Koszty użytkowania 1,4TSI i 1,8TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #76
    dżizas jakie to nudne i zupełnie nie o kosztach użytkowania TSI :szeroki_usmiech
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • olus
      Ambiente
      • 2007
      • 137

      #77
      Zamieszczone przez Maicroft
      wyprzedzam na 6 biegu, tylko ze nie przy 80 ale przy 180
      ja od 160 :twisted:
      have no fear BMN is here :>

      www.seat-racing.pl

      Komentarz

      • Yarek
        Elegance
        • 2005
        • 992

        #78
        Zamieszczone przez winni77
        Yarek, może zdefiniujmy temperaturę rozgrzania, zanim dyskusja rozgorzeje? Mnie przy temp -3°-+5°C wskazówka temperatury "boryga" rusza się już po 2 km, ale pełne rozgrzanie następuje pewnie po 10km (i nie chodzi mi o to, że układ chłodniczy ma 90°C, bo to nie wiele znaczy).
        Zrobiłem test: auto stało około 8 godzin na zewnątrz, temp. -2*C. Po 2 kilometrach przejechanych po mieście, płynnie i bez korków, temperatura "boryga" doszła do 70*C, a po przejechaniu niecałych 4km osiągnęła 90*C. Sądzę, że po kolejnych 2-3km olej rozgrzał się do ~90*C - wnioskuję tak na podstawie doświadczeń z poprzednią turbobenzyną, w której miałem czujnik temp. oleju.
        . pzdr Jarek
        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

        Komentarz

        • dankat
          Classic
          • 2010
          • 33

          #79
          Zamieszczone przez loru
          no i czekamy z niecierpliwości co autor tematu wybrał
          Autor jeszcze wybiera.
          1,4TSI odpadł.
          Pozostał 1,8TSI, dla pewności przejadę się jeszcze 2,0TDI 140KM (w tym tygodniu nie mam czasu).
          Jak skonfigurowałem 1,8TSI to wyszło 96.480,00 zł i se usiadłem (tak fajnie się dodaje te opcje). Dostałem pierwszą odpowiedź od forumowych dilerów (rozsądna oferta, zdecydowanie lepsza niż to co zaproponowali w salonie w Koszalinie).

          Temat ma dziś wygląda następująco.
          Oktawia 1,8TSI z "bajerami" przeciwko wersja budżetowa Kia cee'd. Różnica wychodzi 25.000 tysięcy na korzyść Kia (kwota szacunkowa, różnica w cena autka i paliwa na przestrzeni 150.000 km).

          PS. Kia wersja budżetowa to w tym przypadku silnik 115KM diesel i na przykład brak ksenonów.

          Komentarz

          • voltar
            L&K
            • 2009
            • 1107
            • Octavia II (1Z3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #80
            No i niestety wnetrze ... czy przekonuje cie wnetrze Ceeda ? Z zewnatrz auto w wersji SW calkie fajnie wyglada ale w srodku bleee Zreszta to 2 calkiem rozne auta.
            Mozna powiedziec ze Ceed to typowy kompakt a Octavia to ... nietypowy i za to sie wiecej placi ...


            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #81
              Zamieszczone przez dankat
              Oktawia 1,8TSI z "bajerami" przeciwko wersja budżetowa Kia cee'd. Różnica wychodzi 25.000 tysięcy na korzyść Kia (kwota szacunkowa, różnica w cena autka i paliwa na przestrzeni 150.000 km).

              PS. Kia wersja budżetowa to w tym przypadku silnik 115KM diesel i na przykład brak ksenonów.
              przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem to porównanie cen :roll: Równie odbrze mozna skonfigurować budżetową Octavie :roll: nie wyjdzie w cenie Kijanki ale różnica nie bezie taka jak napisałeś :roll:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • markip
                Classic
                • 2009
                • 15

                #82
                Wyjdzie nie wiele drożej. A jeżeli koszt paliwa nie gra roli to 1.4TSI na pewno lepiej jedzie niż ceed.
                Marek

                Komentarz

                • dankat
                  Classic
                  • 2010
                  • 33

                  #83
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem to porównanie cen :roll: Równie odbrze mozna skonfigurować budżetową Octavie :roll: nie wyjdzie w cenie Kijanki ale różnica nie bezie taka jak napisałeś :roll:
                  Budżetowa (pokrętny tok mojego myślenia) Kia jest w najdroższej wersji. Budżetowa, ponieważ spełni swoją role taniej. To ta różnica 25.000 tysięcy. Jeśli Skoda to z lepszym silnikiem kilkoma dodatkami nie osiągalnymi w Kia. Muszę przyjąć jakieś kryteria wyboru. I padło tak, jeśli zmieniam markę (przesiadka z Kia na Skodę) to chcę więcej niż mam obecnie. Skoda zaspokoi moje zachcianki - fanaberie. Z tą różnicą iż trzeba wydać na nią 25.000 tysięcy więcej. I tak dochodzimy do sedna, czy chce, czy mnie stać na dodatkowe 25.000 tysięcy. Dusza by chciała, ale rozum podpowiada, spokojnie trzeba się zastanowić. Mam jeszcze czas na podjęcie decyzji, tak ze 5 tygodni.

                  PS. Nie wiem czy wytłumaczyłem zrozumiale. Starałem się.

                  PS. Obawiam się, ze jak w końcu przejadę się 1,8TSI rozum się wyłączy.

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #84
                    Zamieszczone przez dankat
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem to porównanie cen :roll: Równie odbrze mozna skonfigurować budżetową Octavie :roll: nie wyjdzie w cenie Kijanki ale różnica nie bezie taka jak napisałeś :roll:
                    Budżetowa (pokrętny tok mojego myślenia) Kia jest w najdroższej wersji. Budżetowa, ponieważ spełni swoją role taniej. To ta różnica 25.000 tysięcy. Jeśli Skoda to z lepszym silnikiem kilkoma dodatkami nie osiągalnymi w Kia. Muszę przyjąć jakieś kryteria wyboru. I padło tak, jeśli zmieniam markę (przesiadka z Kia na Skodę) to chcę więcej niż mam obecnie. Skoda zaspokoi moje zachcianki - fanaberie. Z tą różnicą iż trzeba wydać na nią 25.000 tysięcy więcej. I tak dochodzimy do sedna, czy chce, czy mnie stać na dodatkowe 25.000 tysięcy. Dusza by chciała, ale rozum podpowiada, spokojnie trzeba się zastanowić. Mam jeszcze czas na podjęcie decyzji, tak ze 5 tygodni.

                    PS. Nie wiem czy wytłumaczyłem zrozumiale. Starałem się.
                    pojąłem k

                    Zamieszczone przez dankat
                    PS. Obawiam się, ze jak w końcu przejadę się 1,8TSI rozum się wyłączy.
                    moze tak być :szeroki_usmiech
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • westwi78
                      RS
                      • 2008
                      • 2940

                      #85
                      Kurde gdzie te czasy jak człowiek jechał poldkiem na stacje , tankował za 20 i jeździł i jeździł, nie było komputerów, maxidotów ehhhh to były czasy

                      Komentarz

                      • markip
                        Classic
                        • 2009
                        • 15

                        #86
                        Mam pytanie a które auto jest według Ciebie po prostu lepsze? Czy ceedem jedzie się lepiej niż octa bez dodatków? Mi się wydaje ze octa jest dużo przyjemniejsza w prowadzeniu od ceeda, niezależnie od wersji wyposażenia.
                        Marek

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #87
                          Zamieszczone przez dankat
                          Na plus Skody.
                          - jakość serwisu,
                          - dodatki, najważniejszy ksenony,
                          - większy bagażnik, kolejny duży plus.

                          Na plus Kia
                          - cena zakupu,
                          - kosztu użytkowania (paliwo
                          myślę że dla octavi na + mniejsza utrata wartości i łatwiej odsprzedać w przeciwieństwie do Kia.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • fan
                            Elegance
                            • 2009
                            • 760

                            #88
                            Dlaczego odrzuciles 1.4tsi?jezdziles octavia z tym silnikiem?
                            Respect All,Fear No One!

                            Komentarz

                            • dankat
                              Classic
                              • 2010
                              • 33

                              #89
                              Zamieszczone przez voltar
                              No i niestety wnetrze ... czy przekonuje cie wnetrze Ceeda ? Z zewnatrz auto w wersji SW calkie fajnie wyglada ale w srodku bleee Zreszta to 2 calkiem rozne auta.
                              Mozna powiedziec ze Ceed to typowy kompakt a Octavia to ... nietypowy i za to sie wiecej placi ...
                              Właśnie cee'd sw przekraczam na liczniku 150kkm w 2 lata i 2 miesiące. Moje 4 litery sporo czasu spędziły w autku. Więc mogę coś powiedzieć. Z tym ze nie ma właściwej odpowiedzi. Podoba się, nie podoba. Wchodzimy w śliski temat - gusta i guściki. Jeden woli dziewczynki drugi jeszcze co innego i tyle na temat.

                              Mam pytanie a które auto jest według Ciebie po prostu lepsze? Czy ceedem jedzie się lepiej niż octa bez dodatków? Mi się wydaje ze octa jest dużo przyjemniejsza w prowadzeniu od ceeda, niezależnie od wersji wyposażenia.
                              Tak jak napisałem wyżej.

                              myślę że dla octavi na + mniejsza utrata wartości i łatwiej odsprzedać w przeciwieństwie do Kia.
                              A Kia ma 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów. To tak na przekór. Myślę, iż każdy zadbany samochód od pierwszego właściciela, serwisowany (taki jak mój) zawsze szybko znajdzie nabywce.

                              Dlaczego odrzuciles 1.4tsi?jezdziles octavia z tym silnikiem?
                              Muszę zawęzić pole wyboru. Jeśli tego nie zrobię to nigdy nie zdecyduje się na konkretny model. W chwili obecnej poruszam się troszkę po omacku (nie przejechałem się jeszcze 1,8TSI, ani 1,4TSI). "Osiołkowi w żłobie dano" I w tym jest problem przy wyborze autka. Generalnie pole manewru zawęża kasa. Wybieram autko z segmentu C. Musi być kombi. Duży bagażnik. I tak drogą selekcji na placu boju została Kia i Skoda. Miał być diesel, ale z braku (to się jeszcze może zmienić po przejażdżce 2,0TDI) zadowalającego mnie silnika pojawił się pomysł na TSI.

                              PS. Zakładam iż większość przy zakupie nowego autka przechodzi podobne rozterki.

                              Komentarz

                              • mg1976
                                Drive
                                • 2007
                                • 74

                                #90
                                Zamieszczone przez wojtasos
                                obecnie użytkuję już drugie 2.0 TDI BKD w Skodzie. Nic złego o nim powiedzieć nie mogę.
                                Los zrządził, że użytkowałem BKD przez 1,5 roku i niewiele dobrego mogę o tym czasie powiedzieć, ale to tak na marginesie - taki trafiłem egzemplarz, który wolał stać w serwisie niż jeździć.

                                Zamieszczone przez wojtasos
                                Wg mnie każdy kto powie, że różnica na korzyść diesla to tylko 1l-1,5l jest w błędzie.
                                Ale właśnie dokładnie tak jest - BZB ma o ~1,5l większy apetyt (i w mieście, i w trasie), a stylu jazdy nie zmieniłem w ogóle.

                                Zamieszczone przez wojtasos
                                Teraz czas na ten dziwny przesąd, że diesle są głośne.
                                To jest przesąd ? Dla mnie jest to faktem i nie widzę żadnego powodu, żeby mu przeczyć.

                                Zamieszczone przez wojtasos
                                Benzynkę zawsze trzeba wyżej kręcić, a tutaj już mamy wyraźny dźwięk silnika.
                                Nie trzeba - takie zdanie dowodzi wyłącznie tego, co zresztą kolega sam napisał niżej, czyli że w TSI nigdy nawet nie siedział. A można naprawdę dynamicznie poruszać się TSI nie przekraczając 4-4,5 krpm, a takie prędkości obrotowe nie wiążą się z żadnym zauważalnym hałasem.

                                Zamieszczone przez wojtasos
                                Jedyna różnica jeśli chodzi o koszty użytkowania pomiędzy takimi autami to różnica spalania. W trasie jest to miażdżąca przewaga TDI.
                                "Miażdżąca" to ponad wszelką wątpliwość nie najlepsze określenie, ale o tym to już na zupełnie innym wątku.

                                Zamieszczone przez wojtasos
                                Zdecydwanie polecam Skodę.
                                I tu się z moim szanownym kolegą po raz pierwszy zgadzam. I to w 100% :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • Yarek
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 992

                                  #91
                                  Zamieszczone przez wojtasos
                                  Wg mnie każdy kto powie, że różnica na korzyść diesla to tylko 1l-1,5l jest w błędzie.
                                  A według mnie to co napisałeś, wynika z tego, że masz zerowe doświadczenie z silnikami TSI. Zresztą sam piszesz, że ostatnia benzyna jaką miałeś, to stare dobre 1.8T, które było dużo bardziej paliwożerne od 1.8TSI, ba - bardziej nawet od 2.0TSI.

                                  Zamieszczone przez wojtasos
                                  Jedyna różnica jeśli chodzi o koszty użytkowania pomiędzy takimi autami to różnica spalania. W trasie jest to miażdżąca przewaga TDI.
                                  "miażdżąca" jest tylko wtedy, kiedy ciśniesz TSI do oporu. Ale wtedy też różnica w osiągach jest "miażdżąca"
                                  . pzdr Jarek
                                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #92
                                    Zamieszczone przez dankat
                                    Duży bagażnik
                                    dawno nie zagladałem na strony vw ale w golfie tez jest niezły kufer ,nie wiem tylko ile kosztuje porównywalny golf w stosunku do skody . sądzę że golf jest lepiej wykonanym , wyciszonym autem .
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • aldam
                                      L&K
                                      • 2006
                                      • 1036

                                      #93
                                      Ja napiszę autorowi tyle.
                                      Albo BKD albo CDAA. Inne opcje bym odpuścił.
                                      Audi A4 1.8TFSI

                                      Komentarz

                                      • skaypik
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 51

                                        #94
                                        To i ja dodam coś od siebie 8)
                                        Nie bijcie ,że nie do końca na temat ops: ale pojawiło się porównanie do Kia Ceed,
                                        Kiedy byłem na etapie kupna auta,po objazdówce po salonach -jazdach próbnych ,na placu boju pozostał Octavia i Ceed ,przeważyło większe zaufanie do marki, a szale całkowicie przechyliło to jak się dowiedziałem,że 1/4 wszystkich jeżdzących Ceed po Polsce ma problemy z łuszczącym się lakierem bezbarwnym,kiepskiej jakości serwis ,drogie części. A co do ceny moja 1.4 Mint 57tyś. Kia- 1.4 109KM wersja następna po podstawowej(codziło o to żeby była klima) 55tyś bez ESP.-czyli cena bez mała ta sama. :shock:
                                        Mam Octavie jestem zadowolony :twisted: Dzisiaj postąpił bym tak samo.
                                        Pozdro dla wszystkich

                                        Komentarz

                                        • dankat
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 33

                                          #95
                                          Zamieszczone przez skaypik
                                          To i ja dodam coś od siebie 8)
                                          a szale całkowicie przechyliło to jak się dowiedziałem,że 1/4 wszystkich jeżdzących Ceed po Polsce ma problemy z łuszczącym się lakierem bezbarwnym,kiepskiej jakości serwis ,drogie części.
                                          Nie wiem skąd ta liczba 1/4, to w tym przypadku kilka tysięcy. W Polsce było około 40 sztuk i jeszcze 20 z europy. Kiepskiej jakości serwis, tu się zgadzam. Opinia na podstawie 150kkm. Drogie części, tez fałszywa opinia. Powiedział bym średni przedział.

                                          Komentarz

                                          • lepicky
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 115
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez dankat
                                            skaypik napisał/a:
                                            To i ja dodam coś od siebie
                                            a szale całkowicie przechyliło to jak się dowiedziałem,że 1/4 wszystkich jeżdzących Ceed po Polsce ma problemy z łuszczącym się lakierem bezbarwnym,kiepskiej jakości serwis ,drogie części.


                                            Nie wiem skąd ta liczba 1/4, to w tym przypadku kilka tysięcy. W Polsce było około 40 sztuk i jeszcze 20 z europy. Kiepskiej jakości serwis, tu się zgadzam. Opinia na podstawie 150kkm. Drogie części, tez fałszywa opinia. Powiedział bym średni przedział.
                                            Fakt. Na początku produkcji tego modelu był z tym problem. W nowych egzemplażach już podobno tego nie ma (tzn. to się okaże :diabelski_usmiech ). Wiem bo sam chciałem kupić CEED`a i sporo się tym interesowałem ale na szczęście przez przypadek wszedłem do salonu Skody i się w momencie wszystkie moje plany zmieniły-dzięki Bogu.
                                            *************

                                            Tłumaczenia, kursy językowe i korepetycje j. angielski.

                                            Rabat dla OCP

                                            www.primusal.pl

                                            [email protected]

                                            *************

                                            Komentarz

                                            • aldam
                                              L&K
                                              • 2006
                                              • 1036

                                              #97
                                              dajcie już spokuj z tym spalaniem, autor pytał również, a może przede wszystkim o inne koszty.
                                              Jeżeli na placu boju pozostaje CDAA i BKD, to w przypadku BKD do 150kkm napewno wymiana rozrządu (1kzł poza aso) i może się zdarzyć , że turbawka nie wytrzyma (stylu jazdy).

                                              CDAA?
                                              Audi A4 1.8TFSI

                                              Komentarz

                                              • voltar
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1107
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #98
                                                OK takim razie pozostale koszty 1.8 TSI to sa koszty ubezpieczenia auta.
                                                Innych puki co nie mam. Silnik jest sprawny, nic sie z nim nie dzieje, nie potrzeba dolewac oleju, innych kosztow po prostu nie ma.


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz

                                                • aldam
                                                  L&K
                                                  • 2006
                                                  • 1036

                                                  #99
                                                  voltar, ile nalatane?
                                                  Audi A4 1.8TFSI

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Ale nikt z Was nie przejechal wiecej jak 100kkm tym 1.8TSI, a wszyscy juz z gory mowia ze nic sie nie wysypie :idea: Ja zrobilem BKD ponad 100kkm i tez nic sie nie wysypalo, a inni 50 nie moga zrobic, wiec jaki to wyznacznik :roll: W przypadku BKD jest duzo wiecej potwierdzonych opinii, a przy 1.8TSI nie ma zadnych
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...