no to gdzie foty z listwami ? nie mogę się doczekać :P
O II FL kombi 1.8 TSI - opinia użytkownika :)
Zwiń
X
-
O II FL kombi 1.8 TSI - opinia użytkownika
Ponieważ nie ma na forum zbyt dużo o 1.8 TSI postanowiłem napisać kilka słów odnośnie moich spostrzeżeń z użytkowania takiej Octavii. Samochód odebrałem w listopadzie i jest to dokładnie Octavia Kombi II FL 1.8 TSI Ambiente. Wszelkie porównania będą odwoływały się do mojego poprzedniego samochodu jakim była Toyota Avensis II z 2005 r 2.0 D4D (116 KM) kombi. Wiem, że są to samochody z innej półki ale lepsze takie porównanie niż żadne
Są to moje odczucia, wcześniej ani nie miałem ani nawet nie prowadziłem żadnej Skody.
Jestem zadowolony z wyboru jakiego dokonałem. Decydując się na Octavię chciałem 1.4 TSI ale czas oczekiwania miał wynosić 3 miesiące więc wziąłem 1.8 TSI. 1.9 i 1.6 TDI byłyby zapewne za słabe a 2.0 TDI kosztował 10 000 zł więcej co przy moich przebiegach się nie opłacało.
Z plusów mogę wymienić niższy hałas w porównaniu do diesla. Autko sympatycznie przyspiesza chociaż nie ukrywam, ze podziewałem się czegoś więcej. Nie czuć, że ma tylko 7.9s do 100 km/h. W Toyocie mocniej wciskało w fotel ale mogło być to spowodowane większą turbo dziurą, tu auto przyspiesza od samego dołu. Niektórzy piszą, że po wciśnięciu gazu maluje im się „banan” na twarzy, u mnie go nie ma, po prostu jest dobrze.
Spalanie w mało zatłoczonym mieście, gdy nie było jeszcze minusowych temperatur to jakieś 10,5-11l. Przy niższych temp. spalanie wzrasta do 11,5-12l. Na trasie jeżdżąc do 140 km/h jest rzędu 8-8,5l powyżej tej prędkości połykał ok. 10l. Stojąc w mega korkach to 13-14 litrów ale wtedy powinno się chyba liczyć motogodziny a nie spalanie na 100.
Skrzynia biegów jest OK. chociaż bez rewelacji, w moim odczuciu ta w poprzednim aucie była bardziej precyzyjna. Przez warunki pogodowe, wykopując się ze śniegu miałem okazję już 3 razy poczuć smród palonego sprzęgła z czego wnioskuję, że jest ono dość słabe. Takiej sytuacji nigdy wcześniej nie miałem w innym samochodzie.
Na pewno jest to twardsze auto niż Avensis II co nie oznacza, że bardzo twarde. W środku wszystko pod ręką i czym jestem zachwycony - nic nie skrzypi, z czym był dramat w Avensisie II – tam „środkowy kredens” skrzypiał mi na każdej nierówności doprowadzając mnie do szału. Toyota była większa w środku i miała też większy bagażnik. Nie wiem czy ilość litrów jest tam większa ale jest szerszy otwór załadunkowy co mi bardziej odpowiadało – łatwiej np. włożyć wózek dziecięcy.
Siedzenia są wygodne ale tylko te przednie, z tyłu jest wg mnie za twardo.
W porównaniu do Avensisa II autko jest bardziej zwrotne, ma mniejszy promień skrętu ale co mi się mniej podoba to bardziej czuć w nim prędkość. W Toyocie czuć było masę i gabaryty samochodu więc przy prędkościach powyżej 140 km/h czułem się bezpieczniej.
Radio Swing + 8 głośników gra nieźle, chociaż gorzej niż to w Avensisie II a tam jest 6 głośników.
Nie podoba mi się sposób podnoszenia wycieraczek, niby bzdet ale żeby to zrobić trzeba ustawić wycieraczki w pozycji pionowej. Za to ustawianie dysz spryskiwaczy przednich jest w końcu jak należy bez potrzeby gmerania igłą.
Uważam, że Octavia jest fajnym autem ale jest za droga jak na swoją klasę, za podobne pieniądze mogłem mieć Mondeno, którego nie wziąłem tylko z powodu gabarytów bo aż takie duże auto mi nie potrzebne a miałbym też problem z miejscem do parkowania.
Gdybym miał wybierać jeszcze raz to wyboru bym nie zmienił
-
-
Zamieszczone przez granacikPrzez warunki pogodowe, wykopując się ze śniegu miałem okazję już 3 razy poczuć smród palonego sprzęgła z czego wnioskuję, że jest ono dość słabe. Takiej sytuacji nigdy wcześniej nie miałem w innym samochodzie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez granacikNie podoba mi się sposób podnoszenia wycieraczek, niby bzdet ale żeby to zrobić trzeba ustawić wycieraczki w pozycji pionowej.
Zamieszczone przez granacikza podobne pieniądze mogłem mieć Mondeno
Komentarz
-
-
Odnośnie wycieraczek. Jak przekręcisz kluczyk w pozycję "0" - do wyjęcia - pociągnij wajchą od wycieraczek w dół (jak na pojedyńczy ruch). Wycieraczki podjadą do pozycji pionowej i tak zostaną. Wrócą jak włożysz kluczyk i zrobisz podobnie, albo jak będziesz jechał z V > 20km/h.
Jeśli chodzi o sprzęgło - ja mam 1.4TSI i też już kilka razy poczułem jak śmierdzi przy próbie wyjechania z kopnego śniegu czy walki na parkingu.
Nieziemsko wkurza mnie tylnia wycieraczka - która włącza się po włączeniu przednich i wrzuceniu wstecznego. Nie nadaje się to do naszego klimatu i ujemnych temperatur.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez granacikmarbab, dzięki. Zaobserwowałem już, że po wyłączeniu ESP łatwiej jest wyjechać z kopnego śniegu ale nie myślałem, że ten smród ma związek właśnie z włączonym ESP w takich sytuacjach.
ESP w takiej sytuacji jak opisujecie i tak nie zadziala niezaleznie od przelacznika !
Komentarz
-
-
Ja też jeździłem trochę avensisem D4D 116 koni, ale moim zdaniem 1,8 TSI jest szybszy o miliony lat świetlnych. Tym avensisem strach było cokolwiek wyprzedzic na trasie. Nadawał się na autostrady gdzie spokojnie mozna się było rozpędzić na swoim pasie i lecieć te 130. Powyżej tej prędkości silnik przekraczał 3 tys obrotów i wył okropnie. Niezaprzeczalną jego zaletą było za to spalanie, średnio 6,5l.
1,8TSI pali mi podobnie i w trasie i w mieście. W trasie 7,5 - 8,5, miasto 8,5 - 9,5, ale jak sie uprę to zejdę w trasie do 5,5l a w mieście do 8.
W TSI jeśli przyśpieszasz od niskich obrotów, możesz nie poczuć kopa w plecy, bo on bardzo płynnie rozwija moc, osiągając maksimum między 4 a 6 tys obrotów. Spróbuj np. rozpędzić się na dwójce do 40km/h, przez chwilę jedź płynnie a następnie wciśnij pedał w podłogę, wtedy poczujesz że to auto wciska w fotel W dieslu czujesz wgniatanie, bo masz sytuację, gdy do 2000 obrotów nic się nie dzieje i nagle auto łapie 100% swoich możliwości.
Co do trwałości TSI, moja skodzina ma prawie 90 tysięcy przebiegu po 2ch latach. Średnio co 10 tys km muszę dolać 0,5 l oleju i to wszystko. Silnik działa jak trzeba. Ostatnio popsuły się czujniki parkowania, ale to dzięki kolesiowi który nie wychamował za mną na światłach :xseat exeo 2.0 TDI CR
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariussJa też jeździłem trochę avensisem D4D 116 koni, ale moim zdaniem 1,8 TSI jest szybszy o miliony lat świetlnych.
Zamieszczone przez carfanCzy te silniki mogą jeździć na pb 95 czy tylko na pb 98?
było o tym sporo gadki ostatnio :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz