spaceback (NH1)

          #29
          W VB sprezarka od klimy nie dziala dopiero ponizej 0C.
          Niestety oplowski dieselek nie posiada takich grzalek i musi sam sie ogrzac w miare uplywu czasu i przejechanych metrow
          Termostat otwiera sie w VB Dth przy 92C ale i tak wszyscy na blacie wskaznik mamy pomiedzy 86-88C. Rowniez walczymy z przyspieszeniem nagrzewania sie silnika i z bardzo czesto psujacymi sie termostatami
          Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #30
            Jericho, zmien na skode i nie bedziesz musial walczyc z termostatem i nagrzewaniem wogole nie bedziesz musial walczyc, tylko sama przyjemnosc z uzytkowania (nawet podjezdzajac na stacje paliw 8) )

            Komentarz

            • Jericho
              Drive
              S_OCP Member
              • 2007
              • 75
              • Rapid Spaceback (NH1)

              #31
              Zamieszczone przez chester121
              zmien na skode
              Na 99,999% dolacze do waszego grona. W tej chwili jestem na etapie studiowania waszego forum i jesli nie znajde jakis powaznych problemow ktore moga mnie spotkac z autkiem to przesiadam sie najszybciej jak sie da, bo VB mam juz dosc. W ciagu roku wydalem prawie polowe wartosci zakupu auta na naprawy.

              Przepraszam za posta nie zwiazanego z tematem.
              Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

              Komentarz

              • oti
                Ambiente
                • 2009
                • 114

                #32
                Zamieszczone przez chester121
                W O1 tez jest elektryczne podgrzewanie plynu chlodzacego
                Czy ktoś wymieniał świeczki od płynu ? Czy znacie metodę testowania sprawności tych 3 świeczek ? Co ile warto wymienić ?

                pozdrawiam

                Komentarz

                • Jericho
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 75
                  • Rapid Spaceback (NH1)

                  #33
                  Zamieszczone przez oti
                  Co ile warto wymienić ?
                  Jak padna.
                  Podobny temat z porada znajdziesz na forum passata.
                  Czy możliwe jest aby silnik uzyskał 90 stopni po przejechaniu(normalnie,bez przeciągania,szaleństw itp.) 3-4 km?Wskażnik właśnie tak mi pokazuje jednak więcej niż 90 się nie wychyla. Czy może mam walniętu jakiś czujnik czy to normalne?
                  Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #34
                    Ale masakra z tymi przemyśleniami - kiedy ogrzewanie, kiedy nie, a kiedy silnik ma ilestam stopni a kiedy nie ma ....

                    Kurde - kupuje auto na 7 lat (taki kredyt) i przez ten czas ma jeździć (i w du..e mam kiedy się co nagrzeje a kiedy się nie nagrzeje). Nawet mi przez myśl nie przeszło, żeby żona marzneła w samochodzie bo cośtam ma się rozgrzać (nie no to już zachacza o 3 świat i burki a podobno w UE jesteśmy).

                    Po 7 latach pozbywam się auta (sprzedaję, oddaję potrzebującym itp.) i kupuję nowe które ma jeździć kolejne 7 lat. Prosta zasada stosowana na zachodzie. Czemu u nas ludzie prubują wyciskać z samochodów jakieś wielkie przebiegi ?, przecież to się nikomu nie opłaca.

                    Nie kupuję samochodu w celach inwestycyjnych (to byłby kretynizm) ale do jazdy - a to niestety kosztuje ...

                    Komentarz

                    • wojciech_
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 164

                      #35
                      Wiecie moze w jakim zakresie temperatury ukladu chlodzenia dziala to elektryczne podgrzewanie?? Niestety nigdzie nie moge znalezc takich danych

                      Z gory dzieki za odp
                      W.

                      A jednak udalo sie znalezc. Dla tych co nie wiedza (z forum passata):

                      "Warunki zalaczenia tych swiec :
                      - silnik pracuje od min. 10 s
                      - temp. plynu chlodzacego <70°
                      - temp. powietrza < 5°
                      - obr. silnika > 800
                      - obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam ) "




                      Zamieszczone przez oti
                      Zamieszczone przez chester121
                      W O1 tez jest elektryczne podgrzewanie plynu chlodzacego
                      Czy ktoś wymieniał świeczki od płynu ? Czy znacie metodę testowania sprawności tych 3 świeczek ? Co ile warto wymienić ?

                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      Pracuję...