AKUMULATOR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mdo1
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 441

    #26
    Zamieszczone przez Sigma_74
    a tak teraz to jaki kupic akumulator, mój ma 5 rok i mówie chyba dziękuje panu za współpracę.
    Mi swojego czasu, do mniejszego wprawdzie auta, kumpel polecil austryjackiego Barena, on mial w terenowce i byl bardzo zadowolony, a ja tez nie narzekalem.

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #27
      Zamieszczone przez Sigma_74
      a tak teraz to jaki kupic akumulator, mój ma 5 rok i mówie chyba dziękuje panu za współpracę.
      Też mam Centre Futura 75 A 760A od 1,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Na nowym czeskim były ciągłe problemy z odpalaniem na cieło i stress w zimie. Teraz pełna KULTURA. :szeroki_usmiech
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • Piotrus
        Rider
        • 2004
        • 524

        #28
        Zamieszczone przez damian
        a może tu coś jeszce mądrego się z was coś dowie http://www.akumulator.pl/
        ja osobiście kupiłęm teraz BANNERA - sprzedawca powiedział mi że to jedna z ostatnich firm które produkują w europie na cały rynek europejski. Pozostała cześc firm, na "biedny rynek eyropejski " produkuje w chinoli, natomiast np. czeskie sprzeęty wysyłane są na zachód, do nas mało co trafia..
        ZAP - też nie byłby głupi, ale akurat ni ebyło takiej mocy rozruchowej co chciałem. Dodam tylko że bannera nie zakładałem do octy.
        Słuchaj wszystkiego co wciska Ci sprzedawca a będziesz chodził w zimę w sandałach :twisted:

        Banner to bdb akumulatory co nie oznacza że nie ma na naszym rynku innych równie dobrych :wink:


        Sigma, również polecam Ci Futurę (i to nie dlatego że akurat pracuję u dystrybutora Centry) - we wszystkich autach w domu mamy akumulatory Centry i naprawdę nie ma z nimi żadnych problemów
        Piotruś
        AGR(RIP) + ALH

        Komentarz

        • NEOrADEk
          L&K
          • 2005
          • 1469

          #29
          Apropos prądu w aucie.
          Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy akumulator siada i nie trzyma czy to w instalacji jest jakiś feler?
          Czasami u mnie dochodzi do rozładowania po pewnym czasie nie odpalania auta i po naładowaniu już jest ok tak na 0,5 roku. Koleś z w ramach assistance kiedyś mi przyjechał podładować prądzić i powiedział, że niby to powodem alarm jest ale coś nie bardzo wto mi się chce wierzyć.
          O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
          "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


          Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #30
            Zamieszczone przez NEOrADEk
            Apropos prądu w aucie.
            Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy akumulator siada i nie trzyma czy to w instalacji jest jakiś feler?
            Czasami u mnie dochodzi do rozładowania po pewnym czasie nie odpalania auta i po naładowaniu już jest ok tak na 0,5 roku. Koleś z w ramach assistance kiedyś mi przyjechał podładować prądzić i powiedział, że niby to powodem alarm jest ale coś nie bardzo wto mi się chce wierzyć.
            Problemy najczęściej zaczynają się gdy auto nie jest jeżdzone codziennie tylko np raz w tygodniu. Auku może się zasiarczyć i mogą być takie jaja. Ja tak miałem bo miałem przez jakiś czas służbowy wózek i mój stał. Akumulator był zasiarczony straszliwie. Łatwo to sprawdzić: należy wstrząsnąć akumulatorem (np walnąć pięścią z boku kilka razy) a następnie wyciągnąć pipetą elektrolit. Jeśli będzie brudny (z czrnymi farfoclami) znaczy że jest zasiarczony. Takie aku nie chce się naładowac do wyższej gęstości niż 1,23 i należy je wy....szyć.
            A alarm oczywiście zużywa prąd i po 2 tygodniach stania auta z włączonym alarmem może być problem z odpaleniem.
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #31
              Zamieszczone przez NEOrADEk
              Apropos prądu w aucie.
              Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy akumulator siada i nie trzyma czy to w instalacji jest jakiś feler?
              Czasami u mnie dochodzi do rozładowania po pewnym czasie nie odpalania auta i po naładowaniu już jest ok tak na 0,5 roku. Koleś z w ramach assistance kiedyś mi przyjechał podładować prądzić i powiedział, że niby to powodem alarm jest ale coś nie bardzo wto mi się chce wierzyć.
              Sprawdź pobór prądu w spoczynku - podłącz miliamperomierz pomiędzy akumulator a klemę i zobacz jaki prąd płynie gd auto jest zamknięte i działa alarm. U mnie z racji różnych bajerów typu Webasto jest pobór 0,25A co oznacza że w ciągu doby pobór prądu wynosi 6A, co daje mniej więcej 2 tygodnie do całkowitego wyładowania akumulatora
              Zamieszczone przez Masmo
              Problemy najczęściej zaczynają się gdy auto nie jest jeżdzone codziennie tylko np raz w tygodniu. Auku może się zasiarczyć i mogą być takie jaja. Ja tak miałem bo miałem przez jakiś czas służbowy wózek i mój stał. Akumulator był zasiarczony straszliwie. Łatwo to sprawdzić: należy wstrząsnąć akumulatorem (np walnąć pięścią z boku kilka razy) a następnie wyciągnąć pipetą elektrolit. Jeśli będzie brudny (z czrnymi farfoclami) znaczy że jest zasiarczony. Takie aku nie chce się naładowac do wyższej gęstości niż 1,23 i należy je wy....szyć.
              A alarm oczywiście zużywa prąd i po 2 tygodniach stania auta z włączonym alarmem może być problem z odpaleniem.
              To co opisałeś to klasyczna destrukcja masy czynnej a nie zasiarczenie. Objawy zasiarczenia to niska gęstość elektrolitu, brak przyjmowania ładunku oraz grzanie się akumulatora podczas ładowania :wink:
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz


              • #32
                kurdę nie sadziłęm ze to aż tyle kosztuje ...doznałem szoku.

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #33
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  ...To co opisałeś to klasyczna destrukcja masy czynnej a nie zasiarczenie. Objawy zasiarczenia to niska gęstość elektrolitu, brak przyjmowania ładunku oraz grzanie się akumulatora podczas ładowania :wink:
                  Tak mi nąswietlił sprawę gość z serwisu akumulatorów. Może masz jednak rację, ale efekt podobny. Też za mała gęstość elektrolitu. I aku do wyrzucenia.
                  BTW aku które fabrycznie pakują do Skody to cienizna....

                  [ Dodano: Sro 24 Sty, 07 13:28 ]
                  Zamieszczone przez Sigma_74
                  kurdę nie sadziłęm ze to aż tyle kosztuje ...doznałem szoku.
                  No cóż DIESEL! Oszczędzasz na paliwie dokładasz do części. :wink:
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz


                  • #34
                    No cóż DIESEL! Oszczędzasz na paliwie dokładasz do części.
                    i na końcu wynik jest równy.

                    Komentarz

                    • Piotrus
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #35
                      Najniższe ceny na futurę ma gostek na allegro: http://www.allegro.pl/item157241572_...warancja_.html.

                      Od razu mówię że nie miałem z nim żadnego kontaktu i nie biorę odpowiedzialności za transakcje z nim dokonane (właściwie to moja konkurencja :wink: )
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz

                      • Kmab
                        Rider
                        • 2005
                        • 269

                        #36
                        Jakby kolega był przypadkiem w Warszawie, albo się tu poruszał, to polecam jeszcze sklep firmowy ZAP Sznajder - tam akumulator do skodzianki 275 zł, tyle samo amperogodzin co Centra (75) ale moc rozruchowa nieco mniejsza - 640:
                        Za to full serwis - transakcje pewne, gwarancja itp.
                        Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                        Komentarz

                        • NEOrADEk
                          L&K
                          • 2005
                          • 1469

                          #37
                          Zamieszczone przez Masmo
                          Problemy najczęściej zaczynają się gdy auto nie jest jeżdzone codziennie tylko np raz w tygodniu
                          Właśnie tak jest. No może nie raz w tygodniu ale jak już to też ciągle krótkie trasy.

                          Zamieszczone przez Piotrus
                          Sprawdź pobór prądu w spoczynku - podłącz miliamperomierz pomiędzy akumulator a klemę
                          Przy okazji u elektryka zapodam temat z pomiarami prądu w spoczynku.

                          Dzięki!
                          O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                          "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                          Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                          Komentarz

                          • nico21
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 2640
                            • Volkswagen

                            #38
                            Ja rowniez posiadam Centre Future i jestem z niej bardzo zadowolony
                            DACAR.team

                            Komentarz

                            • ida.mac
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 141

                              #39
                              Który wybrać? Centra Futura 75Ah vs Bosh Silver 74Ah

                              Witam
                              Co prawda mrozów jeszcze nie mamy. Po drugie auto normalnie nocuje w garażu, tak więc tragedii nie ma, ale zauważyłem małe pogorszenie sprawności kręcenia. Wszystko wskazuje na to, że podczas dłuższej fali mrozów, lub jakiegoś wyjazdu np. narty i postój auta kilka nocy pod chmurką może będę musiał wcześniej wymienić aku na nowy.
                              Aby wyprzedzić ewentualne gdybania, który wybrać?
                              Celuję między Centra Futura 75Ah lub Bosh Silver 74Ah.
                              Który polecacie mi i dlaczego?
                              Z góry dzięki za rzeczowe rady
                              ciężko jest lekko żyć,

                              Komentarz

                              • orimp
                                Classic
                                • 2007
                                • 18

                                #40
                                uważajcie przy wymianie aku, mi po odłączeniu aku zaczęły falować obroty, zadałem pytanie specowi w aso czy jak wymienię aku muszę przeprowadzić jakąś apecjalna procedurę - odpowiedź nie muszę (miałem kiedyś daewoo nubirę i po wymianie aku trzeba było programować obroty tzn rozgrzać silnik na wolnych obrotach do włączenia wentylatora bez dodawania gazu), na szczęście temat z obrotami zniknął sam po 2- ch tygodniach...

                                Komentarz

                                • Piotrus
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 524

                                  #41
                                  Zamieszczone przez orimp
                                  uważajcie przy wymianie aku, mi po odłączeniu aku zaczęły falować obroty, zadałem pytanie specowi w aso czy jak wymienię aku muszę przeprowadzić jakąś apecjalna procedurę - odpowiedź nie muszę (miałem kiedyś daewoo nubirę i po wymianie aku trzeba było programować obroty tzn rozgrzać silnik na wolnych obrotach do włączenia wentylatora bez dodawania gazu), na szczęście temat z obrotami zniknął sam po 2- ch tygodniach...
                                  W dieslu nie ma takiego problemu ,ale w benzyniakach czasem konieczna może być ponowna adaptacja przepustnicy choć nie wiem od czego to zależy :roll:
                                  Piotruś
                                  AGR(RIP) + ALH

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    a ja mam oryginał, naprawił się i dziś zagadał jak złotko, choc było chłodniej niz wczoraj, wiec nic nie robię

                                    Komentarz

                                    • Piotrus
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 524

                                      #43
                                      Przynajmniej go może doładuj :wink:
                                      Piotruś
                                      AGR(RIP) + ALH

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        ujmę tak, nie zamierzam sie brudzić ... wiec jak padnie kupie nowy i po sprawie.

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #45
                                          a może tak skorzystać z pomocy aerometra (kilkanaście zł.) i prostownika z ręczną regulacją prądu ładowania i automatyką (około 150 zł.) ja korzystam z takiego
                                          http://www.stef-pol.pl/produkt.php?idproduktu=30 .Obsługa bezproblemowa. Jak ma się do obsługi kilka aut, tym bardziej sie opłaca.
                                          Oryginalny, czeski wytrzymał 5 lat.
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #46
                                            Zamieszczone przez endryu
                                            a może tak skorzystać z pomocy aerometra (kilkanaście zł.) i prostownika z ręczną regulacją prądu ładowania i automatyką (około 150 zł.) ....
                                            Słuszna rada. Zanim się wyrzuci aku warto go najpierw sprawdzić :wink: .
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • Alberto
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 202

                                              #47
                                              5,5 lat i chyba przychodzi na niego czas w garażu pali ale na zimnym mam takie uczucie jak postoi z 10 godzin że nie daje już tak rady. Ale w zasadzie nie o tym gdy zaglądałem do niego to pocisnąłem za mocno na zaczep boczny obudowy i pękł. Moje pytanie czy podstawa dolna akumulatora jest połączona z tą tylną czy to jest osobno.

                                              Komentarz

                                              • RomanS
                                                Elegance
                                                • 2004
                                                • 804

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Alberto
                                                Ale w zasadzie nie o tym gdy zaglądałem do niego to pocisnąłem za mocno na zaczep boczny obudowy i pękł. Moje pytanie czy podstawa dolna akumulatora jest połączona z tą tylną czy to jest osobno.
                                                A co pękło ? akumulator ? zaczep ?

                                                Po drugie podstawa jest tylko dolna :!: Zresztą jak mogłaby istnieć PODSTAWA TYLNA ?

                                                Co miałeś na myśli ?
                                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3773
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #49
                                                  Alberto, opisz to bardziej zrozumiale :?: :?: :?: :niewiem
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • Alberto
                                                    Ambiente
                                                    • 2006
                                                    • 202

                                                    #50
                                                    Zeby zdjąć osłonę akumulatora trzeba nacisnąć na dwa takie zaczepy po bokach jak patrzymy na akumulator (jeden zaczep mi pękł i odleciał).

                                                    [ Dodano: Pon 12 Lut, 07 11:27 ]
                                                    i nie wiem czy jest to jedność ta tylna osłona z dolną podstawą bo nigdy nie wyciągałem akumulatora

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...