Octavia II 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tedi33
    Classic
    • 2006
    • 8

    #26
    drodzy koledzy czytam te wasze teorie i musze powiedzieć że mam bardzo mieszne uczucia, bo kupiłem O2 COMBI 4x4 1,9 TDI 105 km i jednoznacznie mówię że jest to wolna bryka. a teraz rozwine - tak się złożyło że 2 tygodnie po odebraniu z salony swojego 4x4 dostałem służbowe O2 SEDAN z identycznym silnikiem i od tej pory ściska mnie w żołądku bo Sedan jest owiele barsdziej dynamiczny i szybszy narazie Sedanem leciałem 200km/h (i wcale go specjalnie nie cisnołem) azto swoim 4x4 po wyciśnięciu max poleciała 182 km/h w dodatku w sedanie jak przekroczę 2,5 tyś obrotów i włączy się turbinka to obroty momentalnie rosną w przeciwieństwie do 4x4 bo w Combiku mam wrażenie ze zapomnieli zamontować turbiny - wcale nie czyje się żeby coś doładowało mi mocą .

    to tyle na początek
    chętnie poznam kogoś z klubu co ma O2 4x4

    pozdrawiam

    tedi33
    pozdrowienia
    tedi33

    OCTAVIA II COMBI ADVENTURE 4x4 + BOX<-- tym jeździ moja Żonka, a ja tylko czasem
    i
    OCTAVIA II AMBIENTE z identycznym silnikiem <-- a tym ja

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      no to trzeba sie bylo zastanawiac przed zakupem.
      a teraz co... czas na mody! :diabelski_usmiech
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • tedi33
        Classic
        • 2006
        • 8

        #28
        bardzo śmieszne :lol:
        pozdrowienia
        tedi33

        OCTAVIA II COMBI ADVENTURE 4x4 + BOX<-- tym jeździ moja Żonka, a ja tylko czasem
        i
        OCTAVIA II AMBIENTE z identycznym silnikiem <-- a tym ja

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          tedi33, Smieszne nie smieszne, stara Octa I w wersji 4x4 nie jezdzila az tak tragicznie, dlatego zastanawiam sie czy z Twoja 4x4 wszystko jest dobrze. Juz slyszalem o przypadkach kiedy podczas montazu alarmu odpinano przewod do przeplywomierza i auto przez kilka kkm smigalo jak zwykly diesel :evil:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Garret
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1196
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #30
            Octavia II 4x4

            tedi33 napisał:
            "drodzy koledzy czytam te wasze teorie i musze powiedzieć że mam bardzo mieszne uczucia, bo kupiłem O2 COMBI 4x4 1,9 TDI 105 km i jednoznacznie mówię że jest to wolna bryka..."

            Już katalogowe dane pokazują, iż różnice w osiągach między 1.9TDI sedan (192km/h&11,8s 0-100) a 1.9TDI Combi 4x4 (181km/h&12,9s) są spore. Wynika to po pierwsze z większej masy 4-łapa kombi (ponad 100kg) a po drugie myślę z większych oporów/strat ruchu. Co prawda tył się załącza tylko w wypadku uślizgu kół przedniej osi, ale wał jest napędzany cały czas (haldex jest na jego końcu-przy tylnej osi)
            To, że te opory nie są małe pokazuje też zużycia paliwa - w przypadku 4łapa większe o ok. 1l w przypadku benzyny i 0.7 w dieslu (to dane katalogowe, które jak wiadomo bywają hmm.. zdecydowanie optymistyczne :roll: )
            Jest jeszcze sprawa skrzyni biegów- z tego co wiem w 4x4 Adventure jest 6-biegowa, przy max. prędkości ok. 180km/h oznacza to dość "ciasne" zestopniowanie, może to ma wpływ na Twoje subiektywne wrażenie, że auto jest zauważalnie wolniejsze? - więcej musisz "mieszać" lewarkiem by osiągnac taki sam efekt a to psuje zaletę "długich" biegów umożliwiajacych wykorzystanie dużego momentu w szerokim zakresie obrotów u diesla - tu gdybam, bo nie miałem okazji jeździć autami z identycznym silnikiem a różnymi skrzyniami.
            Fajnie gdybyś mógł zmierzyć rzeczywiste wyniki przyspieszeń w porównywanych autkach i podać na forum :roll:

            Tak więc decydując sie na 4x4 trzeba się liczyć ze spadkiem osiągów (ale można "strzelić" ze sprzęgła jak napisał MiKruS :diabelski_usmiech ) ale za to w zimie, zwłaszcza w rejonach górskich napęd taki pokazuje swoje zalety :-)

            pozdrawiam
            Garret

            -----------
            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

            Komentarz

            • cieq
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 745
              • Octavia I (1U2)
              • AGU 1.8 20VT 150 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              stara Octa I w wersji 4x4 nie jezdzila az tak tragicznie
              bo miala pod maska 1.8T :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
              www.pinkbike.com

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                #32
                Zamieszczone przez MiKruS
                Zamieszczone przez cieq
                Jak to mozliwe skoro seria ma katalogowo do setki 12,9s??? (kombi 4x4) "Ucina" 5s do 100 po wirusie???
                Wykorzystujac naped na cztery kola, nawet w serii bedzie mozna uzyskac czas w granicach 10 sek.

                Dane katalogowe nie uwzgledniaja mozliwosci ruszenia czterołapem z 4.000 rpm...
                A wiesz cos wiecej, jak jest robiony pomiar "katalogowego przyspieszenia 0-100"?? wydawalo mi sie, ze to jest nie wazne jak, byle jak najszybciej.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #33
                  Zamieszczone przez tomek
                  A wiesz cos wiecej, jak jest robiony pomiar "katalogowego przyspieszenia 0-100"?? wydawalo mi sie, ze to jest nie wazne jak, byle jak najszybciej.
                  No wlasnie nie.
                  Z tego co wiem, to nie ma dla tego parametru jakiejs normy (a szkoda), ale wiekszosc producentow mierzy przyspieszenie, np. z dwoma osobami na pokladzie + 20-50 kg bagazu.
                  Do tego pomiar nie uwzglednia mozliwosci strzalow ze sprzegla i szarpania lewarkiem podczas zmiany biegow, a nawet nie mozna wprowadzic kol w poslizg.

                  Czyli w tabelkach z reguly podawane sa czasy, ktore moze uzyskac pierwszy-lepszy "slabosprawny" Kowalski, a nie STIG.

                  Oczywiscie sa wyjatki, bo jak wspomnialem nie jest to norma, ale akurat w przypadku Octy tak wlasnie mniej-wiecej jest.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    dogrzebalem sie do testu O2 4x4 z BKC i do setki wyszlo im 13,8s , to jest rzeczywiscie wolno!
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • blue mariner
                      Classic
                      • 2005
                      • 16

                      #35
                      Jeździłem przez 2 tygodnie nową wersją 4x4, jako autem zastępczym.

                      Uwzględniając, że jestem raczej "słabosprawny" i w dodatku w okularach :lol: , a auto gdy je przejmowałem miało 40 (słownie: czterdzieści) kilometrów przebiegu, więc chciałem je raczej bezboleśnie dotrzeć i oddać w całości do ASO niż sprawdzać granice możliwości. No ale zasadniczo jeździłem podobnie jak swoim na codzień (chyba, że podświadomość kazała jednak uważać na nowy motor :wink

                      W moim, subiektywnym odczuciu rozpędzała się odczuwalnie wolniej i pracowała jakby głośniej. Wiem, że to "bardzo" precyzyjne określenie, ale coś powodowało takie stłumione warczenie, niesprawiające jednak wrażenia jakiejś usterki (czy mógł to być wał?), ewidentnie słyszalne nie tylko dla mnie, ale także dla codziennych pasażerów mojego prywatnego auta.

                      Spalanie (1/3 miasto, 2/3 pseudoatostrada K-ce - Kraków) większe o około 1-1,5 litra.

                      Do sześciobiegowej skrzyni też się chwilę przyzwyczajałem i może po jeszcze dłuższym okresie doceniłbym jej ewentualne zalety. Na dzień dobry wolę mniej mieszania w piątce.

                      Ogólnie bardzo było mi dobrze gdy przesiadłem się w końcu do mojego liftbacka z tym samym silnikiem, w wersji Elegance. I wierzcie, lub nie, ale nie należę do tych pliszek, co tylko swój ogonek chwalą 8) .

                      Rozumiem z czego mogą wynikać różnice w moim odbiorze auta. Nie marudzę, bo bardzo, ale to bardzo chciałem kupić 4x4, aby zimową czy deszczową porą poczuć się bezpieczniej i to jest na pewno zasadniczy atut tej wersji. Kiedy kupowałem auto, nowej 4x4 nie było jednak jeszcze w ofercie, co zdecydowanie ułatwiło wybór. Wtedy żałowałem, teraz, po praktycznym porównaniu, znacznie mniej lub wcale, ale może dlatego, że porównanie robiłem w piękne dni października zeszłego roku, a teraz los wyłączył mnie na parę tygodni z zimowego jeżdzenia.

                      Acha i wiem dlaczego jeszcze nie polubiłem tamtej Octy. Za bardzo spodobała się panom policjantom raczącym mnie mandacikiem za nadmierną prędkość, uzyskaną tą wolno rozpędzającą się wersją :diabelski_usmiech

                      Decyzja, co wybrać, jak zwykle bardzo indywidualna.

                      Komentarz

                      • mlody
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 117

                        #36
                        jak po wirusie ze 105 PS wyciagniesz 150 PS to normalnie zostane księdzem. Kolego gdzieś ty sie takich bajek ocztał.135-140 to max co można by z tego wyciągnąć. A pozatym 4x4 to zbędny wydatek lepiej lepsze wyposażenie zamontować. Polecam 2.0 TDI i gwarantuje ci że żadnego wirusa niebędziesz zapodawać wrażenia po przesiądnieciu z octavki 90 PS niesamowite.

                        Komentarz

                        • zeb
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 415

                          #37
                          ej mlody :szeroki_usmiech spokojnie :lol: , wyciągnąć da sie i więcej kwestia dymienia i trwalosci silnika oraz osprzetu...

                          to co zostajesz księdzem :!: :?: :!: :wink:

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #38
                            To kiedy święcenia kaplanskie?
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • mlody
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 117

                              #39
                              JA jednak przystaje przy swojim po wirusie ponad 40% sie niwyciągnie. A właśnie niemowie o takiej sytuacji w której autko bedzie kopciło jak smok a silnik padnie po miesiącu. A czy księdzem zostane to chyba nie niespisał bym się w tym zawodzie.

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #40
                                Zamieszczone przez mlody
                                JA jednak przystaje przy swojim po wirusie ponad 40% sie niwyciągnie. A właśnie niemowie o takiej sytuacji w której autko bedzie kopciło jak smok a silnik padnie po miesiącu. A czy księdzem zostane to chyba nie niespisał bym się w tym zawodzie.
                                Zanim kolego zaczniesz sie tak jednoznacznie madrzyc, to proponuje zdobyc troche wiedzy w temacie. 150PS z tego silnika robi sie pierdząco!
                                135-140PS o ktorych piszesz uzyskuje sie na lajtowym sofcie z cisnieniem doladowania zdjetym do seryjnych wartosci.

                                Wiec wez nie pierd.l bo mi sie na wymioty zbiera jak czytam takie madrosci.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • mlody
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 117

                                  #41
                                  sie znalazł najmądrzejszy a co robiłeś wirusa przy takim pewnie nie a ja rozmawiałem z kumplem który robił w o II i przy 140 zaczynał już silniczek kopcić . więc niepouczaj mnie i ty nie pier.ol głupot. znawca sie znalazł.

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #42
                                    Zamieszczone przez mlody
                                    sie znalazł najmądrzejszy a co robiłeś wirusa przy takim pewnie nie a ja rozmawiałem z kumplem który robił w o II i przy 140 zaczynał już silniczek kopcić . więc niepouczaj mnie i ty nie pier.ol głupot. znawca sie znalazł.
                                    Mlody, Poloz sie spac, bo na klasówke zaspisz.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • mlody
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 117

                                      #43
                                      o to się niemartw. Może powinieneś się troszke pouczyć bo dawno w szkole niebyłeś umysł mało informacji przyswaja ale to normalne po tak długiej przerwie. koniec tematu.

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #44
                                        Zamieszczone przez mlody
                                        o to się niemartw. Może powinieneś się troszke pouczyć bo dawno w szkole niebyłeś umysł mało informacji przyswaja ale to normalne po tak długiej przerwie. koniec tematu.
                                        Ale mi dojebales - normalnie w piety mi poszlo.

                                        Wez koles idz se na www.streetracing.pl/forum, www.tdiracing.pl i do nas do dzialu tuning i poogladaj sobie wykresy modyfikowanych chiptuningiem silnikow BKC i BJB. A jak sobie juz popatrzysz to wroc tu i przepros mnie i kolegow za to, ze glupoty pisales.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          panowie! no plizzzzz, nie sprowadzajmy dyskusji do takiego poziomu!
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #46
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            panowie! no plizzzzz, nie sprowadzajmy dyskusji do takiego poziomu!
                                            Sorry, trace luz jak ktos nie ma wiedzy i jeszcze poucza innych.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • mlody
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 117

                                              #47
                                              jakoś sie nidopatrzyłem takich silników tam.

                                              Komentarz

                                              • MiKruS
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7976

                                                #48
                                                Zamieszczone przez mlody
                                                jakoś sie nidopatrzyłem takich silników tam.
                                                Nie wiem czemu to robie. :roll:
                                                Pierwszy z brzegu z tego forum:
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz

                                                • cieq
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 745
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #49
                                                  Okazało sie, że silniki 1.9TDI 105KM (na EDC-16) montowane m.in. w Octavii II sa niezwykle podatne na chiptuning.
                                                  mlody rzuć okiem plz:

                                                  Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
                                                  www.pinkbike.com

                                                  Komentarz

                                                  • chester121
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1053

                                                    #50
                                                    mlody, jest taka zasada ze silnik silnikowi nie rowny
                                                    widocznie twoj kolega np nie dbal o silnik i np zle go dotarl co ma wlasnie takie przelozenia ze wyciska sie z niego 140 i koniec
                                                    druga mozliwosc to kiepski fachowiec
                                                    te silniki 150KM osiagaja bez problemu

                                                    wiec nie unos sie honorem i nie brnij glebiej
                                                    poprostu powiedz przepraszam :!: pomylic sie to rzecz ludzka :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...