mati160, No teraz to ,az milo popatrzec :szeroki_usmiech
BXE temperatura oleju w praktyce - mroźny pseudo test
Zwiń
X
-
BXE temperatura oleju w praktyce - mroźny pseudo test
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
BXE temperatura oleju w praktyce - mroźny pseudo test
Nie wszyscy mają wskaźniki temperatury oleju a jak wiadomo w aucie z doładowaniem jest to IMO jeden z najważniejszych o ile nie najważniejszy odczyt.
Postanowiłem więc, korzystając z dużego mrozu, który może się nie powtórzyć tej zimy, poświęcając trochę czasu (i pieniędzy )pokazać Wam jak to wygląda w praktyce na przykładzie silnika BXE w trasie.
Zatem, specjalnie dla Was od nas :
Zaczynamy, odpalam traktor, na zewnątrz -15, olej zimny jak cholera -> wskaźnik mruga (auto stoi od 3am), silnik pierdzi, licznik przejechanych km = 112.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sp8wSaQLsPo[/youtube]
Ruszam na trasę w kierunku Płońska, na początku nie przekraczam 2000 obr potem w miarę rozgrzewania utrzymuję 2500, pusto, więc poruszam się ze stałą prędkością, w ten sposób przejeżdzam 41km (dla zorientowanych to jest koniec ekspresówki na Płońsk) i mam:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l5hMwZkkERk[/youtube]
niewiele, 61 stopni, a już w momencie zatrzymania i robienia filmu temperatura zaczyna spadać,zawracam i jadę z powrotem w kierunku Warszawy, trzymam na 2500, momentami jakieś 2750, po przejechaniu 63km od początku, widzę, że temperatura zaczyna piąć się w górę, mam już 68 stopni i byłoby dobrze, gdybym nie zaczął wjeżdżać do miasta, pojawiają się jedne, drugie światła, po 71km wjeżdżam do Warszawy i mam:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dUZEA_zwdOA[/youtube]
znowu 61 stopni lipa!
jadę dalej, przez Wólkę Węglową na Stare Bemowo i do maksraczki na górczewskiej po makflery z lajonem , od początku "testu" to 83km, patrzę na wskaźnki i mam:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jxKXayReCvQ[/youtube]
zaskoczenie, znowu 60 stopni :lol:
stoję chwilę w makdrajwie, zajmuje to może 3minuty, już widzę, że temperatura zaczyna lecieć w dół, ruszam, dojeżdżam pod dom (w sumie 86km) i mam:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=czKEmv5e16E[/youtube]
już tylko 58 stopni!
Wniosek z tego płynie jeden -> w takich temperaturach nie da się jeździć
Przy okazji zwróćcie uwagę na wskaźnik poziomu paliwa -> w taki mróz musi żłopać konkretnie :idea:
Bardzo jestem ciekaw jak to wygląda w benzynie i zachęcam do podobnego mikro pseudo testu, bo na razie w topiku na ten temat panuje cisza jak makiem zasiał, nie liczę Miśka bo wiedziałem, że się odezwie :lol:
Zapraszam tutaj:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
Kurcze - nawet na szafie temperatura nie doszła do pionu? :shock:
A jesteś pewien, że z termostatem masz wszystko w porządku?
Ja jechałem wczoraj głównie po mieście plus kilka kilometrów autostrady. Łącznie było ok. 50 km łącznie tam i z powrotem (w prawie 2 godzinnym postojem w międzyczasie więc silnik wtedy wystygł). Temperatura na zewnątrz wahała się w okolicach -13 do -15 st, miałem cały czas climatica ustawionego na 18st.
I po postoju nocnym w drodze "tam" na szafie miałem wskazówkę w pionie po jakichś 12km, olej był wtedy w okolicach 60st. Potem kilka km autostrady i dojazd na miejsce - temperatura oleju przekroczyła nieznacznie 70st.
Przez całą drogę na pewno nie przekraczałem 3 tys obrotów.
Potem 2 godzinny postój, jak wróciłem do auta to wskaźniki płynu i oleju pokazywały minimum - poniżej 50st. No i podobna trasa z powrotem. Po jakichś 15km temperatura oleju doszła do 80st. Jak dojechałem do domu olej miał niecałe 90st.
Tak więc to co widać na Twoich filmikach znacznie odbiega od tego co widziałem u siebie. Mam osłonę na grila Heko - ciekawe czy ona robi aż taką różnicę w duże mrozy :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioKurcze - nawet na szafie temperatura nie doszła do pionu? :shock:
A jesteś pewien, że z termostatem masz wszystko w porządku?
[ Dodano: Nie 24 Sty, 10 23:50 ]
Zamieszczone przez rrysioTak więc to co widać na Twoich filmikach znacznie odbiega od tego co widziałem u siebie.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodajestem pewien, temperatura na szafie była cały czas na 90, tylko, że wystarczył moment zatrzymania, wyjęcie aparatu i szła ostro w dół (dmuchałem na 3 :idea: )
A może jednak ta osłona grila coś daje...
Zamieszczone przez szkodaoprócz osłony może masz gdzie indziej zamontowany czujnik?
Dzisiaj rano znów poobserwowałem wskazania Temperatura zewnętrzna pomiędzy -23 a -21. Wskazówka temperatury płynu drgnęła po 5-6km. Pion po 16km (dopiero) :shock: Temperatura oleju po 27km nie osiągnęła 70st (ale była blisko)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioNo ale dmuchawę miałem na 1
Zamieszczone przez rrysioA może jednak ta osłona grila coś daje...
Zamieszczone przez rrysioCzujnik mam w korku spustowym. Ty (o ile dobrze pamiętam) masz dodatkowy otwór w misce więc nie ma różnicy.
Zamieszczone przez rrysioDzisiaj rano znów poobserwowałem wskazania Temperatura zewnętrzna pomiędzy -23 a -21. Wskazówka temperatury płynu drgnęła po 5-6km. Pion po 16km (dopiero) Temperatura oleju po 27km nie osiągnęła 70st (ale była blisko)
tylko widzisz, tego sie nie da porównac inczej jak równolegle, bo ja jadąc dzisiaj nie wiem czy przekroczyłem 60km/h przez te 20km :?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
To jest takie trochę błędne koło... Aby się nagrzał trzeba go przycisnąć. Ale jak przycisnąć jak jest zimny (szkoda go) i tak w kółko. U mnie jak go przycisnę delikatnie i coraz więcej wraz ze wzrostem temperatury to dochodzi do sziedemdziesięciu kilku, może osiemdziesięciu i póki jadę dynamicznie to tak trzyma. Potem oczywiscie jak u szkody - spada natychmiast.
Ale jest tego gigantyczny plus. Chłodzenie turbo nie jest tak uciążliwe!
Komentarz
-
-
U mnie plyn chlodniczy lapie 90C w mrozny dzien gdzies do 15km przy dmuchaniu na szybe 2jka i max cieplo. Olej wtedy ma okolice 68C. Zeby zagrzal sie do 80C to trzeba czekac dlugo jesli nie przekracza sie 2,5tys obr/min. Po 25k-30m jest 80.
Czujnik mam w podstawce filtra oleju, nie w misce.
A wlasnie, Octavia ma jakas chlodniczke oleju intercooler podobna?VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123szkoda, a co z ogrzewaniem? jak miałeś ustawione?
[ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:26 ]
Zamieszczone przez fernandoNic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|
[ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:27 ]
Zamieszczone przez toocoolTo jest takie trochę błędne koło... Aby się nagrzał trzeba go przycisnąć. Ale jak przycisnąć jak jest zimny
[ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:27 ]
Zamieszczone przez Maro2225W-wa dzisiaj godz.4,30 temp minus 20. Grzanie świec 2x i pali za pierwszym razem .ON supra Statoil. Po 6-7km stała temp 90stC i nie spada na wolnych , nawet przy dłuższym postoju .saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
[ Dodano: Pon 25 Sty, 10 11:26 ]
Zamieszczone przez fernandoNic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|
Szkoda - świetny materiał. Gratuluję
Ciekawy jestem, jaka jest / powinna być właściwa temperatura pracy oleju. Na opakowaniach najczęściej podawane są wartości graniczne. Poza tym, że olej jest używany do smarowania ruchomych części silnika to jeszcze do chłodzenia tłoków - odbierania ciepła, więc teoretycznie ... powinno zależeć na utrzymywaniu niskiej temperatury oleju w misce.
Mi się marzy ogrzewanie elektryczne. Podłączam się w garażu na noc do 230V, rano ciepełko, samochód nagrzany, silnik także, nic tylko jechaćPozdrawiam,
MarioPL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodafernando napisał/a:
Nic tylko ogrzewanie postojowe zamontować :|
owszem, aczkolwiek, nie jestem pewien, czy to BARDZO dużo da w przypadku oleju
- podgrzewany jest sam silnik, więc już w momencie startu ma on temperaturę nieujemną,
- jeśli masz opcję z nagrzewaniem wnętrza, nie musisz "zabierać" tyle ciepła silnikowi, co - jak sam zauważyłeś - ma kolosalne znaczenie :!:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarioPLCiekawy jestem, jaka jest / powinna być właściwa temperatura pracy oleju.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez rrysioA może jednak ta osłona grila coś daje...
Wywaliłem rano osłonę na grila i przejechałem dokładnie taką samą trasę jak wczoraj. Temperatura zewnętrzna w zakresie od -19 do -17.5 a więc o kilka stopni cieplej niż wczoraj.
Wyniki: moment w którym temperatura oleju i płynu zaczyna rosnąć od 50st mniej więcej taki sam jak wczoraj. Moment, w którym wskazówka temperatury płynu staje w pionie mniej więcej taki sam. Do tej chwili żadnej różnicy. Ale pierwsze zatrzymanie się na światłach i wskazówka temperatury na szafie szybko opada :!: - nawet przy nawiewie na 1-ce tak jak wczoraj. Na końcu trasy wskazówka płynu nie stoi w pionie (pokazuje tak z 85st.) a temperatura oleju wynosi ~60st (prawie 10st mniej) :!:
Jak więc widać osłona Heko w moim przypadku zauważalnie poprawia dogrzanie silnika.
Dziwiłem się jak u szkody widziałem wskazówkę temperatury płynu pokazującą 70st. z hakiem ale teraz wiem, że bez osłony u mnie byłoby dokładnie tak samo.
Komentarz
-
-
IMO nieTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz