Witam
Jestem nowy na forum. Kilka dni czytałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie.
Ile kosztuje użytkowanie autka z silnikiem 1,4TSI i 1,8TSI na przestrzeni do 200.000 km. Nie pytam się o spalanie tylko o pozostałe koszty. Głównie chodzi mi o pasek / łańcuszek i tego typu. W serwisie usłyszałem. W obu jest łańcuszek bezobsługowy, co oznacza zero kosztów.
Z lancuchem jest roznie. Toyota tez ma bezobslugowy, a czesto bywalo w przeszlosci z VVTI padalo i trzeba bylo to wszystko rozpiac i przy okazji wymienic rowniez lancuch, koszt nie duzy, ale jednak.
Takiej dlugoterminowej prognozy to raczej nikt nie przedstawi, bo nie wiadomo co bedzie sie psuc na przestrzeni lat i przejechany km.
O dieslu kazdy Ci napisze, a tu raczej ciezko :roll:
Zamierzam autko użytkować 3 lata. Przebieg w tym czasie będzie oscylował od 150kkm do 180kkm. Na pierwszy rzut okiem każdy powie, bierz diesla. Tylko, że dużo więcej kosztuje w zakupie (według moich obliczeń zwraca się przy ok. 120kkm, a uwzględniam tylko paliwo). Chyba, że nie wiem o innych kosztach (tych szukam), które tą różnicę zmniejszą.
PS. Jak ten temat (koszty) by wyglądał jak bym pytał się o 2,0TDI.
Już czuje, że w tym temacie zacznie się zaraz klasyczna forumowa wojna diesel vs. benzyna.
Przy przebiegu do 150 tyś w turbodoładowanej benzynie, nic poza standardowymi rzeczami nie powinno się wydarzyć. Oczywiście przy dbaniu o samochód przez ten okres, (opinia na podstawie Audi A4 z silnikiem 1.8 T). Losowo na pewno mogą się trafić różne niespodzianki. :roll:
O dieslu, nic nie mogę powiedzieć, bo Audi ma zrobione na razie 80 tys.
Jeżeli faktycznie jesteś zdeterminowany na uturbioną benzynę to bierz 1.8 , te 1.4 są jakieś przekombinowane i już jest parę postów z problemami tu mi piszczy tam mi stuka coś mi terkocze.
No i tak jak napisał Flame,
Zamieszczone przez Flame
Losowo na pewno mogą się trafić różne niespodzianki. :roll:
Już czuje, że w tym temacie zacznie się zaraz klasyczna forumowa wojna diesel vs. benzyna.
Dobre Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem
Za każdy taki "merytoryczny" komentarz w tym wątku będzie ostrzeżenie.
[ Dodano: Sob 13 Lut, 10 10:21 ]
Zamieszczone przez dankat
Witam
Jestem nowy na forum. Kilka dni czytałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie.
Ile kosztuje użytkowanie autka z silnikiem 1,4TSI i 1,8TSI na przestrzeni do 200.000 km. Nie pytam się o spalanie tylko o pozostałe koszty. Głównie chodzi mi o pasek / łańcuszek i tego typu. W serwisie usłyszałem. W obu jest łańcuszek bezobsługowy, co oznacza zero kosztów.
Nie mam co prawda zbyt dużego doświadczenia w serwisowaniu TSI, ale z tego co słyszałem, to są to bardzo podobne w budowie silniki i moim zdaniem różnica w kosztach ich eksploatacji to będzie głównie różnica w spalaniu - średnio ~1 litra na 100km oraz oczywiście różnica w koszcie zakupu.
[ Dodano: Sob 13 Lut, 10 10:23 ]
Zamieszczone przez loru
bierzesz pod uwagę ceny katalogowe czy to co mogą zaoferować nasi forumowi dilerzy ?
Lepsze ceny, które można dostać u niektórych dealerów nie zmieniają za bardzo proporcji - po rabacie diesel wciąż jest sporo droższy od benzyny.
Ja jednak przy planowanym przebiegu 200kkm w trzy lata myślałbym raczej o dizlu.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Nie mowmy o starym silniku 1.8 20VT jaki byl w Audi, a jest nadal np w Seacie. To zupelnie inna konstrukcja.
Silniki TSI sa przeciez od roku, nie wiem czy ktos zrobil na forum z 50kkm, ale juz padaly hasla ze wysypala sie skrzynia biegow i cos tam jeszcze bylo. :idea:
Ja przejechalem 112kkm i jak do tej pory NIC poza lozyskiem nie bylo zrobione w tym aucie, oprocz normalnych rzeczy czyli przeglady w moim wypadku co 15kkm + wymiana oleju w DSG co 60kkm, teraz przy 120kkm bedzie duzy przeglad z wymiana rozrzadu i znow oleju w DSG.
Pali tyle co w podpisie, a nie jezdze o kropelce :roll:
Pytanie czego dokladnie oczekujesz, bo podajesz rozwiazanie o mocy 122KM i 160KM, a to jest roznica, ten 2.0TDI tez jest w wersji 140 i 170KM. Ten drugi pali jakies 1l wiecej od 140-tki w ciezszym aucie rowniez z DSG.
Przebiegi o ktorych mowisz to raczej nie do jazdy po miescie, wiec auto rowniez mniej sie zuzywa.
Patrzac obiektywnie na przestrzeni lat chyba latwiej sprzedac 3-4 letniego diesla z przebiegiem 200kkm niz doladowany silnik benzynowy 1.4 lub 1.8.
Poogladaj jeszcze jak realnie chcesz wiedziec ile pala te silniki stopki uzytkownikow na tym forum, to sa realne wartosci srednie, a nie jakies fantazje ze jednemu cos pali 3l a innemu 13l
Ja jeżdżę, 1.4 TSI i nie wiem jakie będą koszty dodatkowe w przyszłości a reszta standardowych kosztów to myślę, że jest to samo...ale, mimo, że 1.4 TSI jest naprawdę dynamiczny, to po przejechaniu 12 tys km stwierdzam, że apetyt jednak rośnie w miare jedzenia i troche żałuję, że nie kupiłem 1.8 TSI bo to byłaby dopiero frajda z jazdy przy takiej mocy a różnica w cenie zakupu i w spalaniu wcale nie jest taka duża.
Dzięki za odpowiedzi.
W tej chwili mam do wyboru dwa autka (to te co przeszły do finału).
Skoda Oktawia 2 FL Combi wersja Elegance, silnik ... i tu jest problem.
Kia cee'd Combi 1,d crdi 115KM. Taki obecnie mam. Zrobiłem dokładnie 149kkm i autko jest super. Średnie spalanie ciut powyżej 5,0. Kilka pierdół robionych na gwarancji. Zero kasy na naprawy. Tylko przeglądy. Ale ma wady. Np. brak ksenonów. I fatalne ASO, a kilka testowałem.
Wcześniej była Skoda Oktawia 2 Combi 1,9TDI. Nią zrobiłem 120kkm. Także Skodę znam.
Na plus Skody.
- jakość serwisu,
- dodatki, najważniejszy ksenony,
- większy bagażnik, kolejny duży plus.
Na plus Kia
- cena zakupu,
- kosztu użytkowania (paliwo).
Diesel w Skodzie 1,9TDI i 1,6TDI odpada. 2,0TDI 140KM zniechęca mnie cena. Jeśli weźmie się pod uwagę wyższy koszt zakupu, zmianę rozrządu przy 120kkm. To silnik tez zwróci się po 150kkm w porównaniu do 1,8TSI.
Na plus benzyny jest cisza, a przy moich kilometrach to też ma znaczenie.
To co będzie w momencie sprzedaży nie biorę pod uwagę. Wychodzę z założenia, jak autko jest zadbane (w autku zawsze mam czysto, zazwyczaj jeżdżę sam, woskuje kilka razy w roku ręcznie itp.). Staram się serwisować w jednym ASO. Użytkuje głównie w trasie. Taki samochodzik sprzedaje się sam
Koszty użytkowania 1,4 i 1,8 poza kupnem benzyny będą bardzo zbliżone.
Nie poznasz kosztów TSI na 200k km bo nikt jeszcze tyle nie zrobił tymi silnikami.
Jeżeli wyliczyłeś że przy 120k km zwraca się diesel to bierz diesla.
Różnica pomiędzy 1,8TSI a 2,0TDI to ok.10k PLN.
Zarówno w TSI jak i TDI może się coś wydarzyć i tego nie przewidzisz.
Pamiętaj że rożnica w cenie benzyny i ropy maleje.
Jeśli jednak TSI to 1,8 bo przy 1,4 pozostanie niedosyt, choć mi osobiście wystarczają jego osiągi.
1.9 TDI i program na ~140 koni i masz ekonomie z depnieciem za rozsadna cene. silnik to spokojnie wytrzyma o ile program nie bedzie robiony u jakiegos kowala
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Jesteś pewien? Masz jakies konkretne ASO na myśli ?
W skodzie miałem zaraz na początku reflektor na gwarancji wymieniony. I na tym problemy się skończyły. Może stąd moja dobra opinia. Poza tym liczy się ogólne podejście i tu znowu ASO Skoda wypada lepiej niż ASO Kia.
PS. Autko było serwisowane w Koszalinie.
PS2. Za to salon obecnie wypadł poniżej przeciętnej. Autka do jazd testowych nie mam (o 1,8TSI to można pomarzyć). Rabat jaki zaoferowali to 6000 zł. Z tego ten w cenniku to już 5000 zł. I zostaje 1000 zł na autko za ok 80-90 tysięcy.
Niedawno byłem ze znajomym na jeździe próbnej. Jeździliśmy 1.9TDI ręczną skrzynią i 1.4TSI z DSG. 1,9 przy 3 osobach się męczył. Z 1.4 było jest odczuwalnie lepiej choć szału też nie było.
Zwróciłem też uwagę na dość haczącą skrzynię biegów /no i tylko 5 przełożeń/. Zdecydowanie lepsza była DSG, choć dopłata jest słona - 7.3 tys. zł.
Z kolei dynamika KIA Ceed 1.6 CRDI 115 KM była odczuwalnie lepsza od 1.9TDI w Skodzie.
Lancuch w silnikach TSI z tego co wiem nie jest z tych najtanszych , a wrecz przeciwnie wiec powinien wytrzymac duze przebiegi.
Cena 1.8 TSI to chyba to samo co 1.9 TDI ? Wiem pisales ze 1.9 TDI nie chcesz , jezeli jednak akceptujesz ceny tych silnikow a przewaza ekonomia to biez 1.9 TDI , jezeli chcesz jednak miec komfort i frajde z jazdy biez zecydowanie 1.8 TSI. Testowalem obydwa i takie jest moje zdanie , nie ma nawet porownania.
Napisz do SAP oni ci znajda gdzie jest auto do jazd testowych z 1.8 TSI - jezeli nie masz u najblizszego dealera.
Wydajac wiecej kasy na 2.0 TDI bedziesz mial wiecej frajdy niz w 1.9 TDI i kuture pracy tez wieksza ale ekonomi lepszej w stosunku do 1.8 TSI bym sie nie spodziewal.
Aha jeszcze cena ... upust 6 tys przy cenie auta 80 tys to chyba raczej smiech na sali ? czy nie ? moze Skoda sie dzis tak dobrze sprzedaje ze nie daja wiekszych upustow ?
Najlepiej sprawdz u wiekszej ilsoci dealerow i takze u naszych kacikowych .
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Lepsze ceny, które można dostać u niektórych dealerów nie zmieniają za bardzo proporcji - po rabacie diesel wciąż jest sporo droższy od benzyny.
Ja jednak przy planowanym przebiegu 200kkm w trzy lata myślałbym raczej o dizlu.
Owszem ale z wypowiedzi wnioskuje że autor tematu porównuje ceny katalogowe + drobne upusty jakie dają dilerzy z jego okolicy, być może jak się dowie ile go faktycznie może kosztować TDI to zmieni zdanie
Jesteś pewien? Masz jakies konkretne ASO na myśli ?
W skodzie miałem zaraz na początku reflektor na gwarancji wymieniony. I na tym problemy się skończyły. Może stąd moja dobra opinia. Poza tym liczy się ogólne podejście i tu znowu ASO Skoda wypada lepiej niż ASO Kia.
PS. Autko było serwisowane w Koszalinie.
PS2. Za to salon obecnie wypadł poniżej przeciętnej. Autka do jazd testowych nie mam (o 1,8TSI to można pomarzyć). Rabat jaki zaoferowali to 6000 zł. Z tego ten w cenniku to już 5000 zł. I zostaje 1000 zł na autko za ok 80-90 tysięcy.
Nie ma reguły co do ASO - chyba że w Koszalinie tak masz - poszukaj po moich postach. Koniec końców skończyło się dobrze (jak na dotąd, po ponad 2000 km i miesiącu czasu od odbioru - nie wypadł żaden "trup z szafy") - ale pierwsze wrażenie zrobili bardzo kiepskie.
Zobaczymy jak będzie dalej....
Na pewno 1.8 TSI będzie prostsze w serwisowaniu dla ASO - 1.4 TSi to dla nich jeszcze biała plama....
Mimo wszystko wez porownaj wielkosc sieci serwisowej Skody, ich wyposazenie warsztatow oraz wez pod uwage ile lat wiecej sa na rynku od serwisow Kia ktorych jest zdecydowanie mniej. W polaczeniu z 7 letnia gwarancja Kia i oczekiwaniami kleintow to raczej nieciekawie wyglada. W Skodzie znajdziesz lepszych i gorszych dealerow jednak zdecydowanie masz wiekszy wybor niz w Kia a ci gorsi sa jednak eliminowani.
Skoda podnosi co roku poprzeczke i niektore firmy traca licencje , nastepuje konsolidacja rynk. Wiec serwis takze jest jednym z czynnikow wyboru. Moze nie najwazniejszym ale jednak. Kia jednak napewno zwiekszy zaangazowanie na polskim rynku jednak na poprawe jakosci i ilosci serwisow przyjdzie jeszcze poczekac pare lat.
Ceed szczegolnie SW fajne auto , po FL odrobine zyskalo we wnetrzu jednak wnetrze to typowy kompakt ostatnich lat. Octavia oferuje jednak wiecej.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Przebieg mojego 1.8 TSI po 18 miesiacach to 50kkm.
Przeglad w ASO to 650 zl + paliwo.
Trasa (Mediolan - krakow - Mediolan) 2700 km to jakies 7.5 l/100km - jazda zgodnie ze znakami
miasto czyli w korku do 8.5l/100km
banan na twarzy gdy wyprzedasz - bezcenny (dla mnie rekompensuje czestsze wizyty na stacji)
NAPRAWDE WARTO
Owszem ale z wypowiedzi wnioskuje że autor tematu porównuje ceny katalogowe + drobne upusty jakie dają dilerzy z jego okolicy, być może jak się dowie ile go faktycznie może kosztować TDI to zmieni zdanie
Coś w tym może być, ale .... Zapewne jak dadzą upust na TDI to i bardzo podobny będzie na TSI.
1,6TDI i 1,9TDI zdecydowanie odpada, nie te osiągi.
Według tego co wyczytałem "odpowiednikiem" 2,0TDI 140KM jest 1,8TSI. Według moich wyliczeń diesel zwróci mi się w momencie jak będzie czas go sprzedawać.
I jest jeszcze coś zwanego "fan". Każdy podkreślał to da 1,8TSI. I jestem chyba w momencie kiedy to też ma znaczenie. Jak kupowałem poprzednie autko czyli Kia cee'd to najpierw złożyłem zamówienie, a dopiero później była jazda próbna. Ale to był czas gdzie każda złotówka miała znaczenie. A teraz kilka ewentualnych tysięcy na przestrzeni 3 lat moja kieszeń wytrzyma.
Wasze odpowiedzi dały mi do myślenia. Tak na wszelki wypadek przejadę się 2,0TDI. A później się zobaczy.
PS. Jakich upustów można się spodziewać poza tymi co są już w cenniku.
PS. ASO Kia to większości byłe Polmozbyty. Przynajmniej te do których ja trafiałem. A w niektórych to czas się zatrzymał.
osobiscie brałbym 1.8tsi bo lubie szybko jezdzić, masz auto o 10tys tansze kultura pracy silnika duzo lepsza, szybciej w zimie sie nagrzewa a po za tym za te 10tys roznicy ozesz sobie dobrze dozbroic autko. To jest moje zdanie i grzeje mnie to czy auto pali 8 czy 12l/100 :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sob 13 Lut, 10 20:43 ]
Zamieszczone przez powee99
Przebieg mojego 1.8 TSI po 18 miesiacach to 50kkm.
Przeglad w ASO to 650 zl + paliwo.
Trasa (Mediolan - krakow - Mediolan) 2700 km to jakies 7.5 l/100km - jazda zgodnie ze znakami
miasto czyli w korku do 8.5l/100km
banan na twarzy gdy wyprzedasz - bezcenny (dla mnie rekompensuje czestsze wizyty na stacji)
NAPRAWDE WARTO
a teraz mazy mi sie 3.6 TFSI z SUPERBa
kolego nie tfsi tylko fsi, niestety superb jest bez turbinki......
[ Dodano: Sob 13 Lut, 10 20:43 ]
a pali to w ch...... :!:
Komentarz