dżizas jakie to nudne i zupełnie nie o kosztach użytkowania TSI :szeroki_usmiech
Koszty użytkowania 1,4TSI i 1,8TSI
Zwiń
X
-
Zrobiłem test: auto stało około 8 godzin na zewnątrz, temp. -2*C. Po 2 kilometrach przejechanych po mieście, płynnie i bez korków, temperatura "boryga" doszła do 70*C, a po przejechaniu niecałych 4km osiągnęła 90*C. Sądzę, że po kolejnych 2-3km olej rozgrzał się do ~90*C - wnioskuję tak na podstawie doświadczeń z poprzednią turbobenzyną, w której miałem czujnik temp. oleju.Zamieszczone przez winni77Yarek, może zdefiniujmy temperaturę rozgrzania, zanim dyskusja rozgorzeje?
Mnie przy temp -3°-+5°C wskazówka temperatury "boryga" rusza się już po 2 km, ale pełne rozgrzanie następuje pewnie po 10km (i nie chodzi mi o to, że układ chłodniczy ma 90°C, bo to nie wiele znaczy).. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Autor jeszcze wybiera.Zamieszczone przez loruno i czekamy z niecierpliwości co autor tematu wybrał
1,4TSI odpadł.
Pozostał 1,8TSI, dla pewności przejadę się jeszcze 2,0TDI 140KM (w tym tygodniu nie mam czasu).
Jak skonfigurowałem 1,8TSI to wyszło 96.480,00 zł i se usiadłem (tak fajnie się dodaje te opcje). Dostałem pierwszą odpowiedź od forumowych dilerów (rozsądna oferta, zdecydowanie lepsza niż to co zaproponowali w salonie w Koszalinie).
Temat ma dziś wygląda następująco.
Oktawia 1,8TSI z "bajerami" przeciwko wersja budżetowa Kia cee'd. Różnica wychodzi 25.000 tysięcy na korzyść Kia (kwota szacunkowa, różnica w cena autka i paliwa na przestrzeni 150.000 km).
PS. Kia wersja budżetowa to w tym przypadku silnik 115KM diesel i na przykład brak ksenonów.
Komentarz
-
-
przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem to porównanie cen :roll: Równie odbrze mozna skonfigurować budżetową Octavie :roll: nie wyjdzie w cenie Kijanki ale różnica nie bezie taka jak napisałeś :roll:Zamieszczone przez dankatOktawia 1,8TSI z "bajerami" przeciwko wersja budżetowa Kia cee'd. Różnica wychodzi 25.000 tysięcy na korzyść Kia (kwota szacunkowa, różnica w cena autka i paliwa na przestrzeni 150.000 km).
PS. Kia wersja budżetowa to w tym przypadku silnik 115KM diesel i na przykład brak ksenonów.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Budżetowa (pokrętny tok mojego myślenia) Kia jest w najdroższej wersji. Budżetowa, ponieważ spełni swoją role taniej. To ta różnica 25.000 tysięcy. Jeśli Skoda to z lepszym silnikiem kilkoma dodatkami nie osiągalnymi w Kia. Muszę przyjąć jakieś kryteria wyboru. I padło tak, jeśli zmieniam markę (przesiadka z Kia na Skodę) to chcę więcej niż mam obecnie. Skoda zaspokoi moje zachcianki - fanaberie. Z tą różnicą iż trzeba wydać na nią 25.000 tysięcy więcej. I tak dochodzimy do sedna, czy chce, czy mnie stać na dodatkowe 25.000 tysięcy. Dusza by chciała, ale rozum podpowiada, spokojnie trzeba się zastanowić. Mam jeszcze czas na podjęcie decyzji, tak ze 5 tygodni.Zamieszczone przez MisiekWAWprzyznam szczerze, że nie do końca rozumiem to porównanie cen :roll: Równie odbrze mozna skonfigurować budżetową Octavie :roll: nie wyjdzie w cenie Kijanki ale różnica nie bezie taka jak napisałeś :roll:
PS. Nie wiem czy wytłumaczyłem zrozumiale. Starałem się.
PS. Obawiam się, ze jak w końcu przejadę się 1,8TSI rozum się wyłączy.
Komentarz
-
-
pojąłemZamieszczone przez dankatBudżetowa (pokrętny tok mojego myślenia) Kia jest w najdroższej wersji. Budżetowa, ponieważ spełni swoją role taniej. To ta różnica 25.000 tysięcy. Jeśli Skoda to z lepszym silnikiem kilkoma dodatkami nie osiągalnymi w Kia. Muszę przyjąć jakieś kryteria wyboru. I padło tak, jeśli zmieniam markę (przesiadka z Kia na Skodę) to chcę więcej niż mam obecnie. Skoda zaspokoi moje zachcianki - fanaberie. Z tą różnicą iż trzeba wydać na nią 25.000 tysięcy więcej. I tak dochodzimy do sedna, czy chce, czy mnie stać na dodatkowe 25.000 tysięcy. Dusza by chciała, ale rozum podpowiada, spokojnie trzeba się zastanowić. Mam jeszcze czas na podjęcie decyzji, tak ze 5 tygodni.Zamieszczone przez MisiekWAWprzyznam szczerze, że nie do końca rozumiem to porównanie cen :roll: Równie odbrze mozna skonfigurować budżetową Octavie :roll: nie wyjdzie w cenie Kijanki ale różnica nie bezie taka jak napisałeś :roll:
PS. Nie wiem czy wytłumaczyłem zrozumiale. Starałem się.
k
moze tak być :szeroki_usmiechZamieszczone przez dankatPS. Obawiam się, ze jak w końcu przejadę się 1,8TSI rozum się wyłączy.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
myślę że dla octavi na + mniejsza utrata wartości i łatwiej odsprzedać w przeciwieństwie do Kia.Zamieszczone przez dankatNa plus Skody.
- jakość serwisu,
- dodatki, najważniejszy ksenony,
- większy bagażnik, kolejny duży plus.
Na plus Kia
- cena zakupu,
- kosztu użytkowania (paliwo[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Właśnie cee'd sw przekraczam na liczniku 150kkm w 2 lata i 2 miesiące. Moje 4 litery sporo czasu spędziły w autku. Więc mogę coś powiedzieć. Z tym ze nie ma właściwej odpowiedzi. Podoba się, nie podoba. Wchodzimy w śliski temat - gusta i guściki. Jeden woli dziewczynki drugi jeszcze co innego i tyle na temat.Zamieszczone przez voltarNo i niestety wnetrze ... czy przekonuje cie wnetrze Ceeda ? Z zewnatrz auto w wersji SW calkie fajnie wyglada ale w srodku bleee
Zreszta to 2 calkiem rozne auta.
Mozna powiedziec ze Ceed to typowy kompakt a Octavia to ... nietypowy
i za to sie wiecej placi ...
Tak jak napisałem wyżej.Mam pytanie a które auto jest według Ciebie po prostu lepsze? Czy ceedem jedzie się lepiej niż octa bez dodatków? Mi się wydaje ze octa jest dużo przyjemniejsza w prowadzeniu od ceeda, niezależnie od wersji wyposażenia.
A Kia ma 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów. To tak na przekór. Myślę, iż każdy zadbany samochód od pierwszego właściciela, serwisowany (taki jak mój) zawsze szybko znajdzie nabywce.myślę że dla octavi na + mniejsza utrata wartości i łatwiej odsprzedać w przeciwieństwie do Kia.
Muszę zawęzić pole wyboru. Jeśli tego nie zrobię to nigdy nie zdecyduje się na konkretny model. W chwili obecnej poruszam się troszkę po omacku (nie przejechałem się jeszcze 1,8TSI, ani 1,4TSI). "Osiołkowi w żłobie dano" I w tym jest problem przy wyborze autka. Generalnie pole manewru zawęża kasa. Wybieram autko z segmentu C. Musi być kombi. Duży bagażnik. I tak drogą selekcji na placu boju została Kia i Skoda. Miał być diesel, ale z braku (to się jeszcze może zmienić po przejażdżce 2,0TDI) zadowalającego mnie silnika pojawił się pomysł na TSI.Dlaczego odrzuciles 1.4tsi?jezdziles octavia z tym silnikiem?
PS. Zakładam iż większość przy zakupie nowego autka przechodzi podobne rozterki.
Komentarz
-
-
Los zrządził, że użytkowałem BKD przez 1,5 roku i niewiele dobrego mogę o tym czasie powiedzieć, ale to tak na marginesie - taki trafiłem egzemplarz, który wolał stać w serwisie niż jeździć.Zamieszczone przez wojtasosobecnie użytkuję już drugie 2.0 TDI BKD w Skodzie. Nic złego o nim powiedzieć nie mogę.
Ale właśnie dokładnie tak jest - BZB ma o ~1,5l większy apetyt (i w mieście, i w trasie), a stylu jazdy nie zmieniłem w ogóle.Zamieszczone przez wojtasosWg mnie każdy kto powie, że różnica na korzyść diesla to tylko 1l-1,5l jest w błędzie.
To jest przesąd ? Dla mnie jest to faktem i nie widzę żadnego powodu, żeby mu przeczyć.Zamieszczone przez wojtasosTeraz czas na ten dziwny przesąd, że diesle są głośne.
Nie trzeba - takie zdanie dowodzi wyłącznie tego, co zresztą kolega sam napisał niżej, czyli że w TSI nigdy nawet nie siedział. A można naprawdę dynamicznie poruszać się TSI nie przekraczając 4-4,5 krpm, a takie prędkości obrotowe nie wiążą się z żadnym zauważalnym hałasem.Zamieszczone przez wojtasosBenzynkę zawsze trzeba wyżej kręcić, a tutaj już mamy wyraźny dźwięk silnika.
"Miażdżąca" to ponad wszelką wątpliwość nie najlepsze określenie, ale o tym to już na zupełnie innym wątku.Zamieszczone przez wojtasosJedyna różnica jeśli chodzi o koszty użytkowania pomiędzy takimi autami to różnica spalania. W trasie jest to miażdżąca przewaga TDI.
I tu się z moim szanownym kolegą po raz pierwszy zgadzam. I to w 100% :szeroki_usmiechZamieszczone przez wojtasosZdecydwanie polecam Skodę.
Komentarz
-
-
A według mnie to co napisałeś, wynika z tego, że masz zerowe doświadczenie z silnikami TSI. Zresztą sam piszesz, że ostatnia benzyna jaką miałeś, to stare dobre 1.8T, które było dużo bardziej paliwożerne od 1.8TSI, ba - bardziej nawet od 2.0TSI.Zamieszczone przez wojtasosWg mnie każdy kto powie, że różnica na korzyść diesla to tylko 1l-1,5l jest w błędzie.
"miażdżąca" jest tylko wtedy, kiedy ciśniesz TSI do oporu. Ale wtedy też różnica w osiągach jest "miażdżąca"Zamieszczone przez wojtasosJedyna różnica jeśli chodzi o koszty użytkowania pomiędzy takimi autami to różnica spalania. W trasie jest to miażdżąca przewaga TDI.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
dawno nie zagladałem na strony vw ale w golfie tez jest niezły kufer ,nie wiem tylko ile kosztuje porównywalny golf w stosunku do skody . sądzę że golf jest lepiej wykonanym , wyciszonym autem .Zamieszczone przez dankatDuży bagażnikO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
To i ja dodam coś od siebie 8)
Nie bijcie ,że nie do końca na temat
ops: ale pojawiło się porównanie do Kia Ceed,
Kiedy byłem na etapie kupna auta,po objazdówce po salonach -jazdach próbnych ,na placu boju pozostał Octavia i Ceed ,przeważyło większe zaufanie do marki, a szale całkowicie przechyliło to jak się dowiedziałem,że 1/4 wszystkich jeżdzących Ceed po Polsce ma problemy z łuszczącym się lakierem bezbarwnym,kiepskiej jakości serwis ,drogie części. A co do ceny moja 1.4 Mint 57tyś. Kia- 1.4 109KM wersja następna po podstawowej(codziło o to żeby była klima) 55tyś bez ESP.-czyli cena bez mała ta sama. :shock:
Mam Octavie jestem zadowolony :twisted: Dzisiaj postąpił bym tak samo.
Pozdro dla wszystkich
Komentarz
-
-
Nie wiem skąd ta liczba 1/4, to w tym przypadku kilka tysięcy. W Polsce było około 40 sztuk i jeszcze 20 z europy. Kiepskiej jakości serwis, tu się zgadzam. Opinia na podstawie 150kkm. Drogie części, tez fałszywa opinia. Powiedział bym średni przedział.Zamieszczone przez skaypikTo i ja dodam coś od siebie 8)
a szale całkowicie przechyliło to jak się dowiedziałem,że 1/4 wszystkich jeżdzących Ceed po Polsce ma problemy z łuszczącym się lakierem bezbarwnym,kiepskiej jakości serwis ,drogie części.
Komentarz
-
-
Fakt. Na początku produkcji tego modelu był z tym problem. W nowych egzemplażach już podobno tego nie ma (tzn. to się okaże :diabelski_usmiech ). Wiem bo sam chciałem kupić CEED`a i sporo się tym interesowałem ale na szczęście przez przypadek wszedłem do salonu Skody i się w momencie wszystkie moje plany zmieniły-dzięki Bogu.Zamieszczone przez dankatskaypik napisał/a:
To i ja dodam coś od siebie
a szale całkowicie przechyliło to jak się dowiedziałem,że 1/4 wszystkich jeżdzących Ceed po Polsce ma problemy z łuszczącym się lakierem bezbarwnym,kiepskiej jakości serwis ,drogie części.
Nie wiem skąd ta liczba 1/4, to w tym przypadku kilka tysięcy. W Polsce było około 40 sztuk i jeszcze 20 z europy. Kiepskiej jakości serwis, tu się zgadzam. Opinia na podstawie 150kkm. Drogie części, tez fałszywa opinia. Powiedział bym średni przedział.*************
Tłumaczenia, kursy językowe i korepetycje j. angielski.
Rabat dla OCP
www.primusal.pl
[email protected]
*************
Komentarz
-
-
dajcie już spokuj z tym spalaniem, autor pytał również, a może przede wszystkim o inne koszty.
Jeżeli na placu boju pozostaje CDAA i BKD, to w przypadku BKD do 150kkm napewno wymiana rozrządu (1kzł poza aso) i może się zdarzyć , że turbawka nie wytrzyma (stylu jazdy).
CDAA?Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
Ale nikt z Was nie przejechal wiecej jak 100kkm tym 1.8TSI, a wszyscy juz z gory mowia ze nic sie nie wysypie :idea: Ja zrobilem BKD ponad 100kkm i tez nic sie nie wysypalo, a inni 50 nie moga zrobic, wiec jaki to wyznacznik :roll: W przypadku BKD jest duzo wiecej potwierdzonych opinii, a przy 1.8TSI nie ma zadnych
Komentarz
-

Komentarz