Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mancer
    Classic
    • 2004
    • 24

    Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

    jak trafisz na niemiłego pana w niebieskim mundurku to Ci dowód zabierze
    a pamiętasz jak jest to sprecyzowane w kodeksie?
    bo za co ma mi zabrać?
  • Piotrus
    Rider
    • 2004
    • 524

    #2
    Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

    Dzisiaj pojechałem zmienić koła i spotkała mnie niemiła niespodzianka :cry: - pomimo że ostatnim razem śruby były dokręcane zalecanym momentem (a zabezpieczenia mniejszym o 1/3) wszystko było zapieczone jak 100 : :smokedevil Oczywiście przy ostatnim kole klucz od zabezpieczenia (firmy AEZ) powiedział adios i skończyło się na tym że auto wylądowało u mechanika.
    Z tego co dowiedziałem via telefon to nawet po dospawaniu nakrętki nie dało się ruszyć śruby o mm, chyba zostanie tylko rozwiercanie



    Tak sobie myślę że zapiekanie ma związek z moim stylem jazdy - Octavia nie jest przygotowana na częste heblowanie z 200 km/h :?

    Miał ktoś z Was podobny problem?
    Piotruś
    AGR(RIP) + ALH

    Komentarz

    • karolz
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2004
      • 823

      #3
      Re: Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

      Zamieszczone przez Piotrus
      Dzisiaj pojechałem zmienić koła i spotkała mnie niemiła niespodzianka :cry: - pomimo że ostatnim razem śruby były dokręcane zalecanym momentem (a zabezpieczenia mniejszym o 1/3) wszystko było zapieczone jak 100 : :smokedevil Oczywiście przy ostatnim kole klucz od zabezpieczenia (firmy AEZ) powiedział adios i skończyło się na tym że auto wylądowało u mechanika.
      Z tego co dowiedziałem via telefon to nawet po dospawaniu nakrętki nie dało się ruszyć śruby o mm, chyba zostanie tylko rozwiercanie



      Tak sobie myślę że zapiekanie ma związek z moim stylem jazdy - Octavia nie jest przygotowana na częste heblowanie z 200 km/h :?

      Miał ktoś z Was podobny problem?
      tak ja mialem wczoraj taki sam problem :?
      oryginalny aluminiowy klucz do kół ktory dala skoda nadaje sie do tarcia chrzanu - odkrecilem 6 śrub i na 7 objechal sie wkolo
      wogole sruby byly tak zapieczone ze dwie zniszczylem przy odkrecaniu :roll:
      a felgi byly tak zapieczone na piastach ze musialem traktowac je gumowym mlotkiem :?

      jestem ciekawy co by bylo gdybym zlapal kapcia gdzies w trasie :chytry
      NajtFukinPatrol North-West

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Bo sruby to Panowie trzeba niestety lekko posmarowac jakims smarem zeby nie bylo potem klockow. Druga sprawa nie do... sruby na max pneumatykiem. A felgi z piast to czesto nie chca schodzi. Skoda ja to znam :wink: Zobacze w sobote bo zakladalem smarujac lekko sruby i felgi na piescie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • karolz
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2004
          • 823

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Bo sruby to Panowie trzeba niestety lekko posmarowac jakims smarem zeby nie bylo potem klockow. Druga sprawa nie do... sruby na max pneumatykiem. A felgi z piast to czesto nie chca schodzi. Skoda ja to znam :wink: Zobacze w sobote bo zakladalem smarujac lekko sruby i felgi na piescie.
          a widzisz skoda auto polska nie smaruje srub przed przykreceniem - niestety - ja odkrecalem swoje felgi pierwszy raz :P
          a przykrecajac stalowe z zimowkami oczywiscie nie omieszkalem posmarowac smarem :kciukgora
          NajtFukinPatrol North-West

          Komentarz

          • misiek_rd
            Ambiente
            • 2004
            • 201
            • Octavia III (5E3)
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            Tez kiedys mialem podobny problem, ale posmarowalem klucz i srube specjalnym srodkiem, ktory poprawia kontakt miedzy metalami i jakos sie udalo.
            Ale teraz tez przy kazdej zmianie smaruje sruby.

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              U mnie ASO dokrecilo sruby zabezpieczajace zbyt duzym momentem (az sie poscinaly :x).

              Meka byla, zeby je odkrecic. Tez jakies dospawywanie i inne sposoby. Obylo sie bez rozwiercania, ale ze 2h trzeba bylo sie meczyc. :evil:
              TDI 205PS

              Komentarz

              • BaPit
                Rider
                S_OCP Member
                • 2004
                • 630

                #8
                Re: Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

                Zamieszczone przez Piotrus
                Tak sobie myślę że zapiekanie ma związek z moim stylem jazdy - Octavia nie jest przygotowana na częste heblowanie z 200 km/h :? Miał ktoś z Was podobny problem?
                ooojjj tak od tamtej pory mam dyżurną resztę oleju i zawsze smaruję śruby. do tego od czasu do czasu je poluzowuję i dokręcam. mam nadzieję, że u mnie takich jazd nie będzie.

                a swoją drogą mam pytanie pomocnicze w czwartek wypadam w trasę (krótki dystans - destination: Opole ). powrót w niedzielę. chciałbym przemknąć jeszcze na kapciach letnich (nie mam kiedy zmienic, no i jakoś chcę oddalić moment przerzutu z moich alu na jakieś drewniane stalowe 15'ki :lol: :bigyellow :dewil ). prognozy nie są tragiczne - ale w niedzielę ma się jeszcze ochłodzić i trochę się zastanawiam, czy by jednak tego czasu nie znaleźć... macie jakieś wtyki znające przecieki pogodowe, jakąś pogodynkę, cy cuś ? bo nie chcę 20 km/h wracać :mikolaj :zimno

                Pozdr!
                BP
                była mocna Octa, a jest konik
                Greckie Delikatesy

                Komentarz

                • grzesio
                  Drive
                  • 2004
                  • 53

                  #9
                  Re: Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

                  Zamieszczone przez BaPit
                  prognozy nie są tragiczne - ale w niedzielę ma się jeszcze ochłodzić i trochę się zastanawiam, czy by jednak tego czasu nie znaleźć... macie jakieś wtyki znające przecieki pogodowe, jakąś pogodynkę, cy cuś ?
                  Chcesz jakąś świętą wojnę zacząć czy pogoda lepsza w TVN czy na Polsacie? Czy jak?
                  A tak bardziej do rzeczy - ja lubię kukać na http://weather.icm.edu.pl/
                  Podejście trochę inne niż IMGW, ale zazwyczaj nie kłamią.

                  Komentarz

                  • arci9
                    RS
                    • 2004
                    • 2007

                    #10
                    a swoją drogą mam pytanie pomocnicze w czwartek wypadam w trasę (krótki dystans - destination: Opole ). powrót w niedzielę. chciałbym przemknąć jeszcze na kapciach letnich (nie mam kiedy zmienic, no i jakoś chcę oddalić moment przerzutu z moich alu na jakieś drewniane stalowe 15'ki ). prognozy nie są tragiczne - ale w niedzielę ma się jeszcze ochłodzić i trochę się zastanawiam, czy by jednak tego czasu nie znaleźć... macie jakieś wtyki znające przecieki pogodowe, jakąś pogodynkę, cy cuś ? bo nie chcę 20 km/h wracać
                    BaPit, też pewnie pojadę do Opola w ten week i mam dokładnie identyko problem - chyba , że dzisiaj w garażu zmienię kółka, ale po tym co piszecie chyba będę miał problemy z odkręceniem...ale w tamtym roku udało się zmienić bez problemów...
                    To jak z tą pogodynką ktoś coś zna?
                    k

                    Komentarz

                    • BaPit
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 630

                      #11
                      [quote="arci9"]
                      BaPit, też pewnie pojadę do Opola w ten week i mam dokładnie identyko problem - chyba , że dzisiaj w garażu zmienię kółka, ale po tym co piszecie chyba będę miał problemy z odkręceniem...ale w tamtym roku udało się zmienić bez problemów...
                      To jak z tą pogodynką ktoś coś zna?
                      k
                      ja nie zmieniam - zawierzę interii trudno. to i tak nie jest taka długa trasa. najwyżej jak śnieg znów zaskoczy drogowców, to będę się ślimaczył, albo arci9 weźmie mnie na hol

                      Pozdr!
                      BP

                      [ Dodano: Wto 09 Lis, 04 11:34 ]
                      [quote="arci9"]
                      BaPit, też pewnie pojadę do Opola w ten week

                      aaa. browarek w Opolu ??? :spoko :kufel :bigyellow
                      była mocna Octa, a jest konik
                      Greckie Delikatesy

                      Komentarz

                      • arci9
                        RS
                        • 2004
                        • 2007

                        #12
                        ja nie zmieniam - zawierzę interii trudno. to i tak nie jest taka długa trasa. najwyżej jak śnieg znów zaskoczy drogowców, to będę się ślimaczył, albo arci9 weźmie mnie na hol
                        taaa, właśnie dzisiaj dopadł mnie objaw znany licznym skodziarzą ASZ...sprzęgło powolo mówi papa......
                        aaa. browarek w Opolu ???
                        sie wie...

                        Komentarz

                        • Aligator
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 162

                          #13
                          Wszystko też zależy od tego jaki ma się klucz dynamometryczny. Ja posiadam jeden taki którym już urwałem dwie śruby w zawieszeniu więc dałem sobie z nim spokój.

                          Koła dokręcam ręcznie oryginalnym kluczem skodowskim i nigdy nie miałem problemów z odkręcaniem i zakręcaniem.

                          Dlatego radzę albo kupić klucz za xxx bliskim xxxx PLN i takiego używać albo dokręcać ręcznie, bo kluczem za xx PLN lub małym xxx PLN to można jedynie s.p.i.e.r.d.o.l.i.ć
                          www.dynosoft.pl

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Aligator
                            Dlatego radzę albo kupić klucz za xxx bliskim xxxx PLN i takiego używać albo dokręcać ręcznie, bo kluczem za xx PLN lub małym xxx PLN to można jedynie s.p.i.e.r.d.o.l.i.ć
                            Ja dokrecalem swoje kola kluczem dynamometrycznym za xx PLN i sie okaze niedlugo co z tego wyszlo :twisted: A z jaka sila dokrecacie sruby ? ja swoje dokrecalem do 110(Nm?? nie pamietam czego )
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • arci9
                              RS
                              • 2004
                              • 2007

                              #15
                              chciałem zmienić kółka na zimowe - bo w podróż w góry pojechałem na letnich ops: - nie było czasu zmienić, a tu nagle śnieg - zbladłem ale wróciłem do domu szczęśliwie....
                              ale ja nie o tym ....śruby udało mi sie bez większych problemów odkręcić, niestety samego koła nie mogę zdjąć....mam mocno walić w koło czy jak?
                              Kręciłem felą i kopałem w koło z różnych stron...nic z tego nie wyszło niestety...
                              chyba zostanie mi tylko mechanior

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez arci9
                                ale ja nie o tym ....śruby udało mi sie bez większych problemów odkręcić, niestety samego koła nie mogę zdjąć....mam mocno walić w koło czy jak?
                                Kręciłem felą i kopałem w koło z różnych stron...nic z tego nie wyszło niestety...
                                chyba zostanie mi tylko mechanior
                                Chyba zostanie Ci jednak mechanior.
                                Trzeba niestety uzyc konkretnej sily.
                                Najlepiej bedzie podniesc caly samochod na podnosniku hydraulicznym i przywalic w kolo od wewnetrznej strony.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • Luca
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 524

                                  #17
                                  Ups, Panowie, to coś nie tak, ja dość ostro męczę moją sunie po autostradach i innych dróżkach i jeszcze nie miałem takiego stresu jak Wy, raz koleś zpierdzielił mi gwint w otworku, ale narzynka i dalej wszystko gra
                                  A oponki już zmieniłem bo moje Nokiany NRV poszły pa pa po ok 50 tys km :cry: :cry:
                                  "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                  Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                  Pionek znów gra.......

                                  Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                  www.dynosoft.pl

                                  Komentarz

                                  • arci9
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2007

                                    #18
                                    Chyba zostanie Ci jednak mechanior.
                                    Trzeba niestety uzyc konkretnej sily.
                                    Najlepiej bedzie podniesc caly samochod na podnosniku hydraulicznym i przywalic w kolo od wewnetrznej strony.
                                    no właśnie...wróciłem dzisiaj i jakos nie specjalnie mam siły :cry: a po za tym na skodowskim podnośniku auto jakoś nie pewnie w garażu stoi i nie chcę czegoś urwać - a wulkanizator auto do góry całe podniesie i mam nadzieję, że wszystko bedzie git

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Tylko na taki stacjonarny podnosnik. Ja w zeszlym roku juz w akcie desperacji probowalem na zaciagnietym hamulcu recznym z odreconymi srubami ruszyc to sie kolo przesunelo cale a na piescie ani drgnelo Czasem dobry mlotek jest wskazanym narzedziem :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Master's
                                        Ambiente
                                        • 2004
                                        • 100

                                        #20
                                        A ja dzisiaj rano 4.00 robiłem Poznań. Oczywiście na letniaczkach sie wybralem. O 6.00 koło Konina zaczeła marznąć mgła na jezdni (temp -3*C :satan ) i zrobiła sie ślizgawka. Niezły widok...samochody po rowach ami podróż wydłużyła się niesamowicie . Na szczęście za dnia udało sie sprawnie wrócić. Jutro zakładam zimowe koła. Nie ma co dłużej zwlekać
                                        Pogromca mitów...o pieknych koniach

                                        Komentarz

                                        • arci9
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2007

                                          #21
                                          Tylko na taki stacjonarny podnosnik. Ja w zeszlym roku juz w akcie desperacji probowalem na zaciagnietym hamulcu recznym z odreconymi srubami ruszyc to sie kolo przesunelo cale a na piescie ani drgnelo Czasem dobry mlotek jest wskazanym narzedziem
                                          ja już mam zimowe - rano wstałem i wpadłem do wulkanizatora, nie było ruch , więc raz ,dwa i mam zimowe...
                                          młotkem trza było koło potraktować..i po wszystkim.

                                          Chciałem żeby posmarował mi śruby- Gość mówił o jakimś smarze - nie wiecie co to mogło być..niestety nazwy nie pamiętam a byle czym na odwal też nie chcę smarować...\

                                          Komentarz

                                          • Piotrus
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 524

                                            #22
                                            Najlepiej posmarować smarem z dodatkiem miedzi.Tylko trzeba zwrócić uwagę żeby posmarować również stożek śruby. U mnie właśnie śruba zapiekła się na miejscu styku stożek/felga :evil:
                                            Piotruś
                                            AGR(RIP) + ALH

                                            Komentarz

                                            • arci9
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2007

                                              #23
                                              Najlepiej posmarować smarem z dodatkiem miedzi.Tylko trzeba zwrócić uwagę żeby posmarować również stożek śruby. U mnie właśnie śruba zapiekła się na miejscu styku stożek/felga
                                              nio właśnie, tą nazwę słyszałem z rana..ale było chyba za zimno i jeszcze po długim weeku nie doszedłem do siebie..
                                              thanx.

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Temat troche odgrzebalem ,znalazlem na allegro taki smar miedziany : Link i teraz pytanie czy to dobra cena ? I gdzie ewentualnie mozna taki smar kupic? :roll:
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Jak za pol kilo to cena dobra. 10g smaru do hamulcow kosztuje okolo 5-8zl a tu masz duzo wiecej. Wystarczy Ci to na wysmarowanie nie tylko Swojego autka :twisted:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...