[O1] Czy komputer pokazuje spalanie LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patrykL
    Rider
    • 2009
    • 588

    #26
    dalem cudzyslow, poniewaz slyszalem, ze te instalacje sa dokladane gdzies obok fabryki, czyli tak czy owak zjezdzaja z tasmy bez lpg!
    jednak czy na 100% tak jest to nie wiem
    a nasi podobno nie wykazali zainteresowania "fabryczna" instalacja, bo to niby to samo co dokladaja w aso, a cena za ten czeski oryginal jest dwa razy wyzsza!
    zreszta jaka to roznica, grunt, zeby chodzilo tak jak powinno i zeby dali gwarancje!

    Komentarz

    • Octa-vian
      Ambiente
      • 2010
      • 122

      #27
      Informacje zaczerpnięte z innych forów:

      1.
      "...Komputer przelicza spalanie wg długości czasu wtrysku benzyny. Jeżeli założymy gaz i mamy dobrze wyregulowaną mapę to komp powinien pokazywać takie same wartości jak przed montażem instalki(oczywiście spalania gazu będzie trochę wyższe). Jeżeli mapa gazu będzie uboga komputer pokładowy będzie pokazywał zawyżone spalanie ponieważ myśląc, że jedzie na benzynie będzie chciał wzbogacić mieszankę wydłużając czas wtrysku i przeliczając sobie z niego zużycie. W przypadku zbyt bogatej mapy gazu będzie sytuacja odwrotna. Komp pokładowy zaniża spalanie ponieważ widzi, że mieszanka jest bogata i chce skrócić czasy wtrysków benzyny i z tych skróconych czasów przelicz zużycie. Oczywiście cały czas jedziemy na gazie ale komp tego nie wie.
      Tak więc jeżeli teraz komp zaczął Tobie zaniżać to znaczy, że masz za bogato a jeżeli zawyża to znaczy, że jest ubogo. Spalanie na kompie pokładowym nie powinno się zmienieć bez względu na to na czy jeździmy na gazie czy na benzynie. Wtedy wiemy, że jest OK. Komp pokładowy nigdy nam nie pokaże ile spaliliśmy gazu no chyba, że spalanie byłoby 1:1..."

      2.
      "...Zasadą jest by jak najmniej ingerować w układ elektryczny samochodu i aby samochód nadal ,,myślał,,, że jedzie na benzynie. Jeśli podczas jazdy na gazie jest inne wskazanie średniego spalania niż podczas jazdy na benzynie - oznacza to, że albo komputer pokładowy bierze dane z czasów wtrysku i układ gazowy niestety powoduje jego zakłócenia (zła regulacja), albo bierze dane z przepływomierza powietrza i wtedy ma prawo coś takiego występować. Generalnie, podczas jazdy na gazie nie należy się sugerować wskazaniem komputera pokładowego.."

      Komentarz

      • efish
        Ambiente
        • 2010
        • 136

        #28
        Ja nie wiem na jakiej zasadzie komputer oblicz spalanie. Ale z moich wyliczeń ustaliłem że pokazuje prawidłowo. Do zakładu gazowniczego miałem 160 km. Spalanie na PB wg. komputera wyniosło 6,8. W drodze powrotnej na tej samej trasie z tą samą prędkością spalanie na LPG wyniosło wg komputera 7,4. Następnego dna po przyjeździe dolałem LPG do końca i z obliczeń wyszło mi spalanie 7,4. Przypadek czy reguła ?
        pozdrawiam
        EFISH




        Moc jest ze mną i lepiej niech się mnie trzyma dla swojego dobra :-)

        Komentarz

        • dudek_t
          L&K
          • 2008
          • 1421

          #29
          Zamieszczone przez Marx
          jak nie slychac, jak slychac...? no chyba ze masz mate wygluszajaca na masce?
          Nie mam maty i w normalnych warunkach nie słyszę. Nie wiem zawsze mam włączony wentylator na co najmniej 1 stopień i nie słyszę żadnego cykania w środku. Na zewnątrz jak najbardziej.

          Komentarz

          • krzycho*
            Ambiente
            • 2009
            • 201

            #30
            Zamieszczone przez dudek_t
            Maicroft napisał/a:
            A wiec mozemy podsumowac

            Chcesz oszczedzac to albo masz kle, kle, kle pod maska albo cyk, cyk, cyk



            Dobre

            Całe szczęście że tego cyk, cyk,cyk nie słychać w środku
            Dokładnie tak ważne że się jedzie :drive: za osiem dych 500 km :wink:

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #31
              Zamieszczone przez efish
              Przypadek czy reguła ?
              po 10 tysiącach km będziesz wiedział

              Komentarz

              • tofos
                Drive
                • 2008
                • 55

                #32
                Zamieszczone przez vwojtas
                Witam
                Komp pokazuje przepływ powietrza a nie spalanie benzyny czy gazu, wiec nie wprowadzajcie kolegi w błąd. U mnie wskazanie pokrywa się z realnym spalaniem gazu (sprawdzone empirycznie na żywym organiźmie).
                moment, moment, bez przesady z tym powietrzem, to jakieś nieporozumienie. Komputer pokazuje ilość spalanego teoretycznego paliwa na podstawie wielu skladowych, między innymi położnia pedału gazu, prędkości, liczone są cykle pracy wtrysków itp itd. To prawda że się pokrywa, ale te obliczenia dotyczą tylko i wyłacznie PB. tak więc zawsze pokazuje teoretyczne zuzycie PB. I nigdy gazu

                Komentarz

                • rezon
                  RS
                  • 2006
                  • 1894
                  • Volvo
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez vwojtas
                  U mnie wskazanie pokrywa się z realnym spalaniem gazu (sprawdzone empirycznie na żywym organiźmie).
                  chyba będziesz wyjątkiem potwierdzającym regułę. I w O1 i w O2 stabilnie 10-15% zużycie więcej LPG niż wskazania kompa. Benzyna przy jeździe wyłacznie na niej niemal co do 0,1l .

                  Komentarz

                  • folo79
                    Classic
                    • 2009
                    • 37

                    #34
                    U mnie w 1.8T benzyny 11l a gazu 13l. zawsze jest różnica nawet na wolnych obrotach komp pokazuje na benzynie 0,9-1 l a gazu 1,1-1,2l... zawsze około 10-20% więcej gazu...
                    Było 4X4 1.8 T 170km 01 ,2.0tdi 170km OII , 1.9tdi 110km O1, Scout 2.0tdi 165KM i został Tour 1.6 z lpg i perełka Subaru WRX

                    Komentarz

                    • ccLot
                      Rider
                      • 2009
                      • 334

                      #35
                      Zamieszczone przez folo79
                      U mnie w 1.8T benzyny 11l a gazu 13l. zawsze jest różnica nawet na wolnych obrotach komp pokazuje na benzynie 0,9-1 l a gazu 1,1-1,2l... zawsze około 10-20% więcej gazu...

                      Dokładnie jak u mnie.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                      Komentarz

                      • efish
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 136

                        #36
                        A jak to jest z LPG jak w czasie jazdy na biegu puści się pedał gazu. Na PB jest wtedy odcinany dopływ paliwa, a jak jest przy LPG ?
                        pozdrawiam
                        EFISH




                        Moc jest ze mną i lepiej niech się mnie trzyma dla swojego dobra :-)

                        Komentarz

                        • Marx
                          Elegance
                          • 2009
                          • 865

                          #37
                          w Landi Renzo jest odciecie na gazie, niestety cos nie bardzo to zostalo skonfgurowane bo czasem lubi zgasnac i wymagana jest regulacja (opisana w inym watku)

                          Komentarz

                          • jimw
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 228

                            #38
                            Generalnie w instalacjach sekwencyjnych tak właśnie to powinno działać - czyli również odcięcie, pod warunkiem oczywiście, że dajmy na to jedziemy z górki. Bo co innego jest zdjąć nogę z gazu na dwójce, na płaskiej nawierzchni - wtedy samochód powinien się toczyć, a energia do tego toczenia nie bierze się niestety z promieniowania kosmicznego, tylko spalanego paliwa, w tym wypadku LPG .

                            Pozdrawiam,
                            Jest:
                            O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                            Była:
                            O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                            O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                            Komentarz

                            • efish
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 136

                              #39
                              jimw, Dokładnie o to mi chodzi, ale wydaje mi się że na PB jak się toczy, to ma większy opór silnika niż na LPG :roll:
                              pozdrawiam
                              EFISH




                              Moc jest ze mną i lepiej niech się mnie trzyma dla swojego dobra :-)

                              Komentarz

                              • Marx
                                Elegance
                                • 2009
                                • 865

                                #40
                                jimw, zauwazam ze jak sie pusci gaz to automatycznie robi sie hamowanie silnikiem, natomiast ponizej pewnych obrotow (1000rpm?) cos sie zmienia, i jest automatycznie dodawany lekko gaz(?). Ten element czasem szwankuje przy jezdzie na LPG w zwiazku z czym zdarza mu sie zgasnac.
                                Sam do konca nie rozumiem tego problemu - skoro wyswietla sie zuzycie 0.0 tzn ze nie jest pobierane paliwo, a wiec nie ma spalania, a wiec de-facto auto zgaslo! Ktos moglbys naswietlic jak to dziala?

                                Komentarz

                                • jimw
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 228

                                  #41
                                  Hmm, u mnie jazda na gazie wygląda mniej więcej tak samo jak na PB.

                                  Jeśli energii kinetycznej dostarcza nam na przykład siła ciążenia (jedziemy z górki) to dopływ paliwa jest odcinany od silnika i to nie silnik napędza koła a mniej więcej w drugą stronę.

                                  Natomiast jeśli jestem na płaskim i puszczę gaz na drugim biegu to ani na PB ani na LPG samochód mi nie gaśnie tylko się wolno toczy. Ba nawet pod nie za dużą górkę podjedzie. I wtedy chwilowe spalanie na komputerze wcale nie pokazuje mi się jako 0 tylko jakaś tam konkretna wartość (nie pamiętam dokładnie ale pewnie 4 - 6l).

                                  Jeśli auto gaśnie Ci na LPG gdy puszczasz gaz to najwyraźniej jest problem. Pytanie tylko czy z instalacją LPG czy innymi elementami. Na benzynie też samochód zachowuje Ci się w ten sam sposób (tzn zgaśnie na dwójce gdy nie dodajesz gazu zamiast wolno się toczyć?)

                                  Pozdrawiam,
                                  Jest:
                                  O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                                  Była:
                                  O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                                  O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                                  Komentarz

                                  • Marx
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 865

                                    #42
                                    problem z gasnieciem jest juz opisany ale dzieki za probe pomocy

                                    Komentarz

                                    • nemi
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 227

                                      #43
                                      Na gazie jest identycznie jak na benzynie - poniżej 1300 obrotów silnik zaczyna dostawać dawkę paliwa - widać to po wzroście chwilowego spalania z 0 na np. 0,8.
                                      Na LPG dodatkowo można usłyszeć pracę wtryskiwaczy (przy niskiej prędkości i wyłączonym radio ) i pokrywa się to właśnie z poziomem ok. 1300 obrotów.

                                      Co do wskazań komputera, to u mnie niestety zawsze rozmija się z prawdą - w lecie pali mi litr mniej niż wskazuje komputer (czyli pokazuje 9.3, a prawdziwe to 8.3), natomiast kiedy temperatura spadnie pokazuje mi np. 7.5, a naprawdę dalej pali 8.3 (oczywiście mówię o trasie).
                                      O dziwo zgadza się średnie spalanie - aktualnie pokazuje mi 8.8 po iluś tam tysiącach kilometrów .
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                      Komentarz

                                      • kurczak1985
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 300

                                        #44
                                        Gdzieś na forum przeczytałem, że idzie zawyżyć jakiś % obliczeń średniego spalania na tym co pokazuje MFA... Chciałbym to zrobić, ponieważ komputer pokazuje mi spalanie średnie ok 7,5l LPG, natomiast rzeczywiste spalanie waha się na poziomie 8,5-9 l :roll:
                                        Czy idzie więc zawyżyć wskazanie komputera np o 15% :?:
                                        Jest to możliwe czy po prostu byłem zmęczony i coś mi się wydawało
                                        (chodzi o o2FL)

                                        Komentarz

                                        • Marx
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 865

                                          #45
                                          to i tak nie ma sensu, bo komputer aby poprawnie działał, powinien być świadom że napędzany jest dwoma paliwami. A tego ustawić się nie da.

                                          Komentarz

                                          • kurczak1985
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 300

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Marx
                                            to i tak nie ma sensu, bo komputer aby poprawnie działał, powinien być świadom że napędzany jest dwoma paliwami. A tego ustawić się nie da.
                                            Ok ale grzecznie zapytałem czy się da coś takiego zrobić - zawsze celniej wskaże niż teraz - a dla mnie ma to sens :roll:

                                            [ Dodano: Sro 05 Sty, 11 19:31 ]
                                            Odpowiem sobie sam bo już wiem :P może komuś się przyda
                                            Jest możliwość regulacji spalania od 85% do 115%
                                            Standardowo jak nie trudno się domyśleć jest ustawione na 100%

                                            Komentarz

                                            Pracuję...