Wolne obroty ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • m@riucha
    Classic
    • 2005
    • 17

    Wolne obroty ...

    Witam
    Tak sie składa, że swego czasu zamontowałem tempomat do mojej O1. Sprawa wygl¹da rożnie w zależno?ci od silnika. Dużo pro?ciej jest w TDI, komplikacje występuj¹ w 1,8T, ale po kolei.

    Ponie skrócony opis:

    Silnik TDI:
    Tu jest sprawa prosta:
    1. Trzeba zdemontować poduszkę a następnie kierownicę. (potrzebny nietypowy klucz TORX)
    2. Demontujemy obudowę kolumny oraz zestaw d?wigni.
    3. Wymieniamy d?wignię na t¹ z obsług¹ tempomatu.
    4. Doci¹gamy oryginalny przewód (który jest w komplecie do tempomatu) od d?wigni do skrzynki ze zł¹czami w podszybiu oraz jeden przewód do zasilania do panela z bezpiecznikami.
    5. Kodujemy sterownik silnika (na wersję G)
    6. Skręcamy wszystko spowrotem
    7. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.

    Silnik 1,8T:
    Punkty od 1 do 6 jak powyżej plus dodatkowo:
    7. Ponieważ w silnikach 1,8T nie ma doci¹gniętej wi¹zki od sterownika silnika do skrzynki w podszybiu, trzeba t¹ wi¹zke zrobić samemu. W tym celu trzeba rozebrać większ¹ wtyczkę od sterownika silnika, dobić do niej cztery przewody i doci¹gn¹c je do skrzyni w podszybiu, gdzie doł¹czymy z drugiej strony oryginalny kabel zestawu z tempomatem.
    8. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.

    Ps1. Nie ma praktycznie żadnego ryzyka jakiej? blokady tempomatu w przypadku dorabiania kabla we własnym zakresie, dlatego że w przypadku uaktywnienia funkcji tempomatu, zostaje onaautomatycznie dektywowana w sytuacji wci?nięcia pedału hamulc lub sprzęgła.

    Ps2. Je?li kto? jest zainteresowany to służę również informacjami z zakresu podł¹czenia oryginalnej navi oraz zmieniarki, a także info z zakesu jak uaktywnić VAGiem automatyczne zamykanie drzwi oraz otwieranie selektywne.
    pozdrawiam
  • WojtasFCP
    Drive
    • 2005
    • 43

    #2
    Wolne obroty ...

    Mam Fabie z silnikiem 1.4 16V (75KM). Wiem ze to forum Octavii ale szukam pomocy gdzie sie da

    Ok. 3 miesiecy temu doszlo do zabrudzenia przepustnicy co powodowalo ze prezy dluzszej jezdzie przy wyzszych predkosciach i wrzuceniu na luz silnik poprostu gasl. Przepustnica zostala wyczuszczona, uszczelki powymieniane oraz pokasowane bledy. Do tego zostal wymienioy filtr paliwa oraz swiece. Samochod ma przejechane ok 34 kkm. Przez jakis czas bylo dobrze ... Niestety ten problem znowu sie pojawil jak zrobilo sie chlodniej.

    Jezeli samochod jest rozgrzany do prawidlowej temperatury widac jak oborty lekko spadaja w dol przy czym po chwili znowu wzrastaja. Obroty mam na poziome ok 720 obr/min nastepnie spadaja do ok 500 i znowu wlasnie rosna do poziomy lekko ponad 700. Z tego co pamietam to obroty byly wyzsze przed tymi problemami z przepustnica. Mozliwe, jezeli przepustnica byla odpinana od wiazki to komp mogl sie przestroic lub cos.

    Mam takie pytania:

    1. Czy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna niz za niskie oborty gasnacego silnika przy wrzucaniu na luz podczas jazdy?

    2. Czy wogole mozliwe jest podniesienie tych obrotow w zwyklym ASO lub za pomoca VAGa, czy trzeba sie z tym udac do zakladow gdzie przeprowadzaja chip t. ??

    Z gory dziekuje za jakiekolwiek porady
    Fabia Club Polska : www.fcp.pl

    Moja Fabka

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      jest to najczesciej objaw padnietej przepływki która powinines miec z tego co wiem jest ona montowana w wiekszosci silników

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Zamieszczone przez djczas
        jest to najczesciej objaw padnietej przepływki która powinines miec z tego co wiem jest ona montowana w wiekszosci silników
        A co ma przeplywka do biegu jalowego ? :roll:
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • mirus
          Ambiente
          • 2005
          • 213

          #5
          Ja bym stawiał na silnik krokowy od wolnych obrotów.
          Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
          Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            WojtasFCP, napisales ze byly bledy. Wiesz jakie?
            Jezeli padla przepustnica, to jej czyszczenie nie zawsze daje poprawe.
            Sprawdzaliscie czujnik polozenia przepustnicy ?
            A czujnik temp. silnika ? On tez moze powodowac falowanie obrotow.

            [ Dodano: 20 Gru 2005 12:08 pm ]
            Zamieszczone przez mirus
            Ja bym stawiał na silnik krokowy od wolnych obrotów.
            Faktycznie, to moze byc to. :idea:
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • WojtasFCP
              Drive
              • 2005
              • 43

              #7
              co do bledow : przed czyszczeniem byl blad w sondzie tej przy kolektorze (16V maja jeszcze sonde za katalizatorem) wszystko zostalo pokasowane tylko nie wymienili mi uszczelki aluminiowej i to bylo przyczyna kolejnych bledow.. ...m.in blad w recyrkulacji spalin, obce powietrze. Teraz nie ma zadnych bledow ... ale dzownilem do ASO .. mowili ze moga podniesc oborty za pomoca VAGa .. musze sie tylko tam pojawic. Poinformuje Was jak sie bedzie zachowywal silnik po wizycie w ASO i podniesieniu obortow...

              Dzieki za zainteresowanie moja sytuacja k
              Fabia Club Polska : www.fcp.pl

              Moja Fabka

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                Purchawa, u mnie obroty falowały jak przepływka padała

                Komentarz

                • WojtasFCP
                  Drive
                  • 2005
                  • 43

                  #9
                  Zamieszczone przez djczas
                  Purchawa, u mnie obroty falowały jak przepływka padała
                  w fabiach czesta przyczyna falowania jest wlasnie brudna przepustnica

                  taki maly OT : djczas nie bylem na spocie poludniowym .. troche mam daleko .. mieszkam nad morzem kolo Koszalina ale FCP organizuje spot w Katowicach 28ego bodjaze o 17 pod IKEA... i ja tez bede na nim .. serdecznie zapraszam : sorry za OT
                  Fabia Club Polska : www.fcp.pl

                  Moja Fabka

                  Komentarz

                  • mirus
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 213

                    #10
                    Zamieszczone przez WojtasFCP
                    w fabiach czesta przyczyna falowania jest wlasnie brudna przepustnica
                    Gdzies w Auto Swiecie lub Motorze ostatnio czytalem ze w Fabiach 16V czesto brudza sie przepustnice - chyba z odmy
                    Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                    Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                    Komentarz

                    • WojtasFCP
                      Drive
                      • 2005
                      • 43

                      #11
                      Dzwonilem do ASO i chlopaki powiedzieli ze da rade podniesc za pomoca VAGa. Jak pojade i wroce caly to napisze co i jak

                      Jeszcze raz wielkie dzieki 4 All za pomoc k

                      [ Dodano: Sro 21 Gru, 05 15:44 ]
                      No i pojechalem .. fakt ze do innego ASO niz dzownilem (jest blizej) ale do tamtego niestety bede musial sie wybrac ... Ale po kolei pojechalem do ASO w Koszalinie i :

                      ciagle jest jeden i ten sam blad .. cyt. "Uklad recyrkulacji spalin, natezenie za duze sporadycznie" ... to pytam sie goscia czy to sie da wogole naprawic czy cus .. on mi mowi ze moze byc to albo tamto .. to sie pytam czemu nie sprawdzi VAGiem co jest .. a on mi wyjechal z textem .. "to trzeba zrobic badanie diagnostyczne i to kosztuje 210 zl :shock: :shock: :evil: " ... powiedzialem grzecznie .. "aha..dowidzenia Panu prosze wyjechac samochodem z garazu" ... W tym ASO jeszcze nie bylem (Koszalin) i wiecej tam nie pojade .. ich zdrowo poj...lo :shock: za to ze wlaczy program zeby znalaz ktora czesc jest wadliwa to mam mu dac 210 zeta + ewentualne naprawy :shock:

                      [ Dodano: Pią 23 Gru, 05 10:36 ]
                      Przeplywka jest dobra a na silniki krokowy wydaje mi sie ze jest o duzo za wczesnie ...

                      Nie sprawdzana byla tylko sonda za karalizatorem bo sonda przy kolektorze jest w pelni sprawna.
                      Fabia Club Polska : www.fcp.pl

                      Moja Fabka

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #12
                        WojtasFCP, sprawdz ten silnik krokowy. Za wczesnie, czy nie roznie z tym bywa.
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • mirus
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 213

                          #13
                          Zamieszczone przez Purchawa
                          WojtasFCP, sprawdz ten silnik krokowy. Za wczesnie, czy nie roznie z tym bywa.
                          Tez tak sadze. Jezeli przepustnica byla zasyfiona, to duze szanse ze z silnikiem krokowym jest podobnie.
                          Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                          Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                          Komentarz

                          • Qulek
                            RS
                            • 2005
                            • 1630
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            WojtasFCP, z tego co piszesz to chlopaki dobrze mówia że to wygląda jak w morde strzelil na krokowiec...
                            BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                            Było O1 jest O3

                            Komentarz

                            • WojtasFCP
                              Drive
                              • 2005
                              • 43

                              #15
                              Ile moze taka czesc kosztowac ?? w piatek planuje jechac na gruntowny przeglad techniczny poniewaz samochodem nie da sie jezdzic poza miastem :evil:

                              [ Dodano: Nie 08 Sty, 06 14:27 ]
                              Wiec tak ... wyczyscilem silnik krokowy (nie w ASO :diabelski_usmiech ) byl caly zasyfiony i przy okazji wymienilem olej .. samochod juz nie gasnie jak sie wrzuci na luz przy obrotach powyzej 3 tys. Ale wczoraj wyskoczyl mi jakis blad. Pojade do znajomego mechnika to zobacze co to za blad, moze teraz wystarczy wgrac program i bedzie dobrze. :szeroki_usmiech
                              Fabia Club Polska : www.fcp.pl

                              Moja Fabka

                              Komentarz

                              Pracuję...