BXE temperatura oleju w praktyce - mroźny pseudo test

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    BXE temperatura oleju w praktyce - mroźny pseudo test

    mati160, No teraz to ,az milo popatrzec :szeroki_usmiech
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    BXE temperatura oleju w praktyce - mroźny pseudo test

    Nie wszyscy mają wskaźniki temperatury oleju a jak wiadomo w aucie z doładowaniem jest to IMO jeden z najważniejszych o ile nie najważniejszy odczyt.
    Postanowiłem więc, korzystając z dużego mrozu, który może się nie powtórzyć tej zimy, poświęcając trochę czasu (i pieniędzy )pokazać Wam jak to wygląda w praktyce na przykładzie silnika BXE w trasie.
    Zatem, specjalnie dla Was od nas :

    Zaczynamy, odpalam traktor, na zewnątrz -15, olej zimny jak cholera -> wskaźnik mruga (auto stoi od 3am), silnik pierdzi, licznik przejechanych km = 112.

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sp8wSaQLsPo[/youtube]

    Ruszam na trasę w kierunku Płońska, na początku nie przekraczam 2000 obr potem w miarę rozgrzewania utrzymuję 2500, pusto, więc poruszam się ze stałą prędkością, w ten sposób przejeżdzam 41km (dla zorientowanych to jest koniec ekspresówki na Płońsk) i mam:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l5hMwZkkERk[/youtube]

    niewiele, 61 stopni, a już w momencie zatrzymania i robienia filmu temperatura zaczyna spadać,zawracam i jadę z powrotem w kierunku Warszawy, trzymam na 2500, momentami jakieś 2750, po przejechaniu 63km od początku, widzę, że temperatura zaczyna piąć się w górę, mam już 68 stopni i byłoby dobrze, gdybym nie zaczął wjeżdżać do miasta, pojawiają się jedne, drugie światła, po 71km wjeżdżam do Warszawy i mam:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dUZEA_zwdOA[/youtube]
    znowu 61 stopni lipa!

    jadę dalej, przez Wólkę Węglową na Stare Bemowo i do maksraczki na górczewskiej po makflery z lajonem , od początku "testu" to 83km, patrzę na wskaźnki i mam:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jxKXayReCvQ[/youtube]
    zaskoczenie, znowu 60 stopni :lol:

    stoję chwilę w makdrajwie, zajmuje to może 3minuty, już widzę, że temperatura zaczyna lecieć w dół, ruszam, dojeżdżam pod dom (w sumie 86km) i mam:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=czKEmv5e16E[/youtube]
    już tylko 58 stopni!

    Wniosek z tego płynie jeden -> w takich temperaturach nie da się jeździć

    Przy okazji zwróćcie uwagę na wskaźnik poziomu paliwa -> w taki mróz musi żłopać konkretnie :idea:

    Bardzo jestem ciekaw jak to wygląda w benzynie i zachęcam do podobnego mikro pseudo testu, bo na razie w topiku na ten temat panuje cisza jak makiem zasiał, nie liczę Miśka bo wiedziałem, że się odezwie :lol:
    Zapraszam tutaj:
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • mikolaj
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 366
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      szkoda, fajny test, przydałoby się jeszcze sprawdzić może z osłoną zimową na grilla?

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        #4
        szkoda, dzięki za test Ja nie mam wskaźnika temperatury oleju, ale ten na szafie od wody też mi nie chce dobić do tej kreski z 90 nawet i martwiłem się, że u mnie coś jest nietak...

        Komentarz

        • rrysio
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 493

          #5
          Kurcze - nawet na szafie temperatura nie doszła do pionu? :shock:
          A jesteś pewien, że z termostatem masz wszystko w porządku?

          Ja jechałem wczoraj głównie po mieście plus kilka kilometrów autostrady. Łącznie było ok. 50 km łącznie tam i z powrotem (w prawie 2 godzinnym postojem w międzyczasie więc silnik wtedy wystygł). Temperatura na zewnątrz wahała się w okolicach -13 do -15 st, miałem cały czas climatica ustawionego na 18st.
          I po postoju nocnym w drodze "tam" na szafie miałem wskazówkę w pionie po jakichś 12km, olej był wtedy w okolicach 60st. Potem kilka km autostrady i dojazd na miejsce - temperatura oleju przekroczyła nieznacznie 70st.
          Przez całą drogę na pewno nie przekraczałem 3 tys obrotów.

          Potem 2 godzinny postój, jak wróciłem do auta to wskaźniki płynu i oleju pokazywały minimum - poniżej 50st. No i podobna trasa z powrotem. Po jakichś 15km temperatura oleju doszła do 80st. Jak dojechałem do domu olej miał niecałe 90st.

          Tak więc to co widać na Twoich filmikach znacznie odbiega od tego co widziałem u siebie. Mam osłonę na grila Heko - ciekawe czy ona robi aż taką różnicę w duże mrozy :?:

          Komentarz

          • Deo
            RS
            • 2009
            • 1729
            • Volkswagen
            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

            #6
            szkoda, Ciekawi mnie jaką temperaturę oleju byś uzyskał, gdyś miał założoną dodatkową chłodnicę oleju :wink: :szeroki_usmiech
            Pozdrawiam,
            Grzesiek


            Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
            Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


            Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Ja też mam osłonę Heko i dzisiaj przy -15C doszedłem ze wskazówką do 90 po parunastu km.
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez rrysio
                Kurcze - nawet na szafie temperatura nie doszła do pionu? :shock:
                A jesteś pewien, że z termostatem masz wszystko w porządku?
                jestem pewien, temperatura na szafie była cały czas na 90, tylko, że wystarczył moment zatrzymania, wyjęcie aparatu i szła ostro w dół (dmuchałem na 3 :idea: )

                [ Dodano: Nie 24 Sty, 10 23:50 ]
                Zamieszczone przez rrysio
                Tak więc to co widać na Twoich filmikach znacznie odbiega od tego co widziałem u siebie.
                oprócz osłony może masz gdzie indziej zamontowany czujnik?
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • rrysio
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 493

                  #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  jestem pewien, temperatura na szafie była cały czas na 90, tylko, że wystarczył moment zatrzymania, wyjęcie aparatu i szła ostro w dół (dmuchałem na 3 :idea: )
                  Hmmm... Dzisiaj (poniżej -20st.) jak już wskazówka doszła do pionu to później nie opadała - nawet w czasie kilkuminutowych postojów na światłach. No ale dmuchawę miałem na 1
                  A może jednak ta osłona grila coś daje...
                  Zamieszczone przez szkoda
                  oprócz osłony może masz gdzie indziej zamontowany czujnik?
                  Czujnik mam w korku spustowym. Ty (o ile dobrze pamiętam) masz dodatkowy otwór w misce więc nie ma różnicy.

                  Dzisiaj rano znów poobserwowałem wskazania Temperatura zewnętrzna pomiędzy -23 a -21. Wskazówka temperatury płynu drgnęła po 5-6km. Pion po 16km (dopiero) :shock: Temperatura oleju po 27km nie osiągnęła 70st (ale była blisko)

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez rrysio
                    No ale dmuchawę miałem na 1
                    to dużo zmienia

                    Zamieszczone przez rrysio
                    A może jednak ta osłona grila coś daje...
                    trzeba by przetestować równolegle

                    Zamieszczone przez rrysio
                    Czujnik mam w korku spustowym. Ty (o ile dobrze pamiętam) masz dodatkowy otwór w misce więc nie ma różnicy.
                    zgadza się

                    Zamieszczone przez rrysio
                    Dzisiaj rano znów poobserwowałem wskazania Temperatura zewnętrzna pomiędzy -23 a -21. Wskazówka temperatury płynu drgnęła po 5-6km. Pion po 16km (dopiero) Temperatura oleju po 27km nie osiągnęła 70st (ale była blisko)
                    u mnie temperatura podobna, 20km do roboty, olej 55 :lol:
                    tylko widzisz, tego sie nie da porównac inczej jak równolegle, bo ja jadąc dzisiaj nie wiem czy przekroczyłem 60km/h przez te 20km :?
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez rrysio
                      No ale dmuchawę miałem na 1
                      To już daje dużą różnicę w temp.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • toocool
                        Rider
                        • 2008
                        • 303
                        • Octavia IV combi (NX5)

                        #12
                        To jest takie trochę błędne koło... Aby się nagrzał trzeba go przycisnąć. Ale jak przycisnąć jak jest zimny (szkoda go) i tak w kółko. U mnie jak go przycisnę delikatnie i coraz więcej wraz ze wzrostem temperatury to dochodzi do sziedemdziesięciu kilku, może osiemdziesięciu i póki jadę dynamicznie to tak trzyma. Potem oczywiscie jak u szkody - spada natychmiast.

                        Ale jest tego gigantyczny plus. Chłodzenie turbo nie jest tak uciążliwe!
                        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          U mnie plyn chlodniczy lapie 90C w mrozny dzien gdzies do 15km przy dmuchaniu na szybe 2jka i max cieplo. Olej wtedy ma okolice 68C. Zeby zagrzal sie do 80C to trzeba czekac dlugo jesli nie przekracza sie 2,5tys obr/min. Po 25k-30m jest 80.
                          Czujnik mam w podstawce filtra oleju, nie w misce.

                          A wlasnie, Octavia ma jakas chlodniczke oleju intercooler podobna?
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • Maro2225
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 113

                            #14
                            W-wa dzisiaj godz.4,30 temp minus 20. Grzanie świec 2x i pali za pierwszym razem .ON supra Statoil. Po 6-7km stała temp 90stC i nie spada na wolnych , nawet przy dłuższym postoju .
                            Maro

                            Komentarz

                            • Maru 123
                              RS
                              • 2008
                              • 4660

                              #15
                              szkoda, a co z ogrzewaniem? jak miałeś ustawione?
                              1.8T AGU L&K

                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                              Komentarz

                              • fernando
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1890

                                #16
                                Nic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maru 123
                                  szkoda, a co z ogrzewaniem? jak miałeś ustawione?
                                  w większości na 3

                                  [ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:26 ]
                                  Zamieszczone przez fernando
                                  Nic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|
                                  owszem, aczkolwiek, nie jestem pewien, czy to BARDZO dużo da w przypadku oleju

                                  [ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:27 ]
                                  Zamieszczone przez toocool
                                  To jest takie trochę błędne koło... Aby się nagrzał trzeba go przycisnąć. Ale jak przycisnąć jak jest zimny
                                  dokładnie :szeroki_usmiech

                                  [ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:27 ]
                                  Zamieszczone przez Maro2225
                                  W-wa dzisiaj godz.4,30 temp minus 20. Grzanie świec 2x i pali za pierwszym razem .ON supra Statoil. Po 6-7km stała temp 90stC i nie spada na wolnych , nawet przy dłuższym postoju .
                                  rozmawiamy o oleju, woda się ma do tego tak średnio :idea:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • MarioPL
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 33

                                    #18
                                    [ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:26 ]
                                    Zamieszczone przez fernando
                                    Nic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|
                                    owszem, aczkolwiek, nie jestem pewien, czy to BARDZO dużo da w przypadku oleju


                                    Szkoda - świetny materiał. Gratuluję

                                    Ciekawy jestem, jaka jest / powinna być właściwa temperatura pracy oleju. Na opakowaniach najczęściej podawane są wartości graniczne. Poza tym, że olej jest używany do smarowania ruchomych części silnika to jeszcze do chłodzenia tłoków - odbierania ciepła, więc teoretycznie ... powinno zależeć na utrzymywaniu niskiej temperatury oleju w misce.

                                    Mi się marzy ogrzewanie elektryczne. Podłączam się w garażu na noc do 230V, rano ciepełko, samochód nagrzany, silnik także, nic tylko jechać
                                    Pozdrawiam,

                                    MarioPL

                                    Komentarz

                                    • fernando
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1890

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      fernando napisał/a:
                                      Nic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|

                                      owszem, aczkolwiek, nie jestem pewien, czy to BARDZO dużo da w przypadku oleju
                                      Różnica powinna być przynajmniej odczuwalna z dwóch powodów:
                                      - podgrzewany jest sam silnik, więc już w momencie startu ma on temperaturę nieujemną,
                                      - jeśli masz opcję z nagrzewaniem wnętrza, nie musisz "zabierać" tyle ciepła silnikowi, co - jak sam zauważyłeś - ma kolosalne znaczenie :!:

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez MarioPL
                                        Ciekawy jestem, jaka jest / powinna być właściwa temperatura pracy oleju.
                                        85 – 95°C
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • rrysio
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 493

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Zamieszczone przez rrysio
                                          A może jednak ta osłona grila coś daje...
                                          trzeba by przetestować równolegle
                                          Dzisiaj zrobiłem test - nie równoległy ale prawie :wink:
                                          Wywaliłem rano osłonę na grila i przejechałem dokładnie taką samą trasę jak wczoraj. Temperatura zewnętrzna w zakresie od -19 do -17.5 a więc o kilka stopni cieplej niż wczoraj.
                                          Wyniki: moment w którym temperatura oleju i płynu zaczyna rosnąć od 50st mniej więcej taki sam jak wczoraj. Moment, w którym wskazówka temperatury płynu staje w pionie mniej więcej taki sam. Do tej chwili żadnej różnicy. Ale pierwsze zatrzymanie się na światłach i wskazówka temperatury na szafie szybko opada :!: - nawet przy nawiewie na 1-ce tak jak wczoraj. Na końcu trasy wskazówka płynu nie stoi w pionie (pokazuje tak z 85st.) a temperatura oleju wynosi ~60st (prawie 10st mniej) :!:

                                          Jak więc widać osłona Heko w moim przypadku zauważalnie poprawia dogrzanie silnika.
                                          Dziwiłem się jak u szkody widziałem wskazówkę temperatury płynu pokazującą 70st. z hakiem ale teraz wiem, że bez osłony u mnie byłoby dokładnie tak samo.

                                          Komentarz

                                          • Ozdar
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 144
                                            • Superb III (3V3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            Czy po 16 godzinach postoju "pod chmurką", w temperaturze zewnętrznej około 0 °C, może być prawidłowe wskazanie temperatury oleju na poziomie 12°C?
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              IMO nie
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • Tanatos
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 8
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                kupiłem ostatnio takie wskaźniki, możecie mi wskazać gdzie najlepiej zamontować czujniki (temp i ciśnienia oleju) :wink:

                                                Komentarz

                                                • Ozdar
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 144
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #25
                                                  Czy przekłamanie czujnika temperatury oleju może jakoś wpłynąć na prace silnika?
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...