Jaki silnik Diesla??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek_1987
    Classic
    • 2010
    • 5

    Jaki silnik Diesla??

    Zamieszczone przez RALF
    myślę że playboy jak najbardziej bobasowi by pasował :lol:
    Przecież taki Playboy z Gdańska jak on to tylko takie gazety
  • psioterek
    Classic
    • 2009
    • 14

    #2
    Jaki silnik Diesla??

    Witam.
    Ojciec zamierza kupić nową Octavię II w dieslu, zastanawia się tylko jaki silnik wybrać 1,9tdi 105km czy 2.0 tdi 140km. Przebieg jaki robi rocznie to około 25000km, raczej na krótkich trasach do 50km. Ważne żeby silnik ten był "mocny" bo niestety ojciec odpala tak jak benzyniaka, tj nie grzeje świec i nie czeka paru chwil na wyłączenie turbiny.
    Dzięki za pomoc:-)
    Fiat Palio Weekend 1.2 b/g > Renault Clio 1.6 b/g > Skoda Octavia 1.9tdi

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez psioterek
      Ważne żeby silnik ten był "mocny" bo niestety ojciec odpala tak jak benzyniaka, tj nie grzeje świec i nie czeka paru chwil na wyłączenie turbiny.
      więc nie może mieć turbo :idea: :?
      żaden z tych 2 nie wytrzyma tego na dłuższą metę :roll:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Bialy
        Rider
        • 2009
        • 306

        #4
        Zależy jak się jeździ, bo ja też nie czekam tylko gaszę i wychodzę. Po trasie zanim otworzę garaż, albo manewruję by zaparkować, albo po prostu zwalniam do 60km/h na 5 i się toczę to wszystko elegancko zwolni obroty i się wychłodzi.

        Ja bym się zastanowił nad 1.8TSI Jest tańszy nawet od 105KM diesla, nie wspominając 140KM gdzie różnica jest porażająco wysoka. Jeśli nie jeździ tylko po mieście w korkach nie odczuje po kieszeni spalania.

        Komentarz

        • blach9
          Drive
          • 2010
          • 45

          #5
          Tak jak napisal Bialy takie zachowanie w zupełności wystarczy. Chłodzić turbo należy po ostrej jezdzie, kiedy sprężarka ma bardzo wysokie obroty. Przy normalnej spokojnej jeździe będzie ok bez chłodzenia. 105 czy 140 to raczej powinno zależeć głównie od preferencji osoby która będzie jeździła autkiem. Jeżeli ma ciężką noge to chyba lepiej 140 imo. Wracając do chlodzenia sprężarki troche się uśmiecham jak kumpel chłodzi 2 minuty a wcześniej zrobił 2 km polną drogą z prędkością 10 km/h

          W ofercie jest już chyba nowa konstrukcja 1.6 TDI 105 CR która charakteryzuje się mniejszym spalaniem i lepszą kulturą pracy. Nie wiem czy ten silnik też weźmiesz pod uwagę?

          Jeżeli koszta się nie liczą to bierz 140 - większa przyjemność z jazdy na pewno przy niskim spalaniu. Pozdro!

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Bialy, blach9, dla mnie jeżeli ktoś pisze, że nie czeka na turbo, to rozumiem, że nie czeka kiedy powinien to zrobić, bo w innej sytuacji to nie widzę problemu :idea: :lol:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • steff
              Classic
              • 2008
              • 8

              #7
              Kup 140 będzie mocniejsza a jak ojciec ma ciężką nogę to niech w rumianku ją moczy
              Z bronią jest jak z ludźmi, zawsze się psuje kiedy jest najbardziej potrzebna...

              Komentarz

              • psioterek
                Classic
                • 2009
                • 14

                #8
                No ja też skłaniałbym się ku 140km, bo mam nadzieję że za 3 latka wpadnie w moje ręce ...
                Fiat Palio Weekend 1.2 b/g > Renault Clio 1.6 b/g > Skoda Octavia 1.9tdi

                Komentarz

                • ufo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1475
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez psioterek
                  Ważne żeby silnik ten był "mocny"
                  to ja proponuje RS-a, 170KM :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • karlito1982
                    Rider
                    • 2009
                    • 720
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    a podobno ten silnik 2.0 140KM jest awaryjny...ja bym wolal 1.9 105KM a potem dac mu wirusa i bedzie .....a jak ojciec nie bedzie umial szanowac diesla to niech sobie lepiej kupi benzyne
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                    Komentarz

                    • steff
                      Classic
                      • 2008
                      • 8

                      #11
                      ja tym 2.0 przejechałem już 40000 i póki co nic się jie dzieje, w 1,9 turbina mi się rozleciała przy 35000 generalnie wydaje mi się że 1,9 to bardzo delikatny silnik.
                      Z bronią jest jak z ludźmi, zawsze się psuje kiedy jest najbardziej potrzebna...

                      Komentarz

                      • Jaras E21
                        Drive
                        • 2008
                        • 51

                        #12


                        przeczytałem... i mam mieszane uczucia. co do 2.0 TDI
                        E21 335csi reconstruction in progress ;]
                        Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                        octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                        Komentarz

                        • steff
                          Classic
                          • 2008
                          • 8

                          #13
                          ile ludzi tyle opinii
                          Z bronią jest jak z ludźmi, zawsze się psuje kiedy jest najbardziej potrzebna...

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Nie miałem styczności z silnikiem 2.0, ale jakoś (chyba) zbyt często się czyta lub słyszy o ich awaryjności - biorę pod uwagę ich stosunkowo mała liczbę.
                            1,9 to jednak stara i sprawdzona konstrukcja.
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • ArturTDI
                              Rider
                              • 2008
                              • 469

                              #15
                              Zamieszczone przez Jaras E21
                              http://vwszrot.pl/

                              przeczytałem... i mam mieszane uczucia. co do 2.0 TDI
                              u mnie w domu (czytaj moich rodziców) jest jedno 2.0 TDI i 3.0 TDI

                              nie wiem skąd sie biorą takie gadki że silnik 2.0 TDI to szrot złom i wogóle na nic się nie nadaje. Ta 2.0 TDI to w audi jest i ten samochód przez okres 2 lat zrobił 230 tys km i nigdy nie zawiódł i nie przytworzył problemów. Jeżeli sie o auto dba i sie robi przeglady tak jak jest to zalecane i nie czeka sie aż sie coś rozleci tylko sie wymienia jeżeli jest juz taka potrzeba a nie jeździ jescze jakiś czas to sie wcale nie dziwie że mają co niektorzy takie problemy.

                              Ja chwalę sobie ten silnik i moge go polecić i nie wtsydzę sie tego napisać

                              Trochę oleju ten pompowtrysk bierze (ale w nich to normalne) dodam jeszcze ze jest to auto po programie i ze 140KM jest na 172KM zrobione i ten samochód napawdę nie stygnie tylko jezdzi i to nie wolno.

                              Kolego bierz 2.0 TDI i będziesz zadowolony.
                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                              DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                              USŁUGI TRANSPORTOWE

                              TEL: 531-33-55-77

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez hsurim
                                Nie miałem styczności z silnikiem 2.0, ale jakoś (chyba) zbyt często się czyta lub słyszy o ich awaryjności - biorę pod uwagę ich stosunkowo mała liczbę.
                                1,9 to jednak stara i sprawdzona konstrukcja.
                                zawsze jest mniej droższych motorów, wystarczy zobaczyć ile mamy 170 i 200KM na forum
                                kolega mówi o nowym aucie a nie fakapach z początku produkcji :idea:
                                oczywiście brałbym mocniejszy
                                (a mam porównanie :idea: )

                                [ Dodano: Nie 31 Sty, 10 14:42 ]
                                Zamieszczone przez ArturTDI
                                Kolego bierz 2.0 TDI i będziesz zadowolony.
                                oczywiście
                                słuchaj ludzi, którzy tym jeżdżą a nie zasłyszanych opinii.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • ArturTDI
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 469

                                  #17
                                  szkoda, dzięki za poparcie

                                  ja osobiście dużo przejezdziłem tym 2.0TDI i naprawdę nie mam zastrzeżeń (tylko trochę oleju bierze ale to w pompowtryskach norma tak jak pisałem wyżej)

                                  silniki zle nie są tylko ze komus cos sie zepsuło i juz że silnik to złom i wogóle najgorszy (ale czy ten ktos napisał że użytkuje auto z zaleceniami producenta i na czas wymienia cześci ekspluatacyjne oleje rozrzą płyny itd.

                                  na to pytanie sobie niech odpowiedzą Ci którzy tak negatywnie są nastawieni do tej motorowni

                                  Pozdrawiam i przepraszam za błędy
                                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                  DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                                  USŁUGI TRANSPORTOWE

                                  TEL: 531-33-55-77

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ArturTDI
                                    tylko trochę oleju bierze ale to w pompowtryskach norma tak jak pisałem wyżej
                                    BXE też trochę łyknie - norma
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • ArturTDI
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 469

                                      #19
                                      1.9 BXE łyknie w 2.0 TDI też łyknie oleju

                                      tak jak szkoda pisze to jest normalne dla niektórych motorów

                                      a spotkałem sie z takimi ludzmi już i opinniami że jak usłyszeli że jak 2.0 TDI troche oleju wzieło to od razu mówili że silnik do remontu i wogóle padaka.
                                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                      DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                                      USŁUGI TRANSPORTOWE

                                      TEL: 531-33-55-77

                                      Komentarz

                                      • karlito1982
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 720
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        #20
                                        ArturTDI, szkoda, no dobrze panowie polecacie mu ten silnik a kolegaArturTDI, bardzo ładny opis napisał....weżcie tylko pod uwage ze ojciec kolegi psioterek, raczej nie bedzie o niego dbał i chuchał dmuchał tylko traktował jak benzyne...długo raczej nie pojeździ.....
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez karlito1982
                                          szkoda, no dobrze panowie polecacie mu ten silnik
                                          przeciez napisałem to od razu, ale jak ktos sie uprze to co poradzisz, wolałbym zakatować BKD niż BXE, po prostu ten czas dokad sprezarka nie odleci bedzie spedzony przyjemniej.
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • ArturTDI
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 469

                                            #22
                                            Dlatego tak jak napisałem jeżeli dba sie o samochód i sie go użytkuje tak jak powinno to będzie wszystko ok i nie będzie problemów z tym motorem.

                                            Ale jeżeli kolega ma obawy że jego ojciec nie bedzie sie tym przejmował to kupcie tempego diesla. :diabelski_usmiech

                                            Do wszytskiego trzeba trochę głowy bo wszytsko jest dla ludzi tylko trzeba umieć sie jeszcze z tym obchodzić.

                                            jest takie mądre przysłowie: Dla chcącego nic trudnego

                                            Jeżeli sie chce to można sie nauczyć odpowiedniej ekspluatacji samochodu.

                                            karlito1982, napisałem to co wiem o tym silniku z własnego doświadczenia. ale i tak dzięki za miłe słowo.
                                            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                            DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                                            USŁUGI TRANSPORTOWE

                                            TEL: 531-33-55-77

                                            Komentarz

                                            • tomil
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1179

                                              #23
                                              To może turbo timer od razu w salonie (może dadzą radę założyć :? ).
                                              It doesn't matter what we're losing
                                              It only matters what we're going to find!

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez tomil
                                                To może turbo timer od razu w salonie (może dadzą radę założyć :? ).
                                                w salonie pewnie nie, ale poza swobodnie
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Dachu
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 724
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  ja wczesniej posiadalem OII 1.9 TDI bardzo fajne autko silniczek rowniaz bardzo fajny i strasznie oszczedny,chodz po pewnym czasie brakowalo mi mocy ale jak sie przesiadlem do 2.0 TDI to jest czysta przyjemnosc z jazdy fakt troszke wiecej pali okolo 1-2 litry w porownaniu z 1.9 TDI ale wieksza frajda,takze z czystym sumieniem moge polecic 2.0 TDI kiedys ktos powiedzial ,,jak dbasz tak masz,, wszystko zalezy od uzytkownika pojazdu :wink:
                                                  Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                                  obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...