Witam
Tak sie składa, że swego czasu zamontowałem tempomat do mojej O1. Sprawa wygl¹da rożnie w zależno?ci od silnika. Dużo pro?ciej jest w TDI, komplikacje występuj¹ w 1,8T, ale po kolei.
Ponie skrócony opis:
Silnik TDI:
Tu jest sprawa prosta:
1. Trzeba zdemontować poduszkę a następnie kierownicę. (potrzebny nietypowy klucz TORX)
2. Demontujemy obudowę kolumny oraz zestaw d?wigni.
3. Wymieniamy d?wignię na t¹ z obsług¹ tempomatu.
4. Doci¹gamy oryginalny przewód (który jest w komplecie do tempomatu) od d?wigni do skrzynki ze zł¹czami w podszybiu oraz jeden przewód do zasilania do panela z bezpiecznikami.
5. Kodujemy sterownik silnika (na wersję G)
6. Skręcamy wszystko spowrotem
7. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.
Silnik 1,8T:
Punkty od 1 do 6 jak powyżej plus dodatkowo:
7. Ponieważ w silnikach 1,8T nie ma doci¹gniętej wi¹zki od sterownika silnika do skrzynki w podszybiu, trzeba t¹ wi¹zke zrobić samemu. W tym celu trzeba rozebrać większ¹ wtyczkę od sterownika silnika, dobić do niej cztery przewody i doci¹gn¹c je do skrzyni w podszybiu, gdzie doł¹czymy z drugiej strony oryginalny kabel zestawu z tempomatem.
8. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.
Ps1. Nie ma praktycznie żadnego ryzyka jakiej? blokady tempomatu w przypadku dorabiania kabla we własnym zakresie, dlatego że w przypadku uaktywnienia funkcji tempomatu, zostaje onaautomatycznie dektywowana w sytuacji wci?nięcia pedału hamulc lub sprzęgła.
Ps2. Je?li kto? jest zainteresowany to służę również informacjami z zakresu podł¹czenia oryginalnej navi oraz zmieniarki, a także info z zakesu jak uaktywnić VAGiem automatyczne zamykanie drzwi oraz otwieranie selektywne.
pozdrawiam
Tak sie składa, że swego czasu zamontowałem tempomat do mojej O1. Sprawa wygl¹da rożnie w zależno?ci od silnika. Dużo pro?ciej jest w TDI, komplikacje występuj¹ w 1,8T, ale po kolei.
Ponie skrócony opis:
Silnik TDI:
Tu jest sprawa prosta:
1. Trzeba zdemontować poduszkę a następnie kierownicę. (potrzebny nietypowy klucz TORX)
2. Demontujemy obudowę kolumny oraz zestaw d?wigni.
3. Wymieniamy d?wignię na t¹ z obsług¹ tempomatu.
4. Doci¹gamy oryginalny przewód (który jest w komplecie do tempomatu) od d?wigni do skrzynki ze zł¹czami w podszybiu oraz jeden przewód do zasilania do panela z bezpiecznikami.
5. Kodujemy sterownik silnika (na wersję G)
6. Skręcamy wszystko spowrotem
7. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.
Silnik 1,8T:
Punkty od 1 do 6 jak powyżej plus dodatkowo:
7. Ponieważ w silnikach 1,8T nie ma doci¹gniętej wi¹zki od sterownika silnika do skrzynki w podszybiu, trzeba t¹ wi¹zke zrobić samemu. W tym celu trzeba rozebrać większ¹ wtyczkę od sterownika silnika, dobić do niej cztery przewody i doci¹gn¹c je do skrzyni w podszybiu, gdzie doł¹czymy z drugiej strony oryginalny kabel zestawu z tempomatem.
8. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.
Ps1. Nie ma praktycznie żadnego ryzyka jakiej? blokady tempomatu w przypadku dorabiania kabla we własnym zakresie, dlatego że w przypadku uaktywnienia funkcji tempomatu, zostaje onaautomatycznie dektywowana w sytuacji wci?nięcia pedału hamulc lub sprzęgła.
Ps2. Je?li kto? jest zainteresowany to służę również informacjami z zakresu podł¹czenia oryginalnej navi oraz zmieniarki, a także info z zakesu jak uaktywnić VAGiem automatyczne zamykanie drzwi oraz otwieranie selektywne.
pozdrawiam
Komentarz