ufo napisał/a:
a propos tego "plastikowego" bagnetu, to nie było "przemyślane rozwiązanie"... :?
w BKD to masz dopiero gówno, w BXE jest trochę lepszy
można go zamienić z BXE do BKD?
no właśnie zapomniałem sprawdzić jak miałem BKD i teraz już nie mogę, ale DGW mówił, że się nie da bo w BKD ma inny przebieg i dlatego jest taki cienki
[ Dodano: Pon 22 Lut, 10 20:15 ]
Zamieszczone przez radek radziszewski
Mam pytanie kiedy uruchamia się kontrolka od oleju jaki jego poziom musi być - np na bagnecie ?
to jakoś poniżej minimum z tego co pamiętam :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Słuchajcie wiem że troszkę nie na temat ale nadal o oleju:
Sprawdziłem stan i wygląda to tak że miałem nieco poniżej tego zakropkowanego obszaru bagnetu... kontrolka się nie zaświeciła nigdy.
- Od Sierpnia 2009 do dziś przejechałem 9000km musiałem dziś dolać ok 700ml aby stan był jak po wymianie w Sierpniu czy to normalne w 1.9TDI BXE (bez chipa) niestety niemal wszystko przejeździłem na krótkich dystansach.
A np od czerwca do sierpnia przejechałem też koło 9-10k km i ubyło z bagnetu ledwie 1/3 tego zakropkowanego obszaru tyle że w tedy głównie autostrady i było lato - nie wiem czy to ma wpływ
Od Sierpnia 2009 do dziś przejechałem 9000km musiałem dziś dolać ok 700ml aby stan był jak po wymianie w Sierpniu czy to normalne w 1.9TDI BXE (bez chipa) niestety niemal wszystko przejeździłem na krótkich dystansach.
normalne, chyba nie czytasz forum
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ufo napisał/a:
szkoda napisał/a:
ufo napisał/a:
a propos tego "plastikowego" bagnetu, to nie było "przemyślane rozwiązanie"... :?
w BKD to masz dopiero gówno, w BXE jest trochę lepszy
można go zamienić z BXE do BKD?
no właśnie zapomniałem sprawdzić jak miałem BKD i teraz już nie mogę, ale DGW mówił, że się nie da bo w BKD ma inny przebieg i dlatego jest taki cienki
no to dupencja z tymi bagnetami ja już myślałem by pomalować końcówkę, ale to plastik, może farba odpaść...eeeee tam, trzeba dalej ślepic :shock:
"kontrolka od oleju" zapala sie w tedy gdy jest juz za puzno !!!! ona informuje nas o cisnieiu oleju a nie o jego ilosci ( !!! )
a z tym bagnetem to fakt ze jakas ciemna masa wpadla na pomysl ciemnego- czarnego materialu :roll:
u mnie jest do gornej kolki( w zasadzie do jej polowy bo "poziom"idzie jakos poskosie tej kolki) a skoro nic sie niezmienia wychodze z zalozenia ze jest wszystko dobrze.
od kad mam auto nie dolewalem, teraz przed wyjazdem do Polski zrobilem wymiane i po powrocie z wojazy pogorach poziom nadal byl ten sam :lol:
Mam pytanie kiedy uruchamia się kontrolka od oleju jaki jego poziom musi być - np na bagnecie ?
W przypadku mojej O2 TDI BXE było to dotąd zawsze (tzn. dokładnie 4 razy - bo zapisuję każdą dolewkę) gdy poziom osiągnął 1/4 powyżej minimum. Bagnet jest tak wyskalowany, że oznacza to 0.25 ltr oleju powyżej min. Kontrolka pomarańczowa zapala się w tym właśnie momencie. Powyżej tego stanu jest "obszar optymalny" (zakreskowany), czyli od 0.25 do 0.75 ltr oleju powyżej minimum. Natomiast pomiędzy 0.75 a 1.0 ltr oleju powyżej minimum jest stan wysoki, który zalecany jest w lecie i podczas jazdy z dużym i długotrwałym obciążeniem silnika. Stan min + 1 litr = stan max. Powtórzę raz jeszcze, że kontrolka zapala się przy stanie minimum + 0.25 ltr, czyli na samym dole obszaru "zakreskowanego".
Bagnet posiada "wygięcie" czyli granice stanu min-max (rozpiętość 1.0 litra oleju), a pośrodku tego obszaru pomiarowego, od min+0.25 do min+0.75 jest obszar zakreskowany.
W BXE bagnet, mimo ciemnego koloru, jest bardzo sensowny, czytelny, a pomiar łatwy i powtarzalny. Zupełnie jak w moim starym Golfie II.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej - zapraszam do aktualnego modelu Mazdy 6 2.0 MZR, a jeszcze bardziej do Vectry C 1.9 CDTI 16v. Tam nawet doświadczony mechanik Opla bierze wiele pomiarów, odrzuca skrajne i wątpliwe, a z pozostałych wyciąga średnią...
M.
Zamieszczone przez likoss
"kontrolka od oleju" zapala sie w tedy gdy jest juz za pózno !!!! ona informuje nas o cisnieiu oleju a nie o jego ilosci ( !!! )
Mówimy o czym innym - nie o czerwonej kontrolce braku ciśnienia oleju, tylko o pomarańczowej kontrolce niskiego poziomu oleju :!:
Komentarz