Witam! Zwracam się do szanownych użytkowników octavii z pytaniem... Mam okazję zakupić O II z silnikiem 1.6 MPI. Jest 1 mankament auto ma 4 lata(to akurat zaleta :-)) i... 170tys. km na liczniku. Może podzieliłby się ktoś doświadczeniami z eksploatacją tego silnika, czy przy takim przebiegu jest szansa pojeździć jeszcze kilka lat bez jakichś gruntownych remontów silnika, zwłaszcza, że planuję montaż LPG.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia jak wygląda jego trwałość przy eksploatacji po naszych pięknych drogach i przy takich przebiegach.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia jak wygląda jego trwałość przy eksploatacji po naszych pięknych drogach i przy takich przebiegach.
Dobra pytanie. Zależy jak i gdzie właściciel jeździ. Ogólnie zawieszenie ma trwałe. U siebie mam 70kkm i jest w stanie bardzo dobrym. Więc sprawdzić musisz je na stacji diagnostycznej. Również przebieg 170kkm dla 1.6MPI bez LPG nie jest jakimś wyzwaniem. Silnik powinien być OK jeżeli ktoś go nie zarzynał.
Tu na forum jest co najmniej jedna OII 1.6MPI do sprzedania z małym przebiegiem w rozsądnej cenie.
Jest 1 mankament auto ma 4 lata(to akurat zaleta ) i... 170tys. km na liczniku. Może podzieliłby się ktoś doświadczeniami z eksploatacją tego silnika, czy przy takim przebiegu jest szansa pojeździć jeszcze kilka lat bez jakichś gruntownych remontów silnika, zwłaszcza, że planuję montaż LPG.
Kolego planujesz zakupic NOWOCZESNY samochód, a nie Ładę, 125p, czy Wartburga 8)
170 tys km to żaden wielki przebieg Współczesne silniki bez problemów do naprawy głownej przejeżdżaja ok. 400-500 tys km wiec nie wiem skąd u ciebie obawa o trwałość tego silnika?? No chyba ze gośc od którego kupujesz to auto katowal go na maksa, oleju nie wymieniał a rozrząd jest od nowości i trzyma sie na przysłowiowym włosku.
Jesli tak nie jest, a auto jest zadbane i godne zakupu, to bierz i nie patrz sie na przebieg, bo po pierwsze wcale nie jest on duży, a po drugie ten silnik jest kompletnie bezawaryjną jednostką która pokojnie 3 x razy tyle przejeździ bez remontu.
P.S. Zreszta nie oszukujmu sę 95% aut sprowadzonych przez handlarzy z zachodu ma faktyczne przebiegi w granicach 200-300 tys km (choć na wyświetlacz pokazuje 120 tys 8) )
Big jaki masz przebieg w swoim i jak sie octavka sprawuje? Chciałbym jeszcze zapytać o spalanie oleju.. wystarcza na 15 tys. czy trzeba dolewać pomiędzy wymianami?
jestem ciekaw jaka jest roznica pomiedzy 1,6 w O1 i O2, ale te silniki w O1 sa uwazane za bardzo trwale. Podobnie zawieszenie w O1 tez bylo uwazane za trwale, jak jest w O2 to nie wiem.
Jesli jestes pewien historii auta (np kupujesz w rodzinie) to nie ma sie czego bac.
mirek111, ja mam swoja O II 4 miesiace silnik sprawuje sie b. dobrze a co do LPG musisz tylko przypilnowac aby byla dobrze zalozona, ja osobiscie mialam troche przebojow, najbardziej bedzie cie cieszyc spalanie gazu, ja zeszlam ponizej 8l/100 km, co do brania oleju silnik moze ci wziac nawet do litra( u mnie tyle juz wziol,ale autko jest nowe i sie uklada), ogolnie jestem zadowolana z wyboru tej jednostki :szeroki_usmiech
Auto było eksplatowane jako słuzbowe, a wiadomo jak traktowane są takowe przez ciągle spieszących się handlowców ... stąd moje pytania odnośnie trwałości tego autka...
Akurat Skody jako jedno z niewielu aut można kupić nie zniszczone flotą i nie podrasowane przez handlarzy.
Sam nawet byłem zdziwiony bo rozważałem RS używane, w jakim stanie było auto, które oglądałem.
Z tym, że tradycyjnie oglądając i rozważając używane, zdecydowałem się na pachnące nowością
Komentarz