Witam.
Ojciec zamierza kupić nową Octavię II w dieslu, zastanawia się tylko jaki silnik wybrać 1,9tdi 105km czy 2.0 tdi 140km. Przebieg jaki robi rocznie to około 25000km, raczej na krótkich trasach do 50km. Ważne żeby silnik ten był "mocny" bo niestety ojciec odpala tak jak benzyniaka, tj nie grzeje świec i nie czeka paru chwil na wyłączenie turbiny.
Dzięki za pomoc:-)
Fiat Palio Weekend 1.2 b/g > Renault Clio 1.6 b/g > Skoda Octavia 1.9tdi
Zależy jak się jeździ, bo ja też nie czekam tylko gaszę i wychodzę. Po trasie zanim otworzę garaż, albo manewruję by zaparkować, albo po prostu zwalniam do 60km/h na 5 i się toczę to wszystko elegancko zwolni obroty i się wychłodzi.
Ja bym się zastanowił nad 1.8TSI Jest tańszy nawet od 105KM diesla, nie wspominając 140KM gdzie różnica jest porażająco wysoka. Jeśli nie jeździ tylko po mieście w korkach nie odczuje po kieszeni spalania.
Tak jak napisal Bialy takie zachowanie w zupełności wystarczy. Chłodzić turbo należy po ostrej jezdzie, kiedy sprężarka ma bardzo wysokie obroty. Przy normalnej spokojnej jeździe będzie ok bez chłodzenia. 105 czy 140 to raczej powinno zależeć głównie od preferencji osoby która będzie jeździła autkiem. Jeżeli ma ciężką noge to chyba lepiej 140 imo. Wracając do chlodzenia sprężarki troche się uśmiecham jak kumpel chłodzi 2 minuty a wcześniej zrobił 2 km polną drogą z prędkością 10 km/h
W ofercie jest już chyba nowa konstrukcja 1.6 TDI 105 CR która charakteryzuje się mniejszym spalaniem i lepszą kulturą pracy. Nie wiem czy ten silnik też weźmiesz pod uwagę?
Jeżeli koszta się nie liczą to bierz 140 - większa przyjemność z jazdy na pewno przy niskim spalaniu. Pozdro!
Bialy, blach9, dla mnie jeżeli ktoś pisze, że nie czeka na turbo, to rozumiem, że nie czeka kiedy powinien to zrobić, bo w innej sytuacji to nie widzę problemu :idea: :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a podobno ten silnik 2.0 140KM jest awaryjny...ja bym wolal 1.9 105KM a potem dac mu wirusa i bedzie .....a jak ojciec nie bedzie umial szanowac diesla to niech sobie lepiej kupi benzyne
ja tym 2.0 przejechałem już 40000 i póki co nic się jie dzieje, w 1,9 turbina mi się rozleciała przy 35000 generalnie wydaje mi się że 1,9 to bardzo delikatny silnik.
Z bronią jest jak z ludźmi, zawsze się psuje kiedy jest najbardziej potrzebna...
Nie miałem styczności z silnikiem 2.0, ale jakoś (chyba) zbyt często się czyta lub słyszy o ich awaryjności - biorę pod uwagę ich stosunkowo mała liczbę.
1,9 to jednak stara i sprawdzona konstrukcja.
przeczytałem... i mam mieszane uczucia. co do 2.0 TDI
u mnie w domu (czytaj moich rodziców) jest jedno 2.0 TDI i 3.0 TDI
nie wiem skąd sie biorą takie gadki że silnik 2.0 TDI to szrot złom i wogóle na nic się nie nadaje. Ta 2.0 TDI to w audi jest i ten samochód przez okres 2 lat zrobił 230 tys km i nigdy nie zawiódł i nie przytworzył problemów. Jeżeli sie o auto dba i sie robi przeglady tak jak jest to zalecane i nie czeka sie aż sie coś rozleci tylko sie wymienia jeżeli jest juz taka potrzeba a nie jeździ jescze jakiś czas to sie wcale nie dziwie że mają co niektorzy takie problemy.
Ja chwalę sobie ten silnik i moge go polecić i nie wtsydzę sie tego napisać
Trochę oleju ten pompowtrysk bierze (ale w nich to normalne) dodam jeszcze ze jest to auto po programie i ze 140KM jest na 172KM zrobione i ten samochód napawdę nie stygnie tylko jezdzi i to nie wolno.
Kolego bierz 2.0 TDI i będziesz zadowolony.
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Nie miałem styczności z silnikiem 2.0, ale jakoś (chyba) zbyt często się czyta lub słyszy o ich awaryjności - biorę pod uwagę ich stosunkowo mała liczbę.
1,9 to jednak stara i sprawdzona konstrukcja.
zawsze jest mniej droższych motorów, wystarczy zobaczyć ile mamy 170 i 200KM na forum
kolega mówi o nowym aucie a nie fakapach z początku produkcji :idea:
oczywiście brałbym mocniejszy
(a mam porównanie :idea: )
[ Dodano: Nie 31 Sty, 10 14:42 ]
Zamieszczone przez ArturTDI
Kolego bierz 2.0 TDI i będziesz zadowolony.
oczywiście
słuchaj ludzi, którzy tym jeżdżą a nie zasłyszanych opinii.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ja osobiście dużo przejezdziłem tym 2.0TDI i naprawdę nie mam zastrzeżeń (tylko trochę oleju bierze ale to w pompowtryskach norma tak jak pisałem wyżej)
silniki zle nie są tylko ze komus cos sie zepsuło i juz że silnik to złom i wogóle najgorszy (ale czy ten ktos napisał że użytkuje auto z zaleceniami producenta i na czas wymienia cześci ekspluatacyjne oleje rozrzą płyny itd.
na to pytanie sobie niech odpowiedzą Ci którzy tak negatywnie są nastawieni do tej motorowni
Pozdrawiam i przepraszam za błędy
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
tak jak szkoda pisze to jest normalne dla niektórych motorów
a spotkałem sie z takimi ludzmi już i opinniami że jak usłyszeli że jak 2.0 TDI troche oleju wzieło to od razu mówili że silnik do remontu i wogóle padaka.
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
ArturTDI, szkoda, no dobrze panowie polecacie mu ten silnik a kolegaArturTDI, bardzo ładny opis napisał....weżcie tylko pod uwage ze ojciec kolegi psioterek, raczej nie bedzie o niego dbał i chuchał dmuchał tylko traktował jak benzyne...długo raczej nie pojeździ.....
przeciez napisałem to od razu, ale jak ktos sie uprze to co poradzisz, wolałbym zakatować BKD niż BXE, po prostu ten czas dokad sprezarka nie odleci bedzie spedzony przyjemniej.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ja wczesniej posiadalem OII 1.9 TDI bardzo fajne autko silniczek rowniaz bardzo fajny i strasznie oszczedny,chodz po pewnym czasie brakowalo mi mocy ale jak sie przesiadlem do 2.0 TDI to jest czysta przyjemnosc z jazdy fakt troszke wiecej pali okolo 1-2 litry w porownaniu z 1.9 TDI ale wieksza frajda,takze z czystym sumieniem moge polecic 2.0 TDI kiedys ktos powiedzial ,,jak dbasz tak masz,, wszystko zalezy od uzytkownika pojazdu :wink:
Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
Komentarz